Czy podgląd salda bez wypłaty gotówki jest transakcją?

Data: 2009-10-29 11:34:57
Autor: marko1a
Czy podgląd salda bez wypłaty gotówki jest transakcją?
Od czasu kiedy korzystam z bankomatów cash4you bo bank millennium sobie tak zachciał trafiają mi się sporadycznie prowizje 50gr przy wypłatach z tych bankomatów. Będąc w banku poinformowałem że przecież mój ROR premium zwolniony jest z tych opłat. Miła pani obróciła monitor do mnie informując że był w takim razie podgląd salda. Nie przypominam sobie abym podglądał saldo ani drukował potwierdzenia wypłaty wiedząc że za to akurat kasują od każdego 50gr - informowałem. Na monitorze przy operacjach paluszkiem wskazała informację przy każdym 50gr "transakcja w bankomacie".
Jeżeli bank upiera się że jednak był to podgląd salda to czy podgląd salda jest transakcją? Przecież nie było przepływu gotówki a więc transakcja czego? Bank leci w kulki.

Marek

Data: 2009-10-29 11:51:31
Autor: Karol S
marko1a pisze:
Od czasu kiedy korzystam z bankomatów cash4you bo bank millennium sobie tak zachciał trafiają mi się sporadycznie prowizje 50gr przy wypłatach z tych bankomatów.

Te bankomaty mają na samej górze opcję "wypłać i sprawdź saldo". Łatwo to nacisnąć odruchowo zamiast samego "wypłać", które jest na dole. Saldo jest wtedy wydrukowane na świstku z potwierdzeniem wypłaty.

Karol

Data: 2009-10-29 12:00:16
Autor: marko1a
Użytkownik "Karol S" <karol@zwybrzeza.pl> napisał w wiadomości news:hcbs3h$vvq$1news.task.gda.pl...
marko1a pisze:
[...]

Wiem że tak jest. Tak samo jak wiem że na koniec wypłaty samej gotówki bankomat i tak się pyta czy wydrukować potwierdzenie.
Wiem że nie naciskam tych "złych" przycisków. Tymbardziej że po któryms razie gdy zauważyłem że pobierana jest czasem opłata wyjątkowo dokładnie analizuję to co mi wyświetla bankomat i co naciskam.

Marek

Data: 2009-10-29 12:26:15
Autor: Karol S
marko1a pisze:
[...]

Hmm. No to znajdź w historii rachunku te 50 gr, znajdź świstki z brakiem sprawdzania salda z tych operacji i pokaż w banku że coś tu nie gra.

Karol

Data: 2009-10-29 12:41:10
Autor: marko1a
Użytkownik "Karol S" <karol@zwybrzeza.pl> napisał w wiadomości news:hcbu4m$4fr$1news.task.gda.pl...
Hmm. No to znajdź w historii rachunku te 50 gr, znajdź świstki z brakiem sprawdzania salda z tych operacji i pokaż w banku że coś tu nie gra.

Ale ja tych świstków nie mam bo ich nie drukowałem wiedząc że za wydruk jest prowizja bo na wydruku jest saldo.

Marek

Data: 2009-10-29 13:19:38
Autor: Karol S
marko1a pisze:

[...]

Prowizja jest nie za wydruk, tylko za pobranie salda z banku przez bankomat. A co dalej zrobi z tym saldem bankomat, to jego sprawa. Jeśli wybrałeś "wydruk + saldo", a potem nie wydrukowałeś potwierdzenia, to pewnie bankomat pobrał saldo z banku a potem go nie wydrukował i przepadło (chyba że pokazał je na monitorze, nie wiem bo nigdy z tego nie korzystałem).

Nawiasem mówiąc to interesująca nieścisłość w logice działania bankomatu :) i wygląda na to że to sposób na stracenie 50 gr za nic.  Może warto taki scenariusz zgłosić do kogoś odpowiedzialnego za soft bankomatu.

