Czy prawo nie powinno regulowa膰 terminu wybor 贸w?

Data: 2010-04-21 12:01:20
Autor: Przemys艂aw Adam 艢miejek
Czy prawo nie powinno regulowa膰 terminu wybor 贸w?
Witam,

oczywi艣cie w Genialnej Polsce zn贸w skopano temat wybor贸w, ustalaj膮c
termin na wakacje. Potem si臋 b臋d膮 oczywi艣cie dziwi膰 czemu zerowa
frekwencja....

Wg mnie prawo powinno zabrania膰 takich termin贸w.

--
Przemys艂aw Adam 艢miejek

Data: 2010-04-21 03:25:58
Autor: Matt
Czy prawo nie powinno regulowa terminu wybor w?
On 21 Kwi, 12:01, Przemys砤w Adam iejek <niec...@spamu.pl> wrote:
Witam,

oczywi禼ie w Genialnej Polsce zn體 skopano temat wybor體, ustalaj眂
termin na wakacje. Potem si b阣 oczywi禼ie dziwi czemu zerowa
frekwencja....

Przecie termin wypada na wakacje w砤秐ie dlatego, 縠 prawo go
reguluje w tym wypadku...

--
Regards
Matt

Data: 2010-04-21 12:36:22
Autor: Przemys砤w Adam iejek
Czy prawo nie powinno regulowa terminu wybor體?
W dniu 2010-04-21 12:25, Matt pisze:
Przecie termin wypada na wakacje w砤秐ie dlatego, 縠 prawo go
reguluje w tym wypadku...

I nie da硂 rady zrobi jeszcze przed wakacjami? Bo teraz to masakrejszyn
z wybor體 wyjdzie nieziemski.

--
Przemys砤w Adam iejek

Data: 2010-04-21 12:41:15
Autor: Liwiusz
Przemys砤w Adam iejek pisze:
[...]

  Dlaczego? Im mniejsza frekwencja, tym lepszy wynik (g硂suj g丑wnie ci, kt髍ym na tym zale縴 i interesuj si tym).

--
Liwiusz

Data: 2010-04-21 15:43:15
Autor: Przemys砤w Adam iejek
W dniu 2010-04-21 12:41, Liwiusz pisze:
Przemys砤w Adam iejek pisze:
[...]

a) nie wiem czemu g硂sowanie garstki tych, co im najbardziej zale縴 ma
by lepsze

b) nie wiem czemu kto, komu zale縴 ma traci np. kup kasy i wakacje bo
mu zale縴

G硂sowanie ma by jak najbardziej powszechne, 縠by w砤dze by硑
reprezentatami ca砮go narodu, a nie tych, kt髍zy s za biedni na wakacje.

--
Przemys砤w Adam iejek

Data: 2010-04-21 15:51:41
Autor: Liwiusz
Przemys砤w Adam iejek pisze:

[...]

   Najpierw zacznij od argumentu, dlaczego o sposobie budowy mostu decyduje in縴nier, a o sposobie budowy pa駍twa ma decydowa spo砮cze駍two, i to w powszechnych wyborach.

--
Liwiusz

Data: 2010-04-21 19:54:01
Autor: Przemys砤w Adam iejek
W dniu 2010-04-21 15:51, Liwiusz pisze:
Przemys砤w Adam iejek pisze:
[...]

No wi阠 po pierwsze primo:

In縴nier buduje wg zasad fizyki, kt髍e s niezmienne i niedyskutowalne
(m體i o fizyce klasycznej, u縴wanej przy budowie mostu) i jak zebra
kilku in縴nier體 to mniej wi阠ej si zgodz co do kszta硉u mostu, nawet
je秎i jeden b阣zie z USA, drugi z Polski, a trzeci z Iranu. Natomiast
polityka to dyscyplina etyczna. Ca砶owicie skrajne podej禼ia s r體nie
dobre/niedobre i podlegaj ocenie wy潮cznie subiektywnej.

Np. pa駍two gdzie mo縩a uprawia seks na ulicy, a aborcja na 勘danie
wykonywana jest w kioskach ruchu jest r體nie dobre z obiektywnego punktu
widzenia jak pa駍two, w kt髍ym seks inny ni ma晨e駍ki w pozycji
misjonarskiej w dni p硂dne karany jest 秏ierci, a aborcja grozi nie
tylko 秏ierci, ale odebraniem maj眛ku i zes砤niem ca砮j rodziny 3
pokolenia w ka縟 stron w niewol. Jedynie pogl眃y obywateli mog
punktowa jeden lub drugi lub jeszcze jaki秚am trzeci model bardziej.

Po drugie primo:

To nie spo砮cze駍two buduje most, a jedynie wybiera in縴niera. Czyli w
zasadzie por體nanie Twoje jest do bani. Mo縩a by to por體na do wyboru
architekta dla naszego domu. Sam dom zaprojektuje architekt-specjalista,
ale 縠 ka縟y ma inn wizj estetyki, to mieszka馽y domu wybieraj czyj
projekt chc u縴wa.

--
Przemys砤w Adam iejek

Data: 2010-04-21 12:49:07
Autor: SDD
Czy prawo nie powinno regulowa terminu wybor體?

U縴tkownik "Przemys砤w Adam iejek" <niechce@spamu.pl> napisa w wiadomo禼i news:hqmkf7$cqs$2news.onet.pl...

I nie da硂 rady zrobi jeszcze przed wakacjami? Bo teraz to masakrejszyn
z wybor體 wyjdzie nieziemski.

Dlaczego uwazasz, ze wakacje cokolwiek zmienia?
Wlasnie w wakacje mlody elektorat ma wiecej czasu. Podobnie, jak i elita intelektualna (profesorowie, doktorzy), ktorzy poza wakacjami maja weekendy zawalone zajeciami ze studentami studiow zaocznych.
Ci, ktorzy pracuja i tak przeciez nie maja calych wakacji wolnych. A poza tym odkad wynaleziono Egipty i inne, to wakacje sie robi nawet i w styczniu czy grudniu. Ci, ktorzy na takie wakacje jezdza, chetniej pojda zaglosowac, bo skoro ich stac na wakacje za granica, to znaczy, ze jest im na tyle dobrze, ze widza sens w pojsciu na wybory.
Z kolei cala masa biedoty i tak nie jezdzi na wakacje nawet latem po Polsce - a na wybory nie pojda, gdyz dobrze wiedza, ze niezaleznie od tego, kto wygra i tak bedzie z roku na rok coraz gorzej.

Pozdrawiam
SDD

Data: 2010-04-21 13:00:17
Autor: Liwiusz
SDD pisze:

[...]

   Oj, poruszy砮 kilka w眛k體, a nie wiem od kt髍ego zacz辨...

   Po pierwsze: "wybory nic nie zmieni". Mog si z tym zgodzi (a w砤禼iwie z tez, 縠 wybory wygrywaj Ci, kt髍ych wska縠 ludowi telewizja, kontrolowana przez polityk體).

   Je秎i prawd jest, 縠 wybory nic nie zmieni, to z tego mo縩a wyci眊n辨 wniosek, i biedota (kt髍a tak uwa縜) jest o wiele m眃rzejsza od elity, kt髍a s眃zi, 縠 jest bogata nie od swojej pracy, tylko od dzia砤 polityk體.

   Je秎i natomiast wybory mog co zmieni, i wydaje si, 縠 ograniczenie wyboru biedoty jest korzystne, to jest to prosty argument za obaleniem tezy "jeden cz硂wiek-jeden g硂s" i wprowadzenia np. cenzusu maj眛kowego.

   Te niedobrze dla demokracji, oznacza bowiem to, 縠 nie jest ona taka idealna, jak si j przedstawia.

   Gonienie ludzi do wybor體 jest bardzo niekorzystne. G硂suj w體czas ci, kt髍zy o polityce nie maj 縜dnego poj阠ia, a robi tak tylko w "poczuciu patriotycznego obowi眤ku". Przy czym fakt na kogo g硂suj nie ma ju dla nich znaczenia. Zazwyczaj g硂s oddaj na twarze znane z telewizji.

   Mo縩a to por體na do studi體 - w sytuacji, gdy po硂wa m硂dzie縴 studiuje, duplom magistra jest wart tyle, ile kiedy dyplom technika. Albo i mniej. Analogicznie: rzucanie g硂suj眂ym k丑d pod nogi (niewygodne terminy, op砤ty za  oddanie g硂su itp. itd.) paradoksalnie spowoduje podniesienie jako禼i wybor體. G硂sy b阣 oddawa osoby zdecydowane i chc眂e ponosi koszty w imi swoich pogl眃體. 90% spo砮cze駍twa to t硊szcza pod笨aj眂a za liderami, multiplikowanie ich bezwarto禼iowych g硂s體 jest niepotrzebne.

--
Liwiusz

Data: 2010-04-21 13:08:59
Autor: SDD
Czy prawo nie powinno regulowa terminu wybor體?

U縴tkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisa w wiadomo禼i news:hqmls4$i7o$1news.onet.pl...

  Je秎i natomiast wybory mog co zmieni, i wydaje si, 縠 ograniczenie wyboru biedoty jest korzystne, to jest to prosty argument za obaleniem tezy "jeden cz硂wiek-jeden g硂s" i wprowadzenia np. cenzusu maj眛kowego.

A ja proponowalbym cenzus intelektualny.
Krotki test na inteligencje, dolaczony do karty do glosowania. Niezaliczenie testu skutkowaloby niewaznoscia glosu.

Pozdrawiuam
SDD

Data: 2010-04-21 13:15:51
Autor: Tomasz Kaczanowski
SDD pisze:
[...]

Jest jeden problem, znasz jaki test mierz眂y inteligencj?

--
Kaczus
http://kaczus.republika.pl

Data: 2010-04-21 13:19:49
Autor: Agent 0700
Czy prawo nie powinno regulowa terminu wybor體?
A ja proponowalbym cenzus intelektualny.
Krotki test na inteligencje,
Jest jeden problem, znasz jaki test mierz眂y inteligencj?

Ja proponuj nie test inteligencji tylko test: kilka pyta o polityk, program partii itp. Tylko ludzie, kt髍zy si tym interesuj zdaliby ten test. Ja bym nie zda.

Pozdrawiam

Jacek

PS. Zgadzam si z Liwiuszem w 100%

Data: 2010-04-21 13:26:34
Autor: Liwiusz
Agent 0700 pisze:
[...]

   K蟪ko zamkni阾e - g硂suj ci, kt髍zy znaj polityk, polityk i polityk體 znaj z telewizji, g硂suj na tych, kt髍ych znaj.

   Tutaj potrzeba naprawd obiektywnych kryteri體, cenzus maj眛kowy jest w砤秐ie takim obiektywnym kryterium, poniewa trudno nim manipulowa przez zainteresowane strony.

   Zazwyczaj mo縩a si zgodzi, i w normalnym pa駍twie m眃ry cz硂wiek jest bogatszy od g硊pszego (z wyj眛kami - jak zawsze - po obu stronach). Wszelkie testy tak naprawd niczego obiektywnego nie mierz.

--
Liwiusz

Data: 2010-04-21 11:56:50
Autor: olgierd
Czy prawo nie powinno regulowa terminu wybor體?
Dnia Wed, 21 Apr 2010 13:26:34 +0200, Liwiusz napisa(a):

   Tutaj potrzeba naprawd obiektywnych kryteri體, cenzus maj眛kowy jest
w砤秐ie takim obiektywnym kryterium, poniewa trudno nim manipulowa
przez zainteresowane strony.

Ale jak chcesz to mierzy? Warto禼i area硊 ziemi, oszcz阣no禼iami na lokatach, opodatkowaniem na zeznaniu rocznym PIT? A co z domeniarzami, kt髍zy mog posiada domeny warte miliony (w ich wyobra縠niu)? Albo z w砤禼icielem z硂tego numeru telefonu, kt髍y od jakiego czasu pr骲uje go sprzeda na Allegro za 45 tys. z? Cenzus maj眛kowy by dobry 100 lat temu, jak 秝iat by prostszy. Ja bym si sk砤nia ku cenzusowi wykszta砪enia. Pojedynczy g硂s za 縴cie, podw骿ny za tytu zawodowy magistra lub r體norz阣ny uzyskany w szkole wy縮zej, potr骿ny za stopie lub tytu naukowy.

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd
[reklama] gdzie zrobi zdj阠ie we Wroc砤wiu? ==> http://foto-krzyki.pl

Data: 2010-04-21 12:01:21
Autor: januszek
Czy prawo nie powinno regulowa terminu wybor體?
olgierd napisa(a):

Ja bym si sk砤nia ku cenzusowi wykszta砪enia. Pojedynczy g硂s za 縴cie, podw骿ny za tytu zawodowy magistra lub r體norz阣ny uzyskany w szkole wy縮zej, potr骿ny za stopie lub tytu naukowy.

Taniej by硂by rzuca kostk ;)

j.

--
bing jest fajny ale nie wida z niego do Apteki na Solnym...

Data: 2010-04-21 14:03:05
Autor: Tomasz Kaczanowski
Czy prawo nie powinno regulowa terminu wybor體?
januszek pisze:
olgierd napisa(a):

Ja bym si sk砤nia ku cenzusowi wykszta砪enia. Pojedynczy g硂s za 縴cie, podw骿ny za tytu zawodowy magistra lub r體norz阣ny uzyskany w szkole wy縮zej, potr骿ny za stopie lub tytu naukowy.

Taniej by硂by rzuca kostk ;)

Ale teraz sobie przypomnij "kto ma zawsze szczescie" :P

--
Kaczus
http://kaczus.republika.pl

Data: 2010-04-21 12:09:31
Autor: januszek
Czy prawo nie powinno regulowa terminu wybor體?
Tomasz Kaczanowski napisa(a):

[...]
Taniej by硂by rzuca kostk ;)

Ale teraz sobie przypomnij "kto ma zawsze szczescie" :P

Bzdury i legendy ;)

j.

--
bing jest fajny ale nie wida z niego do Apteki na Solnym...

Data: 2010-04-21 14:07:58
Autor: Liwiusz
olgierd pisze:
[...]

   Dobrym pomys砮m jest oddanie g硂su tym, kt髍zy posiadaj nieruchomo禼i. Natomiast ja osobi禼ie jestem za pomys砮m p砤cenia za oddanie g硂su. Nie uniemo縧iwia to nikomu brania udzia硊 w wyborach, a znacznie obni縜 frekwencj.

Cenzus maj眛kowy by dobry 100 lat temu, jak 秝iat by prostszy.

   Teraz powinno by jeszcze pro禼iej - pa駍two ma o wiele wi阠ej informacji na temat maj眛ku obywateli.

Ja bym si sk砤nia ku cenzusowi wykszta砪enia. Pojedynczy g硂s za 縴cie, podw骿ny za tytu zawodowy magistra lub r體norz阣ny uzyskany w szkole wy縮zej, potr骿ny za stopie lub tytu naukowy.

   Mia硂by to sens 20 lat temu, ale nie teraz, gdy wy縮ze wykszta砪enie si zupe硁ie zdewaluowa硂.

--
Liwiusz

Data: 2010-04-21 12:11:29
Autor: januszek
Czy prawo nie powinno regulowa terminu wybor體?
Liwiusz napisa(a):

Cenzus maj眛kowy by dobry 100 lat temu, jak 秝iat by prostszy.

   Teraz powinno by jeszcze pro禼iej - pa駍two ma o wiele wi阠ej informacji na temat maj眛ku obywateli.

My秎, 縠 do tego trzeba podej舵 od drugiej strony ;) Czyli nie g硂suj眂ych a kandydat體. Miejsce na li禼ie wyborczej do parlamentu - trzeba mie udokumentowany maj眛ek w wysokosci 1 mln z (i zaswiadczenie o niezaleganiu z podatkami ;PPP), miejsce na liscie kandydatow na Prezydenta - 5 mln ;P

Data: 2010-04-21 12:49:52
Autor: olgierd
Czy prawo nie powinno regulowa terminu wybor體?
Dnia Wed, 21 Apr 2010 14:07:58 +0200, Liwiusz napisa(a):

Cenzus maj眛kowy by dobry 100 lat temu, jak 秝iat by prostszy.

   Teraz powinno by jeszcze pro禼iej - pa駍two ma o wiele wi阠ej
informacji na temat maj眛ku obywateli.

To ja wol taki uk砤d: niech si pa駍two nie interesuje maj眛kiem ludzi, a jako sobie poradzimy (tak縠 na wyborach).

Data: 2010-04-21 15:53:33
Autor: Przemys砤w Adam iejek
W dniu 2010-04-21 13:19, Agent 0700 pisze:
[...]

I tylko oni maj prawo decydowa o swoim kraju? Po co mi znajomo舵
programu POprapra馽體, skoro wiem, 縠 oni niszcz kraj i 縠 to wyra糿ie
wida?

--
Przemys砤w Adam iejek

Data: 2010-04-21 13:20:40
Autor: Liwiusz
SDD pisze:
[...]

   Mia砨y zatem g硂suj眂ych nie tyle inteligentnych, co umiej眂ych rozwi眤ywa testy na inteligencj. Zw砤szcza kr髏kie testy. W skali kraju i w skali wybor體 taki test jest nie do wykonania, pomijaj眂 ju fakt, 縠 natychmiast pojawi硑by si 禼i眊i.

   Cenzus maj眛kowy jest dobry, a je秎i ju kogo faktycznie razi, 縠 inteligentny biedak o zdeklarowanych pogl眃ach, nie mo縠 g硂sowa, to wystarczy wprowadzi jedynie op砤t za oddanie g硂su. G硊pie 10z spowoduje, 縠 do urn nie p骿dzie niezainteresowana wi阫szo舵.

   I wypada硂by jeszcze wykaza, 縠 ludzie "inteligentni" dokonuj lepszych wybor體. A to nie takie oczywiste. Czasem proste rozwi眤ania s lepsze. "Inteligent" na przyk砤d bardzo by chcia zaplanowa gospodark. G硊pi wie, 縠 nie da砨y sobie rady. Czyje zdanie jest zatem korzystniejsze dla gospodarki?

--
Liwiusz

Data: 2010-04-21 15:53:37
Autor: pmlb
[...]

Bzdura, i taki Kulczyk czy inny da 20zl ale zaglosuj na niego:)
Wowczas lepiej moze ustalic aukcjie kto da wiecej?

[...]

Najlepiej to nie glosowac na PO i PiS!:)))
Te dwie partie rzadza praktycznie od lat 21! I jest coraz gorzej.
A co najgorsze to wlasnie tak zwani "inteligeci" na nich glosuja sadzac, ze sie roznia.
Wiekszosc "inteligencji" to negatywny elektorat, bo TV mowi tak o kaczynskim a tak o Tusku wiec ja nie lubie Kaczynskiego i glosuje na Tuska i wice wersa.
To najgorszy typ wyborcy. Bo taki wyborca jest za przeproszeniem....
Ja zapytam, ile ludzi zna programy swoich kandydatow? 5%?
A co do terminu, to bardzo dobrze, ze w wakacje i frekwencja bedzie niska, im nizsza tym lepiej bo wowczas wladza bedzie slaba...
Ja i tak nie ide bo nie mam na kogo glosowac, nie ma takiego kandydata i ja nawet nie wiedze by byl na ktorego warto oddac glos.
Jak nie macie na kogo tez nie idzcie, bo oddajac niewazny glos zawsze glosujesz na zwyciezce!

Data: 2010-04-21 16:55:51
Autor: SDD
Czy prawo nie powinno regulowa terminu wybor體?

U縴tkownik "pmlb" <brak@dresu.pl> napisa w wiadomo禼i news:NjEzn.96159$5x6.29862newsfe04.ams2...

Bzdura, i taki Kulczyk czy inny da 20zl ale zaglosuj na niego:)
Wowczas lepiej moze ustalic aukcjie kto da wiecej?

Teraz tez moze dac.
I wystarczy mu tylko 10 dla osiagniecia takiego samego efektu.

Pozdrawiam
SDD

Data: 2010-04-21 16:57:53
Autor: Liwiusz
pmlb pisze:

[...]

   Kolejny mit ukazuj眂y mia砶o舵 argument體 za powszechn demokracj. Kulczyk p砤ci za g硂s, powiadasz? A dlaczego teraz tego nie robi?

[...]

   Racja. I na PSL i SLD te.

Te dwie partie rzadza praktycznie od lat 21! I jest coraz gorzej.

   Co jest dowodem na to, 縠 wybory nic nie zmieniaj. Przy czym ja naprawd uwa縜m, 縠 jest coraz gorzej. Co z tego, 縠 gospodarka si niby rozwija. Ona si rozwija *pomimo* tego, 縠 jest ludziom coraz ci昕ej na ten chleb zarabia. O idyllicznej wolno禼i gospodarczej za Wilczka ju nie wspomn.

niska, im nizsza tym lepiej bo wowczas wladza bedzie slaba...

   Nie widz korelacji.

--
Liwiusz

Data: 2010-04-21 16:11:01
Autor: pmlb

"Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote in message news:hqn3pk$2ba$1news.onet.pl...
pmlb pisze:

[...]

Bo nie ma wstepu do TV. A w Polsce to TV wybiera sejm i prezydenta, ludzie chodza tylko to przyklepac.
Jak by wybory byly platne, organizowano by zloty z zapisami i wekslami:))

Najlepiej to nie glosowac na PO i PiS!:)))

  Racja. I na PSL i SLD te.

Prawda.

[...]

Dokladnie, co to za wzrost gospodarczy skoro w coraz wiecej domach zaczyna brakowac na podstawowe sprawy.
Nie wiem, lae jakos lepszy angielski gleboki kryzys niz super tygrys europy Polska...

niska, im nizsza tym lepiej bo wowczas wladza bedzie slaba...

  Nie widz korelacji.

Jesli na wybory pojdzie 80% ludzi i prezydent dostanie 51% glosow to jest silny.
Jesli na wybory pojdzie 10% i prezydent dostanie 51% to jest slabiutki.
Bo nie ma poparcia w narodzie. ja wiem, ze w Polsce nikomu na ym nie zalezy, bo wladza traktuje panstwo jak wlasne prywatne podworko ale zawsze... moze sie znalesc ten trzeci co w nastepnych wyborach zabierze te 70% ze soba. Dlatego tak bardzo apeluje sie w TV o iscie na wybory, nie wazne na kogo zaglosujesz, nie wazne czy oddasz glos wazny czy nie, wazne by prezydent byl wybrany przez 80% narodu a nie 10%!

Data: 2010-04-21 18:55:53
Autor: Liwiusz
pmlb pisze:

Jesli na wybory pojdzie 80% ludzi i prezydent dostanie 51% glosow to jest silny.
Jesli na wybory pojdzie 10% i prezydent dostanie 51% to jest slabiutki.

   Nadal nie widz zwi眤ku, ci prezydentowie maj tak sam w砤dz. Chyba, 縠 m體isz o politykach pokroju Tuska, co nic nie zrobi bez sonda縰. Jak kto jest ma硑, to ju nic nie poradz.

Bo nie ma poparcia w narodzie. ja wiem, ze w Polsce nikomu na ym nie zalezy, bo wladza traktuje panstwo jak wlasne prywatne podworko ale zawsze... moze sie znalesc ten trzeci co w nastepnych wyborach zabierze

   Dobry polityk ma realizowa swoje pogl眃y, a nie podlizywa si t硊mom na kolejn kadencj. Silnym prezydentem b阣zie ten, co zrobi to, co uwa縜 za s硊szne, cho鎎y mia przez to nie by reelektowany.

te 70% ze soba. Dlatego tak bardzo apeluje sie w TV o iscie na wybory, nie wazne na kogo zaglosujesz, nie wazne czy oddasz glos wazny czy nie, wazne by prezydent byl wybrany przez 80% narodu a nie 10%!

   Nadal nie widz zwi眤ku. Papie jest wybierany w jeszcze mniejszym gronie, a katolicy mniej na niego narzekaj, ni Polacy na prezydenta.

--
Liwiusz

Data: 2010-04-21 18:38:22
Autor: pmlb
[...]

Nie chodzi o sadaze. Ale o pozycje prezydenta.
Prezydent poparty 10% frekwencja jest tak slaby jak nie wiem co. I zawsze bedzie obawa, ze niedoczeka kadencji lub ma posprzatane na nastepne wybory lacznie ze swoja partia.
Jesli do urn idzie 10% to znaczy, ze prezydent i partia go wystawiajaca ma znikome poparcie a ludzie nie milei na kogo zaglosowac. To daje szanse komus trzeciemu z drugiego rzedu, zwe pociagnie ze soba te 70% narodu.

[...]

Dobry polityk ma realizowac taki program ktory da wszystkim obywatelom pozytywne efekty. A nie wybranym grupom ludzi. Polityk nie ma realizowac swoich prywatnych usatalen ale ma sluzyc narodowi - choc w Polsce jest odwrotnie, to narod ma sluzyc politykowi...

[...]

Papiez wybierany jest przez zwierzchnikow koscielnych a nie przez wiernych, w kosciele nie ma demokracji tylko scisly podzial stanowisk (kasta). Wiec nie ma co tu porownywac.
Natomiast w demokracji jest diabelnie wazne by frekwencja wyniosla jak najwiecej, wowczas taki np. Kaczaynski bedzie mogl powiedziec : Narod nas wybral... i robic co mu sie podoba.
Im mniejsza frekwencja tym mniejsze szanse na "narod nas wybral".

Data: 2010-04-21 20:01:35
Autor: Przemys砤w Adam iejek
W dniu 2010-04-21 18:55, Liwiusz pisze:

  Nadal nie widz zwi眤ku. Papie jest wybierany w jeszcze mniejszym
gronie, a katolicy mniej na niego narzekaj, ni Polacy na prezydenta.

Dlatego, 縠 nie ma obowi眤ku bycia katolikiem. To katolik wybiera sobie
przynale縩o舵 do organizacji jak jest KRK. Jak si komu nie podoba
zwierzchno舵 Papie縜, mo縠 nadal by osob wierz眂 poza strukturami KRK
i funkcjonowa r體nie skutecznie. BA! Bezproblemowo mo縠 nawet
realizowa wezwanie do tworzenia zbor體 i zapisa si do dowolnego zboru
chrze禼ija駍kiego lub za硂縴 w砤sny. Czyli mo縩a by nadal
chrze禼ijaninem poza struktur KRK. A ju Polakiem poza strukturami
w砤dzy polskiej nie bardzo.

--
Przemys砤w Adam iejek

Data: 2010-04-21 18:57:28
Autor: Liwiusz
pmlb pisze:

te 70% ze soba. Dlatego tak bardzo apeluje sie w TV o iscie na wybory, nie wazne na kogo zaglosujesz, nie wazne czy oddasz glos wazny czy nie, wazne by prezydent byl wybrany przez 80% narodu a nie 10%!

   Wiesz, dlaczego IM zale縴 na frekwencji? Bo jak ju si nakradn, jak ju si nawys硊guj Brukseli, Moskwie, czy USA, jak ju zrobi z polityki bagno, to potem roz硂勘 r阠e jak dzieci i powiedz "sami tego chcieli禼ie". Przy 10% frekwencji by硂by to trudne.

--
Liwiusz

Data: 2010-04-21 18:41:28
Autor: pmlb

"Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote in message news:hqnapp$qj3$2news.onet.pl...
pmlb pisze:

[...]

Dokladnie muisz to co ja tylko dokladasz.
Bo moga "bnakrasc: ale przy wysokiej frekwencji przy niskiej bedzie to bardzo niebezpieczne, bo te 70% moze ktos "pociagnac" i wyw;ec na ulice. Jak prezydenta wybierze 80% to jak piszesz nikt nie pisnie... bo bral udzial w wyborach i wybral jak wybral.
Dlatego ja od 1989 roku nie uczestnicze w wyborach bo nie mam na kogo glosowac, a glosowac przeciw... o nie az tak glupi jeszcze nie jestem...  w czerwcu 89 bylem na wyborach, dalem sie nabrac Mazowieckiemu, Rokicie i innym na wiecach. Glosowalem na Solidarnosc pierwszy i jak do tej pory ostatni raz.
Oszukali mnie zlodzieje.

Data: 2010-04-21 19:57:25
Autor: Maciek
Czy prawo nie powinno regulowa terminu wybor體?
pmlb napisa(a) w <7NGzn.935973$Dy7.670066@newsfe26.ams2> :

Dlatego ja od 1989 roku nie uczestnicze w wyborach bo nie mam na kogo
A za komuny?

Oszukali mnie zlodzieje.
Amen!

--
Maciek
I spend my time wasting yours.

Data: 2010-04-21 22:13:35
Autor: pmlb

"Maciek" <freesco@emti.one.nospam.pl> wrote in message news:4bcf3c85$0$17092$65785112news.neostrada.pl...
pmlb napisa(a) w <7NGzn.935973$Dy7.670066@newsfe26.ams2> :

Dlatego ja od 1989 roku nie uczestnicze w wyborach bo nie mam na kogo
A za komuny?

