Czy podgl±d salda bez wypłaty gotówki jest transakcj±?

Data: 2009-10-29 12:47:14
Autor: xbartx
Czy podgl±d salda bez wypłaty gotówki jest transakcj±?
Dnia Thu, 29 Oct 2009 11:34:57 +0100, marko1a napisał(a):

Od czasu kiedy korzystam z bankomatĂłw cash4you bo bank millennium sobie
tak zachcia³ trafiaj± mi siê sporadycznie prowizje 50gr przy wyp³atach z
tych bankomatów. Bêd±c w banku poinformowa³em ¿e przecie¿ mój ROR
premium zwolniony jest z tych opÂłat. MiÂła pani obrĂłciÂła monitor do mnie
informuj±c ¿e by³ w takim razie podgl±d salda. Nie przypominam sobie
abym podgl±da³ saldo ani drukowa³ potwierdzenia wyp³aty wiedz±c ¿e za to
akurat kasuj± od ka¿dego 50gr - informowa³em. Na monitorze przy
operacjach paluszkiem wskazaÂła informacjĂŞ przy kaÂżdym 50gr "transakcja w
bankomacie". Je¿eli bank upiera siê ¿e jednak by³ to podgl±d salda to
czy podgl±d salda jest transakcj±? Przecie¿ nie by³o przep³ywu gotówki a
wiĂŞc transakcja czego? Bank leci w kulki.

Było już na grupie. C4Y tak sprytnie ustawił opcję, że wypłata i sprawdzenie salda jest pod jednym przyciskiem i w tym samym miejscu gdzie zazwyczaj jest zawsze wypłata, we wszystkich typach bankomatów. Ot ich sposób na krojenie klientów za, podejrzewam, zbędną dla nich usługę.

--
xbartx

Data: 2009-10-29 14:36:09
Autor: marko1a
Czy podgl?d salda bez wyp3aty gotówki jest transakcj??

Użytkownik "xbartx" <bart@hashzero.net> napisał w wiadomo¶ci news:hcc2si$k5m$6inews.gazeta.pl...
Dnia Thu, 29 Oct 2009 11:34:57 +0100, marko1a napisał(a):

Od czasu kiedy korzystam z bankomatów cash4you bo bank millennium sobie
tak zachcia3 trafiaj? mi sie sporadycznie prowizje 50gr przy wyp3atach z
tych bankomatów. Bed?c w banku poinformowa3em ?e przecie? mój ROR
premium zwolniony jest z tych op3at. Mi3a pani obróci3a monitor do mnie
informuj?c ?e by3 w takim razie podgl?d salda. Nie przypominam sobie
abym podgl?da3 saldo ani drukowa3 potwierdzenia wyp3aty wiedz?c ?e za to
akurat kasuj? od ka?dego 50gr - informowa3em. Na monitorze przy
operacjach paluszkiem wskaza3a informacje przy ka?dym 50gr "transakcja w
bankomacie". Je?eli bank upiera sie ?e jednak by3 to podgl?d salda to
czy podgl?d salda jest transakcj?? Przecie? nie by3o przep3ywu gotówki a
wiec transakcja czego? Bank leci w kulki.

Było już na grupie. C4Y tak sprytnie ustawił opcję, że wypłata i
sprawdzenie salda jest pod jednym przyciskiem i w tym samym miejscu gdzie
zazwyczaj jest zawsze wypłata, we wszystkich typach bankomatów. Ot ich
sposób na krojenie klientów za, podejrzewam, zbędn± dla nich usługę.

Wypłata jest transakcj± ale sprawdzenie salda już nie. Wobec tego dlaczego w wyci±gu widnieje "opłata za transakcję" skoro maj±c konto premium wypłaty mam bez prowizji?

Marek

Data: 2009-10-29 17:19:31
Autor: xbartx
Czy podgl?d salda bez wyp3aty gotówki jest transakcj??
Dnia Thu, 29 Oct 2009 14:36:09 +0100, marko1a napisał(a):

Wyp³ata jest transakcj± ale sprawdzenie salda ju¿ nie. Wobec tego
dlaczego w wyci±gu widnieje "op³ata za transakcjê" skoro maj±c konto
premium wypÂłaty mam bez prowizji?

Wypłaty tak, ale sprawdzenie salda już nie.