Karol

Data: 2009-10-29 13:37:28
Autor: argothiel
Karol S pisze:
Nawiasem mówiąc to interesująca nieścisłość w logice działania bankomatu :) i wygląda na to że to sposób na stracenie 50 gr za nic.  Może warto taki scenariusz zgłosić do kogoś odpowiedzialnego za soft bankomatu.

W swoim bankomacie (Multibank) kiedyś sprawdzałem saldo, to normalnie na
ekranie było drukowane.

Pozdrawiam, argothiel

Data: 2009-10-29 13:20:17
Autor: kris

Użytkownik "marko1a" <marko1a@lycos.de> napisał w wiadomości news:hcbv5g$t1o$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

Żle interpretujesz. Za wydruk potwierdzenia wypłaty nie ma prowizji.
Prowizja jest za samo sprawdzenie salda.

Krzysiek

Data: 2009-10-29 14:33:45
Autor: marko1a

Użytkownik "kris" <k1s2z3y4s5z6t7o8f9c@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hcc1a1$vd$1news.onet.pl...

[...]

Ale ja salda nie sprawdzałem ani nie pobierałem gotówki ze sprawdzeniem salda. Jedyne podejrzenie przez kogoś było na te świstki których przeciez także nie drukowałem. Dzieckiem nie jestem i co jak co ale majac pojęcie o elektronice i informatyce potrafię obsłuzyć się w bankomacie.

Wracamy do punktu wyjścia: Jako właściel konta premium według cennika zwolniony jestem z opłat za wypłaty w bankomatach cash4you. A więc jakim prawem widnieją w wyciągu pozycje "opłata za transakcję bankomatową".
Transakcja to przepływ pieniądza a nie sprawdzenie salda! No kurna wodę robią z mózgu a ludzie to łykają cos w stylu "nominacji w bigbrother"

Marek

Data: 2009-10-29 22:36:11
Autor: Mariusz
On 2009.10.29 14:33, marko1a wrote:

Wracamy do punktu wyjścia: Jako właściel konta premium według cennika
zwolniony jestem z opłat za wypłaty w bankomatach cash4you. A więc jakim
prawem widnieją w wyciągu pozycje "opłata za transakcję bankomatową".

Nie każda transakcja jest wypłatą.

Transakcja to przepływ pieniądza a nie sprawdzenie salda!

SJP: "transakcja: operacja handlowa dotycząca kupna lub sprzedaży towarów lub usług"

Tutaj usługą było sprawdzenie salda.

--
Mar

Data: 2009-10-30 08:45:56
Autor: marko1a

Użytkownik "Mariusz" <marITYLKOMARabc@spox.org> napisał w wiadomości news:hcd1s7$h30$2news.dialog.net.pl...
On 2009.10.29 14:33, marko1a wrote:

Nie każda transakcja jest wypłatą.
WIem. Może być przelew, przewalutowanie...

SJP: "transakcja: operacja handlowa dotycząca kupna lub sprzedaży towarów lub usług"
Tutaj usługą było sprawdzenie salda.

Usługa to jeszcze nie transakcja. Jedziesz autem do myjni. Myją auto, czyszczą dywaniki. Czy to jest transakcja?
Nie dopiero na koniec usługi dochodzi do rozliczenia za usługę które jest transakcją.
Więc dlaczego na wyciągu nie pisze "sprawdzenie salda rachunku"?

Równie dobrze przy każdej operacji kartą płatniczą, kupując w jednym dniu buty, tankując benzynę, zamiast nazwy sklepu mogło by być przy każdej pozycji "transakcja"

Chodzi o rzetelną informację a nie pokrętne podchody.

Marek

Data: 2009-10-29 23:05:52
Autor: Zbylut
marko1a napisal(a):

[...]

czemu sprawdzenie salda nie miałoby być transakcją? Bankomat pyta - bank odpowiada. Proponuję wypłacaj dalej C4Y ale kolekcjonuj wydruki i jak się pojawi to
50gr to będziesz wiedział skąd.

--
pozdrawiam, Zbylut

Data: 2009-10-29 23:52:33
Autor: pmlb

"Zbylut" <Zbylut@NoWhere.zzz> wrote in message news:slrnhejonn.d0o.ZbylutNoWhere.zzz...
marko1a napisal(a):

[...]

[OT]
Boze jak dobrze, ze moje jedyne konto jest w banku w UK...
Moge sobie srawdzac saldo i drukowac ile tylko chce nawet co 2 minuty:) wyplacac gotowke ile razy chce (do limitu dziennego) nawet w banknotach 5 fun towych jesli takowe sa w bankomacie i ani za saldo ani za gotowke nie place zadnej prowizji.. Aha, konto w banku mam najprostrze czyli kompletnie za darmo.
Nie rozumiem systemu bankowego w Polsce! Zamiast promowac przechodzenie na rozliczenia elektroniczne, dajac kompletnie darmowe wyplaty z bankomatow czy karty itp. To sie za to kroi... toz bardziej oplaca sie miec gotowke i omijac banki jesli tylko sie da...

Data: 2009-10-30 08:35:37
Autor: marko1a
Czy podglÄ?d salda bez wypĹ?aty gotĂłwki jest transakcjÄ??
Użytkownik "pmlb" <pmlb@domino.com> napisał w wiadomości news:bVpGm.22350$nI.3054newsfe14.ams2...
[...]

Bardzo prosze o przeczytanie mojej odpowiedzie zwłaszacza przez pracowników banku millennium.
Do niedawna były dla mnie bankomaty euronetu bez prowizji. Po nowemu są to bankomaty cash4you wyłudzające w pokrętny sposób prowizje.
Celowo ustawia się tak grafikę i definiuje przyciski aby wyłudzić te 50 gr. Założę się że osoby niezorientowane nawet nie mają pojęcia że kroi się ich na 50gr.
O ile bankomaty euronetu występują częściej oraz były w konkretnych miejscach, np. w supermarkecie w którym często robięr zakupuy to cash4you już niestety ale nie.
Poza tym nie wiem czy to przypadek ale Cash4you bankomaty często sa także nieczynne.
Poprzednio całe moje wynagrodzenie na koniec miesiąca oraz premia w połowie miesiąca lądowały na RORze.
Nie widziałem potrzeby aby było inaczej.  Po zmianie bankomatów okazało się że bankomaty są dla mnie często nieprzydatne.
Poprosiłem więc w pracy o wypłatę premii na rękę. W ostatnim miesiącu poprosiłem nawet o połowę wynagrodzenia na rękę a na konto
poszło tylko tyle abym mógł wykonać przelewy za prąd gaz itepe.

Marek

Data: 2009-10-30 17:02:09
Autor: Zbylut
marko1a napisal(a):

[...]

porównujesz do złego przykładu, mille+cash4you to naprawdę złe połączenie:) W takim Aliorze można było (może i można nadal?) robić to co wymieniłeś
za darmo. W Polsce! :)

--
pozdrawiam, Zbylut

Data: 2009-10-30 18:08:01
Autor: sorden
Zbylut wrote:

porównujesz do złego przykładu, mille+cash4you to naprawdę złe
połączenie:) W takim Aliorze można było (może i można nadal?) robić to co
wymieniłeś za darmo. W Polsce! :)

W Polsce i na świecie! ;)

--
in

Data: 2009-10-30 08:46:32
Autor: marko1a
Użytkownik "Zbylut" <Zbylut@NoWhere.zzz> napisał w wiadomości news:slrnhejonn.d0o.ZbylutNoWhere.zzz...
marko1a napisal(a):

[...]

Odpytanie salda to wymiana danych.