A bylem, nie raz, ale to inne czasy, poza tym nie za komuny a za PRL-u bo komuny to w Polsce nigdy nie bylo.
Czasami musialo sie chodzic, by sie podpisac, nikt ci nie zgladal pod kotare co robisz z kartka i tak wiadomo bylo, ze frekwencja wyniesie 98,6% :))) A wygra PZPR:)) To byly kompletnie inne wybory i inny system.

Data: 2010-04-22 00:04:15
Autor: Maciek
Czy prawo nie powinno regulowa terminu wybor體?
pmlb napisa(a) w <ZTJzn.62697$1%7.41127@newsfe07.ams2> :

[...]

Fajnie. Jak mogli ci dup skopa, to zasuwa砮 na wybory, cho to byli
z硂dzieje, dranie i oszu禼i - zawsze wygrywa硂 pzpr, jakkolwiek by ludzie
nie g硂sowali.
Ale we w砤snym kraju, to ju na wybory nie chodzisz, bo wolno nie chodzi.
W peerelu trzymali ci za jaja, to podskakiwa砮 jak pajacyk, a teraz
zgrywasz bohatera. Tw骿 g硂s to cz甓 w砤dzy, jak ma nar骴. Nie
g硂sujesz - oddajesz w砤dz innym. Wybieraj眂 przedstawicieli, nie g硂suje si na idea, bo takich nie ma. O
ile mi wiadomo B骻 nie jest kandydatem w 縜dnym kraju, a tylko on by砨y
doskona硑. O ile kto wierzy.
Zawsze wybieramy mniejsze z硂. Bo ludzie, kt髍zy krajem w naszym imieniu
rz眃z, mog by lepsi lub gorsi.

Poza tym jest to NTG, wi阠 dla mnie EOT

Data: 2010-04-22 12:40:25
Autor: pmlb

"Maciek" <freesco@emti.one.nospam.pl> wrote in message news:4bcf7660$0$19170$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Nikt nigdy mi dupy nie skopal za PRL-u jak nie bylem na wyborach, ty nawet pojecia nie masz o czym ja do ciebie napisalem.
Nie zrozumiesz tego bo dzis jest inaczej, dzis kopia cie w dupe i po jajach... musze wyprowadzic cie z bledu tak nie bylo za PRL-u to dzis jest taka kultura JP2 i Krola Lecha KLaczynskiego.

Ale we w砤snym kraju, to ju na wybory nie chodzisz, bo wolno nie chodzi.

A PRL to nie byl moj kraj - wez sie lecz czlowieku bo pachniesz stechlymi haselkami w styl;u Pisuiarow i dUpreowcow.
Zapytaj swoich idoli z pisuaru i innych gdzie do szkoly za darmo chodzili i kto im rodzicom dal za darmo mieszkania.

W peerelu trzymali ci za jaja, to podskakiwa砮 jak pajacyk, a teraz
zgrywasz bohatera. Tw骿 g硂s to cz甓 w砤dzy, jak ma nar骴. Nie
g硂sujesz - oddajesz w砤dz innym.

Bzdura totalna. Ja nie ide na wybory bo nie mam na kogo glosowac a glosowac na oszusta lub zlodzieja nie mam zamiaru - jesli ty uwazasz, ze lepiej na zlodzieja niz na oszusta to jestes wprost gupi!
Glos jaki oddasz na wyborach w obecnej sytuacji zawsze jest glosem na zwucieska partie czy zloedzi, mofge wrecz powiedziec -TO TY TAKIE WLADZE WYBRALES!!! ja do tego reki nie przylozylem.
Wiec ja moge krytykowac ty nie masz prawa bo ty tego wlsanie chciales. Rzoumiesz czy nadal zaslepiaja cie ziobry rokity, kaczynskie i inne zlodzieje.

Wybieraj眂 przedstawicieli, nie g硂suje si na idea, bo takich nie ma. O
ile mi wiadomo B骻 nie jest kandydatem w 縜dnym kraju, a tylko on by砨y
doskona硑. O ile kto wierzy.

Jak na rynku masz jablka zgnite i robaczywe to ktore wybierzesz?
Zawsze mozesz zadnych nie kupic...  ja dokladnie top robie co robi kazdy inteligetny czlowiek - nie ma na kogo, same zlodzieje i oszucie nie ide...
Ida tylko glupcu urabiani przez papki z tv... zaliczasz sie do nich, ale pamietaj zawsze masz szanse to zmienic i zaczac MYSLEC!

Zawsze wybieramy mniejsze z硂. Bo ludzie, kt髍zy krajem w naszym imieniu
rz眃z, mog by lepsi lub gorsi.

Na rynku jeden handlarz ma 3 stragany, na kazdym inna cena inny towar tu robaczywy tam zgnily a tam pol na pol, u ktorego nie kupisz zyski i tak pojda do handlarza...
Mysl!!! Nie badz baran!

Poza tym jest to NTG, wi阠 dla mnie EOT

Kolejne nowe zasady pokolenia kaczynsko tyuskowych?
ty napisac stek pierdol i glupot mozesz ale nie przyjmujesz riposty, bo co, biosz sie wyjsc na debila?
I tak wyszedles, bo swoim postem jedynie pokazales jak podatny jestes na TV ciebie moza urobic dwama reklamami:)))

Data: 2010-04-21 13:41:51
Autor: mvoicem
(21.04.2010 13:08), SDD wrote:
[...]

Po co od razu test na inteligencj?

Wystarczy硂by proste pytanie typu "Pierwszy kr髄 Polski = ? " i np.
"pierwiastek z 81 = ?" i podejrzewam 縠 ca砶iem sporo os骲 by odpad硂 -
my秎 縠 g丑wnie takich kt髍zy wiedz o 秝iecie czerpi z tabloid體 i
seriali.

p. m.

Data: 2010-04-21 13:45:06
Autor: Liwiusz
mvoicem pisze:

[...]

   Uwa縜砨y taki test przeprowadzony na milionach ludzi za wiarygodny? I jak sobie technicznie wyobra縜sz brak przeciek體? No i ostatnie, ale nie najmniej wa縩e - kto b阣zie uk砤da pytania?

--
Liwiusz

Data: 2010-04-21 13:57:58
Autor: SDD
Czy prawo nie powinno regulowa terminu wybor體?

U縴tkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisa w wiadomo禼i news:hqmog4$q3l$1news.onet.pl...
mvoicem pisze:

  Uwa縜砨y taki test przeprowadzony na milionach ludzi za wiarygodny? I jak sobie technicznie wyobra縜sz brak przeciek體? No i ostatnie, ale nie najmniej wa縩e - kto b阣zie uk砤da pytania?

Pytania ukladaliby eksperci.
Wystarczyloby np 1000 pytan, losowanych na kazdej karcie do glosowania w zestawy po 3.
Daje to 1000*999*998/6 = 166167000 mozliwych zestawow

Pozdrawiam
SDD

Data: 2010-04-21 14:04:51
Autor: Liwiusz
SDD pisze:

Pytania ukladaliby eksperci.

   Raczej "eksperci".

Wystarczyloby np 1000 pytan, losowanych na kazdej karcie do glosowania w zestawy po 3.
Daje to 1000*999*998/6 = 166167000 mozliwych zestawow

   Nie wydaje mi si, aby kto bezb酬dnie umia odpowiedzie na 1000 pyta dotycz眂ych polityki. A zak砤damy, 縠 ka縟y g硂suj眂y powinien zna odpowied na ka縟e pytanie, je秎i chce mie pewno舵 g硂su.

   Poza tym jak sobie to wyobra縜sz - sprawdzanie, czy kto nie 禼i眊a, brak odpowiedzi w internecie itp. Trzeba jeszcze wprowadzi przepis w kodeksie karnym za "fa硈zowanie" wybor體 ;) Pomys mo縠 ciekawy, ale zupe硁ie nierealizowalny.

--
Liwiusz

Data: 2010-04-21 12:50:38
Autor: olgierd
Czy prawo nie powinno regulowa terminu wybor體?
Dnia Wed, 21 Apr 2010 14:04:51 +0200, Liwiusz napisa(a):

[...]

"Prosz wskaza spos骲 zg砤szania oraz warunek wej禼ia w 縴cie zmian w regulaminie Senatu".

Data: 2010-04-21 14:52:52
Autor: mvoicem
(21.04.2010 14:50), olgierd wrote:
[...]

:), i pewnie jeszcze opisowo? :).

p. m.

Data: 2010-04-22 07:11:45
Autor: olgierd
Czy prawo nie powinno regulowa terminu wybor體?
Dnia Wed, 21 Apr 2010 14:52:52 +0200, mvoicem napisa(a):

[...]

, i pewnie jeszcze opisowo? .

Oczywi禼ie, przynajmniej na 3600 znak體 ;-)

Data: 2010-04-21 14:16:52
Autor: SDD
Czy prawo nie powinno regulowa terminu wybor體?

U縴tkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisa w wiadomo禼i news:hqmpl6$va8$1news.onet.pl...

  Nie wydaje mi si, aby kto bezb酬dnie umia odpowiedzie na 1000 pyta dotycz眂ych polityki. A zak砤damy, 縠 ka縟y g硂suj眂y powinien zna odpowied na ka縟e pytanie, je秎i chce mie pewno舵 g硂su.

To bylyby pytania typu 2x2 = czy jak mial na imie krol Jan Kazimierz.
Pytania bylyby scisle tajne - za dopuszczenie do przecieku kary jak za zamach na prezydenta.

Pozdrawiam
SDD

Data: 2010-04-21 14:20:17
Autor: Liwiusz
SDD pisze:
[...]

   To nie 砤twiej odpytywa z tabliczki mno縠nia?

Pytania bylyby scisle tajne - za dopuszczenie do przecieku kary jak za zamach na prezydenta.

   Zupe硁ie bezsensownie - nie jestem zwolennikiem tworzenia sztucznych przest阷stw.

--
Liwiusz

Data: 2010-04-21 15:56:22
Autor: pmlb

mvoicem pisze:

[...]

Pytanie pierwsze:
Jaki program ma reprezentant PO?
Odpowiedzi poprawnych? Zero? A czy PO ma wogole program?:)))

Data: 2010-04-21 14:49:58
Autor: mvoicem
(21.04.2010 13:45), Liwiusz wrote:
mvoicem pisze:

[...]

Jestem przekonany, 縠 mimo przeciek體 sporo ludzi nie odpowie prawid硂wo
na te pytania.

No i ostatnie, ale nie
najmniej wa縩e - kto b阣zie uk砤da pytania?

I tu widz problem :).

pzdr

Maho

Data: 2010-04-21 15:57:13
Autor: Przemys砤w Adam iejek
W dniu 2010-04-21 13:41, mvoicem pisze:
[...]

No i? Trzeba by historykiem i matematykiem, 縠by decydowa o swoim
losie? Przez niekt髍ych straszna pycha tu przemawia. Jeden si pyszni
swoim IQ, inny swoim bogactwem, inny swoimi nieruchomo禼iami. Ty wiedz
maturaln.

A ja tak se my秎, 縠 to w砤秐ie wam g硂s by warta硂 odebra :-P
Bo jak kto nie szanuje bli糿iego, to w砤秐ie nie powinien m骳 decydowa
o losie kraju.

--
Przemys砤w Adam iejek

Data: 2010-04-21 16:02:27
Autor: Liwiusz
Przemys砤w Adam iejek pisze:
[...]

   G硂sowanie to nie jest decydowanie tylko o swoim losie.

--
Liwiusz

Data: 2010-04-21 20:03:35
Autor: Przemys砤w Adam iejek
W dniu 2010-04-21 16:02, Liwiusz pisze:
[...]

Owszem, r體nie o losie tych, kt髍zy do wybor體 nie p骿d, bo jeden
POpapraniec z drugim zaplanuj wybory na wakacje.

--
Przemys砤w Adam iejek

Data: 2010-04-21 16:17:47
Autor: mvoicem
(21.04.2010 15:57), Przemys砤w Adam iejek wrote:
[...]

Czy tylko historyk i informatyk b阣zie zna odpowiedzi na w/w pytania?

 Przez niekt髍ych straszna pycha tu przemawia. Jeden si pyszni
swoim IQ, inny swoim bogactwem, inny swoimi nieruchomo禼iami. Ty wiedz
maturaln.

Nie maturaln, tylko elementarn. Je縠li kto nie umie odpowiedzie na
w/w pytania w moim odczuciu nie ma kwalifikacji do decydowania o innych
(z wyj眛kiem decydowania o w砤snej rodzinie).

p. m.

Data: 2010-04-21 20:13:38
Autor: Przemys砤w Adam iejek
W dniu 2010-04-21 16:17, mvoicem pisze:
[...]

Pewnie nie tylko. Ale nie widz zwi眤ku. Jak kto s砤by z pierwiastk體,
to ju niegodzien g硂sowania? A z kr髄em Polski to ju zupe硁ie ci昕ko.
Bo co to jest Polska? Dla mnie Polska zacz瓿a si dopiero z nastaniem
PiS, a wtedy nie by硂 kr髄體. Wcze秐iej byli kr髄owie, ale kt髍y jest
pierwszy to ci昕ko powiedzie, bo s砤bo si interesuj histori. W
podstaw體ce co tam t硊kli, 縠 jaki Bolek z UB dosta koron od stryjka
Ottona, ale Otton umar ze wstydu, wi阠 ostatecznie kr髄em si nie osta
przez najbli縮ze 25 lat. Potem podobno dosta koron od Papie縜, ale tak
si prze縜r z rado禼i, 縠 umar. Wi阠 czy to si liczy? No i sk眃 mam
pewno舵, 縠 to prawdziwa wiedza? W ko馽u niejeden fakt historycy
zmieniali po czasie.

[...]

w no w砤秐ie. W TWOIM. W moim odwrotnie. Dlatego s wybory.

--
Przemys砤w Adam iejek

Data: 2010-04-22 18:27:01
Autor: Jotte
Czy prawo nie powinno regulowa terminu wybor體?
W wiadomo禼i news:4bcee46e$0$19174$65785112news.neostrada.pl mvoicem
<mvoicem@gmail.com> pisze:

[...]
To by硂by jeszcze g硊psze ni "kryterium" maj眛kowe.
Ocena na podstawie przechowywania w umy秎e(?) zb阣nej wiedzy faktograficznej, kt髍 w razie potrzeby mo縩a uzyska bez 縜dnego problemu? Do my秎enia jest g硂wa, do liczenia - kalkulator, do przechowywania fakt體 - encyklopedie itp.
Umiej阾no舵 szybkiego dotarcia do potrzebnych informacji i pos硊縠nia si odpowiednimi narz阣ziami m體i o cz硂wieku znacznie wi阠ej.

