Czy przejazd rowerowy w poprzek drogi w my¶l PoRD jest skrzyżowaniem ?

Data: 2009-11-17 15:43:36
Autor: kaczor1
Czy przejazd rowerowy w poprzek drogi w my¶l PoRD jest skrzyżowaniem ?
Chodzi mi o tak± sytuacje gdzie przejazd przecina jezdnie a nie ma skrzyżowania z innymi ulicami.

Zastanawiam się w jaki sposób zgodnie z PoRD powinienem zjechać na DDR znajduj±c± się po lewej stronie jezdni (ja jadę praw±).
Konkretnie chodzi o zjazd na DDR za Placem Trzech Krzyży [WAW] w kierunku Łazienek.

--
Pozdrawiam Roland

Data: 2009-11-17 15:59:54
Autor: kantek
Czy przejazd rowerowy w poprzek drogi w my¶l PoRD je st skrzyżowaniem ?
Użytkownik "kaczor1" <roland.korczakowski@kasowac.komax.net.pl> napisał w
wiadomo¶ci news:hducqk$rqp$1inews.gazeta.pl...
Chodzi mi o tak± sytuacje gdzie przejazd przecina jezdnie a nie ma
skrzyżowania z innymi ulicami.

Nie jest to skrzyżowanie. Jest to przecięcie dróg. Przykładowo przejazdy
kolejowe też s± przecięciami dróg.

Data: 2009-11-17 15:12:51
Autor: Jan Srzednicki
Czy przejazd rowerowy w poprzek drogi w myśl PoRD jest skrzyżowaniem ?
On 2009-11-17, kantek wrote:
Użytkownik "kaczor1" <roland.korczakowski@kasowac.komax.net.pl> napisał w
wiadomości news:hducqk$rqp$1inews.gazeta.pl...
Chodzi mi o takÄ… sytuacje gdzie przejazd przecina jezdnie a nie ma
skrzyĹĽowania z innymi ulicami.

Nie jest to skrzyżowanie. Jest to przecięcie dróg. Przykładowo przejazdy
kolejowe też są przecięciami dróg.

Bzdura.

Za PoRD:
''
skrzyżowanie - przecięcie się w jednym poziomie dróg mających jezdnię,
ich połączenie lub rozwidlenie, łącznie z powierzchniami utworzonymi
przez takie przecięcia, połączenia lub rozwidlenia; określenie to nie
dotyczy przecięcia, połączenia lub rozwidlenia drogi twardej z drogą
gruntowÄ… lub stanowiÄ…cÄ… dojazd do obiektu znajdujÄ…cego siÄ™ przy drodze
''

''
jezdnia - część drogi przeznaczoną do ruchu pojazdów; określenie to nie
dotyczy torowisk wydzielonych z jezdni
''

Rower jest pojazdem, ergo DDR ma jezdniÄ™. Wedle tych definicji w.w.
przecięcie jak najbardziej jest skrzyżowaniem.

Data: 2009-11-17 16:17:51
Autor: Titus Atomicus
In article <hdudpf$1lv$1@news.onet.pl>, "kantek" <kantek@tral.pl> wrote:

> [...]
> skrzyżowania z innymi ulicami.

Nie jest to skrzyżowanie. Jest to przecięcie dróg. Przykładowo przejazdy

OK
Ale jak zgodnie z PORDem tam skrecac?
Ja skrecam tak, zeby nie wpasc pod jakis samochod. Ale odnosze wrazenie, ze niezbyt prawidlowo.

TA

Data: 2009-11-17 07:38:33
Autor: Rowerex
On 17 Lis, 16:17, Titus_Atomi...@somewhere.in.the.world wrote:

Ja skrecam tak, zeby nie wpasc pod jakis samochod.

Ty zawsze robisz wszystko na odwrót ;-)

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2009-11-17 16:51:34
Autor: kaczor1
Czy przejazd rowerowy w poprzek drogi w mys'l PoRD jest skrzyz.owaniem ?
Rowerex pisze:
[...]

No fakt. he he
Prawid?owo by?o by wpas'c' pod samochód :-)

--
Pozdrawiam Roland

Data: 2009-11-17 16:51:35
Autor: Titus Atomicus
Czy przejazd rowerowy w poprzek drogi w my¶ l PoRD jest skrzyżowaniem ?
In article <fe602669-fc19-4a16-a22b-29969d07cbc1@c3g2000yqd.googlegroups.com>,
 Rowerex <rowerex@op.pl> wrote:

On 17 Lis, 16:17, Titus_Atomi...@somewhere.in.the.world wrote:

> Ja skrecam tak, zeby nie wpasc pod jakis samochod.

Ty zawsze robisz wszystko na odwrót ;-)

E, ulegasz propagandzie.
A ty starasz sie wpadac pod kazdy nadjezdzajacy samochod?

TA

Data: 2009-11-17 16:48:44
Autor: kaczor1
[...]

Bo je¶li to jest skrzyżowanie to z prawego pasa nie można skręcić w lewo    (przytaczany i odwleczony w czasie lewoskręt) a to jest w tej sytuacji najbezpieczniejszy manewr - po zmianie cyklu ¶wiateł czyli czerwone dla samochodów i zielone na przejeĽdzie.

--
Pozdrawiam Roland

Czy przejazd rowerowy w poprzek drogi w my¶l PoRD jest skrzyżowaniem ?