PS Ustaw poprawnie kodowanie swoich wiadomości:
http://klub.chip.pl/wincat2/news/oekonf.htm

--
xbartx

Data: 2009-10-30 09:11:34
Autor: Marcin Nowakowski
Czy podgl?d salda bez wyp3aty gotówki jes t transakcj??
Dnia 2009-10-29 14:36,  marko1a stwierdził, że:
Wypłata jest transakcj± ale sprawdzenie salda już nie.

Owszem, sprawdzenie salda jest transakcj±.

--
Marcin Nowakowski
MCR@IRC, ICQ UIN: 53375070, GG: 1824096, GSM: +48 722 099970, mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl

Data: 2009-10-30 08:43:59
Autor: pmlb

"Marcin Nowakowski" <mcr-mail@w.sygnaturce.pl> wrote in message news:hce73q$2cv$1news.dialog.net.pl...
Dnia 2009-10-29 14:36,  marko1a stwierdził, że:
Wypłata jest transakcj± ale sprawdzenie salda już nie.

Owszem, sprawdzenie salda jest transakcj±.

Moze i jest, ale jest to chore, by za to pobierac jakiekolwiek oplaty!
Tak samo jak kozystanie w bankomacie. Po to bank daje karte by bylo banku wygodnie i powinien umozliwoc wyplate swoich srodkow kompletnie za darmo.
Ta dyskusja jest czysto akademicka, na zasadzie: czy oddychanie ma wplyw na zuzywane powietrze i czy powinno byc platne...
Zamiast rozczasac czy wyswietlenie salda to transakcja nalezy ganic banki za to, ze za to pobieraja oplaty tak samo jak za to, ze ludzie wyciagaja pieniadze z bankomatu.

Data: 2009-10-30 23:53:26
Autor: Feromon
Czy podgl?d salda bez wyp3aty gotówki jest tra nsakcj??

Użytkownik "pmlb" <pmlb@domino.com> napisał w wiadomo¶ci news:pHxGm.22565$7Y2.2328newsfe27.ams2...

[...]

Bank daje kartę, aby UŁATWIĆ wydawanie pieniędzy, których się nie ma, oraz
krojenie opłat za wszystko co możliwe. Bank nie jest instytucj± charytatywn±,
a za klimatyzację urzędników w siedzibie banku i za pensje prezesa (prezesów)
kto¶ musi zapłacić. Chore jest oczekiwać czego¶ za darmo.
Nawet w pysk nie można zarobić za darmo...

Feromon

Data: 2009-10-30 23:05:16
Autor: pmlb
[...]

No wlasnie... I teraz powiedz mi, jak to jest, ze w UK prowadzenie rachunku, karty, kozystanie z bankomatu, przelewy, platnosci za rachunki - to wszystko jest darmowe! Aha, na koncie mozesz miec ) przez rok i tak nic nie zaplacisz... dlaczego wiec tu mozna a w Polsce sie nie da?
Moze to bankowy okradaja ludzi w Polsce?
Bank potrzebuje (mimo wszystko) twoich, moich pieniedzym, czy bank nie odsc juz z tego zarabia?
O charytatywnosci, i ze nic za darmo nie ma - to tylko wymowki by ludzie sie odczepili i nie wnikali...
Za chwile jeszcze mi napiszesz, ze drozyzna w banku bo krdyciarze nie splacaja kredytow:)))

a za klimatyzację urzędników w siedzibie banku i za pensje prezesa (prezesów)
kto¶ musi zapłacić. Chore jest oczekiwać czego¶ za darmo.
Nawet w pysk nie można zarobić za darmo...

No popatrz a jednak w UK sie da. Moze do Polski tez "cywilizacja" dotrze niedlugo...
Malo, wyobrazasz sobie sytuacje, w ktorej opperator medialny daje ci np. linie telefonoczna totalnie za darmo? Tak, w Polsce o tym pomyslec to traci "psychiatra"... bo w Polsce nawet w ryj nie da sie za darmo...

Data: 2009-11-02 08:55:45
Autor: marko1a
Czy podgl?d salda bez wyp3aty gotówki jest transakcj??
Użytkownik "pmlb" <pmlb@domino.com> napisał w wiadomo¶ci news:SiKGm.9779$Ah3.8007newsfe01.ams2...
[...]

Bo w Polsce ludzie maj± zakorzenione takie my¶lenie.  Gdy tylko kto¶ zobaczy za granica że klient może być inaczej (normalniej) traktowany (często w  takim samym banku jak u nas) to przez resztę polaków uznany będzie od razu przygłupem.
Miałem konta w Wiedniu w Erste Bank a przed wielu laty  w ZentralSparkasse. To co jest w Polskich bankach  to dzicz.

W Polsce bezczelno¶ci± niektórych banków jest pobieranie opłaty (¶rednio 2-3zł) za brak transakcji kart± w danym miesi±cu. Gdyby kto¶ miał tylko pare zł na ROR to nie robi±c nic wci±gnięty zostanie w spiralę zadłużenia wywołan± przez bank.
I pytanie teraz do znawców. Zdarzyło mi się że na drugiej karcie nie było żadnych operacji w miesi±cu. Bank od razu przywalił za ten miesi±c opłatę 2,50zł.
Ciekaw jestem czy odpusciliby sobie ta opłatę gdybym ja wiedz±c o tym, na koniec miesi±ca  poszedł i tylko sprawdził saldo. Przeciez według co poniektórych jest to transakcja... więć jak?

Marek

Data: 2009-11-02 09:12:33
Autor: marko1a
Czy podgl?d salda bez wyp3aty gotówki jest transakcj??

Użytkownik "marko1a" <marko1a@lycos.de> napisał w wiadomo¶ci news:hcm3er$174$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

Sorki za błędy. Polaków i polskich oczywi¶cie. Szybko pisałem i wysłałem bez sprawdzenia.

Marek

Data: 2009-11-02 09:47:34
Autor: pmlb
[...]

Znajac polskie realia to by ci jeszcze dopisali .50zl do tych 2.5zl:)) a potem pokazali jakies zapisy, ze sprawdzenie salda to nie korzystanie z konta tylko transakcja calkowicie innej beczki:)
ps.
Mnie najbardziej dziwi fakt, ze jak napiszesz, ze bankowosc w posce to cos nie tak i jest zdecydowanie za droga oraz zlodziejska (pobieranie oplat za prowadzenie rachunku czy dostep do karty to zlodziejstwo) to wiekszosc okrzyknie cie idiota i wywali to slynne "a co? chcesz za darmo?" tak nauczyli ludzi w Polsce by martwili sie o dochody banku a nie o swoje pieniadze - to straszne! Zwlaszcza to widac jak sie dlugo siedzi za granica. Moge zrozumiec ludzi ktorzy cale zycie siedza w kraju i dla nich to normalne - ba dla nich tak dziala caly swiat!!! Nie potrafia co niektorzy zrozumiec, ze gdzies moze byc zgola odmiennie... i za darmo!
-To ty robisz przysluge bankowi, ze dostarczasz mu gotowki nie bank tobie! Ty bez banku sie obejdziesz bank bez twoich pieniedzy nie bedzie istnial.- tego w wiekszosci ludzie w Polsce nie pojmuja.

Data: 2009-11-02 14:50:57
Autor: Michal
pmlb pisze:
Bank daje kartę, aby UŁATWIĆ wydawanie pieniędzy, których się nie ma,

A tutaj poprzedni autor pomylił karty debetowe z kredytowymi chyba.

[...]

W Polsce też jest (w sensie: może być, zależy od banku- ale s± takie banki, gdzie bezwarunkowo jest).

Aha, na koncie mozesz miec ) przez rok i tak nic nie zaplacisz... dlaczego wiec tu mozna a w Polsce sie nie da?

Kłamiesz. Da się.

--
Michał

Data: 2009-11-02 14:18:08
Autor: pmlb
Czy podgl?d salda bez wyp3aty gotówki jest tra nsakcj??
Aha, na koncie mozesz miec ) przez rok i tak nic nie zaplacisz... dlaczego wiec tu mozna a w Polsce sie nie da?

Kłamiesz. Da się.
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
--

Wskaz wiec jeden jedyny taki bank w ktorym jest wszystko 100% darmowe (aha, mala uwaga nie moze byc wylacznie internetowy!)

Data: 2009-11-02 15:31:38
Autor: Michal
Czy podgl?d salda bez wyp3aty gotówki jes t transakcj??
Co masz na my¶li pt "wszystko jest darmowe"? A czy ta kasa, z której pobiera wypłatę kto¶ gotówkowo jest "darmowa"? A portfel w którym to nosi i buty, w których idzie do kasy też maj± takie być?

Pytałes o prowadzenie rachunku, kartę debetow±, wypłaty z bankomatów itd.