Idea zr罂nicowania wagi g硂su (je秎i ju w og髄e bra takie pomys硑 cho鎎y p蟪serio), to faktycznie najlepiej wg w砤禼iwo禼i intelektualnych; nie wiem czy jest dzi w tym zakresie co lepszego ni testy MENSy.
Np. tak (lu糿y pomys): za istnienie masz g硂s o wadze 1. Chcesz aby znaczy wi阠ej - zg砤szasz si do testu na wag 2. Jeszcze ci ma硂? Zg砤szasz si do testu na wag 3. Test oblany mo縩a spr骲owa zdawa ponownie np. po 4 latach.
I t wag mia硑by tak縠 podpisy pod listami itd.

Ale najwa縩iejsze i najostrzejsze testy (i badania) powinny dotyczy kandydat體 na jakiekolwiek funkcje publiczne pochodz眂e z wyboru. ;)

--
Jotte

Data: 2010-04-21 15:52:19
Autor: Przemys砤w Adam iejek
W dniu 2010-04-21 13:00, Liwiusz pisze:
SDD pisze:
Dlaczego uwazasz, ze wakacje cokolwiek zmienia?

Bo wi阫szo舵 os骲 jest w rozjazdach. W tym tak縠 poza krajem.

Wlasnie w wakacje mlody elektorat ma wiecej czasu.

I przebywa w Bieszczadach, na Jeziorach albo jeszcze gdzie indziej. I
nie przyjdzie na wybory

Podobnie, jak i
elita intelektualna (profesorowie, doktorzy), ktorzy poza wakacjami
maja weekendy zawalone zajeciami ze studentami studiow zaocznych.

Na 10 minut spokojnie zd笨 wskoczy do lokalu. W czasie wakacji jest to
albo nieosi眊alne (zagranica) albo wymaga sporego nakombinowania si
(za秝iadczenia).

Ci, ktorzy pracuja i tak przeciez nie maja calych wakacji wolnych.

Owszem, ale sierpie, z uwagi na kr髏kie dni i blisko舵 jesieni oraz
nowego roku szkolnego cieszy si mniejszym zainteresowaniem. Wi阠
statystycznie MSZ rzecz bior眂, lipiec jest najbardziej wakacyjnym
miesi眂em.

poza tym odkad wynaleziono Egipty i inne, to wakacje sie robi nawet i
w styczniu czy grudniu.

Mo縠 w kr阦u emeryt體. Statystyczna wi阫szo舵 obywateli jest albo w
wieku szkolno-studenckim albo ma potomstwo w tym wieku, wi阠 nawet jak
jad do Egyptu, to w wakacje.

Zreszt moi rodzice s w wieku emerytalnym, na wakacje je縟勘 corocznie
za granic, a te robi to w lipcu. Mo縠 z przyzwyczajenia (skoro 30 lat
je糳zili tak z dzieckami), a mo縠 temu, 縠 wtedy nie musz zajmowa si
wnukami?

Zreszt wyjazdy zagraniczne s popularne tylko w niekt髍ych kr阦ach.

Ci, ktorzy na takie wakacje jezdza, chetniej
pojda zaglosowac, bo skoro ich stac na wakacje za granica, to znaczy,
ze jest im na tyle dobrze, ze widza sens w pojsciu na wybory.

Tylko gdzie maj g硂sowa? Na Cyprze? W Egipcie? W Tajlandii?

Z kolei cala masa biedoty i tak nie jezdzi na wakacje nawet latem po
Polsce

No w砤秐ie. Oni p骿d g硂sowa, bo im to wali czy w lipcu czy w
pa糳zierniku. I tak s na miejscu. Nie m體i, 縠 ich g硂s jest gorszy.
Ale g硂s tych, kt髍zy ju od dawna maj poplanowane urlopy i pop砤cone
wczasy te gorszy nie jest.

  Po pierwsze: "wybory nic nie zmieni". Mog si z tym zgodzi (a
w砤禼iwie z tez, 縠 wybory wygrywaj Ci, kt髍ych wska縠 ludowi
telewizja, kontrolowana przez polityk體).

i kosmit體... Nie zapomnij o kosmitach.

--
Przemys砤w Adam iejek

Data: 2010-04-21 16:00:25
Autor: Liwiusz
Przemys砤w Adam iejek pisze:

Dlaczego uwazasz, ze wakacje cokolwiek zmienia?

Bo wi阫szo舵 os骲 jest w rozjazdach. W tym tak縠 poza krajem.

   Pech...

Wlasnie w wakacje mlody elektorat ma wiecej czasu.

I przebywa w Bieszczadach, na Jeziorach albo jeszcze gdzie indziej. I
nie przyjdzie na wybory

   Mo縩a g硂sowa poza miejscem zamieszkania.

Na 10 minut spokojnie zd笨 wskoczy do lokalu. W czasie wakacji jest to
albo nieosi眊alne (zagranica) albo wymaga sporego nakombinowania si
(za秝iadczenia).

   Tym lepiej. Tak zwani intelektuali禼i to cz阺to lewica.

[...]

   Niemniej jednak spo砮cze駍two w powszechnym g硂sowaniu (ciekawe ile % czyta硂 konstytucj, h?) zadecydowa硂, ze wybory mog si odby najp蠹niej w czerwcu.

Mo縠 w kr阦u emeryt體. Statystyczna wi阫szo舵 obywateli jest albo w
wieku szkolno-studenckim albo ma potomstwo w tym wieku, wi阠 nawet jak
jad do Egyptu, to w wakacje.

   20 czerwca to chyba jeszcze nie wakacje?

[...]

   No i co z tego? Rzekomo mamy demokracj. Zatem to spo砮cze駍two zadecydowa硂 (np. poprzez brak mo縧iwo禼i oddawania g硂su przez internet), 縠 jak kto wyje縟縜, to nie g硂suje.

  Po pierwsze: "wybory nic nie zmieni". Mog si z tym zgodzi (a
w砤禼iwie z tez, 縠 wybory wygrywaj Ci, kt髍ych wska縠 ludowi
telewizja, kontrolowana przez polityk體).

i kosmit體... Nie zapomnij o kosmitach.

   Troch si pomyli砮m. TV jest kontrolowana przez te same s硊縝y, kt髍e kontroluj polityk體. Nie bez kozery Michalkiewicz pisze o "zewn阾rznych znamionach w砤dzy", kt髍e to tylko zewn阾rzne znamiona s w r阫ach polityk體...

--
Liwiusz

Data: 2010-04-21 20:30:43
Autor: Przemys砤w Adam iejek
W dniu 2010-04-21 16:00, Liwiusz pisze:
Przemys砤w Adam iejek pisze:
Dlaczego uwazasz, ze wakacje cokolwiek zmienia?
Bo wi阫szo舵 os骲 jest w rozjazdach. W tym tak縠 poza krajem.
  Pech...

Dlatego uwa縜m, 縠 taki termin jest kolejn zagrywk tych POlityk體,
kt髍zy ostatnio wybory te wygrali bo ca硑 nar骴 by przekonany, 縠
wygra PiS i nie poszed do wybor體. A tu oni zmobilizowali rezerwy
brytyjskie i zaatakowali z boku. Inna sprawa, 縠 kryzys nie糽e przywali
tym, co liczyli na to, 縠 se zag硂suj na PO i zostan w Irlandii :D A
tu trzeba by硂 wraca do Donaldowa

Wlasnie w wakacje mlody elektorat ma wiecej czasu.
I przebywa w Bieszczadach, na Jeziorach albo jeszcze gdzie indziej. I
nie przyjdzie na wybory
  Mo縩a g硂sowa poza miejscem zamieszkania.

Mo縩a, ale jest to do舵 skomplikowane. Wi阠 nie s眃z, aby wybory w
wakacje by硑 lepsze, bo ,,Wlasnie w wakacje mlody elektorat ma wiecej
czasu.'' Jak siedz doma, to wyskok do urny w drodze z nabo縠駍twa to
moment. A jak akurat jestem na szlaku g髍skim albo wodnym, to jak mam to
zrealizowa? Bra za秝iadczenia wcze秐iej z jakiego urz阣u, potem
szuka tam lokalu wyborczego.... Sporo os骲 si zniech阠i.

[...]

No akurat w konstytucji nie jest termin czerwcowy, a liczb dni. Po
prostu zapomniano o warunkach dodatkowych. Poza tym, akurat ja
wyczyta砮m, 縠 to musi by nie p蠹niej ni 60 dni, wi阠 wychodzi mi, 縠
r體nie dobrze mog硑 by na pocz眛ku czerwca.

Mo縠 w kr阦u emeryt體. Statystyczna wi阫szo舵 obywateli jest albo w
wieku szkolno-studenckim albo ma potomstwo w tym wieku, wi阠 nawet jak
jad do Egyptu, to w wakacje.
  20 czerwca to chyba jeszcze nie wakacje?

Jaki 20 czerwca? Ja wyczyta砮m, 縠 4 lipca b阣zie II tura.

[...]

No nie zdecydowa硂. To PO Prezydenta zdecydowa.

--
Przemys砤w Adam iejek

Data: 2010-04-21 16:49:11
Autor: SDD
Czy prawo nie powinno regulowa terminu wybor體?

U縴tkownik "Przemys砤w Adam iejek" <niechce@spamu.pl> napisa w wiadomo禼i news:hqmvul$kuf$1news.onet.pl...

I przebywa w Bieszczadach, na Jeziorach albo jeszcze gdzie indziej. I
nie przyjdzie na wybory

A co szkodzi wziac zxaswiadczenie (nota bene w dobie komputerow i Internetu totalny przezytek, ale wciaz funkcjonujacy) i zaglosowac w miejscu pobytu. Czasem moze byc blizej niz we wlasnej miejscowosci, bo mozna w naprawde dowolnym lokalu zaglosowac.

Tylko gdzie maj g硂sowa? Na Cyprze? W Egipcie? W Tajlandii?

Przeciez mozna.
Fakt, ze Hurghady do Kairu jest troche, ale przy odrobinie dobrych checi mozna polaczyc swiedzanie Cheopsa i Sfinksa z obowiazkiem narodowym.

  Po pierwsze: "wybory nic nie zmieni". Mog si z tym zgodzi (a
w砤禼iwie z tez, 縠 wybory wygrywaj Ci, kt髍ych wska縠 ludowi
telewizja, kontrolowana przez polityk體).

i kosmit體... Nie zapomnij o kosmitach.

Kosmitow mowiacych kto jest be a kto cacy nie widzialem, a pana w telewizji (tudziez nabozny glos w radio) widzialem albo przynajmniej slyszalem.

Pozdrawiam
SDD

Data: 2010-04-21 19:04:45
Autor: Maciek
Czy prawo nie powinno regulowa terminu wybor體?
Przemys砤w Adam iejek napisa(a) w <hqmvul$kuf$1@news.onet.pl> :

SDD pisze:
[...]

Uzasadnienia nie wiem sk眃 bierzesz. Ka縟y dzi ju wie o terminie wybor體.
Powtarzam DZI! Mo縠 wzi辨 za秝iadczenie uprawniaj眂e go do g硂sowania poza
miejscem zamieszkania. Je秎i oczywi禼ie chce g硂sowa, a jak nie chce to i
z domu nie b阣zie si mu chcia硂 wyj舵.
W 2007 roku w  Londynie ludzie czekali w kolejkach, 縠by g硂sowa, wi阠 nie
nawijaj makaronu na uszy.

Data: 2010-04-21 20:34:34
Autor: Przemys砤w Adam iejek
W dniu 2010-04-21 19:04, Maciek pisze:
Uzasadnienia nie wiem sk眃 bierzesz. Ka縟y dzi ju wie o terminie wybor體.
Powtarzam DZI! Mo縠 wzi辨 za秝iadczenie uprawniaj眂e go do g硂sowania poza
miejscem zamieszkania.

Ale to do舵 skomplikowane, zw砤szcza przy wyje糳zie za granic.

Je秎i oczywi禼ie chce g硂sowa, a jak nie chce to i
z domu nie b阣zie si mu chcia硂 wyj舵.

Istnieje do舵 znaczna r罂nica pomi阣zy ,,nie chce mi si wyj舵'' a ,,nie
chce mi si robi zamieszania z za秝iadczeniami, poszukiwa lokalu
wyborczego itepe, zw砤szcza za granic''. Uwa縜sz, 縠 g硂sowanie np. w
Egipcie czy na Cyprze to pestka?

W 2007 roku w  Londynie ludzie czekali w kolejkach, 縠by g硂sowa, wi阠 nie
nawijaj makaronu na uszy.

No wi阠 to by砤 specyficzna akcja POpapra馽體. To wtedy powsta dowcip:

-- Szczyt wredoty: Zag硂sowa na PO i zosta w Londynie.

Du縠 miasto, du縠 skupisko (wtedy) polonii, du縜 akcja przeciwko
narodowi w Polsce. Do tego medialna nagonka na PiS i uwypuklanie tych
kolejek.

--
Przemys砤w Adam iejek

Data: 2010-04-21 21:16:06
Autor: Maciek
Czy prawo nie powinno regulowa terminu wybor體?
Przemys砤w Adam iejek napisa(a) w <hqngfr$i0u$1@news.onet.pl> :

No wi阠 to by砤 specyficzna akcja POpapra馽體. To wtedy powsta dowcip:

-- Szczyt wredoty: Zag硂sowa na PO i zosta w Londynie.
Uspokoj ci. Wi阫szo舵 zwolennik體 Jarka Kaczy駍kiego zostaje w domu. Nie
jad na wakacje do 縜dnych obcych kraj體 bo ich nienawidz. Zag硂suj w
spos骲 karny i zdyscyplinowany, zatem nie musisz si obawia.

Data: 2010-04-22 08:41:58
Autor: Przemys砤w Adam iejek
W dniu 2010-04-21 21:16, Maciek pisze:
[...]

Robi砮 badania? Bo ja np. wyje縟縜m bo mam wczasy od 3 lipca wykupione.

Nie
jad na wakacje do 縜dnych obcych kraj體 bo ich nienawidz.

k? Uwa縜sz, 縠 wszyscy rozs眃ni ludzie w kraju nienawidz obcych
kraj體? Ja tam nie nienawidz. Nawet chcia砮m sobie pojecha w tym roku,
ale stan zdrowia mi si pogorszy i pozostaje Brenna.

