Czy procesor z rodziny Ivy Bridge ruszy z każdą dostępną płytą?

Data: 2012-05-30 21:14:03
Autor: Olek Kwaśnik
Czy procesor z rodziny Ivy Bridge ruszy z każdą dostępną płytą?
Witam

Mam pytanie czy procesor Ivy Bridge ruszy z każdą dostępną obecnie w handlu płytą? Składając nowy zestaw muszę przecież mieć pewność że zadziała a jak stwierdzić którą wersję biosu ma zainstalowaną?? Może są jakieś modele na 100% zgodne

Data: 2012-05-30 22:11:44
Autor: maX

Użytkownik "Olek Kwaśnik" <olek.kw@.icpnet.pl> napisał w wiadomości news:jq5rmc$461$1mx1.internetia.pl...
Witam

Mam pytanie czy procesor Ivy Bridge ruszy z każdą dostępną obecnie w handlu płytą?

Teoretycznie są kompatybilne z każdą płytąs1155. W praktyce, z płytami dla SB (chipsety serii 6x) współpracują jeśli wydano do nich bios supportujący IB.

Składając nowy zestaw

Jak to nowy komp to kup płytę z chpsetem dla IB (seria 7x), wtedy masz 100% pewności że będzie działać z IB.

muszę przecież mieć pewność że zadziała a jak stwierdzić którą wersję biosu ma zainstalowaną??

W przypadku płyt z chipsetami 7x to, jak wyżej pisałem, każda ma już od początku wsparcie IB. W przypadku płyt na 6x sprawdź na stronie producenta kiedy wydano bios suportujący IB (jeśli oczywiście wogóle wydano). Jeśli przynajmniej 3 miesiące temu to można przyjąć że aktualnie w sklepie będzie płyta już z fabrycznie zainstalowaną tą (lub nowszą) wersją biosu. Ale oczywiście zawsze można trafić na leżaka który zalega w magazynie od pół roku (dlatego możesz zapytać w sklepie czy dana płyta to już z nowej dostawy czy ze starych zapasów).
Zawsze można tez pożyczyć od znajomego SB, wsadzić do płyty, zupgradować bios i oddać SB z powrotem.

Może są jakieś modele na 100% zgodne

Sprawdzasz na stronie producenta "CPU Support List" dla danej płyty.

Czy procesor z rodziny Ivy Bridge ruszy z każdą dostępną płytą?