Marek

Data: 2009-10-30 17:02:08
Autor: Zbylut
marko1a napisal(a):

Odpytanie salda to wymiana danych.

to teĹź. --
pozdrawiam, Zbylut

Data: 2009-10-29 12:47:14
Autor: xbartx
Czy podgląd salda bez wypłaty gotówki jest transakcją?
Dnia Thu, 29 Oct 2009 11:34:57 +0100, marko1a napisał(a):

Od czasu kiedy korzystam z bankomatĂłw cash4you bo bank millennium sobie
tak zachciaÂł trafiajÂą mi siĂŞ sporadycznie prowizje 50gr przy wypÂłatach z
tych bankomatĂłw. BĂŞdÂąc w banku poinformowaÂłem Âże przecieÂż mĂłj ROR
premium zwolniony jest z tych opÂłat. MiÂła pani obrĂłciÂła monitor do mnie
informujÂąc Âże byÂł w takim razie podglÂąd salda. Nie przypominam sobie
abym podglÂądaÂł saldo ani drukowaÂł potwierdzenia wypÂłaty wiedzÂąc Âże za to
akurat kasujÂą od kaÂżdego 50gr - informowaÂłem. Na monitorze przy
operacjach paluszkiem wskazaÂła informacjĂŞ przy kaÂżdym 50gr "transakcja w
bankomacie". JeÂżeli bank upiera siĂŞ Âże jednak byÂł to podglÂąd salda to
czy podglÂąd salda jest transakcjÂą? PrzecieÂż nie byÂło przepÂływu gotĂłwki a
wiĂŞc transakcja czego? Bank leci w kulki.

Było już na grupie. C4Y tak sprytnie ustawił opcję, że wypłata i sprawdzenie salda jest pod jednym przyciskiem i w tym samym miejscu gdzie zazwyczaj jest zawsze wypłata, we wszystkich typach bankomatów. Ot ich sposób na krojenie klientów za, podejrzewam, zbędną dla nich usługę.

--
xbartx

Data: 2009-10-29 14:36:09
Autor: marko1a
Czy podgl?d salda bez wyp3aty gotówki jest transakcj??

Użytkownik "xbartx" <bart@hashzero.net> napisał w wiadomości news:hcc2si$k5m$6inews.gazeta.pl...
Dnia Thu, 29 Oct 2009 11:34:57 +0100, marko1a napisał(a):

Od czasu kiedy korzystam z bankomatów cash4you bo bank millennium sobie
tak zachcia3 trafiaj? mi sie sporadycznie prowizje 50gr przy wyp3atach z
tych bankomatów. Bed?c w banku poinformowa3em ?e przecie? mój ROR
premium zwolniony jest z tych op3at. Mi3a pani obróci3a monitor do mnie
informuj?c ?e by3 w takim razie podgl?d salda. Nie przypominam sobie
abym podgl?da3 saldo ani drukowa3 potwierdzenia wyp3aty wiedz?c ?e za to
akurat kasuj? od ka?dego 50gr - informowa3em. Na monitorze przy
operacjach paluszkiem wskaza3a informacje przy ka?dym 50gr "transakcja w
bankomacie". Je?eli bank upiera sie ?e jednak by3 to podgl?d salda to
czy podgl?d salda jest transakcj?? Przecie? nie by3o przep3ywu gotówki a
wiec transakcja czego? Bank leci w kulki.

[...]

Wypłata jest transakcją ale sprawdzenie salda już nie. Wobec tego dlaczego w wyciągu widnieje "opłata za transakcję" skoro mając konto premium wypłaty mam bez prowizji?

Marek

Data: 2009-10-29 17:19:31
Autor: xbartx
Czy podgl?d salda bez wyp3aty gotówki jest transakcj??
Dnia Thu, 29 Oct 2009 14:36:09 +0100, marko1a napisał(a):

WypÂłata jest transakcjÂą ale sprawdzenie salda juÂż nie. Wobec tego
dlaczego w wyciÂągu widnieje "opÂłata za transakcjĂŞ" skoro majÂąc konto
premium wypÂłaty mam bez prowizji?

Wypłaty tak, ale sprawdzenie salda już nie.

PS Ustaw poprawnie kodowanie swoich wiadomości:
http://klub.chip.pl/wincat2/news/oekonf.htm

--
xbartx

Data: 2009-10-30 09:11:34
Autor: Marcin Nowakowski
Czy podgl?d salda bez wyp3aty gotówki jes t transakcj??
Dnia 2009-10-29 14:36,  marko1a stwierdził, że:
Wypłata jest transakcją ale sprawdzenie salda już nie.