Zag硂suj w
spos骲 karny i zdyscyplinowany, zatem nie musisz si obawia.

A nie, w spos骲 karny i zdyscyplinowany g硂suj POlacy za granic,
kt髍zy nie chc wraca. Tylko oni g硂suj na POd砮 opcje, a nie na Jarka.

--
Przemys砤w Adam iejek

Data: 2010-04-22 10:50:40
Autor: Maciek
Czy prawo nie powinno regulowa terminu wybor體?
Przemys砤w Adam iejek napisa(a) w <hqor3p$gr2$1@news.onet.pl> :

-- Szczyt wredoty: Zag硂sowa na PO i zosta w Londynie.
Uspokoj ci. Wi阫szo舵 zwolennik體 Jarka Kaczy駍kiego zostaje w domu.

Robi砮 badania? Bo ja np. wyje縟縜m bo mam wczasy od 3 lipca wykupione.
A ty jeste wi阫szo舵? "Nazywam si milijon, bo za miliony cierpi..." :D

A nie, w spos骲 karny i zdyscyplinowany g硂suj POlacy za granic,
kt髍zy nie chc wraca. Tylko oni g硂suj na POd砮 opcje, a nie na Jarka.
Klasyczne. Jeste禼ie bardzo przewidywalni. Jeszcze pierdolnij "縠 polegli w
Katyniu za ojczyzn i zgin阬i w tej katastrofie 秏ierci m阠ze駍k", a
potem poszukaj dobrego psychiatry.

Data: 2010-04-22 12:29:05
Autor: Przemys砤w Adam iejek
W dniu 2010-04-22 10:50, Maciek pisze:
[...]

A ty jeste wi阫szo舵?

A umiesz czyta ze zrozumieniem? Pyta砮m czy robi砮 badania (ew. czy
masz jakie zewn阾rzne badania na poparcie). Bo napisa sobie
,,wi阫szo舵'' to ka縟y mo縠.

[...]

Bynajmniej. Nigdy tak nie twierdzi砮m.

potem poszukaj dobrego psychiatry.

Mo縠 podasz namiary na twojego, to b阣 wiedzia kt髍ego unika.

--
Przemys砤w Adam iejek

Data: 2010-04-22 12:32:11
Autor: pmlb
Czy prawo nie powinno regulowa terminu wybor體?

A nie, w spos骲 karny i zdyscyplinowany g硂suj POlacy za granic,
kt髍zy nie chc wraca. Tylko oni g硂suj na POd砮 opcje, a nie na Jarka.

A Jarek to niby co? Jeszcze wiekszy zlodziej i kretacz. Rodzinna firme z bratem zrobi pt. Polska...
Traktowali  i nadal traktuja polske jak wlasne podworko, dzieki ale ja mam dosc pisuarow i kaczorow wszelkiej masci tych donaldow tez.

Data: 2010-04-22 19:27:39
Autor: Marcin Debowski
On 2010-04-22, Przemys砤w Adam iejek <niechce@spamu.pl> wrote:
[...]

Wiesz, r罂ne losy ludzi w r罂ne miejsca mog rzuci, a wstyd jest wi阫szy jak si siedzi za granic i s硑szy co Twoi ulubie馽y odstawiaj jak tylko dorw si do w砤dzy.

Uspokoj ci. Wi阫szo舵 zwolennik體 Jarka Kaczy駍kiego zostaje w domu.
Robi砮 badania? Bo ja np. wyje縟縜m bo mam wczasy od 3 lipca wykupione.

CBOS robi wielokrotnie socjodemograficzne i wysz硂 mu, 縠 w stosunku do PO, na PiS g硂suj:
- ludzie mniej wykszta砪eni
- ludzie ubo約i.

Tacy wje縟縜j na wakacje jakby rzadziej i rzadziej te za granic, wi阠 jest MZ dok砤dnie odwrotnie ni sugerujesz i wakacje b阣 sprzyja PiSowi.

A nie, w spos骲 karny i zdyscyplinowany g硂suj POlacy za granic,
kt髍zy nie chc wraca. Tylko oni g硂suj na POd砮 opcje, a nie na Jarka.

Z dalszej perspektywy jeszcze lepiej wida a i jest z kim/czym por體na.

--
Marcin

Data: 2010-04-23 09:36:22
Autor: Mark
Czy prawo nie powinno regulowa terminu wybor體?
Dnia Wed, 21 Apr 2010 15:52:19 +0200, Przemys砤w Adam iejek napisa(a):

Dlaczego uwazasz, ze wakacje cokolwiek zmienia?

Bo wi阫szo舵 os骲 jest w rozjazdach. W tym tak縠 poza krajem.

W rozjazdach i poza krajem tez mozna glosowac, jesli sie tylko chce.

--
Mark

Data: 2010-04-23 09:54:06
Autor: Przemys砤w Adam iejek
W dniu 2010-04-23 09:36, Mark pisze:
[...]

Ale nie jest to 砤twe. Wr阠z przeciwnie.

--
Przemys砤w Adam iejek

Data: 2010-04-26 12:24:18
Autor: Mark
Czy prawo nie powinno regulowa terminu wybor體?
Dnia Fri, 23 Apr 2010 09:54:06 +0200, Przemys砤w Adam iejek napisa(a):

W rozjazdach i poza krajem tez mozna glosowac, jesli sie tylko chce.

Ale nie jest to 砤twe. Wr阠z przeciwnie.

Bzdura. Idziesz do urzedu, bierzesz zaswiadczenie, co powoduje skreslenie
cie z  listy uprawnionych do glosowania w twojej obwodowej komisji
wyborczej, i pokazujesz je w komisji w ktorej chcesz oddac glos w trakcie
wyborow.

No bez jaj,  co tu jest skomplikowanego? To ze sie musisz udac do urzedu
miasta? No sorry, bez przesady. 5 minut w urzedzie jak bylem ostatnio.

--
Mark

Data: 2010-04-26 12:55:32
Autor: Przemys砤w Adam iejek
W dniu 2010-04-26 12:24, Mark pisze:
[...]

No i gdzie takie komisje s dost阷ne? W ambasadach pewnie i tyle.

--
Przemys砤w Adam iejek

Data: 2010-04-26 13:37:17
Autor: Maddy
W dniu 26-04-2010 12:55, Przemys艂aw Adam 艢miejek pisze:
W dniu 2010-04-26 12:24, Mark pisze:
Dnia Fri, 23 Apr 2010 09:54:06 +0200, Przemys艂aw Adam 艢miejek napisa艂(a):

W rozjazdach i poza krajem tez mozna glosowac, jesli sie tylko chce.

Ale nie jest to 艂atwe. Wr臋cz przeciwnie.

[...]

No i gdzie takie komisje s膮 dost臋pne? W ambasadach pewnie i tyle.

Bosz, ale Ty masz problemy. Zawsze kto艣 gdzie艣 jest na wakacjach.

A mo偶e studenci wol膮 wybory w wakacje, bo w ci膮gu roku s膮 poza domem?
A emigracja zarobkowa by chcia艂a w Bo偶e Narodzenie bo wtedy du偶o ludzi do polski wraca na par臋 dni.

Ka偶demu nie dogodzisz.

--
*** Stosujesz sie do powy偶szych teorii na w艂asn膮 odpowiedzialno艣膰 ***

Magdalena "Maddy" Wo艂oszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2010-04-26 13:45:45
Autor: Przemys艂aw Adam 艢miejek
W dniu 2010-04-26 13:37, Maddy pisze:
[...]

Ale statystycznie rzecz bior膮c, w lipcu najwi臋cej, prawda偶?

A mo偶e studenci wol膮 wybory w wakacje, bo w ci膮gu roku s膮 poza domem?

A w wakacje w domu? Nawet jak studiuj膮 poza domem, to sobie za艂atwi膮
za艣wadczenie, ale przebywa膰 b臋d膮 w okolicach cywilizacji i uczelni

A emigracja zarobkowa by chcia艂a w Bo偶e Narodzenie bo wtedy du偶o ludzi
do polski wraca na par臋 dni.

No. To by艂oby najlepsze. Og艂osi膰 odg贸rnie dowolne wybory zawsze na Bo偶e
Narodzenie.

--
Przemys艂aw Adam 艢miejek

Data: 2010-04-26 12:40:55
Autor: olgierd
Czy prawo nie powinno regulowa terminu wybor體?
Dnia Mon, 26 Apr 2010 13:45:45 +0200, Przemys砤w Adam iejek napisa(a):

A emigracja zarobkowa by chcia砤 w Bo縠 Narodzenie bo wtedy du縪 ludzi
do polski wraca na par dni.

No. To by硂by najlepsze. Og硂si odg髍nie dowolne wybory zawsze na Bo縠
Narodzenie.

Przecie to by implikowa硂 religijne zastosowanie instytucji wybor體.

Data: 2010-04-26 15:23:08
Autor: Przemys砤w Adam iejek
W dniu 2010-04-26 14:40, olgierd pisze:
[...]

Po pierwsze: W konstytucji jest odwo砤nie do Boga.
Po drugie: wi阫szo舵 kraju jest wyznania chrze禼ija駍kiego.
Po trzecie: wiele ateistycznych rodzin obchodzi Bo縠 Narodzenie jako
i阾a Grudniowe Rodzinne i i tak si spotykaj.
po czwarte: jakie religijne? A 縠 b阣 4 lipca, to implikuje zwi眤ek z
USA? Po prostu grudniowy termin wybor體... Jak komu si bardzo nie
podoba, mo縩a to 潮czy z Nowym Rokiem.
--
Przemys砤w Adam iejek

Data: 2010-04-26 13:27:23
Autor: olgierd
Czy prawo nie powinno regulowa terminu wybor體?
Dnia Mon, 26 Apr 2010 15:23:08 +0200, Przemys砤w Adam iejek napisa(a):

Przecie to by implikowa硂 religijne zastosowanie instytucji wybor體.

Po pierwsze: W konstytucji jest odwo砤nie do Boga

Owszem, w tej z 1921 r. ;-)

Data: 2010-04-26 15:39:11
Autor: Przemys砤w Adam iejek
W dniu 2010-04-26 15:27, olgierd pisze:
[...]

A to:
nie jest aktualna wersja?

--
Przemys砤w Adam iejek

Data: 2010-04-26 17:53:06
Autor: Olgierd
Czy prawo nie powinno regulowa terminu wybor體?
Dnia Mon, 26 Apr 2010 15:39:11 +0200, Przemys砤w Adam iejek napisa(a):

http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU19970780483 nie jest
aktualna wersja?

A gdzie tam masz odwo砤nie do Boga??!

--
:) Olgierd || Lege Artis ==> http://legeartis.org.pl
[reklama] fotograf+Wroc砤w? tylko http://foto-krzyki.pl

Data: 2010-04-26 20:01:03
Autor: Przemys砤w Adam iejek
W dniu 2010-04-26 19:53, Olgierd pisze:
[...]

W pierwszych linijkach. Mam inn przegl眃ark PDF體?

,,[...] wierz眂y w Boga b阣眂ego 紃骴砮m prawdy, sprawiedliwo禼i, dobra
i pi阫na,[...]''

--
Przemys砤w Adam iejek

Data: 2010-04-26 19:19:34
Autor: Olgierd
Czy prawo nie powinno regulowa terminu wybor體?
Dnia Mon, 26 Apr 2010 20:01:03 +0200, Przemys砤w Adam iejek napisa(a):

http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU19970780483 nie jest
aktualna wersja?
A gdzie tam masz odwo砤nie do Boga??!

W pierwszych linijkach. Mam inn przegl眃ark PDF體?

Ech, Ty w og髄e wiesz co to jest "odwo砤nie do Boga"? A jakby tam by硂 "krzes硂", to mieliby秏y odwo砤nie do krzes砤?

,,[...] wierz眂y w Boga b阣眂ego 紃骴砮m prawdy, sprawiedliwo禼i, dobra
i pi阫na,[...]''

Ale wcze秐iej masz "w trosce" -- czyli jest "odwo砤nie do Troski"?

Data: 2010-04-27 09:59:24
Autor: Przemys艂aw Adam 艢miejek
Czy prawo nie powinno regulowa膰 terminu wy bor贸w?
W dniu 2010-04-26 21:19, Olgierd pisze:
Dnia Mon, 26 Apr 2010 20:01:03 +0200, Przemys艂aw Adam 艢miejek napisa艂(a):

http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU19970780483 nie jest
aktualna wersja?
A gdzie tam masz odwo艂anie do Boga??!
W pierwszych linijkach. Mam inn膮 przegl膮dark臋 PDF贸w?
Ech, Ty w og贸le wiesz co to jest "odwo艂anie do Boga"?

http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=2494051

odwo艂a膰 si臋 鈥 odwo艂ywa膰 si臋
1. 芦powo艂a膰 si臋 na co艣 jako na punkt oparcia w jakiej艣 sprawie禄

A jakby tam by艂o "krzes艂o", to mieliby艣my odwo艂anie do krzes艂a?

No. Generalnie konstytucja nie tylko nie pot臋pia, ale wr臋cz Boga uznaje
jako 藕r贸d艂o prawdy, sprawiedliwo艣ci, dobra i pi臋kna.

,,[...] wierz膮cy w Boga b臋d膮cego 藕r贸d艂em prawdy, sprawiedliwo艣ci, dobra
i pi臋kna,[...]''
Ale wcze艣niej masz "w trosce" -- czyli jest "odwo艂anie do Troski"?

A czym jest Troska? Je偶eli jest wspominana jaka艣 osoba jako 藕r贸d艂o
prawdy, sprawiedliwo艣ci, dobra i pi臋kna, to dla mnie jest to odwo艂anie
si臋 do tej osoby.

Generalnie to oczywi艣cie ma zerowe znaczenie w dyskusji o wyborach, bo
jak napisa艂em -- mo偶na to nazwa膰 Super艣wi臋tami Na Kt贸re Ludzie Zje偶d偶aj膮
Do Dom贸w I Im 艁atwiej G艂osowa膰. Maddy zauwa偶y艂a ten fakt i s艂usznie
postulowa艂a o to, 偶eby w艂a艣nie wtedy urz膮dza膰 wybory.
--
Przemys艂aw Adam 艢miejek

Data: 2010-04-27 08:01:27
Autor: Olgierd
Czy prawo nie powinno regulowa terminu wybor體?
Dnia Tue, 27 Apr 2010 09:59:24 +0200, Przemys艂aw Adam 艢miejek napisa艂(a):

[...]

