Czy prezes ma prawo do zasiłku dla bezrobotnych?

Data: 2012-02-24 23:16:55
Autor: macso
Czy prezes ma prawo do zasiłku dla bezrobotnych?

UĹĽytkownik "to"

Zastanawiam się czy któreś z poniższych powoduje utratę prawa do zasiłku
dla bezrobotnych:

- posiadanie udziałów w spółce
- pełnienie funkcji członka zarządu w spółce (bez pobierania
wynagrodzenia)
- pełnienie funkcji prezesa zarządu w spółce (bez pobierania
wynagrodzenia)

punkt pierwszy bezwzględnie w sytuacji bezrobotnego
pozostałe niestety nie powodują że prezes jest bezrobotny.
bo przecieĹĽ ma pracÄ™

macso

Data: 2012-02-24 22:23:22
Autor: to
Czy prezes ma prawo do zasiłku dla bezrobotnych?
begin macso
punkt pierwszy bezwzględnie w sytuacji bezrobotnego

Tzn. powoduje utratę prawa do zasiłku?

pozostałe niestety
nie powodujÄ… ĹĽe prezes jest bezrobotny. bo przecieĹĽ ma pracÄ™

Ale to nie jest przecież umowa o prace i nie ma z tego tytułu żadnego wynagrodzenia (w omawianym przypadku). Jak będę zbierał szyszki, sklejał z nich figurki i ustawiał we własnym ogrodzie to też będę miał pracę?

Data: 2012-02-24 23:59:45
Autor: macso
Czy prezes ma prawo do zasiłku dla bezrobotnych?

Użytkownik "to" <to_usenet@interia.pl> napisał w wiadomości news:4f480dda$0$26684$65785112news.neostrada.pl...
begin macso

punkt pierwszy bezwzględnie w sytuacji bezrobotnego

Tzn. powoduje utratę prawa do zasiłku?

nawet go nie dostaniesz.
jak się rejestrujesz, to pytają o to, i jeśli coś masz, to nici z zasiłku

[...]

wytłumacz to babie w pośredniaku.
działasz na rzecz spółki, dziś może bez wynagrodzenia, ale jutro?

macso

Data: 2012-02-25 00:21:37
Autor: Tercet
Czy prezes ma prawo do zasiłku dla bezrobotnych?
Facet dostał na urodziny papugę. Szybko zorientował się, że ma ona okropny nawyk przeklinania i rzuca "mięsem" co drugie słowo. Cóż miał jednak zrobić - wyrzucić?

Żal, zawsze to jaki¶ towarzysz, zreszt± prezent. Wiele dni starał się walczyć ze słownictwem papugi. Mówił do niej miłe słowa, puszczał łagodn±, klasyczna muzykę, robił wszystko, żeby dać papudze dobry przykład. Słowem - pełna po¶więcenia terapia. I wszystko na nic.

Pewnego dnia, kiedy papuga wstała lew± nog± i była wyj±tkowo wredna, facet nie wytrzymał. Zacz±ł krzyczeć, ale papuga darła się gło¶niej. Potrz±sn±ł ni±. Wtedy nie do¶ć, że go zbluzgała, to jeszcze dostał parę razy dziobem.

Zdesperowany wrzucił ptaszysko do zamrażarki, zatrzasn±ł drzwi, oparł się o nie i zsun±ł w dół. Papuga rzuciła się kilka razy o ¶ciany zamrażarki, co¶ zabełkotała i nagle wszystko ucichło.

Facet ochłon±ł trochę, zacz±ł mieć wyrzuty sumienia. Otworzył szybko drzwi zamrażarki.

Papuga milcz±c weszła na jego wyci±gnięte ramię i powiedziała:
- Najmocniej przepraszam, że uraziłam pana moim słownictwem i zachowaniem. Proszę o przebaczenie, dołożę wszelkich starań, aby się poprawić i nie dopu¶cić do podobnych scen w przyszło¶ci.

Facet był w szoku, już otwierał usta żeby zapytać, co spowodowało tak radykaln± zmianę, kiedy odezwała się papuga:

- Czy mogę pana uprzejmie zapytać: Co przeskrobał kurczak?

Data: 2012-02-25 00:38:05
Autor: RadoslawF
Dnia 2012-02-24 23:59, Użytkownik macso napisał:

punkt pierwszy bezwzględnie w sytuacji bezrobotnego

Tzn. powoduje utratę prawa do zasiłku?

nawet go nie dostaniesz.
jak się rejestrujesz, to pytaj± o to, i je¶li co¶ masz, to nici z zasiłku

Od kiedy pytaj± ?
Bo akcje jednej spółki mam sporo lat, bezrobotnym na zasiłku
trafiło mi się być jakie¶ pięć lat temu i nikt o to nie pytał.

Pozdrawiam

Data: 2012-02-25 01:10:52
Autor: macso
Czy prezes ma prawo do zasiłku dla bezrobotnych?

Użytkownik "RadoslawF" <

nie wiem od kiedy,
dwa lata temu pytali.

macso

Data: 2012-02-25 12:52:03
Autor: to
Czy prezes ma prawo do zasiłku dla bezrobotnych?
begin macso
wytłumacz to babie w pośredniaku.
działasz na rzecz spółki, dziś może bez wynagrodzenia, ale jutro?

Ale mnie interesuje stan prawny, a nie zdanie "baby w pośredniaku". Gdzie szukać szczegółowych przepisów na ten temat? Ktoś pomoże?

Data: 2012-02-25 04:34:06
Autor: Liwiusz
Czy prezes ma prawo do zasiłku dla bezrob otnych?
W dniu 2012-02-24 23:23, to pisze:

Ale to nie jest przecieĹĽ umowa o prace

Sugerujesz, ze mozna na bezrobociu pracować na umowie zlecenia?

--
Liwiusz

Data: 2012-02-25 10:00:41
Autor: macso
Czy prezes ma prawo do zasiłku dla bezrobotnych?

UĹĽytkownik "Liwiusz"

:

Ale to nie jest przecieĹĽ umowa o prace

Sugerujesz, ze mozna na bezrobociu pracować na umowie zlecenia?

nie wiem czy zalezy to od typu umowy,
ale w trakcie ustalonej wizyty podsuwajÄ… do podpisania kateczkÄ™
ĹĽe nie zarobiĹ‚eĹ› w tym okresie wiÄ™cej  niĹĽ ..... ( kwoty nie pamiÄ™tam).
Czyli można jakąś niewielką kwotę zarobić nie tracąc statusu bezrobotnego

macso

Data: 2012-02-25 12:13:23
Autor: Liwiusz
Czy prezes ma prawo do zasiłku dla bezrob otnych?
W dniu 2012-02-25 10:00, macso pisze:

UĹĽytkownik "Liwiusz"

:

Ale to nie jest przecieĹĽ umowa o prace

Sugerujesz, ze mozna na bezrobociu pracować na umowie zlecenia?

nie wiem czy zalezy to od typu umowy,
ale w trakcie ustalonej wizyty podsuwajÄ… do podpisania kateczkÄ™
że nie zarobiłeś w tym okresie więcej niż ..... ( kwoty nie pamiętam).
Czyli można jakąś niewielką kwotę zarobić nie tracąc statusu bezrobotnego

Według mnie nie można nic zarobić. Ba, nie można nawet pracować, choćby się *jeszcze* nie zarobiło, albo wypłaty nie otrzymało.

--
Liwiusz

Data: 2012-02-25 16:25:38
Autor: John Kołalsky
Czy prezes ma prawo do zasiłku dla bezrobotnych?

UĹĽytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl>

[...]

A nie trzeba czasem upadłości ogłosić ? :-)

Wydawało mi się, że jakieś składki ubezpieczeniowe płacimy na okoliczność utraty pracy...

Data: 2012-02-27 10:07:05
Autor: macso
Czy prezes ma prawo do zasiłku dla bezrobotnych?

UĹĽytkownik "Liwiusz" <

zwróć uwagę na punkt 13
http://www.mup.lublin.pl/dla_bezrobotnych/status_bezrobotnego.html

macso

Data: 2012-02-28 21:50:36
Autor: to
Czy prezes ma prawo do zasiłku dla bezrobotnych?
begin macso
zwróć uwagę na punkt 13
http://www.mup.lublin.pl/dla_bezrobotnych/status_bezrobotnego.html

Tam jest mowa o otrzymywaniu, a nie o potencjalnej możliwości. Potencjalnie to każdy może zarobić milion.

Data: 2012-02-25 13:29:43
Autor: Tercet
Czy prezes ma prawo do zasiłku dla bezrobotnych?
wiecej niz ... 0 złotych :) Ta kwota, ktora nalezy wpisac to ZERO. Jesli zarobiles (wpiszesz w formularz) powyzej 0 zl tracisz statut bezrobotnego.

Data: 2012-02-25 13:53:02
Autor: macso
Czy prezes ma prawo do zasiłku dla bezrobotnych?

Użytkownik "Tercet" <tercet@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:4f48d437$0$1272$65785112news.neostrada.pl...
wiecej niz ... 0 złotych :) Ta kwota, ktora nalezy wpisac to ZERO. Jesli zarobiles (wpiszesz w formularz) powyzej 0 zl tracisz statut bezrobotnego.

kwota jest wydrukowanan  razem z druczkiem, a potwierdza się że się nie zarobiło więcej niż ta kwota

macso

Data: 2012-02-25 17:00:05
Autor: to
Czy prezes ma prawo do zasiłku dla bezrobotnych?
begin macso
kwota jest wydrukowanan  razem z druczkiem, a potwierdza siÄ™ ĹĽe siÄ™ nie
zarobiło więcej niż ta kwota

To akurat nie problem, ale czy pełnienie ww. funkcji lub posiadanie udziałów SAMO W SOBIE wyklucza prawo do zasiłku?

Data: 2012-02-25 20:06:45
Autor: prezes
to wrote:
To akurat nie problem, ale czy pełnienie ww. funkcji lub posiadanie
udziałów SAMO W SOBIE wyklucza prawo do zasiłku?

a czy prezes płaci jakiś ZUS, US, czy podobne podatki?

swoją drogą to widać kryzys mocno ścisnął skoro prezesi zaczynają po zasiłki maszerować, przynajmniej jakaś sprawiedliwość społeczna jest.

Data: 2012-02-25 21:06:11
Autor: to
Czy prezes ma prawo do zasiłku dla bezrobotnych?
begin prezes
a czy prezes płaci jakiś ZUS, US, czy podobne podatki?

Nie (w tym przypadku).

swoją drogą to widać kryzys mocno ścisnął skoro prezesi zaczynają po
zasiłki maszerować, przynajmniej jakaś sprawiedliwość społeczna jest.

A to grzech przytulić 4 klocki jak się należą (bo mniej więcej tyle by w sumie wyszło)? Na przyzwoity komplet opon letnich i zimowych starczy. :>

Data: 2012-02-25 23:58:34
Autor: Maciek
Czy prezes ma prawo do zasiłku dla bezrobotnych?
begin o nicku to napisał(a) na pl.soc.prawo następujące bzdety:
begin prezes

[...]

Grzech, jeśliś religijny, kraść. A rozumiem, że o to tak naprawdę tu chodzi.

--
Maciek
I spend my time wasting yours.

Data: 2012-02-26 01:16:33
Autor: to
Czy prezes ma prawo do zasiłku dla bezrobotnych?
begin Maciek
Grzech, jeśliś religijny, kraść. A rozumiem, że o to tak naprawdę tu
chodzi.

Ale gdzie tu kradzież? Albo się należy albo nie. I właśnie o to pytam.

Data: 2012-02-26 12:11:18
Autor: macso
[...]

już ci pisałem, że posiadanie udziałów wyklucza,
co do reszty najlepiej iść do urzędu i się dowiedzieć
(no chyba że masz daleko i musisz jechać, a skoro masz tylko letnie opony
to poczekaj aż się śnieg roztopi)

macso

Data: 2012-02-26 17:40:49
Autor: to
Czy prezes ma prawo do zasiłku dla bezrobotnych?
begin macso
już ci pisałem, że posiadanie udziałów wyklucza

Ale znasz podstawÄ™ prawnÄ…?

Data: 2012-02-26 22:39:18
Autor: macso
Czy prezes ma prawo do zasiłku dla bezrobotnych?

UĹĽytkownik "to" <to_usenet@interia.pl>  \\

już ci pisałem, że posiadanie udziałów wyklucza

Ale znasz podstawÄ™ prawnÄ…?

jak mam ci googlac to mozesz to sam zrobić

macso

Data: 2012-02-26 23:35:25
Autor: to
Czy prezes ma prawo do zasiłku dla bezrobotnych?
begin macso
jak mam ci googlac to mozesz to sam zrobić

Googlałem i doszedłem do przeciwnych wniosków, dlatego pytam, na czym opierasz swoje stwierdzenie.