S± takie banki i tyle. Ale na tym poziomie nie warto dyskutować- poczytałem inne Twoje posty no i jak widać nie za wiele jest w stanie zmie¶cić się w Twojej głowie. Przynajmniej w tym temacie.

--
Michał

Data: 2009-11-02 16:32:57
Autor: Valdi
Czy podgl?d salda bez wyp3aty gotówki jest tra nsakcj??
"Michal" news:hcmqkr$qct$1atlantis.news.neostrada.pl

[ciach]

Nie odpowiadał na post tak jak by¶ zakładał nowy temat bo się lekka zamotka
robi w dyskusji :)
Przynajmniej zostaw nazwę/ksywkę użytkownika grupy, któremu odpowiadasz.

Pozdrawiam.

Data: 2009-11-02 14:57:40
Autor: Valdi
Czy podgl?d salda bez wyp3aty gotówki jest tra nsakcj??
"Michal" news:hcmo8i$joe$1atlantis.news.neostrada.pl

W Polsce też jest (w sensie: może być, zależy od banku- ale s± takie
banki, gdzie bezwarunkowo jest).

Banki z tak± ofert± stanowi± jednak nikły % banków dostępnych na polskim
rynku...
W PL panuje od lat dziwna tendencja do kasowania ludzi za podstawowe
produkty, których chyba bez w±tpienia jest karta debetowa...

Data: 2009-10-30 09:38:38
Autor: marko1a
Czy podgl?d salda bez wyp3aty gotówki jest transakcj??

Użytkownik "Marcin Nowakowski" <mcr-mail@w.sygnaturce.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hce73q$2cv$1news.dialog.net.pl...
Dnia 2009-10-29 14:36,  marko1a stwierdził, że:
Wypłata jest transakcj± ale sprawdzenie salda już nie.

Owszem, sprawdzenie salda jest transakcj±.

Chyba nie mylisz z transakcj± bazodanow±. Dla mnie jako informatyka owszem operacja zapytania o saldo w bazach danych to transakcja. Transakcja jest jednostkowym elementem wykonywania, w której wszystkie polecenia s± wykonane poprawnie lub w przeciwnym przypadku wszystko jest odwoływane aby nie dopu¶cić do nieprawdziwej informacji, zdublowania rekordów lub niespójno¶ci baz danych.

Według mnie w ekonomii transakcja ma tylko jedno znaczenie - przepływ ¶rodków.
Wyci±g z banku to wyci±g finansowy a nie działania na bazach danych.

Marek

Data: 2009-10-30 17:02:09
Autor: Zbylut
Czy podgl?d salda bez wyp3aty gotĂłwki jest transakcj??
marko1a napisal(a):

Według mnie w ekonomii transakcja ma tylko jedno znaczenie - przepływ środków.
Wyciąg z banku to wyciąg finansowy a nie działania na bazach danych.

o dobrze napisałeś:) według Ciebie. A według mille jest tak, jak w regulaminie
i umowie ktĂłrÄ… dajÄ… do podpisania. --
pozdrawiam, Zbylut

Data: 2009-10-30 19:40:15
Autor: marko1a
Czy podgl?d salda bez wyp3aty gotĂłwki jest tr ansakcj??
Użytkownik "Zbylut" <Zbylut@NoWhere.zzz> napisał w wiadomo¶ci news:slrnhem6vm.50t.ZbylutNoWhere.zzz...
marko1a napisal(a):

[...]

Tak się składa że w umowie i regulaminie nie jest okre¶lone co jak ma się nazywać w wyci±gach bankowych.
Chyba w żadnym banku. To jest ich radosna twórczo¶ć.

Marek

Data: 2009-10-30 19:15:00
Autor: Zbylut
Czy podgl?d salda bez wyp3aty gotĂłwki jest transakcj??
marko1a napisal(a):

Tak się składa że w umowie i regulaminie nie jest określone co jak ma się nazywać w wyciągach bankowych.
Chyba w żadnym banku. To jest ich radosna twórczość.

ale jak w toip jest oplata za sprawdzenie salda i ktoś sobie je sprawdzi, to ma zapłacić i już a nie dywagować

--
pozdrawiam, Zbylut

Data: 2009-10-30 20:17:40
Autor: marko1a
Czy podgl?d salda bez wyp3aty gotÄ?Ĺ?wki jest transakcj??