Invocatio Dei jak si臋 patrzy by艂o tylko w konstytucji z 1921 r. Nawet sanacja w 1935 r. z niej zrezygnowa艂a.

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd
[reklama] gdzie zrobi膰 zdj臋cie we Wroc艂awiu? ==> http://foto-krzyki.pl

Data: 2010-04-27 11:03:48
Autor: Maddy
W dniu 27-04-2010 09:59, Przemys艂aw Adam 艢miejek pisze:
[...]

Raczej zauwa偶a, 偶e niekt贸rzy obywatele tak uwa偶aj膮 a niekt贸rzy nie
Tylko tyle.
Niczego nie "uznaje". Nie pot臋pia, nie pochwala, nie warto艣ciuje ani nawet nie twierdzi, 偶e jakikolwiek obiekt "b贸g" (o dowolnych parametrach) istnieje.

Data: 2010-04-27 11:11:13
Autor: Przemys艂aw Adam 艢miejek
W dniu 2010-04-27 11:03, Maddy pisze:

[...]

Ale co to zmienia w temacie wybor贸w?

Po drugie: wi臋kszo艣膰 kraju jest wyznania chrze艣cija艅skiego.
Po trzecie: wiele ateistycznych rodzin obchodzi Bo偶e Narodzenie jako
艢wi臋ta Grudniowe Rodzinne i i tak si臋 spotykaj膮.
po czwarte: jakie religijne? A 偶e b臋d膮 4 lipca, to implikuje zwi膮zek z
USA? Po prostu grudniowy termin wybor贸w... Jak komu艣 si臋 bardzo nie
podoba, mo偶na to 艂膮czy膰 z Nowym Rokiem.

Nazwij se ten termin jak lubisz. Tak czy siak, wi臋kszo艣膰 polak贸w wtedy
艣ci膮ga do dom贸w rodzinnych, tam gdzie naj艂atwiej g艂osowa膰. Sama to
zauwa偶y艂a艣.

--
Przemys艂aw Adam 艢miejek

Data: 2010-04-27 11:24:02
Autor: Maddy
W dniu 27-04-2010 11:11, Przemys艂aw Adam 艢miejek pisze:
[...]

Temat wybor贸w zeszed艂a na temat obowi膮zuj膮cej konstytucji, kt贸rej nie doczyta艂e艣 i wydaje Ci si臋, 偶e s膮 tam rzeczy, kt贸rych faktycznie nie ma.

Po drugie: wi臋kszo艣膰 kraju jest wyznania chrze艣cija艅skiego.

Nie ma takiego _wyznania_.

Po trzecie: wiele ateistycznych rodzin obchodzi Bo偶e Narodzenie jako
艢wi臋ta Grudniowe Rodzinne i i tak si臋 spotykaj膮.

Mo偶e kiedy maj膮 dzieci, bo ci臋偶ko odm贸wi膰 maluchowi prezent贸w, miko艂aja, choinki i ca艂ej tej chucpy.
Poza tym - par臋 ekstra wolnych dni, bez szczeg贸lnej nazwy.

A to ma wp艂yw na Twoj膮 umiej臋tno艣膰 czytania Konstytucji? Jaki?

po czwarte: jakie religijne? A 偶e b臋d膮 4 lipca, to implikuje zwi膮zek z
USA? Po prostu grudniowy termin wybor贸w... Jak komu艣 si臋 bardzo nie
podoba, mo偶na to 艂膮czy膰 z Nowym Rokiem.

A z kim Ty teraz rozmawiasz?

Nazwij se ten termin jak lubisz.

Jaki termin? Konstytucja to konstytucja.

Tak czy siak, wi臋kszo艣膰 polak贸w wtedy
艣ci膮ga do dom贸w rodzinnych, tam gdzie naj艂atwiej g艂osowa膰. Sama to
zauwa偶y艂a艣.

Czy ja mowi臋 cos innego? Dla mnie bomba.

Data: 2010-04-27 11:33:12
Autor: Przemys艂aw Adam 艢miejek
W dniu 2010-04-27 11:24, Maddy pisze:
[...]

S膮 s膮. Tylko ty je inaczej nazywasz.

Po drugie: wi臋kszo艣膰 kraju jest wyznania chrze艣cija艅skiego.
Nie ma takiego _wyznania_.

A jak definiujesz wyznanie?

[...]

Znam ateistyczne rodziny, kt贸re

Poza tym - par臋 ekstra wolnych dni, bez szczeg贸lnej nazwy.

A nazwa jest wa偶na dla wybor贸w?

po czwarte: jakie religijne? A 偶e b臋d膮 4 lipca, to implikuje zwi膮zek z
USA? Po prostu grudniowy termin wybor贸w... Jak komu艣 si臋 bardzo nie
podoba, mo偶na to 艂膮czy膰 z Nowym Rokiem.
A z kim Ty teraz rozmawiasz?

No w艂a艣nie si臋 zastanawiam czy warto.

Nazwij se ten termin jak lubisz.
Jaki termin?

Termin wybor贸w.

Konstytucja to konstytucja.

A kaczka to kaczka.

Tak czy siak, wi臋kszo艣膰 polak贸w wtedy
艣ci膮ga do dom贸w rodzinnych, tam gdzie naj艂atwiej g艂osowa膰. Sama to
zauwa偶y艂a艣.
Czy ja mowi臋 cos innego?

Nie wiem co m贸wisz, bo masz od dawna wredny nawyk czepiania si臋 mnie o
byle pierdo艂臋.

Dla mnie bomba.

Jakby to by艂o takie proste, to bym ci wys艂a艂 z wielk膮 rado艣ci膮.

--
Przemys艂aw Adam 艢miejek

Data: 2010-04-27 12:44:55
Autor: Maddy
W dniu 27-04-2010 11:33, Przemys艂aw Adam 艢miejek pisze:
[...]

Wyznanie, denominacja - grupa wewn膮trz religii o wsp贸lnych wierzeniach.

Pomi臋dzy r贸偶nymi wyznaniami chrze艣cija艅skimi s膮 kolosalne r贸偶nice doktrynalne, od odrzucenia koncepcji tr贸jcy pocz膮wszy na uznawaniu ma艂偶e艅stw gej贸w i prawa do aborcji sko艅czywszy.

Ja wiem, 偶e nie czytasz o rzeczach kt贸re Ci臋 w danej chwili nie dotycz膮, ale to jest tzw. og贸lna wiedza o 艣wiecie.
To takie co艣 ciut dalej w艂asnego nosa.

[...]

A wr贸belek ma jedn膮 n贸偶k臋 bardziej.

Poza tym - par臋 ekstra wolnych dni, bez szczeg贸lnej nazwy.

A nazwa jest wa偶na dla wybor贸w?

Wida膰 dla Ciebie tak, uporczywie j膮 propagujesz.

[...]

Nie k艂am, 偶adne "w艂a艣nie".
Tak na oko od 5 lat si臋 zastanawiasz, mo偶e nawet d艂u偶ej.

[...]

Ale ja si臋 czepiam tylko 1/100 pierd贸艂, kt贸re p艂odzisz.
Doce艅 moj膮 pow艣ci膮gliwo艣膰.

Dla mnie bomba.

Jakby to by艂o takie proste, to bym ci wys艂a艂 z wielk膮 rado艣ci膮.

I Twoje katolickie sumienie pozwala Ci marzy膰 o morderstwie?

Z drugiej strony - zabija膰 niewiernych to nie grzech, niekt贸rzy za to 艣wi臋tymi zostali. Wiec co tam jakie艣 ma艂e fantazje.

Data: 2010-04-27 13:10:03
Autor: Przemys艂aw Adam 艢miejek
W dniu 2010-04-27 12:44, Maddy pisze:
Nie ma takiego _wyznania_.
A jak definiujesz wyznanie?
Wyznanie, denominacja - grupa wewn膮trz religii o wsp贸lnych wierzeniach.

jakbym napisa艂 ,,religia chrze艣cija艅ska'' to by艣 marudzi艂a, 偶e nie ma
takiej religii pewnie.

Pomi臋dzy r贸偶nymi wyznaniami chrze艣cija艅skimi s膮 kolosalne r贸偶nice
doktrynalne,

Ale s膮 chrze艣cijanami i uznaj膮 Bo偶e Narodzenie, st膮d w艂a艣nie wpakowa艂em
je do jednego okre艣lenia.

od odrzucenia koncepcji tr贸jcy pocz膮wszy

Raczej nie pocz膮wszy. Nie jestem teologiem, ale znane mi denominacje czy
wyznania czy jak je tam sobie lubisz nazwa膰 chrze艣cija艅skie Tr贸jc臋
uznaj膮. Chyba jedyne takie jakie znam, a mo偶na by po pijaku nazwa膰
chrze艣cija艅skim od艂amem, to 艣wiadkowie Jehowy, ale ich chrze艣cija艅sko艣膰
jest dyskusyjna.

Ja wiem, 偶e nie czytasz o rzeczach kt贸re Ci臋 w danej chwili nie dotycz膮,
ale to jest tzw. og贸lna wiedza o 艣wiecie.

No i w zwi膮zku z tym co? Akurat mam wi臋ksz膮 wiedz臋 o chrze艣cija艅stwie
ni偶 przeci臋tny obywatel Polski, dlatego w艂a艣nie napisa艂em o
chrze艣cijanach, a nie o katolikach, jak my艣li sporo narodu (np.
dziwienie si臋, 偶e ksi膮dz ma dzieci i 偶on臋).

To takie co艣 ciut dalej w艂asnego nosa.

To sk膮d to znasz, skoro jeste艣 tak nad臋ta poczuciem w艂asnej warto艣ci, 偶e
dalej swego nosa nie widzisz? Do tego stopnia jeste艣 nad臋ta i przekonana
o swojej wielko艣ci, 偶e t艂umaczysz mi rzeczy, kt贸re 艣wietnie

[...]

No w艂a艣nie. Ca艂a maddy. Ja znam, a Ty wiesz lepiej, 偶e nie....

Poza tym - par臋 ekstra wolnych dni, bez szczeg贸lnej nazwy.
A nazwa jest wa偶na dla wybor贸w?
Wida膰 dla Ciebie tak, uporczywie j膮 propagujesz.

Udowodnij. Pieprzy膰 g艂upoty potrafisz od lat wzorcowo. Ja od pocz膮tku o
terminie wybor贸w a nie o nazwie. To ty wyskoczy艂a艣 (co akurat dobry
pomys艂 jest) z BN.

[...]

Bo kiedy艣 nie by艂a艣 tak膮 wredn膮 szmat膮. A 偶e czasami piszesz rzeczy
m膮drze, to wci膮偶 mam nadziej臋, 偶e ci przejdzie to koszmarne czepialstwo.

Ale ja si臋 czepiam tylko 1/100 pierd贸艂, kt贸re p艂odzisz.

Ja nie p艂odz臋 pierd贸艂 tylko one si臋 jawi膮 w twoim chorym umy艣le.

Dla mnie bomba.
Jakby to by艂o takie proste, to bym ci wys艂a艂 z wielk膮 rado艣ci膮.
I Twoje katolickie sumienie pozwala Ci marzy膰 o morderstwie?

Katolickie? Sk膮d ten wniosek?

Tak, moje sumienie pozwala mi. Jeste艣 jedn膮 z niewielu os贸b na UseNecie,
kt贸re wzbudzaj膮 we mnie prawdziw膮 odraz臋 i kt贸rych prawdziwie nie lubi臋.
Mog臋 si臋 z kim艣 nie zgadza膰, mog臋 dyskutowa膰, ale je偶eli kto艣 przez lata
regularnie dopierdala si臋 do mnie dla samej rado艣ci dopierdalania, to
nie mo偶e oczekiwa膰 mi艂o艣ci.

Z drugiej strony - zabija膰 niewiernych to nie grzech, niekt贸rzy za to
艣wi臋tymi zostali. Wiec co tam jakie艣 ma艂e fantazje.

Oj biedny ten tw贸j m贸zg, biedny... Ju偶 si臋 wykreowa艂a艣 na niewiern膮
m臋czennic臋 艣wi臋tej inkwizycji... Eh....

--
Przemys艂aw Adam 艢miejek

Data: 2010-04-27 19:32:48
Autor: Olgierd
Czy prawo nie powinno regulowa terminu wybor體?
Dnia Tue, 27 Apr 2010 11:33:12 +0200, Przemys砤w Adam iejek napisa(a):

Ale co to zmienia w temacie wybor體?

Temat wybor體 zeszed砤 na temat obowi眤uj眂ej konstytucji, kt髍ej nie
doczyta砮 i wydaje Ci si, 縠 s tam rzeczy, kt髍ych faktycznie nie
ma.

S s. Tylko ty je inaczej nazywasz.

Dobrze m體i. Przez to, 縠 pada tam s硂wo "B骻" nie oznacza, 縠 masz odwo砤nie do Boga w konstytucji.

Data: 2010-04-27 22:13:14
Autor: Przemys砤w Adam iejek
W dniu 2010-04-27 21:32, Olgierd pisze:
[...]

Dobrze, wi阠 nie ma. Czy jest sens si kopa w tym temacie, skoro to
najmniej istotne dla tematu dyskusji? Dla 秝i阾ego spokoju zmieniam
nieco pierwszy punkt:

Po pierwsze: Konstytucja nie neguje Boga, a wr阠z jawnie go dopuszcza
jako mo縧iwe 紃骴硂 dobra i pi阫na itp.
Po drugie: wi阫szo舵 kraju jest wyznania mniej lub bardziej

Data: 2010-04-28 06:40:55
Autor: Marcin Debowski
On 2010-04-27, Przemys砤w Adam iejek <niechce@spamu.pl> wrote:
Dobrze, wi阠 nie ma. Czy jest sens si kopa w tym temacie, skoro to
najmniej istotne dla tematu dyskusji? Dla 秝i阾ego spokoju zmieniam
nieco pierwszy punkt:

Ja w og髄e nie rozumiem co si tak upar z tym tematem. Uwa縜sz, 縠 obecne prawo wyborcze krzywdzi nieprzebrane rzesze to zbierz 100ty podpis體 i wyst眕 z inicjatyw ustawodawcz. Powinno si uda skoro to taki olbrzymi problem.

--
Marcin

Data: 2010-04-28 08:25:12
Autor: Przemys砤w Adam iejek
W dniu 2010-04-28 00:40, Marcin Debowski pisze:
Ja w og髄e nie rozumiem co si tak upar z tym tematem.

Nie upar砮m. Rzuci砮m temat i s硊筷 dodatkowymi opiniami. Maddy s硊sznie
zauwa縴砤, 縠 najlepsze dla wybor體 by硑by grudniowe 秝i阾a, to
przyklasn背em temu pomys硂wi.

Uwa縜sz, 縠 obecne prawo wyborcze krzywdzi nieprzebrane rzesze to zbierz 100ty podpis體 i wyst眕 z inicjatyw ustawodawcz. Powinno si uda skoro to taki olbrzymi problem.

A jest sens o czymkolwiek dyskutowa w takim razie? Wszystko mo縩a zbi
argumentem ,,nie dyskutuj''. Po to si dyskutuje, 縠by wymieni
opiniami. Dzi阫i tej dyskusji np. widz, 縠 sporo os骲 nie przejmuje si
nisk frekwencj i nie uwa縜 tego za problem.

--
Przemys砤w Adam iejek

Data: 2010-04-28 13:05:09
Autor: Mark
Czy prawo nie powinno regulowa膰 terminu wy bor贸w?
Dnia Tue, 27 Apr 2010 11:11:13 +0200, Przemys砤w Adam iejek napisa(a):

Nazwij se ten termin jak lubisz. Tak czy siak, wi阫szo舵 polak體 wtedy
禼i眊a do dom體 rodzinnych, tam gdzie naj砤twiej g硂sowa. Sama to
zauwa縴砤

Bzdura na kolkach.
Wlasnie wtedy spora czesc polakow *wyjezdza* do rodzin, i co wtedy? wszyscy
maja brac zaswiadczenie?
Dom rodzinny - taki "swiateczny" nie oznacza obecnie miejsca zameldowania i
zamieszkania
A nie wierzysz ze wyjezdzaja? to zobacz jaki jest ruch na drogach przed i o
swietach.

--
Mark

Data: 2010-04-28 13:15:23
Autor: Przemys砤w Adam iejek
W dniu 2010-04-28 13:05, Mark pisze:
[...]

Na d硊go wyje縟縜 opuszczaj眂 dom? Bo raczej chwilowo go禼iny u rodziny,
a jak wi阫sza wycieczka, to raczej w砤秐ie powr髏 do domu rodzinnego.
Takie mam wra縠nie.

Dom rodzinny - taki "swiateczny" nie oznacza obecnie miejsca zameldowania i
zamieszkania

No w砤秐ie to jest dyskusyjne. Niestety nie umiem powiedzie na ile ja
mam racj, a na ile ty, bo nie prowadzi砮m bada. Ale czy faktycznie
zameldowani w miejscu X jad na 秝i阾a w miejsce Y? Czy raczej odwrotnie
-- studenci i inni 禼i眊aj do domu na 秝i阾a tam, gdzie s zameldowani?

A nie wierzysz ze wyjezdzaja? to zobacz jaki jest ruch na drogach przed i o
swietach.

Tylko czy d硊godystansowy czy kr髏ko? Bo ruch przed 秝i阾ami wcale nie
musi migracji oznacza. Ale nie b阣 si spiera, bo tu nie mam
pewno禼i, jak w przypadku wakacji.

--
Przemys砤w Adam iejek

Data: 2010-04-28 11:40:09
Autor: Olgierd
Czy prawo nie powinno regulowa terminu wybor體?
Dnia Wed, 28 Apr 2010 13:15:23 +0200, Przemys砤w Adam iejek napisa(a):

[...]

Wystarczy powiedzie, 縠 jest to czas du縴ch migracji.

Data: 2010-04-28 13:31:34
Autor: Liwiusz
Przemys砤w Adam iejek pisze:

Na d硊go wyje縟縜 opuszczaj眂 dom? Bo raczej chwilowo go禼iny u rodziny,
a jak wi阫sza wycieczka, to raczej w砤秐ie powr髏 do domu rodzinnego.
Takie mam wra縠nie.

   Jak obracasz si wy潮cznie wok蟪 student體 z akademika, to nic dziwnego 縠 masz takie wra縠nie. Doro秎i ludzie WYJE疍疉J na 秝i阾a do swojej rodziny, albo przyjmuj rodzin u siebie, przez co rodzina ta musi WYJECHA ze swojego miejsca zamieszkania.

[...]

   Ostatnio troch nasili砮 pisanie i a mi si ju Ciebie czyta odechciewa. Strasznie infantylny jeste...

--
Liwiusz

Data: 2010-04-29 11:11:03
Autor: Mark
[...]

Nie no, jasne. Pakuja klamoty, laduja do samochodu dzieciaki, i jada np do
tesciow pol polski na dwie godziny.
DOROSNIJ czlowieku.
[...]

Studenci, to raczej nie jest przewazajaca czesc populacji, czyz nie?
Poza tym nawet studenci maja juz zony i mezow, pracuja, tworza swoje wlasne
domy. A ten 'dom rodzinny" to dom rodzicow, dziatkow, tesciow ktorych wszak
zaniedbywac nie mozna, i wszystko to zazwyczaj odwiedza sie wlasnie w
swieta.

Tylko czy d硊godystansowy czy kr髏ko? Bo ruch przed 秝i阾ami wcale nie
musi migracji oznacza.

Ale oznacza. Wlasnie swieta to taki okres ze z reguly, zwlaszcza w przypadku
dalszych wyjazdow, oznacza to kilka dni. Nikt sie nie bedzie telepal z
malymi dzieciakami, zwlaszcza kilkaset km, rano po to by wieczorem wrocic.

Czlowieku, jak ty zycia nie znasz.. piszesz jakbys urodzil sie wczoraj, i
nakarmili cie w miedzyczasie utopijnymi banalami w jakiejs szkolce
niedzielnej.

--
Mark

Data: 2010-04-29 12:02:42
Autor: Przemys砤w Adam iejek
W dniu 2010-04-29 11:11, Mark pisze:
Czlowieku, jak ty zycia nie znasz.. piszesz jakbys urodzil sie wczoraj, i
nakarmili cie w miedzyczasie utopijnymi banalami w jakiejs szkolce
niedzielnej.

PLONK. Po raz nty udowadniasz, 縠 dyskusja na poziomie, bez atakowania
rozm體cy jest dla ciebie nieosi眊alna.

--
Przemys砤w Adam iejek

Data: 2010-04-29 14:38:23
Autor: Mark
Czy prawo nie powinno regulowa terminu wybor體?
Dnia Thu, 29 Apr 2010 12:02:42 +0200, Przemys砤w Adam iejek napisa(a):

PLONK. Po raz nty udowadniasz, 縠 dyskusja na poziomie, bez atakowania
rozm體cy jest dla ciebie nieosi眊alna.

LOL, i kto to mowi:)
A plonka to sobie mozesz wsadzic. Gdzie chcesz.

--
Mark

Data: 2010-04-26 15:24:38
Autor: Liwiusz
Przemys砤w Adam iejek pisze:

[...]

   Po pi眛e: dlaczego jak prezydent ginie w kwietniu, to do stycznia mamy by bez prezydenta?

--
Liwiusz

Data: 2010-04-26 15:37:24
Autor: Przemys砤w Adam iejek
W dniu 2010-04-26 15:24, Liwiusz pisze:
Przemys砤w Adam iejek pisze:

[...]

Od tego powinni by zast阷cy.

--
Przemys砤w Adam iejek

Data: 2010-04-26 16:05:00
Autor: Liwiusz
Czy prawo nie powinno regulowa terminu wybor體?
Przemys砤w Adam iejek pisze:

Od tego powinni by zast阷cy.

   To od tego zacznij.

--
Liwiusz

Data: 2010-04-26 17:19:16
Autor: Przemys砤w Adam iejek
Czy prawo nie powinno regulowa terminu wybor體?
W dniu 2010-04-26 16:05, Liwiusz pisze:
Przemys砤w Adam iejek pisze:

Od tego powinni by zast阷cy.
  To od tego zacznij.

No to jest PO Prezydenta.

--
Przemys砤w Adam iejek

Data: 2010-04-26 17:54:29
Autor: Olgierd
Czy prawo nie powinno regulowa terminu wybor體?
Dnia Mon, 26 Apr 2010 17:19:16 +0200, Przemys砤w Adam iejek napisa(a):

Od tego powinni by zast阷cy.

  To od tego zacznij.

No to jest PO Prezydenta.

To jest co innego.
Powinni by *nast阷cy* i nie p.o. ledwie.

Data: 2010-04-26 19:59:31
Autor: Przemys砤w Adam iejek
W dniu 2010-04-26 19:54, Olgierd pisze:
[...]

P蟪 roku w t czy tamt co za r罂nica?

--
Przemys砤w Adam iejek

Data: 2010-04-28 12:57:18
Autor: Mark
Czy prawo nie powinno regulowa terminu wybor體?
Dnia Mon, 26 Apr 2010 12:55:32 +0200, Przemys砤w Adam iejek napisa(a):

No i gdzie takie komisje s dost阷ne? W ambasadach pewnie i tyle.

I konsulatach. Jesli mowa o glosowaniu za granicz.

Ja pier.. ale ty chlopie masz problemy. A gdzie chcialbys by jeszcze byly?
Komisje sa tam, gdzie jest sa do tego prawne mozliwosci, i egzekwowane jest
*polskie* prawo - bo ambasady i konsulaty traktowane sa jak "czesc" kraju
ktory reprezentuja.
Przeciez nikt ci nie zrobi sieci komisji w zadnym *obcym* kraju,
czlowieku.Jak to sobie wyobrazasz? W Polsce obowiazuja pewne przepisy
dotyczace samych wyborow, niby jak chcesz je egzekwowac w innym kraju,?

--
Mark

Data: 2010-04-28 13:18:04
Autor: Przemys砤w Adam iejek
W dniu 2010-04-28 12:57, Mark pisze:
Dnia Mon, 26 Apr 2010 12:55:32 +0200, Przemys砤w Adam iejek napisa(a):

No i gdzie takie komisje s dost阷ne? W ambasadach pewnie i tyle.

I konsulatach. Jesli mowa o glosowaniu za granicz.

Czyli do舵 ma硂.

Ja pier.. ale ty chlopie masz problemy. A gdzie chcialbys by jeszcze byly?

Nigdzie. Nie zrozumia砮 mojego listu i niepotrzebnie si gor眂zkujesz.

[...]

Yo man.... Ziomal, skup si... Nie umiem po ziomalsku, cz硂wieku, ale
spr骲uj cz硂wieku ja pierdol fuck pierdziu.

Czy ja cz硂wieku, yo ziomal, co m體i砮m o tworzeniu komisji za granic,
fuck, 縠 ja pierdol? A mo縠, cz硂wieku, ja pierdol fuck m體i砮m o
innym terminie wybor體?

W Polsce obowiazuja pewne przepisy
dotyczace samych wyborow, niby jak chcesz je egzekwowac w innym kraju,?

Najlepiej bomb atomow, cz硂wieku... I z dy駅i.

--
Przemys砤w Adam iejek

Data: 2010-04-29 11:02:11
Autor: Mark
Czy prawo nie powinno regulowa terminu wybor體?
Dnia Wed, 28 Apr 2010 13:18:04 +0200, Przemys砤w Adam iejek napisa(a):

Yo man.... Ziomal, skup si...

Zmien ton, jak chcesz z kims powaznie dyskutowac.

--
Mark

Data: 2010-04-21 12:02:58
Autor: Zbig
Czy prawo nie powinno regulowa terminu wybor體?
Wg mnie prawo powinno zabrania takich termin體.

i gupich post體

jk

Data: 2010-04-21 12:15:45
Autor: RadoslawF
Czy prawo nie powinno regulowa terminu wybor體?
Dnia 2010-04-21 12:02, U縴tkownik Zbig napisa:
Wg mnie prawo powinno zabrania takich termin體.

i gupich post體

I niezwa縜nia na zasady ortografii i pisowni.

Pozdrawiam

Data: 2010-04-21 12:35:41
Autor: Przemys艂aw Adam 艢miejek
Czy prawo nie powinno regulowa锟 terminu w ybor锟絯?
W dniu 2010-04-21 12:02, Zbig pisze:
Wg mnie prawo powinno zabrania锟 takich termin锟絯.

i gupich post锟絯

Pewnie tak. Ka偶dy post powinien by膰 m膮dry, bo odmawianie sobie jedzenia
z g艂upoty jest bez sensu.

ATPO: Skonfiguruj czytnik, bo siejesz 艣mieciami:
http://www.grzegorz.net/oe/config.php

--
Przemys艂aw Adam 艢miejek

Data: 2010-04-21 12:38:13
Autor: SDD
Czy prawo nie powinno regulowa terminu wybor體?

U縴tkownik "Przemys砤w Adam iejek" <niechce@spamu.pl> napisa w wiadomo禼i news:hqmidi$6f0$1news.onet.pl...

Wg mnie prawo powinno zabrania takich termin體.

Swiete slowa.
Pojdzmy dalej. Weekendy tez sa niewskazane - bo to przeciez tez takie dwudniowe "miniwakacje".
Wybory powinny byc ogloszone w dniu roboczym od poniedzialku do piatku, glosowanie powinno sie odbywac, powiedzmy, w godzinach od 8 do 16.
Wysoka frekwencja murowana.

Pozdrawiam
SDD

Data: 2010-04-21 12:41:41
Autor: Liwiusz
SDD pisze:
[...]

   Je秎i dadz p砤tny dzie wolny, to na pewno.

--
Liwiusz

Data: 2010-04-21 12:49:47
Autor: prg
[...]

+ nakaz dowozu pracownika do urny :)

Data: 2010-04-21 12:53:20
Autor: SDD
Czy prawo nie powinno regulowa terminu wybor體?

U縴tkownik "prg" <brak@brak.pl> napisa w wiadomo禼i news:4bced851$0$17085$65785112news.neostrada.pl...

+ nakaz dowozu pracownika do urny :)

Ewentualnie przedlozenie w dziale kadr wypelnionej karty do glosowania :)

Pozdrawiam
SDD

Data: 2010-04-21 14:37:25
Autor: Maciek
Czy prawo nie powinno regulowa terminu wybor體?
Przemys砤w Adam iejek napisa(a) w <hqmidi$6f0$1@news.onet.pl> :

[...]

Gdzie ty do szko硑 chodzi砮? Jasna cholera sk眃 si takich ignorant體 namno縴硂. Konstytucj poczytaj.

Data: 2010-04-21 16:00:48
Autor: Przemys砤w Adam iejek
W dniu 2010-04-21 14:37, Maciek pisze:
[...]

Gdzie ty do szko硑 chodzi砮?

W Polsce niestety.

Jasna cholera sk眃 si takich ignorant體 namno縴硂.

M體isz o swojej rodzinie? Nie wiem, pewnie z waszego ojca nieuka.

Konstytucj poczytaj.

I co, jest w niej zapis, 縠 nie powinno by wybor體 w wakacje, o kt髍y
postuluj? I pomimo tego zapisu zrobili w wakacje?

--
Przemys砤w Adam iejek

Data: 2010-04-21 16:06:14
Autor: Liwiusz
Przemys砤w Adam iejek pisze:

I co, jest w niej zapis, 縠 nie powinno by wybor體 w wakacje, o kt髍y
postuluj? I pomimo tego zapisu zrobili w wakacje?

   Nie za bardzo Ci rozumiem. Z jednej strony jeste za powszechnymi wyborami, w kt髍ych mo縠 g硂sowa ka縟y ciemniak. Z drugiej strony zdajesz sobie spraw, 縠 s dziedziny, gdzie decyzj lepiej podejmowa jednoosobowo, ni zdawa si na demokratyczny os眃, s bowiem sprawy, kt髍e ludzi nie interesuj, albo nie maj na ten temat odpowiedniego rozeznania.

   To po pierwsze.

   Po drugie: wybory mog硑 by si odby przed wakacjami. Decyzja o ostatecznym terminie jest podj阾a przez Komorowskiego. M體i on, 縠 chce przedstawi ostatni termin, chyba 縠 partie opozycyjne b阣 chcia硑 wcze秐iej. Widocznie nie chcia硑.

   Zatem powodem wakacyjnego terminu nie jest wy潮cznie przepis prawa.

--
Liwiusz

Data: 2010-04-21 18:49:32
Autor: Maciek
Czy prawo nie powinno regulowa terminu wybor體?
Liwiusz napisa(a) w <hqn0op$o8i$1@news.onet.pl> :

[...]

1. Termin 20 czerwca jest ostatnim mo縧iwym terminem i zosta ustalony
dlatego, aby nie skraca i tak kr髏kiego okresu na przygotowanie kampanii,
chcia硑 tego g硂wnie partie opozycyjne, kt髍e w katastrofie ponios硑
najwi阫sze straty.
2. 20 czerwca to nie s wakacje. W powszechnym rozumieniu miesi眂e wakacyjne
to lipiec si sierpie. Mo縩a prezydenta wybra w pierwszej turze.
3. Wakacje to maj uczniowie, w wi阫szo禼i nieletni oraz nauczyciele, kt髍zy
nie stanowi wi阫szo禼i spo砮cze駍twa. Wi阫szo舵 ma urlopy.

Data: 2010-04-21 20:40:36
Autor: Przemys艂aw Adam 艢miejek
Czy prawo nie powinno regulowa膰 terminu wy bor贸w?
W dniu 2010-04-21 18:49, Maciek pisze:
2. 20 czerwca to nie s膮 wakacje. W powszechnym rozumieniu miesi膮ce wakacyjne
to lipiec si sierpie艅. Mo偶na prezydenta wybra膰 w pierwszej turze.

W teorii. W praktyce to nie wiem czy gdziekolwiek si臋 to uda艂o w
demokracji.

3. Wakacje to maj膮 uczniowie, w wi臋kszo艣ci nieletni oraz nauczyciele, kt贸rzy
nie stanowi膮 wi臋kszo艣ci spo艂ecze艅stwa.

http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=2534401
wakacje
1. 芦okres wolny od zaj臋膰 szkolnych禄
2. 芦okres wolny od pracy i obowi膮zk贸w禄

To o czym piszesz to 1. Pozostali te偶 zazwyczaj w tym samym okresie maj膮
wakacje w znaczeniu 2.

Wi臋kszo艣膰 ma urlopy.

No i urlop to w臋偶sze poj臋cie. R贸wnie偶 oznacza wakacje. Nie ka偶de wakacje
s膮 urlopem, ale ka偶dy urlop jest wakacjami.

W ka偶dym razie, wi臋kszo艣膰 spo艂ecze艅stwa ma te urlopy zsynchronizowane z
wakacjami w rozumieniu wakacji szkolnych.

--
Przemys艂aw Adam 艢miejek

Data: 2010-04-21 19:01:15
Autor: Maciek
Czy prawo nie powinno regulowa terminu wybor體?
Przemys砤w Adam iejek napisa(a) w <hqn0eh$kuf$5@news.onet.pl> :

Jasna cholera sk眃 si takich ignorant體 namno縴硂.

M體isz o swojej rodzinie? Nie wiem, pewnie z waszego ojca nieuka.
M體i konkretnie o tobie.
Konstytucj poczytaj.

I co, jest w niej zapis, 縠 nie powinno by wybor體 w wakacje, o kt髍y
postuluj? I pomimo tego zapisu zrobili w wakacje?
A powinien by w niej wg ciebie taki zapis:
Pkt. XX Zabrania si prezydentowi umiera, gin辨 we wszelkich wypadkach
drogowych, morskich lub lotniczych i stawa si ofiar 秏ierteln zamach體
na 4 miesi眂e przed wakacjami.
A mo縠?
Pkt. XX W wypadku przedterminowych wybor體 prezydenckich z powodu zgonu
prezydenta wypadaj眂ych w okresie wakacji  (tu wszelkie rozmaite terminy),
termin wybor體 przesuwany jest na okres powakacyjny.

A teraz na powa縩ie. Wydawa硂 mi si, ze dla doros砮go cz硂wieka jest to
oczywiste. Sytuacja, w kt髍ej marsza砮k sejmu obejmuje stanowisko g硂wy
pa駍twa jest wyj眛kowa. Prezydent umiera i oznacza to rzecz jasna - a tak
szczeg髄nie w tym przypadku jest - pewien stan kryzysowy. W砤dza marsza砶a
jest tymczasowa i stan tymczasowo禼i w砤dzy pa駍twowej powinien by
mo縧iwie kr髏ki. Oczywi禼ie na tyle kr髏ki, na ile to tylko jest mo縧iwe.
Je秎i by w kalendarz uderzy prezydent, to zapewne by砨y dzie - dwa - trzy
dni 縜硂by i nie by硂by przeszk骴 szybkiego og硂szenia wybor體. Tym razem
s硊sznie partie poprosi硑 o zw硂k, 縠by - je秎i nie wszystkich, to
wi阫szo舵 zmar硑ch pochowa. I 縠by si to dzia硂 bez jazgocz眂ych o
kampanii medi體. Wakacje s w tym wypadku mniej wa縩e ni ci眊硂舵 pa駍twa
i jego stabilizacja. --

Data: 2010-04-21 20:45:06
Autor: Przemys砤w Adam iejek
W dniu 2010-04-21 19:01, Maciek pisze:
Przemys砤w Adam iejek napisa(a) w <hqn0eh$kuf$5@news.onet.pl> :
Jasna cholera sk眃 si takich ignorant體 namno縴硂.
M體isz o swojej rodzinie? Nie wiem, pewnie z waszego ojca nieuka.
M體i konkretnie o tobie.

Pomy砶a. Patrzysz w lustro, a wydaje ci si, 縠 na mnie.

[...]

Albo przedwakacyjny. Punkt nie musi by tak szczeg蟪owy (z powodu
zgonu). Mo縠 po prostu g硂si, 縠 wybor體 nie urz眃za si w wakacje
tylko przed albo po i ju.

[...]

Czyli wybory mog by ju pod koniec maja, a nawet wcze秐iej.

Wakacje s w tym wypadku mniej wa縩e ni ci眊硂舵 pa駍twa
i jego stabilizacja.

I my秎isz, 縠 obywatele 硑kn t papk propagandow i zrezygnuj z
wakacji i strac pieni眃ze za ju op砤cone wyjazdy?

--
Przemys砤w Adam iejek

Data: 2010-04-21 21:13:23
Autor: Maciek
Czy prawo nie powinno regulowa terminu wybor體?
Przemys砤w Adam iejek napisa(a) w <hqnh3l$k7k$1@news.onet.pl> :

I my秎isz, 縠 obywatele 硑kn t papk propagandow i zrezygnuj z
wakacji i strac pieni眃ze za ju op砤cone wyjazdy?
Bredzisz.

Data: 2010-04-21 15:24:43
Autor: Ajgor
Czy prawo nie powinno regulowa terminu wybor體?

U縴tkownik "Przemys砤w Adam iejek"  napisa w wiadomo禼i news:hqmidi$6f0$1news.onet.pl...
Witam,

oczywi禼ie w Genialnej Polsce zn體 skopano temat wybor體, ustalaj眂
termin na wakacje. Potem si b阣 oczywi禼ie dziwi czemu zerowa
frekwencja....

Alez prawo wlasnie reguluje terminy. I teraz wedlug prawa wypadlo, jak wypadlo.

Data: 2010-04-21 15:59:26
Autor: Przemys艂aw Adam 艢miejek
Czy prawo nie powinno regulowa锟 terminu w ybor锟絯?
W dniu 2010-04-21 15:24, Ajgor pisze:
U锟統tkownik "Przemys锟絘w Adam 锟絤iejek"  napisa锟 w wiadomo锟絚i news:hqmidi$6f0$1news.onet.pl...
Witam,

oczywi锟絚ie w Genialnej Polsce zn锟絯 skopano temat wybor锟絯, ustalaj锟絚
termin na wakacje. Potem si锟 b锟絛锟 oczywi锟絚ie dziwi锟 czemu zerowa
frekwencja....

Alez prawo wlasnie reguluje terminy. I teraz wedlug prawa wypadlo, jak wypadlo.

Czyli reguluje 藕le. Reguluje terminy, bez uwzgl臋dnienia wakacji, a ja
uwa偶am, 偶e powinno regulowa膰 z uwzgl臋dnieniem wakacji.

--
Przemys艂aw Adam 艢miejek

Data: 2010-04-21 16:01:42
Autor: Liwiusz
Czy prawo nie powinno regulowa锟 terminu w ybor锟絯?
Przemys艂aw Adam 艢miejek pisze:

Czyli reguluje 藕le. Reguluje terminy, bez uwzgl臋dnienia wakacji, a ja
uwa偶am, 偶e powinno regulowa膰 z uwzgl臋dnieniem wakacji.

   Przecie偶 mamy demokracj臋, do kt贸rej tak d膮偶ysz. Wi臋kszo艣膰 uwa偶a to za dobre. Chyba ze uwa偶asz, 偶e biedni wakacjowicze nie mogli zag艂osowa膰 na odpowiedni膮 opcj臋 :)

--
Liwiusz

Data: 2010-04-21 20:46:11
Autor: Przemys艂aw Adam 艢miejek
W dniu 2010-04-21 16:01, Liwiusz pisze:
[...]

A tego to nie wiemy. Stawiam raczej na przeoczenie (nie uwzgl臋dniono tej
opcji w przemy艣leniach, bo nikomu nie przysz艂a do g艂owy) wykorzystane
przez PO Prezydenta.

--
Przemys艂aw Adam 艢miejek

Data: 2010-04-22 16:00:46
Autor: Ajgor
Czy prawo nie powinno regulowa? terminu wybor?w?
U縴tkownik "Przemys砤w Adam iejek" napisa w wiadomo禼i news:hqnh5k$k7k$2news.onet.pl...

A tego to nie wiemy. Stawiam raczej na przeoczenie (nie uwzgl阣niono tej
opcji w przemy秎eniach, bo nikomu nie przysz砤 do g硂wy) wykorzystane
przez PO Prezydenta.

W砤snie mowi sie w TV o zle skonstruowanym prawie, ale raczej nie pod katem wakacji, tylko zbyt krotkich terminow na zebranie podpisow.
Wakacje tu nikogo nie obchodza. Jak chcesz zaglosowac, to zaglosujesz. Tylko trzeba troche checi.

Data: 2010-04-23 09:43:38
Autor: Mark
Czy prawo nie powinno regulowa锟 terminu w ybor锟絯?
Dnia Wed, 21 Apr 2010 15:59:26 +0200, Przemys砤w Adam iejek napisa(a):

Czyli reguluje 糽e. Reguluje terminy, bez uwzgl阣nienia wakacji, a ja

Twoich wakacji.
Cala masa ludzi 20 czerwca zadnych wakacji nie ma. Smiem nawet twierdzic, iz
wiekszosc uprawnionych do glosowania 20 czerwca wakacji nie ma.

--
Mark

Data: 2010-04-23 09:55:37
Autor: Przemys艂aw Adam 艢miejek
Czy prawo nie powinno regulowa锟 terminu w ybor锟絯?
W dniu 2010-04-23 09:43, Mark pisze:
Dnia Wed, 21 Apr 2010 15:59:26 +0200, Przemys艂aw Adam 艢miejek napisa艂(a):

[...]

Ja r贸wnie偶 nie mam 20 czerwca. Ale druga tura wypadnie 4 lipca, czyli
ju偶 w wakacje.

--
Przemys艂aw Adam 艢miejek

Data: 2010-04-23 08:19:33
Autor: olgierd
Czy prawo nie powinno regulowa锟 terminu wybor锟絯?
Dnia Fri, 23 Apr 2010 09:55:37 +0200, Przemys砤w Adam iejek napisa(a):

Ja r體nie nie mam 20 czerwca. Ale druga tura wypadnie 4 lipca, czyli
ju w wakacje.

Dodam, 縠 w砤秐ie z tego wzgl阣u w Stanach Zjednoczonych jest jeden dzie przewidziany na wybory: pierwszy wtorek po pierwszym poniedzia砶u listopada, co 2 lata. Czyli po zbiorach, nie w niedziel, bez zaskocze.

No ale tam nie ma wybor體 przedterminowych (i tak powinno by u nas).

Data: 2010-04-23 10:22:32
Autor: Liwiusz
Czy prawo nie powinno regulowa锟 terminu w ybor锟絯?
olgierd pisze:

No ale tam nie ma wybor贸w przedterminowych (i tak powinno by膰 u nas).

   A jak wiceprezydent te偶 zginie?

--
Liwiusz

Data: 2010-04-23 08:37:11
Autor: olgierd
Czy prawo nie powinno regulowa锟 terminu wybor锟絯?
Dnia Fri, 23 Apr 2010 10:22:32 +0200, Liwiusz napisa(a):

No ale tam nie ma wybor體 przedterminowych (i tak powinno by u nas).
    A jak wiceprezydent te zginie?

Administracja USA posiada zdolno舵 do nieograniczonego odtwarzania si:

http://en.wikipedia.org/wiki/Presidential_Succession_Act