Czy prezes fundacji może JEDNOSTRONNIE wycofać rezygnację? [Owsiak i pięciodniowa rezygnacja]

Data: 2019-01-19 19:16:54
Autor: A. Filip
Czy prezes fundacji może JEDNOSTRONNIE wycofać rezygnację? [Owsiak i pięciodniowa rezygnacja]
http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,114883,24380334,jurek-owsiak-wraca-do-bycia-prezesem-fundacji-wosp-wyglosil.html
Jurek Owsiak wraca do bycia prezesem Fundacji WOŚP [...]
LG 19.01.2019 17:41

Jurek Owsiak ponownie jest prezesem Fundacji WOŚP. - Będę grał znowu z
Orkiestrą. Będę prezesem fundacji - powiedział w emocjonalnym nagraniu
po pogrzebie Pawła Adamowicza w Gdańsku.
Jurek Owsiak złożył rezygnację z pełnienia funkcji prezesa w fundacji
WOŚP w poniedziałek, 14 stycznia po informacji o śmierci prezydenta
Pawła Adamowicza. [...]
--
A. Filip

Data: 2019-01-19 22:07:35
Autor: Sonn
W dniu 2019-01-19 o 19:16, A. Filip pisze:
[...]

Boli cię, co miłośniku prawackich faszystów?

--
Sonn

Data: 2019-01-19 22:22:46
Autor: A. Filip
Sonn <xxx123xxx@poczta.onet.pl> pisze:
[...]

Jak rozumiem ty jesteś dumnym stalinowskim antyfaszystą?

A co ma mnie boleć _jeśli_ Owsiak udowodnił że to _dosłownie_ jego fundacja?
Całą sprawa (z punktu widzenia news:pl.soc.PRAWO ) sprowadza się do tego czy
Owsiakowi "zechciało się" zachować legalistyczne pozory, czy nawet tym się
nie przejmował.

Ja zakładam że Owsiak złożył rezygnacje "na papierze" ale nawet nie jestem
pewny czy za słowami Owsiaka o rezygnacji poszły (prawnie znaczące)
czyny.  Przecież możemy jeszcze usłyszeć wyjaśnienie że to była od
początku tylko "mowa (prawna) trawa, bez papieru gruntu".

--
A. Filip

Data: 2019-01-20 00:17:52
Autor: n
Czy prezes fundacji może JEDNOSTRONNIE wycofać rezygnację? [Owsiak i pięciodniowa rezygnacja]
Generalnie to można zmienić oświadczenie woli, jeśli jeszcze nie zostało przyjęte i nie wywołało skutków [prawnych], a praktycznie jeszcze nawet nie dotarło do adresata (np. na piśmie)..

Data: 2019-01-20 00:53:14
Autor: A. Filip
"n" <n@a.e> pisze:
Generalnie to można zmienić oświadczenie woli, jeśli jeszcze nie
zostało przyjęte i nie wywołało skutków [prawnych], a praktycznie
jeszcze nawet nie dotarło do adresata (np. na piśmie)..

*KTO* może?  Prezes który "zrezygnował" może podrzeć swoją rezygnację?

--
A. Filip

Data: 2019-01-20 10:25:15
Autor: ń
Czy prezes fundacji może JEDNOSTRONNIE wycofać rezygnację? [Owsiak i pięciodniowa rezygnacja]
No właśnie on.

-- -- -
Prezes który "zrezygnował" może podrzeć swoją rezygnację?

Data: 2019-01-20 08:33:40
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Sat, 19 Jan 2019 22:07:35 +0100, Sonn napisał(a):

Boli cię, co miłośniku prawackich faszystów?

I po co z facetem gadać? Wiadomo że nic mądrego nie powie.
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2019-01-20 09:37:00
Autor: A. Filip
Jacek Maciejewski <jacmac@go2.pl> pisze:
Dnia Sat, 19 Jan 2019 22:07:35 +0100, Sonn napisał(a):

Boli cię, co miłośniku prawackich faszystów?

I po co z facetem gadać? Wiadomo że nic mądrego nie powie.

A ty powiesz?  Nie zauważyłem.

Jeśli _wasza_ jedyna obrona postępowania Owsiaka sprowadza się do
wyzwania mnie od "faszystów" to Owsiak ma definitywnie przesrane IMHO.

