Czy przedsiebiorca niebedacy w ZUS, to nieprzedsiebiorca??

Data: 2010-09-21 07:20:11
Autor: jurajski Jaskiniowiec
Czy przedsiebiorca niebedacy w ZUS, to nieprzedsiebiorca??
Witam,

Zapytam z ciekawosci, czy bedac w KRUS mam prawo ubiegac sie o dotacje  niezwiazane z rolnictwem i nieprzeznaczone dla rolnikow?
Kila lat temu wyslalem zapytanie do GARR i przy okazji dodalem, ze jestem  platnikiem KRUS, na co dostalem odpowiedz w jednym zdaniu, iz wlasciwym  dla mnie organem jest ARiMR. Nie bylo odsylania do ustaw itd, tylko jedno  suche zdanie i nic poza tym.

Zaniechalem drazenia tematu, ale niedawno na nowo zaczal mnie ten temat  nurtowac. Jak to jest w przypadku osoby, ktora prowadzi dz. gosp. przy tym  bedac platnikiem KRUS?

Ktora ustawa to definiuje? Jakby nie bylo, to wobec skarbowki i wszystkich  innych urzedow bylem klasyfikowany jako dz. gosp. a nie jako rolnik. Malo  tego - bylem platnikiem VAT i nikt nie pytal, czy oplacalem skladki w ZUS,  czy tez w KRUS.

Pozdrawiam

Data: 2010-09-23 12:20:26
Autor: Gotfryd Smolik news
On Tue, 21 Sep 2010, jurajski Jaskiniowiec wrote:

innych urzedow bylem klasyfikowany jako dz. gosp. a nie jako rolnik. Malo tego - bylem platnikiem VAT i nikt nie pytal, czy oplacalem skladki w ZUS, czy tez w KRUS.

  B±dĽ łaskaw wywalić ten ostatni argument na aut - z p. widzenia VAT
działalno¶ć rolnicza to "prawie" taka sama działalno¶ć gospodarcza
jak każda inna, różnica jest tylko w wysoko¶ci stawek (ale dotyczy
również "zwykłych DG" które maj± sprzedaż 7% i *mog±* być w takim
trybie, że więcej VAT do nich wraca niż zbieraj±) oraz przypadkowi
specjalnemu rolnika ryczałtowego, który defaultowo jest odbiorc±
(a nie wystawc±) faktury sprzedaży (przy innych DG też to jest możliwe,
ale wymaga odrębnych umów z kupuj±cymi-wystawcami).

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-09-24 15:01:13
Autor: jurajski Jaskiniowiec
Czy przedsiebiorca niebedacy w ZUS, to nieprzedsiebiorca??
Dnia 23-09-2010 o 12:20:26 Gotfryd Smolik news <smolik@stanpol.com.pl>  napisaĹ‚(a):

On Tue, 21 Sep 2010, jurajski Jaskiniowiec wrote:

innych urzedow bylem klasyfikowany jako dz. gosp. a nie jako rolnik.  Malo tego - bylem platnikiem VAT i nikt nie pytal, czy oplacalem  skladki w ZUS, czy tez w KRUS.

  BÄ…dĹş Ĺ‚askaw wywalić ten ostatni argument na aut - z p. widzenia VAT
działalność rolnicza to "prawie" taka sama działalność gospodarcza
jak każda inna, różnica jest tylko w wysokości stawek (ale dotyczy
również "zwykłych DG" które mają sprzedaż 7% i *mogą* być w takim
trybie, że więcej VAT do nich wraca niż zbierają) oraz przypadkowi
specjalnemu rolnika ryczałtowego, który defaultowo jest odbiorcą
(a nie wystawcÄ…) faktury sprzedaĹĽy (przy innych DG teĹĽ to jest moĹĽliwe,
ale wymaga odrębnych umów z kupującymi-wystawcami).

pzdr, Gotfryd

Tak, zgadza sie, ale nie chodzilo mi o dzialalnosc rolnicza, tylko wlasnie  _pozarolnicza_, a przeciez bedac w KRUS taka dz. gosp. tez mozna prowadzic  i nie musi byc ona w jakikolwiek sposob zwiazana z rolnictwem/wsia.

Data: 2010-09-27 14:53:47
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 24 Sep 2010, jurajski Jaskiniowiec wrote:

Tak, zgadza sie, ale nie chodzilo mi o dzialalnosc rolnicza, tylko wlasnie _pozarolnicza_, a przeciez bedac w KRUS taka dz. gosp. tez mozna prowadzic
i nie musi byc ona w jakikolwiek sposob zwiazana z rolnictwem/wsia.

  :)
  Ale ja się przyczepiłem *TYLKO* powoływania się na VAT w kwestii
znajdowania lub nieznajdowania różnicy. VATowi nic do tego, jest
ortogonalny do podziału na rolnictwo i nierolnictwo.

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-10-26 18:48:16
Autor: _±ćęłń󶼿
Czy przedsiebiorca niebedacy w ZUS, to nieprzedsiebiorca??
www.sp-z-oo.pl/

www.ksse.com.pl/prawo/dok%2012.pdf

www.pomocpubliczna.com.pl/article.php?id=90

www.e-pip.pl/index.php?m=docs&i=81&idd=724&a=View

www.naukowy.pl/encyklopedia/Formy_prawne_przedsi%C4%99biorstw

www.orzeczenia-nsa.pl/wyrok/ii-sa-ke-52-10,srodki_unijne,7937e4.html

www.nauka.gov.pl/finansowanie/finansowanie-nauki/pomoc-publiczna/definicja-
pomocy-publicznej

http://wspolnoty.net.pl/viewtopic.php?t=5096

http://bezrobocie.org.pl/wiadomosc/631777.html

http://orka2.sejm.gov.pl/IZ6.nsf/main/09E27D48

http://latajacaakademia.eu/artykuly/Uzasadnienie

http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=CELEX:32004R0364:PL:HTML

http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=CELEX:62003C0205:PL:HTML

http://spolki.wieszjak.pl/spolka-cywilna/281308,Rozwiazanie-czy-likwidacja-
spolki-cywilnej.html

http://firma.wieszjak.pl/firma-za-granica/277017,Kto-jest-uslugodawca-- a-kto-
prowadzi-przedsiebiorstwo-w-UE-.html

http://ubezpieczenia-spoleczne.wieszjak.pl/ubezpieczenia-
zdrowotne/212128,Kiedy-przedsiebiorca-nie-musi-oplacac-skladki-zdrowotnej.html

-- -- -
Ktora ustawa to definiuje?

--

Czy przedsiebiorca niebedacy w ZUS, to nieprzedsiebiorca??