Owszem, sprawdzenie salda jest transakcją.

--
Marcin Nowakowski
MCR@IRC, ICQ UIN: 53375070, GG: 1824096, GSM: +48 722 099970, mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl

Data: 2009-10-30 08:43:59
Autor: pmlb

"Marcin Nowakowski" <mcr-mail@w.sygnaturce.pl> wrote in message news:hce73q$2cv$1news.dialog.net.pl...
Dnia 2009-10-29 14:36,  marko1a stwierdził, że:
Wypłata jest transakcją ale sprawdzenie salda już nie.

Owszem, sprawdzenie salda jest transakcją.

Moze i jest, ale jest to chore, by za to pobierac jakiekolwiek oplaty!
Tak samo jak kozystanie w bankomacie. Po to bank daje karte by bylo banku wygodnie i powinien umozliwoc wyplate swoich srodkow kompletnie za darmo.
Ta dyskusja jest czysto akademicka, na zasadzie: czy oddychanie ma wplyw na zuzywane powietrze i czy powinno byc platne...
Zamiast rozczasac czy wyswietlenie salda to transakcja nalezy ganic banki za to, ze za to pobieraja oplaty tak samo jak za to, ze ludzie wyciagaja pieniadze z bankomatu.

Data: 2009-10-30 23:53:26
Autor: Feromon

Użytkownik "pmlb" <pmlb@domino.com> napisał w wiadomości news:pHxGm.22565$7Y2.2328newsfe27.ams2...

[...]

Bank daje kartę, aby UŁATWIĆ wydawanie pieniędzy, których się nie ma, oraz
krojenie opłat za wszystko co możliwe. Bank nie jest instytucją charytatywną,
a za klimatyzację urzędników w siedzibie banku i za pensje prezesa (prezesów)
ktoś musi zapłacić. Chore jest oczekiwać czegoś za darmo.
Nawet w pysk nie można zarobić za darmo...

Feromon

Data: 2009-10-30 23:05:16
Autor: pmlb
[...]

No wlasnie... I teraz powiedz mi, jak to jest, ze w UK prowadzenie rachunku, karty, kozystanie z bankomatu, przelewy, platnosci za rachunki - to wszystko jest darmowe! Aha, na koncie mozesz miec ) przez rok i tak nic nie zaplacisz... dlaczego wiec tu mozna a w Polsce sie nie da?
Moze to bankowy okradaja ludzi w Polsce?
Bank potrzebuje (mimo wszystko) twoich, moich pieniedzym, czy bank nie odsc juz z tego zarabia?
O charytatywnosci, i ze nic za darmo nie ma - to tylko wymowki by ludzie sie odczepili i nie wnikali...
Za chwile jeszcze mi napiszesz, ze drozyzna w banku bo krdyciarze nie splacaja kredytow:)))

a za klimatyzację urzędników w siedzibie banku i za pensje prezesa (prezesów)
ktoś musi zapłacić. Chore jest oczekiwać czegoś za darmo.
Nawet w pysk nie można zarobić za darmo...

No popatrz a jednak w UK sie da. Moze do Polski tez "cywilizacja" dotrze niedlugo...
Malo, wyobrazasz sobie sytuacje, w ktorej opperator medialny daje ci np. linie telefonoczna totalnie za darmo? Tak, w Polsce o tym pomyslec to traci "psychiatra"... bo w Polsce nawet w ryj nie da sie za darmo...

Data: 2009-11-02 08:55:45
Autor: marko1a
Użytkownik "pmlb" <pmlb@domino.com> napisał w wiadomości news:SiKGm.9779$Ah3.8007newsfe01.ams2...
[...]

Bo w Polsce ludzie mają zakorzenione takie myślenie.  Gdy tylko ktoś zobaczy za granica że klient może być inaczej (normalniej) traktowany (często w  takim samym banku jak u nas) to przez resztę polaków uznany będzie od razu przygłupem.
Miałem konta w Wiedniu w Erste Bank a przed wielu laty  w ZentralSparkasse. To co jest w Polskich bankach  to dzicz.

W Polsce bezczelnością niektórych banków jest pobieranie opłaty (średnio 2-3zł) za brak transakcji kartą w danym miesiącu. Gdyby ktoś miał tylko pare zł na ROR to nie robiąc nic wciągnięty zostanie w spiralę zadłużenia wywołaną przez bank.
I pytanie teraz do znawców. Zdarzyło mi się że na drugiej karcie nie było żadnych operacji w miesiącu. Bank od razu przywalił za ten miesiąc opłatę 2,50zł.
Ciekaw jestem czy odpusciliby sobie ta opłatę gdybym ja wiedząc o tym, na koniec miesiąca  poszedł i tylko sprawdził saldo. Przeciez według co poniektórych jest to transakcja... więć jak?

Marek

Data: 2009-11-02 09:12:33
Autor: marko1a

Użytkownik "marko1a" <marko1a@lycos.de> napisał w wiadomości news:hcm3er$174$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

Sorki za błędy. Polaków i polskich oczywiście. Szybko pisałem i wysłałem bez sprawdzenia.

Marek

Data: 2009-11-02 09:47:34
Autor: pmlb
[...]

Znajac polskie realia to by ci jeszcze dopisali .50zl do tych 2.5zl:)) a potem pokazali jakies zapisy, ze sprawdzenie salda to nie korzystanie z konta tylko transakcja calkowicie innej beczki:)
ps.
Mnie najbardziej dziwi fakt, ze jak napiszesz, ze bankowosc w posce to cos nie tak i jest zdecydowanie za droga oraz zlodziejska (pobieranie oplat za prowadzenie rachunku czy dostep do karty to zlodziejstwo) to wiekszosc okrzyknie cie idiota i wywali to slynne "a co? chcesz za darmo?" tak nauczyli ludzi w Polsce by martwili sie o dochody banku a nie o swoje pieniadze - to straszne! Zwlaszcza to widac jak sie dlugo siedzi za granica. Moge zrozumiec ludzi ktorzy cale zycie siedza w kraju i dla nich to normalne - ba dla nich tak dziala caly swiat!!! Nie potrafia co niektorzy zrozumiec, ze gdzies moze byc zgola odmiennie... i za darmo!
-To ty robisz przysluge bankowi, ze dostarczasz mu gotowki nie bank tobie! Ty bez banku sie obejdziesz bank bez twoich pieniedzy nie bedzie istnial.- tego w wiekszosci ludzie w Polsce nie pojmuja.

Data: 2009-11-02 14:50:57
Autor: Michal
pmlb pisze:
Bank daje kartę, aby UŁATWIĆ wydawanie pieniędzy, których się nie ma,

A tutaj poprzedni autor pomylił karty debetowe z kredytowymi chyba.

[...]

W Polsce też jest (w sensie: może być, zależy od banku- ale są takie banki, gdzie bezwarunkowo jest).

Aha, na koncie mozesz miec ) przez rok i tak nic nie zaplacisz... dlaczego wiec tu mozna a w Polsce sie nie da?

Kłamiesz. Da się.

--
Michał

Data: 2009-11-02 14:18:08
Autor: pmlb
Czy podgl?d salda bez wyp3aty gotówki jest tra nsakcj??
Aha, na koncie mozesz miec ) przez rok i tak nic nie zaplacisz... dlaczego wiec tu mozna a w Polsce sie nie da?

Kłamiesz. Da się.
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
--

Wskaz wiec jeden jedyny taki bank w ktorym jest wszystko 100% darmowe (aha, mala uwaga nie moze byc wylacznie internetowy!)

Data: 2009-11-02 15:31:38
Autor: Michal
Czy podgl?d salda bez wyp3aty gotówki jes t transakcj??
Co masz na myśli pt "wszystko jest darmowe"? A czy ta kasa, z której pobiera wypłatę ktoś gotówkowo jest "darmowa"? A portfel w którym to nosi i buty, w których idzie do kasy też mają takie być?

Pytałes o prowadzenie rachunku, kartę debetową, wypłaty z bankomatów itd.

Są takie banki i tyle. Ale na tym poziomie nie warto dyskutować- poczytałem inne Twoje posty no i jak widać nie za wiele jest w stanie zmieścić się w Twojej głowie. Przynajmniej w tym temacie.

--
Michał

Data: 2009-11-02 16:32:57
Autor: Valdi
Czy podgl?d salda bez wyp3aty gotówki jest tra nsakcj??
"Michal" news:hcmqkr$qct$1atlantis.news.neostrada.pl

[ciach]

Nie odpowiadał na post tak jak byś zakładał nowy temat bo się lekka zamotka
robi w dyskusji :)
Przynajmniej zostaw nazwę/ksywkę użytkownika grupy, któremu odpowiadasz.

Pozdrawiam.

Data: 2009-11-02 14:57:40
Autor: Valdi
Czy podgl?d salda bez wyp3aty gotówki jest tra nsakcj??
"Michal" news:hcmo8i$joe$1atlantis.news.neostrada.pl

W Polsce też jest (w sensie: może być, zależy od banku- ale są takie
banki, gdzie bezwarunkowo jest).

Banki z taką ofertą stanowią jednak nikły % banków dostępnych na polskim
rynku...
W PL panuje od lat dziwna tendencja do kasowania ludzi za podstawowe
produkty, których chyba bez wątpienia jest karta debetowa...

Data: 2009-10-30 09:38:38
Autor: marko1a

Użytkownik "Marcin Nowakowski" <mcr-mail@w.sygnaturce.pl> napisał w wiadomości news:hce73q$2cv$1news.dialog.net.pl...
Dnia 2009-10-29 14:36,  marko1a stwierdził, że:
Wypłata jest transakcją ale sprawdzenie salda już nie.

Owszem, sprawdzenie salda jest transakcją.

Chyba nie mylisz z transakcją bazodanową. Dla mnie jako informatyka owszem operacja zapytania o saldo w bazach danych to transakcja. Transakcja jest jednostkowym elementem wykonywania, w której wszystkie polecenia są wykonane poprawnie lub w przeciwnym przypadku wszystko jest odwoływane aby nie dopuścić do nieprawdziwej informacji, zdublowania rekordów lub niespójności baz danych.

Według mnie w ekonomii transakcja ma tylko jedno znaczenie - przepływ środków.
Wyciąg z banku to wyciąg finansowy a nie działania na bazach danych.

Marek

Data: 2009-10-30 17:02:09
Autor: Zbylut
Czy podgl?d salda bez wyp3aty gotĂłwki jest transakcj??
marko1a napisal(a):

Według mnie w ekonomii transakcja ma tylko jedno znaczenie - przepływ środków.
Wyciąg z banku to wyciąg finansowy a nie działania na bazach danych.

o dobrze napisałeś:) według Ciebie. A według mille jest tak, jak w regulaminie
i umowie którą dają do podpisania. --
pozdrawiam, Zbylut

Data: 2009-10-30 19:40:15
Autor: marko1a
Użytkownik "Zbylut" <Zbylut@NoWhere.zzz> napisał w wiadomości news:slrnhem6vm.50t.ZbylutNoWhere.zzz...
marko1a napisal(a):

[...]

Tak się składa że w umowie i regulaminie nie jest określone co jak ma się nazywać w wyciągach bankowych.
Chyba w żadnym banku. To jest ich radosna twórczość.

Marek

Data: 2009-10-30 19:15:00
Autor: Zbylut
marko1a napisal(a):

Tak się składa że w umowie i regulaminie nie jest określone co jak ma się nazywać w wyciągach bankowych.
Chyba w żadnym banku. To jest ich radosna twórczość.

ale jak w toip jest oplata za sprawdzenie salda i ktoś sobie je sprawdzi, to ma zapłacić i już a nie dywagować

--
pozdrawiam, Zbylut

Data: 2009-10-30 20:17:40
Autor: marko1a
Czy podgl?d salda bez wyp3aty gotÄ?Ĺ?wki jest transakcj??