Użytkownik "Zbylut" <Zbylut@NoWhere.zzz> napisał w wiadomo¶ci news:slrnhemeo8.boo.ZbylutNoWhere.zzz...
marko1a napisal(a):

Tak się składa że w umowie i regulaminie nie jest określone co jak ma się
nazywać w wyciągach bankowych.
Chyba w żadnym banku. To jest ich radosna twórczość.

ale jak w toip jest oplata za sprawdzenie salda i ktoĹ› sobie je sprawdzi,
to ma zapłacić i już a nie dywagować

Ale ja od pocz±tku przeciez piszę że nie sprawdzałem salda. Kumasz ? Dlatego byłem w banku z reklamacj±. Kumasz?
Wysil się trochę i przeczytaj co było wcze¶niej pisane.

Marek

Data: 2009-10-30 19:49:23
Autor: Zbylut
Czy podgl?d salda bez wyp3aty gotÄ?Ĺ?wki jest transakcj??
marko1a napisal(a):

Ale ja od początku przeciez piszę że nie sprawdzałem salda. Kumasz ? Dlatego byłem w banku z reklamacją. Kumasz?
Wysil się trochę i przeczytaj co było wcześniej pisane.

sprawdzałeś lub nie, bo mogłeś naciąć się na pułapkę c4y i tego nie zauważyć.

--
pozdrawiam, Zbylut

Data: 2009-11-02 08:39:17
Autor: marko1a
Użytkownik "Zbylut" <Zbylut@NoWhere.zzz> napisał w wiadomości news:slrnhemgee.ep8.ZbylutNoWhere.zzz...
marko1a napisal(a):

[...]

Jestes tępy jak obuch od siekiery. Przecież napisałem że po którymś razie wyczulony na takie sytuacje, wyjątkowo wskrupulatnie przyglądam się temu co naciskam.
Kumasz?  Widzę że czytasz i rozumiesz tylko to co chcesz przeczytać zrozumieć. Chyba jesteś pracownikiem banku.

EOT

Marek

Data: 2009-11-02 14:17:09
Autor: Zbylut
Czy podgl?d salda bez wyp3aty gotÄ?Ĺ?wki jest transakcj??
marko1a napisal(a):

Jestes tępy jak obuch od siekiery. Przecież napisałem że po którymœ razie

gratuluję poziomu dyskusji. W banku też tak pani powiedziałeś?

wyczulony na takie sytuacje, wyjštkowo wskrupulatnie przyglšdam się temu co naciskam.

złóż reklamację a nie żalisz się. To że się przyglądasz nie znaczy że się nie
naciąłeś, człowiek istota ułomna. --
pozdrawiam, Zbylut

Data: 2009-11-03 12:59:55
Autor: marko1a
Czy podgl?d salda bez wyp3aty gotĂ??Äą?wki jest transakcj??

Użytkownik "Zbylut" <Zbylut@NoWhere.zzz> napisał w wiadomo¶ci news:slrnhet956.4sh.ZbylutNoWhere.zzz...
marko1a napisal(a):

[...]

Znowu nie doczytales. Pisalem wczesniej wyrazie ze bylem w banku z reklamacja.

Marek

Data: 2009-10-30 11:29:16
Autor: K.K.
Czy podgl?d salda bez wyp3aty gotówki jest tra nsakcj??
Wypłata jest transakcj± ale sprawdzenie salda już nie.
Kupienie usługi sprawdzenia salda już transakcj± jest.

Data: 2009-10-30 22:43:46
Autor: glaukonWYTNIJTO
Czy podgl?d salda bez wyp3aty gotówki jest transakcj??
> Wypłata jest transakcj± ale sprawdzenie salda już nie.
Kupienie usługi sprawdzenia salda już transakcj± jest.

Wszystko jest transakcj± :)

http://pl.wikipedia.org/wiki/Transakcja

Data: 2009-10-30 23:56:26
Autor: Feromon
Czy podgl?d salda bez wyp3aty gotówki jest tran sakcj??

Użytkownik <glaukonWYTNIJTO@op.pl> napisał w wiadomo¶ci news:0bd6.0000000b.4aeb5e12newsgate.onet.pl...

Transakcja czy nie - jak zwał tak zwał - powinno być JASNO ujęte w cenniku, a nie małymi literami gdzie¶tam...

Feromon

Czy podgl±d salda bez wypłaty gotówki jest transakcj±?