Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Czy po usterce cewki zapłonowej - warto wymienić wszystkie cewki?

Czy po usterce cewki zapłonowej - warto wymienić wszystkie cewki?

Data: 2018-04-05 19:44:32
Autor: Marcin N
Czy po usterce cewki zapłonowej - warto wymienić wszystkie cewki?
Mechanik uznał, że cewka w moim benzyniaku jest uszkodzona.
Czy warto wymienić od razu wszystkie, czy raczej nadgorliwość i niepotrzebne koszty?


--
MN

Data: 2018-04-05 19:53:11
Autor: Irokez
Czy po usterce cewki zapłonowej - warto wymienić wszystkie cewki?
W dniu 2018-04-05 o 19:44, Marcin N pisze:
Mechanik uznał, że cewka w moim benzyniaku jest uszkodzona.
Czy warto wymienić od razu wszystkie, czy raczej nadgorliwość i niepotrzebne koszty?



Nadgorliwość.
W Lagunie II wymieniałem cewkę 6 lat temu i kupiliśmy drugą "w razie czego". Jeździ do dziś. Silnik 1.8 120KM. Cewka lata po bagażniku.
Chyba że pełni rolę straszaka i nie ma odwagi kolejna paść ;)


--
Irokez

Data: 2018-04-06 00:20:23
Autor: J.F.
Czy po usterce cewki zapłonowej - warto wymienić wszystkie cewki?
Dnia Thu, 5 Apr 2018 19:53:11 +0200, Irokez napisał(a):
W dniu 2018-04-05 o 19:44, Marcin N pisze:
Mechanik uznał, że cewka w moim benzyniaku jest uszkodzona.
Czy warto wymienić od razu wszystkie, czy raczej nadgorliwość i niepotrzebne koszty?
Nadgorliwość.
W Lagunie II wymieniałem cewkę 6 lat temu i kupiliśmy drugą "w razie czego". Jeździ do dziś. Silnik 1.8 120KM. Cewka lata po bagażniku.
Chyba że pełni rolę straszaka i nie ma odwagi kolejna paść ;)

A czy na tych starych pisze Sagem ?

Bo o ile pamietam to cewki w Lagunie to byla czesc eksploatacyjna.
Rok, gora dwa i do wymiany :-)

J.

Data: 2018-04-06 01:03:06
Autor: Iglo
Czy po usterce cewki zapłonowej - warto wymienić wszystkie cewki?
Padła mi w Lagunie sztuka Sagem to nie certolilem się tylko kupiłem 4 używki Denso i przejeździłem na nich 150kkm z LPG po czym sprzedałem auto.

Data: 2018-04-07 08:20:35
Autor: Cavallino
Czy po usterce cewki zapłonowej - warto wymienić wszystkie cewki?
W dniu 06-04-2018 o 10:03, Iglo pisze:
Padła mi w Lagunie sztuka Sagem to nie certolilem się tylko kupiłem 4 używki Denso i przejeździłem na nich 150kkm z LPG po czym sprzedałem auto.

Sagemy spokojnie powinno się było wymieniać od razu po zakupie auta, jako nowego.
To był złom nic nie wart z założenia.

Data: 2018-04-05 20:13:09
Autor: Lewis
Czy po usterce cewki zapłonowej - warto wymienić wszystkie cewki?
W dniu 2018-04-05 o 19:44, Marcin N pisze:
Mechanik uznał, że cewka w moim benzyniaku jest uszkodzona.
Czy warto wymienić od razu wszystkie, czy raczej nadgorliwość i niepotrzebne koszty?