--
A. Filip

Data: 2019-01-20 09:56:53
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Sun, 20 Jan 2019 09:37:00 +0100 (CET), A. Filip napisał(a):

[...]

Filip, jesteś durniem. Świadczy o tym zawieranie kwestii w temacie
zamiast w treści posta. Także niewłaściwe cytowanie - zbędne znaki
cytowania. Także ukrycie swoich intencji czy przekonań dotyczących
poruszanej sprawy, wskutek czego nie ma o czym z tobą rozmawiać,
ponieważ gdyby ktoś chciał pogadać z autorem notatki którą cytujesz to
obyłby się bez twojego pośrednictwa. Należy twój post traktować jako
prymitywną prowokację obliczoną na wywołanie flejma. Ponadto, znane są
twoje przekonania polityczne które niewiele mają wspólnego z rozumem.
Dlatego właśnie odradzam innym trudzenie się odpowiadaniem na twoje
posty. Czysta strata czasu i dobrego prądu.
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2019-01-20 11:23:36
Autor: Marcin Debowski
On 2019-01-20, A. Filip <anfi@pseudonim.pl> wrote:
[...]

Bardziej chodzi o Twój dobór wydarzeń, ale oczywiście możliwe że to wszystko PO, EU i Owsiak, a szlachetna przeciez z natury kato-prawica jako ta łza czysta nie prowokuje u Ciebie żadnych prawnych refleksji i takowyż dylematów.

--
Marcin

Data: 2019-01-20 13:59:59
Autor: Budzik
Czy prezes fundacji może JEDNOSTRONNIE wycofać rezygnację? [Owsiak i pięciodniowa rezygnacja]
Użytkownik Marcin Debowski agatek@INVALID.zoho.com ...

[...]

Sprobuje zbudować pewną analogię:
- idzie para ulicą
- nagle ktoś na nich napada i zaczyna ich bić.
- po drugiej stronie ulicy ktos to zauwaza, klnie pod nosem "o kurwa" i dzwoni na policję.

Filipek czuje sie oburzony bo powiadamiajacy powiedział w nerwach "o kurwa"...

--
Pozdrawia... Budzik
Z dalszych eksperymentów zrezygnował."  Mark Twain

Data: 2019-01-20 16:06:07
Autor: A. Filip
Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> pisze:
[...]

To Owsiak użył słowa kurwa (lub podobnego) w swojej "rezygnacji"?
Nie wiedziałem.  Ale twoja "analogia" jest zachwycająco wymijająco
szerokim łukiem temat _tego_ wątku na grupie PRAWO a nie POLITYKA.

Jak ci się za łatwo mylą różne wątki/dyskusje z różnych grup to słabo
udaje współczucie.

--
A. Filip

Data: 2019-01-20 16:44:56
Autor: Shrek
W dniu 20.01.2019 o 16:06, A. Filip pisze:

To Owsiak użył słowa kurwa (lub podobnego) w swojej "rezygnacji"?
Nie wiedziałem.  Ale twoja "analogia" jest zachwycająco wymijająco
szerokim łukiem temat _tego_ wątku na grupie PRAWO a nie POLITYKA.

A prawo jest takie, że dopóki nie wpłynie do KRSu wniosek o zmianę, to temet zmiany prezesa nie istnieje - nieważne od tego czy deklaruje, że deklaruje, ze rezygnuje, czy że rezygnację wycofuje. Czego nie rozumiesz?

Już ci wytłumaczone - każde oświadczenie woli można zmienić, uprawniona do tego jest osobna to oświadczenie składająca, a  co do skutków tego to zależy od okoliczności. W przypadku Owsiaka nie ma to żadnych skutków prawnych, bo jego pierwotne oświadczenie woli jeszcze żadnych skutków (prawdopodobnie) nie wywołało, więc nie ma czego zmieniać. To ty się uprałeś, żeby ciągnąć politycznie temat, który nic wspólnego z prawem nie ma (zdarza się, ale już niezłym szczytem hipokryzji jest to, że zarzucasz innym to co sam robisz).

Shrek

Data: 2019-01-20 16:52:15
Autor: Kviat
W dniu 2019-01-20 o 16:06, A. Filip pisze:
[...]

Nie. Użył w nerwach słowa "rezygnacja".
Tego też nie wiedziałeś, bo skupiasz się na nieistotnych detalach, zamiast na meritum tej analogii. Nawet średnio rozgarnięty nastolatek zrozumiałby o co chodziło w tej analogii, ale nie będę roztrząsał, czy nie potrafisz się skupić, czy robisz to z premedytacją.

Pozdrawiam
Piotr

Data: 2019-01-20 17:32:31
Autor: A. Filip
Kviat pisze:
[...]

Po użyciu "kurewskiej analogii"?  Niekoniecznie (wersja dyplomatyczna).
W sporze prawnym strony "rozumieją" wypowiedzi drugiej strony jak im
pasuje dopóki Wysoki Sąd "nie weźmie strony".

Zaś twoje wersja sprowadza się prawnie do założenia że wypowiedź Owsiaka
o rezygnacji była "gołosłowna".  Takie łatwe zdobycie przez Owsiaka
czasu antenowego raz rezygnacją w dniu zabójstwa i dwa rezygnacją z
rezygnacji w dniu pogrzebu w wersji jednej z osób nie przychylnych
Owsiakowi [A].

[A] https://wiadomosci.wp.pl/powrot-jurka-owsiaka-skrajne-reakcje-w-sieci-6340320929478273a
wczoraj (21:49)
Powrót Jurka Owsiaka. Skrajne reakcje w sieci

[...] "Mnie żenuje, że ustawił się w centrum uwagi zarówno w dzień śmierci
Adamowicza, jak i w dzień jego pogrzebu" - odpowiedziała na post
Warzechy znana blogerka Kataryna. [...]

--
A. Filip

Data: 2019-01-20 09:05:38
Autor: Kris
W dniu niedziela, 20 stycznia 2019 17:33:19 UTC+1 użytkownik A. Filip napisał:
>Takie łatwe zdobycie przez Owsiaka
czasu antenowego raz rezygnacją w dniu zabójstwa i dwa rezygnacją z
rezygnacji w dniu pogrzebu w wersji jednej z osób nie przychylnych
Owsiakowi [A].

Ewidentnie masz "parcie na szkło"
Sam wyżej napisałeś jak "Twoim zdaniem" czas antenowy zdobyć
Bierz przykład z Owsiaka i zdobywaj jego metodą czas antenowy.

Data: 2019-01-20 18:08:03
Autor: Kviat
W dniu 2019-01-20 o 17:32, A. Filip pisze:
Kviat pisze:

W sporze prawnym strony "rozumieją" wypowiedzi drugiej strony jak im
pasuje

I jak kto się wypowiada.
Takiego chaosu, braku interpunkcji i kompletnego ignorowania zasad gramatyki języka polskiego jaki ty reprezentujesz w swoich postach, to nawet w gimnazjum trudno spotkać.
Zabawne, że to akurat ty zwracasz uwagę w sprawie rozumienia treści drugiej strony.

Zaś twoje wersja sprowadza się prawnie do założenia że wypowiedź Owsiaka
o rezygnacji była "gołosłowna".

I czego nie rozumiesz? To były emocje. Emocje, które każdy normalny człowiek rozumie bez łopatologicznego tłumaczenia. W tamtych okolicznościach deklaracja o rezygnacji nie była gołosłowna.

Takie łatwe zdobycie przez Owsiaka
czasu antenowego raz rezygnacją w dniu zabójstwa i dwa rezygnacją z
rezygnacji w dniu pogrzebu w wersji jednej z osób nie przychylnych
Owsiakowi [A].

Jak dużo trzeba mieć w sobie złej woli, żeby dojść do takiego wniosku?

Owsiak celowo zrezygnował, bo wiedział, że odwoła rezygnację i w ten sposób dwa razy "zdobędzie" czas antenowy?
Serio? Ja pierdolę...

Musiałby być z pisu, żeby tak cynicznie i bez emocji tak to sobie wykalkulować. Nie mierz wszystkich swoją miarą.

Powrót Jurka Owsiaka. Skrajne reakcje w sieci

Ale odkrycie... że prawicowe oszołomstwo tkwi w paranoi?
Jak wielki trzeba mieć bałagan w głowie żeby cieszyć się z odejścia Owsiaka, a potem martwić, że jednak nie odszedł?

[...] "Mnie żenuje, że ustawił się w centrum uwagi zarówno w dzień śmierci
Adamowicza, jak i w dzień jego pogrzebu" - odpowiedziała na post
Warzechy znana blogerka Kataryna. [...]

To sobie autorytet znalazłeś.
Mnie z kolei żenują takie komentarze. I że ludzie mogą być aż tak głupi.

Pozdrawiam
Piotr

Data: 2019-01-20 19:29:00
Autor: A. Filip
Kviat pisze:
[...]  Takiego chaosu, braku interpunkcji i kompletnego ignorowania
zasad gramatyki języka polskiego jaki ty reprezentujesz w swoich
postach, to nawet w gimnazjum trudno spotkać. [...]

To weź dupę w troki i kontynuuj tradycję usenetowej
wiedźmy-ortofaszystki.

--
A. Filip

Data: 2019-01-20 21:27:42
Autor: Kviat
W dniu 2019-01-20 o 19:29, A. Filip pisze:
Kviat pisze:
[...]

Nie dostałbyś tego klapsa, gdybyś sam nie poruszył tego tematu.
Jak mogę brać na poważnie posty człowieka, który nawet nie potrafi poprawnie wysłowić się w języku polskim? I to na grupie dotyczącej prawa.

"W sporze prawnym strony "rozumieją" wypowiedzi drugiej strony jak im
pasuje"

Zacznij od własnych wypowiedzi specjalisto od zrozumiałej wypowiedzi.

Pozdrawiam
Piotr

Data: 2019-01-26 07:19:51
Autor: Marcin Debowski
On 2019-01-20, Kviat <Kviat> wrote:
[...]

Jak ten watek był aktywny to chciałem tu coś napisać, ale się powstrzymałem. Po dzisiejszej lekturze prasy, chyba jednak napiszę: bo to taka mentalność i norma i standard, aby zbijać kapitał nawet na trupach i nieszczęściu. Więc coż w tym dziwnego, że to są te motywy, które rozpoznają i działania, które przypisują innym. Oczywiście być może sie mylę, a jesli tak, to gorąco przepraszam. --
Marcin

Data: 2019-01-26 09:02:26
Autor: A. Filip
Marcin Debowski <agatek@INVALID.zoho.com> pisze:
On 2019-01-20, Kviat <Kviat> wrote:
[...]

A kto _tym razem_ zbija kapitał na nieszczęściach i jakie prawo tym łamie?
Owsiak?  Karne, cywilne czy moralne?
Ta grupa AFAIK o prawie moralnym to jest co najwyżej przy okazji.

<cynizm>  Co to byłby za kapitalizm bez wzrostów kapitału nawet na
nieszczęściach (najlepiej innych osób)?  </cynizm>
"Chcieliśta" kapitalizma to go mata: Wzrost kapitału jest najważniejszy!

--
A. Filip

Data: 2019-01-26 08:30:15
Autor: Marcin Debowski
On 2019-01-20, Kviat <Kviat> wrote:
[...]

Na poczatek dobra wiadomość: nie jest z Tobą jeszcze tak źle jak tu piszą skoro zabolało. Natomiast w kwestii bycia grupowym, on-topicznym nazi (nomen omen) musisz się trochę jednak ogarnąć. Dobrym pierwszym krokiem będzie przeczytanie zdania otwierającego ten post i analiza czy ta błyskotliwa dygresja należy do domeny prawa cywilnego, karnego czy jakiegoś może innego.

--
Marcin

Data: 2019-01-26 09:51:37
Autor: Shrek
[...]

Nic go nie zabolało. To trol - kiedyś nawet ciekawy i od czasu do czasu przedstawiający ciekawe i błyskotliwe opinie, ale się źle zestarzał. Zaboli go jak go zacznie w żołądku z głodu ssać. Wtedy zmieni tożsamość i zacznie od nowa, być może w nowym stylu.

Shrek

Data: 2019-01-27 03:45:06
Autor: Marcin Debowski
On 2019-01-26, Shrek <1@wp.pl> wrote:

[...]

Jest trolem ale nie takim z ?Sevres pod Paryżem bo jednak mu zalezy i widać, że się angażuje, a czasem nawet wybucha. Mówi też chętnie o swoich teoriach spiskowych, które traktuje jako oczywistość. Za dużo tego jak na stadardowego trola. Ale też biorąc pod uwagę, że >90% obecnego usenetu PL jest zdominowane przez opcje mu nieprzyjazne to jego oryginalne posty są niewatpliwie trolujące.

Dla wyjaśnienia: wczesniej piłem do sytuacji z nagle objawionymi kandydatami na schedę po Adamowiczu.

--
Marcin

Data: 2019-01-26 10:14:55
Autor: Jacek Maciejewski
Czy prezes fundacji może JEDNOSTRONNIE wycofać rezygnację? [Owsiak i pięciodniowa rezygnacja]
Dnia Sat, 26 Jan 2019 09:51:37 +0100, Shrek napisał(a):

Nic go nie zabolało. To trol

Dokładnie. Uprasza się nie dokarmiać Filipka.
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2019-01-26 11:48:52
Autor: A. Filip
On 2019-01-20, Kviat <Kviat> wrote:
[...]

Ależ ja się tylko zastanawiałem "co też wierszokleta mógł mieć na myśli" :-)
Cały świat nie musi wiedzieć czym się akurat tego ranka raczyłeś przejąć. A jak przyznajesz się do bycia sadystą to cóż, masz prawo (ponieść konsekwencje).

--
A. Filip

Data: 2019-01-20 17:59:58
Autor: Budzik
Czy prezes fundacji może JEDNOSTRONNIE wycofać rezygnację? [Owsiak i pięciodniowa rezygnacja]
Użytkownik A. Filip anfi@pseudonim.pl ...

[...]

Kwestie prawne to ci juz inni wytłumaczyli.
Ja sie tylko odniosłem do tego jakze niskiego przypierdalania się.

--
Pozdrawia... Budzik
"Każde dziecko jest poniekąd geniuszem w oczach swych rodziców,

Data: 2019-01-20 12:02:48
Autor: J.F.
[...]

A komu on zlozyl te rezygnacje ? Prezesowi fundacji ?

Niezaleznie od formalizmow ... gdyby WOSP zakonczyl dzialanie, to PiS
odnioslby sukces ... przez zbrodnie ... na to Owsiak nie powinien
pozwolic :-)

J.

Data: 2019-01-20 12:19:52
Autor: grzech
W dniu 2019-01-20 o 12:02, J.F. pisze:
[...]

Rezygnacja jest prawomocna jeśli zostanie zatwierdzona przez KRS. W przypadku Owsiaka była to raczej deklaracja rezygnacji. Po deklaracji należy dopełnić formalności. Jeśli formalności nie były dopełnione (a nie były) to dyskusja o "jednostronnym wycofaniu rezygnacji" świadczy tylko o poziomie dyskutanta.

Data: 2019-01-20 22:32:11
Autor: Robert Tomasik
W dniu 19-01-19 o 19:16, A. Filip pisze:

[...]

Pomiędzy złożeniem prasowego oświadczenia o złożeniu funkcji Prezesa
Fundacji, a faktyczny złożeniem jest spora różnica. Faktyczną rezygnację
trzeba jeszcze dla ważności do KRS wpisać. Sądzę, że poza oświadczeniem
medialnym żadnych innych kroków jeszcze nie podjęto. No i oświadczenie o
zamiarze odstąpienia oznacza, że żadnych kroków Owsiak nie podejmie. To
tyle od strony prawnej.

Data: 2019-01-21 16:45:09
Autor: Sonn
[...]

Przecież on dobrze o tym wiedział. Chciał tylko wywołać debilnego flejma z najazdami na Owsiaka i przy okazji sam go chciał ośmieszyć. Ale jak to z głupkiem i niedowartościowanym trollem - nie wyszło

--
Sonn

Data: 2019-01-21 14:28:36
Autor: Olin
Dnia Sat, 19 Jan 2019 19:16:54 +0100 (CET), A. Filip napisał(a):

[...]

Jeśli jakiś misiewicz szykował się do objęcia stanowiska po Owsiaku,
powinien zawiadomić ziobroturę, a oni już tam z radością się pochylą nad
sprawą.
Pan Pickwick miał w sądzie sprawę o niedotrzymanie obietnicy małżeństwa,
więc pewnie dałoby się coś znaleźć na tego wysłannika Lucyfera z podobnych
paragrafów.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

Nikołaj Gogol

http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

Czy prezes fundacji może JEDNOSTRONNIE wycofać rezygnację? [Owsiak i pięciodniowa rezygnacja]