Data: 2012-02-27 08:54:48
Autor: Gotfryd Smolik news
On Sun, 26 Feb 2012, macso wrote:

Użytkownik "to" <to_usenet@interia.pl>  \\

już ci pisałem, że posiadanie udziałów wyklucza

Ale znasz podstawę prawn±?

jak mam ci googlac to mozesz to sam zrobić

  Kiedy logika przemawia mocno przeciw, za¶ "googlanie" prowadzi albo
do znalezienia braku odpowiedzi:
http://www.biznesforum.pl/dotacja-z-up-a-posiadanie-udzialow-w-sp-z-o-o-vt75126.html
....albo do gdybania że "chyba wyklucza" z ostatecznym wnioskiem
że jednak nie:
http://www.eporady24.pl/status_bezrobotnego_czy_mozna_go_przyznac_udzialowcowi_spolki_z_oo_w_zawieszeniu,pytania,16,101,2069.html

  Rozważ, że akcje można posiadać:
- po¶rednio (w postaci wkładów w różne fundusze)
- nieimiennie, tak jak pieni±dze

  Dlaczego więc udziały w spzoo miały być traktowane inaczej niż akcje SA?

  No to jeszcze raz: jaka jest podstawa prawna wykluczenia, o którym piszesz?
  Oczywi¶cie, je¶li kto¶:
- pobiera dywidendę
- sprzedaje akcje lub udziały
- b±dĽ inaczej na tym *zarabia*, to pytania nie ma, ale wtedy kryterium
  nie stanowi *posiadanie* lecz uzyskiwanie przychodu

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-02-27 10:02:56
Autor: macso
Czy prezes ma prawo do zasiłku dla bezrobotnych?

Użytkownik "Gotfryd Smolik news"

[...]

nie znam podstawy, sprawę znam z autopsji.
być może nie chodzi o sam fakt posiadania, ale możliwo¶ć uzyskiwania przychodu
w postaci dywidendy

macso

Data: 2012-02-27 12:09:16
Autor: Gotfryd Smolik news
On Mon, 27 Feb 2012, macso wrote:

nie znam podstawy, sprawę znam z autopsji.

  Wierzę :)
  Ale tu w rachubę może wchodzić zarówno niekompetencja obu
stron (urzędnikowi "się wydawało" a bezrobotny pozwolił sobie
wmówić), albo:

być może nie chodzi o sam fakt posiadania, ale możliwo¶ć uzyskiwania przychodu
w postaci dywidendy

....wła¶nie, ale nie "możliwo¶ć", lecz fakt uzyskiwania.
"W zeszłym roku dostał pan Y000zł dywidendy, dzielimy to przez
aktualn± wysoko¶ć zasiłku, więc jeszcze przez X miesięcy
zasiłku pan nie dostanie".
  To by mnie akurat nie dziwiło (w my¶l zapodanego przez Ciebie
p.13 z linku)

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-02-27 18:25:59
Autor: spp
On 2012-02-27 08:54, Gotfryd Smolik news wrote:

[...]

No własnie - wyjatkowo mętne jest to tłumaczenie w drugim z przypadków.

Czytaj±c jednak warunki jakie trzeba spełnić by mieć status bezrobotnego nie znajduję ani jednego punktu w którym posiadanie udziałów w sp. z o.o. wyklucza jego nabycie, ł±cznie z prawem do zasiłku.

--
spp

Data: 2012-02-28 21:52:42
Autor: to
Czy prezes ma prawo do zasiłku dla bezrobotnych?
begin spp
No własnie - wyjatkowo mętne jest to tłumaczenie w drugim z przypadków.

Jak dla mnie cała ta "interpretacja" jest niechlujna, gość coś tam pisze o intencjach ustawodawcy, chociaż ten wyraźnie mówi o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, a nie o działalności gospodarczej jako takiej itp.

Czytając jednak warunki jakie trzeba spełnić by mieć status bezrobotnego
nie znajduję ani jednego punktu w którym posiadanie udziałów w sp. z
o.o. wyklucza jego nabycie, łącznie z prawem do zasiłku.

Ano właśnie, mam takie samo wrażenie. --

Data: 2012-02-29 06:19:15
Autor: spp
On 2012-02-28 22:52, to wrote:
begin spp

No własnie - wyjatkowo mętne jest to tłumaczenie w drugim z przypadków.

Jak dla mnie cała ta "interpretacja" jest niechlujna, gość coś tam pisze
o intencjach ustawodawcy, chociaĹĽ ten wyraĹşnie mĂłwi o wpisie do ewidencji
działalności gospodarczej, a nie o działalności gospodarczej jako takiej
itp.

A nawet gdyby miało to dotyczyć działalności gospodarczej to przecież posiadanaie akcji czy udziałów nie jest jej prowadzeniem.

--
spp

Data: 2012-02-29 10:58:13
Autor: newz
Czy prezes ma prawo do zasiłku dla bezrobotnych?
spp wrpte:
A nawet gdyby miało to dotyczyć działalności gospodarczej to
przecieĹĽ  posiadanaie akcji czy udziaĹ‚Ăłw nie jest jej prowadzeniem.

Ale akcje mają konkretną wartość, przynoszą konkretne dochody i jeśli te
dochody przekraczają pewien limit to nici z zasiłku, problem teraz jak US
sobie ten przychód policzy, ale pewnie lepiej niż oprocentowanie wartości
akcji.

Zresztą przepisy podatkowe są dziwne i nic wspólnego z logiką nie mają, na przykład właściciel kawałka gruntu rolnego nie dostanie zasiłku, niezależnie od tego czy pracuje, czy nie, czy posiada dochód czy nie, pewnie z prezesem jest podobnie,
więc złóż podanie o zasiłek, napisz jeśli wymagają że jesteś charytatywnym prezesem i posiadasz bez dochodowe akcje, jeśli odmówią zasiłku to muszą podać podstawę prawną odmowy, wtedy zapodaj ją nam tutaj.

Data: 2012-02-29 17:54:40
Autor: spp
On 2012-02-29 10:58, newz wrote:

[...]

Tutaj nic nie trzeba liczyć - albo jest wypłata dywidendy albo nie. Wszystko widać czarno na białym. Jeżeli wyskość wypłaconej dywidendy przekracza ... (wstawić wielokrotnie cytowany tekst) to następuje utrata zasiłu, jeżeli nie to nie widzę podstaw.

--
spp

Data: 2012-02-29 22:03:58
Autor: newz
spp" wrote:
[...]

ale dochód akcjonariusza to nie tylko dywidendy, wzrost wartości akcji też, a to że akcjonariusz nie pobiera dywidend, tylko je lokuje w firmę to jego sprawa.

Data: 2012-02-29 22:17:39
Autor: spp
On 2012-02-29 22:03, newz wrote:

[...]

teĹĽ, a to ĹĽe akcjonariusz nie pobiera dywidend, tylko je lokuje w firmÄ™
to jego sprawa.

Tylko i wyłącznie wtedy gdy ten wzrost warości zostanie wyrażony przez podwyższenie kapitału zakładowego. Przeznaczenie zysku na kapitał zapasowy lub inne fundusze których istnienie przewidzane jest w umowie spółki i niewypłacenie w ten sposób dywidendy _nie_jest_ dochodem wspólnika. I masz rację - to jego sprawa, nie Urzędu Pracy.

--
spp

Data: 2012-03-01 10:20:40
Autor: Gotfryd Smolik news
Czy prezes ma prawo do zasiłku dla bezrobotnych?
On Wed, 29 Feb 2012, newz wrote:

spp" wrote:
Tutaj nic nie trzeba liczyć - albo jest wypłata dywidendy albo nie. Wszystko widać czarno na białym. Jeżeli wysko¶ć wypłaconej dywidendy przekracza ... (wstawić wielokrotnie cytowany tekst)
to następuje utrata zasiłu, jeżeli nie to nie widzę podstaw.

ale dochód akcjonariusza to nie tylko dywidendy, wzrost warto¶ci akcji też,

  Większo¶ć definicji warto¶ci typu "przychód" w ustawie o SUZ odwołuje
się do "w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym" (or compatible).
  Przychód z akcji następuje w momencie ich *sprzedaży*.
  Możesz wskazać wyj±tek, z którego wychodzi Ci:

a to że akcjonariusz nie pobiera dywidend, tylko je lokuje w firmę to jego sprawa.

....taki pomysł?

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-03-05 09:48:32
Autor: NKAB -
Czy prezes ma prawo do zasiłku dla bezrobotnych?
Bezrobotny to taki co nie ma pracy.

Masz pracę tracisz prawo do zasiłku na czas trwania zatrudnienia.

Każda inna interpretacja będzie nadużyciem (np duże odsetki z
oszczędno¶ci w banku nie mog± być interpretowane jako dochód z pracy,
ale gospodarstwo rolne już jest działalno¶ci± gospodarcz±).

Andrzej.

Data: 2012-02-27 07:29:37
Autor: Wemif
macso <macso@poczta.onet.pl> wrote:

już ci pisałem, że posiadanie udziałów wyklucza,

Czyli maj±c np. jedn± akcję na GPW, nie dostanie się zasiłku? w±tpię.

a.