Zanim nie zdechnie bym nie dotykał. Z praktyki w saabach najlepiej od razu kupić kpl. ale one popierdolone są ;)

--
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2018-04-05 20:38:42
Autor: Jacek
Czy po usterce cewki zapłonowej - warto wymienić wszystkie cewki?
W dniu 05.04.2018 o 19:44, Marcin N pisze:
Mechanik uznał, że cewka w moim benzyniaku jest uszkodzona.
Czy warto wymienić od razu wszystkie, czy raczej nadgorliwość i niepotrzebne koszty?
Jeżeli cewka marki Sagem, to ja bym wymienił wszystkie. Jeżeli inna, to nie ma sensu.
Jacek

Data: 2018-04-05 21:02:58
Autor: m4rkiz
Czy po usterce cewki zapłonowej - warto wymienić wszystkie cewki?
On 2018-04-05 19:44, Marcin N wrote:
Mechanik uznał, że cewka w moim benzyniaku jest uszkodzona.
Czy warto wymienić od razu wszystkie, czy raczej nadgorliwość i
niepotrzebne koszty?

w bmw mi padla jedna, kupilem 2 i mam druga w bagazniku do dzis

w fiacie padla mi jedna, kupilem jedna, wymienilem i juz rok bez problemow

w ramie po wymianie swiec 'padla' mi jedna, kupilem, nie wymienilem tylko podpialem kabelek do starej (zapomnialem) i kupiona jako zapas jezdzi od pol roku

tak ze z mojego doswiadczenia - zupelnie niekoniecznie bo padaja raczej bardzo sporadycznie

Data: 2018-04-05 21:57:27
Autor: Poldek
Czy po usterce cewki zapłonowej - warto wymienić wszystkie cewki?
W dniu 2018-04-05 o 19:44, Marcin N pisze:

Mechanik uznał, że cewka w moim benzyniaku jest uszkodzona.
Czy warto wymienić od razu wszystkie, czy raczej nadgorliwość i niepotrzebne koszty?

Kiedyś zepsuła mi się cewka w Avensisie. Silnik pracował na trzech cylindrach, więc pojechałem jeszcze tu i tam, potem do domu i dopiero następnego dnia do serwisu. W efekcie do wymiany była nie tylko cewka, ale też katalizator. Po jakimś czasie, gdy zepsuła się druga, już nigdzie nie jeździłem, tylko zatrzymałem samochód na najbliższym miejscu, gdzie mogłem stanąć i tam go zostawiłem. Wróciłem z nową cewką i na miejscu ją wymieniłem. Tym razem katalizator przetrwał.

Data: 2018-04-05 23:07:46
Autor: Mateusz Bogusz
Czy po usterce cewki zapłonowej - warto wymienić wszystkie cewki?
W dniu 05.04.2018 o 21:57, Poldek pisze:
Kiedyś zepsuła mi się cewka w Avensisie. Silnik pracował na trzech cylindrach, więc pojechałem jeszcze tu i tam, potem do domu i dopiero następnego dnia do serwisu. W efekcie do wymiany była nie tylko cewka, ale też katalizator. Po jakimś czasie, gdy zepsuła się druga, już nigdzie nie jeździłem, tylko zatrzymałem samochód na najbliższym miejscu, gdzie mogłem stanąć i tam go zostawiłem. Wróciłem z nową cewką i na miejscu ją wymieniłem. Tym razem katalizator przetrwał.

Wniosek dobry, ale jeżeli "tu i tam" to nie było kilka-set kilometrów czy tam więcej nawet, to raczej ten katalizator już był i tak blisko ;-)

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2018-04-05 23:49:45
Autor: Poldek
Czy po usterce cewki zapłonowej - warto wymienić wszystkie cewki?
W dniu 2018-04-05 o 23:07, Mateusz Bogusz pisze:
W dniu 05.04.2018 o 21:57, Poldek pisze:
Kiedyś zepsuła mi się cewka w Avensisie. Silnik pracował na trzech cylindrach, więc pojechałem jeszcze tu i tam, potem do domu i dopiero następnego dnia do serwisu. W efekcie do wymiany była nie tylko cewka, ale też katalizator. Po jakimś czasie, gdy zepsuła się druga, już nigdzie nie jeździłem, tylko zatrzymałem samochód na najbliższym miejscu, gdzie mogłem stanąć i tam go zostawiłem. Wróciłem z nową cewką i na miejscu ją wymieniłem. Tym razem katalizator przetrwał.