Użytkownik "Zbylut" <Zbylut@NoWhere.zzz> napisał w wiadomości news:slrnhemeo8.boo.ZbylutNoWhere.zzz...
marko1a napisal(a):

[...]

Ale ja od początku przeciez piszę że nie sprawdzałem salda. Kumasz ? Dlatego byłem w banku z reklamacją. Kumasz?
Wysil się trochę i przeczytaj co było wcześniej pisane.

Marek

Data: 2009-10-30 19:49:23
Autor: Zbylut
marko1a napisal(a):

Ale ja od początku przeciez piszę że nie sprawdzałem salda. Kumasz ? Dlatego byłem w banku z reklamacją. Kumasz?
Wysil się trochę i przeczytaj co było wcześniej pisane.

sprawdzałeś lub nie, bo mogłeś naciąć się na pułapkę c4y i tego nie zauważyć.

--
pozdrawiam, Zbylut

Data: 2009-11-02 08:39:17
Autor: marko1a
Czy podgl?d salda bez wyp3aty gotÄ?Ĺ?wki jest transakcj??
Użytkownik "Zbylut" <Zbylut@NoWhere.zzz> napisał w wiadomoœci news:slrnhemgee.ep8.ZbylutNoWhere.zzz...
marko1a napisal(a):

[...]

Jestes tępy jak obuch od siekiery. Przecież napisałem że po którymœ razie wyczulony na takie sytuacje, wyjštkowo wskrupulatnie przyglšdam się temu co naciskam.
Kumasz?  Widzę że czytasz i rozumiesz tylko to co chcesz przeczytać zrozumieć. Chyba jesteœ pracownikiem banku.

EOT

Marek

Data: 2009-11-02 14:17:09
Autor: Zbylut
marko1a napisal(a):

Jestes tępy jak obuch od siekiery. Przecież napisałem że po którymœ razie

gratuluję poziomu dyskusji. W banku też tak pani powiedziałeś?

wyczulony na takie sytuacje, wyjštkowo wskrupulatnie przyglšdam się temu co naciskam.

złóż reklamację a nie żalisz się. To że się przyglądasz nie znaczy że się nie
naciąłeś, człowiek istota ułomna. --
pozdrawiam, Zbylut

Data: 2009-11-03 12:59:55
Autor: marko1a
Czy podgl?d salda bez wyp3aty gotĂ??Äš?wki jest transakcj??

Użytkownik "Zbylut" <Zbylut@NoWhere.zzz> napisał w wiadomości news:slrnhet956.4sh.ZbylutNoWhere.zzz...
marko1a napisal(a):

[...]

Znowu nie doczytales. Pisalem wczesniej wyrazie ze bylem w banku z reklamacja.

Marek

Data: 2009-10-30 11:29:16
Autor: K.K.
Czy podgl?d salda bez wyp3aty gotówki jest tra nsakcj??
Wypłata jest transakcją ale sprawdzenie salda już nie.
Kupienie usługi sprawdzenia salda już transakcją jest.

Data: 2009-10-30 22:43:46
Autor: glaukonWYTNIJTO
Czy podgl?d salda bez wyp3aty gotówki jest transakcj??
> Wypłata jest transakcją ale sprawdzenie salda już nie.
Kupienie usługi sprawdzenia salda już transakcją jest.

Wszystko jest transakcją :)

http://pl.wikipedia.org/wiki/Transakcja

Data: 2009-10-30 23:56:26
Autor: Feromon
Czy podgl?d salda bez wyp3aty gotówki jest tran sakcj??

Użytkownik <glaukonWYTNIJTO@op.pl> napisał w wiadomości news:0bd6.0000000b.4aeb5e12newsgate.onet.pl...

Transakcja czy nie - jak zwał tak zwał - powinno być JASNO ujęte w cenniku, a nie małymi literami gdzieśtam...

Feromon

Czy podgląd salda bez wypłaty gotówki jest transakcją?