Data: 2012-02-25 13:01:13
Autor: to
Czy prezes ma prawo do zasiłku dla bezrobotnych?
begin Liwiusz
Ale to nie jest przecieĹĽ umowa o prace

Sugerujesz, ze mozna na bezrobociu pracować na umowie zlecenia?

Ale czy to jest umowa zlecenie? Poza tym w umowie jest wyraĹşnie napisane, ĹĽe:

"(...) p. ... powołany (...) na Prezesa Zarządu Spółki zgadza się okresowo wypełniać obowiązki wynikające z tej funkcji bez pobierania z tego tytułu jakiegokolwiek wynagrodzenia."

Czy jeżeli będę za darmo grał w kościele na organach to też nie przysługuje mi zasiłek? ;) Ja rozumiem, że "prezes" brzmi jak brzmi, ale interesuje mnie stan prawny, a nie "odczucia". Czy jest jakakolwiek podstawa prawna w myśl której pełnienie funkcji członka zarządu (w tym funkcji prezesa zarządu) i/lub posiadanie udziałów w spółce powoduje utratę prawa do zasiłku? Moim zdaniem, jeśli tak, to powinno to być wymienione explicite.

Data: 2012-02-25 23:43:31
Autor: Gotfryd Smolik news
Czy prezes ma prawo do zasiłku dla bezrobotnych?
On Sat, 25 Feb 2012, to wrote:

begin Liwiusz

Ale to nie jest przecież umowa o prace

Sugerujesz, ze mozna na bezrobociu pracować na umowie zlecenia?

Ale czy to jest umowa zlecenie?

  Taka sama, jak 99++% tzw. "umów zlecenia", które de facto s±
umowami *na warunkach* umowy zlecenia.
  A nawet "lepsza" (w znaczeniu formalnego spełniania warunków
¶cisłego pojęcia zlecenia) niż większo¶ć tych umów o ¶wiadczenie
usług.

Poza tym w umowie jest wyraĽnie napisane,
że:

(nieodpłatna)
  A do tego się nie wtykam :)
  Wydawałoby (mi) się, że kryterium stanowi dochód, a nie
teoretycznie możliwy dochód, ale przepisów w tej materii
nie znam.

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-02-28 21:54:46
Autor: to
Czy prezes ma prawo do zasiłku dla bezrobotnych?
begin Gotfryd Smolik news
Ale czy to jest umowa zlecenie?

  Taka sama, jak 99++% tzw. "umĂłw zlecenia", ktĂłre de facto sÄ…
umowami *na warunkach* umowy zlecenia.
  A nawet "lepsza" (w znaczeniu formalnego speĹ‚niania warunkĂłw
ścisłego pojęcia zlecenia) niż większość tych umów o świadczenie usług.

To jakie są właściwie kryteria? I czy prezes potrzebuje w zasadzie takiej umowy? Zarząd nie może go po prostu powołać... i tyle? Czy jak gram w kościele na organach to automatycznie oznacza, że mam jakąś umowę? Chyba nie. :>

Data: 2012-02-28 10:22:37
Autor: Kamil
Czy prezes ma prawo do zasiłku dla bezrobotnych?
Dnia Fri, 24 Feb 2012 23:16:55 +0100, macso napisał(a):

Zastanawiam się czy które¶ z poniższych powoduje utratę prawa do zasiłku
dla bezrobotnych:

- posiadanie udziałów w spółce

punkt pierwszy bezwzględnie w sytuacji bezrobotnego

Czyli PUPy/RUPy i podobne organa spokojnie mog± przetrzepać teraz wszytkie
wypłacone zasiłki bezrobotnym pod k±tem czy nie posiadaj± oni.. akcji
(wszak to UDZIAŁY) np. ING, TPS.A. or more :))
I ci wszyscy pracownicy (byli) którzy w ramach prywatyzacji dostawali
"darmowe akcje", a zaraz potem te zakłady czyniły zwolnienia, więc ci
którzy pobierali zasiłki... będ± zmuszeni do ich oddania (no chyba że już
się przedawniły) ;)))

Więc niech Anthony V-R da każdemu polakowi po 1 udziale w czym¶ tam, ale z
zastrzeżeniem że tego udziału nie może zbyć przez np. 5 lat...i już kasa
wydawana na zasiłki będzie równa 0  :))))

Czy prezes ma prawo do zasiłku dla bezrobotnych?