Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Czy po usterce cewki zapłonowej - warto wymienić wszystkie cewki?

Czy po usterce cewki zapłonowej - warto wymienić wszystkie cewki?

Data: 2018-04-05 21:57:27
Autor: Poldek
Czy po usterce cewki zapłonowej - warto wymienić wszystkie cewki?
W dniu 2018-04-05 o 19:44, Marcin N pisze:

Mechanik uznał, że cewka w moim benzyniaku jest uszkodzona.
Czy warto wymienić od razu wszystkie, czy raczej nadgorliwość i niepotrzebne koszty?

Kiedyś zepsuła mi się cewka w Avensisie. Silnik pracował na trzech cylindrach, więc pojechałem jeszcze tu i tam, potem do domu i dopiero następnego dnia do serwisu. W efekcie do wymiany była nie tylko cewka, ale też katalizator. Po jakimś czasie, gdy zepsuła się druga, już nigdzie nie jeździłem, tylko zatrzymałem samochód na najbliższym miejscu, gdzie mogłem stanąć i tam go zostawiłem. Wróciłem z nową cewką i na miejscu ją wymieniłem. Tym razem katalizator przetrwał.

Data: 2018-04-05 23:07:46
Autor: Mateusz Bogusz
Czy po usterce cewki zapłonowej - warto wymienić wszystkie cewki?
W dniu 05.04.2018 o 21:57, Poldek pisze:
Kiedyś zepsuła mi się cewka w Avensisie. Silnik pracował na trzech cylindrach, więc pojechałem jeszcze tu i tam, potem do domu i dopiero następnego dnia do serwisu. W efekcie do wymiany była nie tylko cewka, ale też katalizator. Po jakimś czasie, gdy zepsuła się druga, już nigdzie nie jeździłem, tylko zatrzymałem samochód na najbliższym miejscu, gdzie mogłem stanąć i tam go zostawiłem. Wróciłem z nową cewką i na miejscu ją wymieniłem. Tym razem katalizator przetrwał.

Wniosek dobry, ale jeżeli "tu i tam" to nie było kilka-set kilometrów czy tam więcej nawet, to raczej ten katalizator już był i tak blisko ;-)

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2018-04-05 23:49:45
Autor: Poldek
Czy po usterce cewki zapłonowej - warto wymienić wszystkie cewki?
W dniu 2018-04-05 o 23:07, Mateusz Bogusz pisze:
W dniu 05.04.2018 o 21:57, Poldek pisze:
Kiedyś zepsuła mi się cewka w Avensisie. Silnik pracował na trzech cylindrach, więc pojechałem jeszcze tu i tam, potem do domu i dopiero następnego dnia do serwisu. W efekcie do wymiany była nie tylko cewka, ale też katalizator. Po jakimś czasie, gdy zepsuła się druga, już nigdzie nie jeździłem, tylko zatrzymałem samochód na najbliższym miejscu, gdzie mogłem stanąć i tam go zostawiłem. Wróciłem z nową cewką i na miejscu ją wymieniłem. Tym razem katalizator przetrwał.

Wniosek dobry, ale jeżeli "tu i tam" to nie było kilka-set kilometrów czy tam więcej nawet, to raczej ten katalizator już był i tak blisko ;-)


Możesz przetestować na swoim. Odłącz jedną cewkę i przejedź nie kilkaset, lecz np. 30 kilometrów. Podłącz cewkę z powrotem i przekonasz się, czy daje wszystko będzie ok.

Data: 2018-04-07 08:48:40
Autor: Mateusz Bogusz
Czy po usterce cewki zapłonowej - warto wymienić wszystkie cewki?
W dniu 05.04.2018 o 23:49, Poldek pisze:
Możesz przetestować na swoim. Odłącz jedną cewkę i przejedź nie kilkaset, lecz np. 30 kilometrów. Podłącz cewkę z powrotem i przekonasz się, czy daje wszystko będzie ok.

Miałem jedną cewkę padniętą i tak przejeździłem cały rok. Potem wymieniłem wszystkie cztery i na razie nic nie chrobocze, przegląd auto też przeszło.

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2018-04-08 01:43:10
Autor: Poldek
Czy po usterce cewki zapłonowej - warto wymienić wszystkie cewki?
W dniu 2018-04-07 o 08:48, Mateusz Bogusz pisze:
W dniu 05.04.2018 o 23:49, Poldek pisze:
Możesz przetestować na swoim. Odłącz jedną cewkę i przejedź nie kilkaset, lecz np. 30 kilometrów. Podłącz cewkę z powrotem i przekonasz się, czy daje wszystko będzie ok.

Miałem jedną cewkę padniętą i tak przejeździłem cały rok

Cały rok jeździłeś na 3 cylindrach?
Twardziel jesteś ;-)

Data: 2018-04-08 07:42:16
Autor: Mateusz Bogusz
Czy po usterce cewki zapłonowej - warto wymienić wszystkie cewki?
W dniu 08.04.2018 o 01:43, Poldek pisze:
Cały rok jeździłeś na 3 cylindrach?
Twardziel jesteś ;-)

Aaa Ty piszesz o niemożności jechania :-P Ja miałem padniętą w takim sensie, że po rozgrzaniu zaczynały wypadać zapłony na cylindrze (na początku sporadycznie). I kiedy raz osiągnęło takie stadium jak piszesz, to wymieniłem.

No ale w takim razie dyskusja jest na poziomie "z jedną śrubą w kole, nie jeździj bo może odpaść" - taka oczywista oczywistość :-P

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2018-04-12 09:55:01
Autor: miumiu
Czy po usterce cewki zapłonowej - warto wymienić wszystkie cewki?

Cały rok jeździłeś na 3 cylindrach?
Twardziel jesteś ;-)

W Lagunie I sa dwie cewki obslugujace po 2 cylindry, czyli padniecie jednej cewki oznacza dwa wylaczone cylindry. O dziwo silnik F3R dalej potrafi jechac na dwoch cylindrach choc chodzi jak traktor :P

Pzdr

Data: 2018-04-06 14:46:15
Autor: Marek
Czy po usterce cewki zapłonowej - warto wymienić wszystkie cewki?
On Thu, 5 Apr 2018 21:57:27 +0200, Poldek <pugilares@interia.eu> wrote:
miejscu, gdzie mogłem stanąć i tam go zostawiłem. Wróciłem z nową cewką i na miejscu ją wymieniłem. Tym razem katalizator przetrwał.

A skąd wiedziałeś, że problemem jest cewka a nie np. układ zasilania paliwa/wtrysku tego cylindra?

--
Marek

Czy po usterce cewki zapłonowej - warto wymienić wszystkie cewki?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona