Czy płatność kartą od kwoty X jest zgo dna z prawem?

Data: 2010-01-21 20:50:19
Autor: Kapsel
Czy płatność kartą od kwoty X jest zgo dna z prawem?
Wed, 20 Jan 2010 21:30:03 +0100, Grzegorz Brycki napisał(a):

Kiedyś pamiętam, że czytałem że nie można ograniczać możliwości płatności kartą tym, że zakupy są zbyt małe w praktyce większość małych sklepikarzy wymaga np. 25 zł, a nawet niektóre sieci jak Lidl ! jak to jest?

O! pręg widzę opiniotwórczą grupa jest ;]

No ale dobra - skoro już przy temacie - wkurzyłem się. Mogę się komuś
poskarżyć, że Lidl moją kartę olał?

--
Kapsel
  http://kapselek.net

Data: 2010-01-22 00:07:14
Autor: Tomasz Pyra
Kapsel pisze:
[...]

Na Lidlu jest pewnie jakaś naklejka z symbolami kart - w rogu tej naklejki ktoś się pewnie podpisał, jakiś operator tych płatności.

I jemu się możesz najszybciej poskarżyć, bo on ma umowę z Lidlem.

Ewentualnie wystawcy swojej karty (a więc bank, albo jakiś ogólny koordynator który to markuje - np. Visa), tylko tam to już chyba rośnie ryzyko że zostaniesz z głębi serca przeproszony, szczerze zapewniony o zbadaniu tej sprawy, a następnie olany.

IMO operatorzy tolerują te limity - bo nikt mi nie powie że to, że w danym sklepie nikt nigdy nie zapłacił mniej niż 20zł jest dla operatora niezauważalne. Gdyby chciał, to by szybko przywrócił swoich klientów do porządku.

Tylko pytanie ile małych sklepików z jakimiś telefonicznie autoryzowanymi terminalami by w ogóle z obsługi kart zrezygnowało.
Bo ja się już widziałem małe sklepiki, pod franczyzowym szyldem sieciowym, zobligowane do honorowania kart w których zawsze jest "chwilowa awaria terminala - przepraszamy".

Data: 2010-01-22 09:46:32
Autor: Tomasz Kaczanowski
Kapsel pisze:
[...]

Możesz - wystawcy karty

--
Kaczus
http://kaczus.republika.pl

Czy płatność kartą od kwoty X jest zgo dna z prawem?