Czy poszkodowany może przyjąć korzyść materialną?

Data: 2013-01-07 19:26:32
Autor: CPL
Czy poszkodowany może przyjąć korzyść materialną?
Opisywałem na grupie problem młodzieńca, który przez głupotę nawywijał z art190 kk. Będąc przesłuchiwany w charakterze świadka przyznał się - wiadomo - kara będzie niższa.Prowadzący śledztwo aspirant zaproponował udział mediatora (konflikt między
młodzieńcem a "ofiarą" trwał kilka lat, a groźby to epilog sprawy). Dodał też, żeby próbował na własną rękę porozumieć się z  poszkodowanym i przeprosić. Pytanie - czy postawienie sprawy tak - "ty wycofujesz oskarżenie, ja w ramach zadośćuczynienia daję ci np 500 zł" - to dozwolona metoda działania? W sądzie pewno byłaby grzywna 1000 zł - wstępnie taką ustalił prokurator. W tym wypadku zyskuje jedynie skarb państwa. W innym i oskarżony i poszkodowany. Tylko czy tak można w świetle prawa?

Czy poszkodowany może przyjąć korzyść materialną?