Wniosek dobry, ale jeżeli "tu i tam" to nie było kilka-set kilometrów czy tam więcej nawet, to raczej ten katalizator już był i tak blisko ;-)


Możesz przetestować na swoim. Odłącz jedną cewkę i przejedź nie kilkaset, lecz np. 30 kilometrów. Podłącz cewkę z powrotem i przekonasz się, czy daje wszystko będzie ok.

Data: 2018-04-07 08:48:40
Autor: Mateusz Bogusz
Czy po usterce cewki zapłonowej - warto wymienić wszystkie cewki?
W dniu 05.04.2018 o 23:49, Poldek pisze:
Możesz przetestować na swoim. Odłącz jedną cewkę i przejedź nie kilkaset, lecz np. 30 kilometrów. Podłącz cewkę z powrotem i przekonasz się, czy daje wszystko będzie ok.

Miałem jedną cewkę padniętą i tak przejeździłem cały rok. Potem wymieniłem wszystkie cztery i na razie nic nie chrobocze, przegląd auto też przeszło.

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2018-04-08 01:43:10
Autor: Poldek
Czy po usterce cewki zapłonowej - warto wymienić wszystkie cewki?
W dniu 2018-04-07 o 08:48, Mateusz Bogusz pisze:
W dniu 05.04.2018 o 23:49, Poldek pisze:
Możesz przetestować na swoim. Odłącz jedną cewkę i przejedź nie kilkaset, lecz np. 30 kilometrów. Podłącz cewkę z powrotem i przekonasz się, czy daje wszystko będzie ok.

Miałem jedną cewkę padniętą i tak przejeździłem cały rok

Cały rok jeździłeś na 3 cylindrach?
Twardziel jesteś ;-)

Data: 2018-04-08 07:42:16
Autor: Mateusz Bogusz
Czy po usterce cewki zapłonowej - warto wymienić wszystkie cewki?
W dniu 08.04.2018 o 01:43, Poldek pisze:
Cały rok jeździłeś na 3 cylindrach?
Twardziel jesteś ;-)

Aaa Ty piszesz o niemożności jechania :-P Ja miałem padniętą w takim sensie, że po rozgrzaniu zaczynały wypadać zapłony na cylindrze (na początku sporadycznie). I kiedy raz osiągnęło takie stadium jak piszesz, to wymieniłem.

No ale w takim razie dyskusja jest na poziomie "z jedną śrubą w kole, nie jeździj bo może odpaść" - taka oczywista oczywistość :-P

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2018-04-12 09:55:01
Autor: miumiu
Czy po usterce cewki zapłonowej - warto wymienić wszystkie cewki?

Cały rok jeździłeś na 3 cylindrach?
Twardziel jesteś ;-)

W Lagunie I sa dwie cewki obslugujace po 2 cylindry, czyli padniecie jednej cewki oznacza dwa wylaczone cylindry. O dziwo silnik F3R dalej potrafi jechac na dwoch cylindrach choc chodzi jak traktor :P

Pzdr

Data: 2018-04-06 14:46:15
Autor: Marek
Czy po usterce cewki zapłonowej - warto wymienić wszystkie cewki?
On Thu, 5 Apr 2018 21:57:27 +0200, Poldek <pugilares@interia.eu> wrote:
miejscu, gdzie mogłem stanąć i tam go zostawiłem. Wróciłem z nową cewką i na miejscu ją wymieniłem. Tym razem katalizator przetrwał.

A skąd wiedziałeś, że problemem jest cewka a nie np. układ zasilania paliwa/wtrysku tego cylindra?

--
Marek

Czy po usterce cewki zapłonowej - warto wymienić wszystkie cewki?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona