Czy profil zaufany da się założyć całkowicie przez internet?

Data: 2020-04-13 13:43:44
Autor: MK
Czy profil zaufany da się założyć całkowicie przez internet?
Da sie.  Ostatnio przegapiłem termin odnowienia profilu i mi wygasł. Utworzylem nowy przez PKO BP. Nie jest to, to samo, co logowanie sie przez bank. Zakładasz nowy profil, a uwierzytelnia PKO BP. MK

Data: 2020-04-13 22:56:25
Autor: Maniak
W dniu 13.04.2020 o 22:43, MK pisze:
[...]

Gdzie podany jest termin ważności profilu zaufanego? Ewentualnie jak długo jest ważny?
Mam przysłane e-mailem potwierdzenie utworzenia PZ (przez PKO BP), ale żadnego terminu ważności tam nie ma.
Czy poza takim potwierdzeniem powinni przysłać jeszcze jakiś dokument?

Pozdrawiam

Data: 2020-04-13 23:32:17
Autor: Grzexs
W dniu 2020-04-13 o 22:56, Maniak pisze:
[...]

Wejdź na swój profil zaufany przez pz.gov.pl (jest tam odnośnik do logowania przez bank, skoro tak się zautoryzowałeś) i zobacz zakładkę ,,Mój profil zaufany".

--
Grzexs

Data: 2020-04-13 23:36:23
Autor: Grzexs
W dniu 2020-04-13 o 23:32, Grzexs pisze:
[...]

Znaczy kliknij na ,,Logowanie" i przerzuci na stronę, gdzie można wybrać sposób logowania.

--
Grzexs

Data: 2020-04-14 09:24:58
Autor: Maniak
W dniu 13.04.2020 o 23:36, Grzexs pisze:
[...]

Terminu ważności tam nie ma, natomiast "przy okazji" utworzyła mi się e-Tożsamość, też bez podanego terminu.
Do czego mi to i jaka jest różnica pomiędzy Profilem Zaufanym a e-Tożsamością?

Data: 2020-04-14 07:44:58
Autor: zaqu
Czy profil zaufany da się założyć całkowici e przez internet?
Ważny jest 3 lata, można samemu przedłuzać. Ale jak zapomnisz przedłużyć wtedy czeka Cię zakładanie od początku, ten po upływie ważności jest automatycznie zamykany.

Data: 2020-04-14 20:03:04
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Czy profil zaufany da się założyć całkowicie przez internet?

"zaqu" 981e1d0b-cc6f-4b7b-8b91-a6e08c6feead@googlegroups.com

: Ważny jest 3 lata, można samemu przedłuzać.

Już parę razy odświeżałem...

: Ale jak zapomnisz przedłużyć wtedy czeka Cię zakładanie
: od początku, ten po upływie ważności jest automatycznie zamykany.

Pesel ważny całe życie (chyba, że ktoś płeć zmienia) a PZ -- 3 lata...

-=-

Proponuję wzmocnienie Peselu kilkoma cyframi zdolnymi ;) do
modyfikowania na żądanie klienta... W razie utraty danych osobowych...

Pesel niech zostanie Peselem, ale niech na końcu lub na początku
ma dodatkowe cyfry lub litery, które można podmienić w razie czego....
HistEria byłaby przechowywana po kres istnienia, by człek nie mógł
prawić, że to nie on w tej toalecie leśnej, ale konta w banku nie
można by było otworzyć bez bliskiej znajomości ze świeżym numerem...

 - chcę otworzyć konto w Waszym banku
 - oszczędnościowe?
 - ROR
 - ale pan ma u nas ROR
 - właśnie -- chcę otworzyć ROR...
 - jak pan chce (i po co) otworzyć ROR, skoro pan ma?...
 - butelkę mam, więc aby ją opróżnić, chcę ją otworzyć...
   na koncie mam forsę, więc aby je opróżnić, chcę je otworzyć...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.
(,-.`._,'(  coma |\`-/|  .'O`-'      .,; o.'      eneuel@gmail.com      '.O_'   /,   _.. \   _\  (`._ ,.

Data: 2020-04-14 23:58:43
Autor: Kris
W dniu wtorek, 14 kwietnia 2020 16:45:01 UTC+2 użytkownik zaqu napisał:
Ważny jest 3 lata, można samemu przedłuzać. Ale jak zapomnisz przedłużyć >wtedy czeka Cię zakładanie od początku, ten po upływie ważności jest >automatycznie zamykany.

Własnie wpadłem w ta pułapkę
Profil wygasł mi 22-03-2020
W historii zdarzeń niby jest że 15 marca i 22 marca "Wysłanie powiadomienia o wygaśnięciu ważności profilu zaufanego" ale nic na meila nie dostałem
Gdzie oni te powiadomienia wysyłają?

Data: 2020-04-15 04:06:36
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu środa, 15 kwietnia 2020 08:58:46 UTC+2 użytkownik Kris napisał:
> [...]

W historii zdarzeń niby jest że 15 marca i 22 marca "Wysłanie powiadomienia o wygaśnięciu ważności profilu zaufanego" ale nic na meila nie dostałem

Pewnie poleconym ;) Albo zwykłym listem, jak we Francji kody jednorazowe do ST banków...
Ale jakżeś w tą historię zajrzał, skoro profil wygasł?

Data: 2020-04-15 04:27:54
Autor: Kris
W dniu środa, 15 kwietnia 2020 13:06:38 UTC+2 użytkownik Dawid Rutkowski napisał:

Pewnie poleconym ;) Albo zwykłym listem, jak we Francji kody jednorazowe do ST banków...
Ale jakżeś w tą historię zajrzał, skoro profil wygasł?

Przez epuap
https://epuap.gov.pl/wps/portal
Do którego to epuapu wybrałem logowanie profilem zaufanym;), zalogowało mnie i w zakładce "profil zaufany" dowiedziałem się ze nie mam aktywnego profilu zaufanego
W zakładce "historia zdarzeń" znalazłem takie m.in wpisy:
-Wysłanie powiadomienia o upływającym terminie ważności profilu zaufanego Sukces 15-03-2020 00:22
-Wysłanie powiadomienia o wygaśnięciu ważności profilu zaufanego Sukces 22-03-2020 01:03

Podejrzewam że wysłali na email ale sprawdziłem spamy itp i nic nie doszło.
A wcześniej jak i teraz wszelkie inne powiadomienia dochodziły/dochodzą bez problemu.

Założyłem więc dzisiaj ok południa nowy profil, potwierdziłem go w Starostwie.
I teraz mam ważny profil z :
-Data wygaśnięcia 16-04-2023 00:00:00

Data: 2020-04-15 18:58:31
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Czy profil zaufany da się założyć całkowicie przez internet?

"Kris" a19c9c24-d9d7-4923-86d0-dfaba4edd9e0@googlegroups.com

-Data wygaśnięcia 16-04-2023 00:00:00

Na odświeżenie masz 3 lata.
Miesiącami (czy nawet latami?) skutecznie
odświeżałem nry w 2nr, mając tylko tydzień...

--

Data: 2020-04-15 23:09:55
Autor: MK
Czy profil zaufany da się założyć całkowici e przez internet?
Informacja o dacie waznosci profilu jest w szczegółach. Rozwijasz menu przy nazwisku i wybierasz moje profile zaufane.  W ostatniej sekcji szczegółów o profilu jest informacja o utworzeniu, jak poniżej. Data utworzenia 05-04-2020 09:36:27
Data wygaśnięcia 06-04-2023 00:00:00
Sposób utworzenia/ przedłużeniaPotwierdzenie profilu zaufanego na podstawie wniosku dokonane przez zewnętrzną instytucję potwierdzającą profile zaufane

MK

Czy profil zaufany da się założyć całkowicie przez internet?