Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.rowery   »   Czy przekladacie tarcze ?

Czy przekladacie tarcze ?

Data: 2010-10-28 12:51:09
Autor: 666
Czy przekladacie tarcze ?
Tarcze z przodu nie zużywają się równomiernie, lecz zależnie od położenia względem korby.
Jest to związane z nierównomiernym pedałowaniem (naciskamy na pedały, a nie ciągniemy).
Zęby tarczy zużywają się z tego powodu nierównomiernie wokół obwodu.
Przekładacie tarcze, powiedzmy o 1/4 lub 1/5 obrotu (na ile śrubki/nity pozwalają) co jakiś czas/przebieg?
THX

--


Data: 2010-10-28 14:51:44
Autor: kml
Czy przekladacie tarcze ?

Użytkownik " 666" <j666@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:iabrjt$lal$1inews.gazeta.pl...
Tarcze z przodu nie zużywają się równomiernie, lecz zależnie od położenia
względem korby.
Jest to związane z nierównomiernym pedałowaniem (naciskamy na pedały, a nie
ciągniemy).
Zęby tarczy zużywają się z tego powodu nierównomiernie wokół obwodu.
Przekładacie tarcze, powiedzmy o 1/4 lub 1/5 obrotu (na ile śrubki/nity
pozwalają) co jakiś czas/przebieg?
THX

Nie.

--
pozdrawiam
kml
http://endurorider.pl Beskidy na rowerze.
4/10/2010 test Samsung Solid B2100

Data: 2010-10-28 14:57:46
Autor: Wojtek Sobociński
Czy przekladacie tarcze ?
W dniu 2010-10-28 14:51, kml pisze:

Użytkownik " 666" <j666@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:iabrjt$lal$1inews.gazeta.pl...
Tarcze z przodu nie zużywają się równomiernie, lecz zależnie od położenia
względem korby.
Jest to związane z nierównomiernym pedałowaniem (naciskamy na pedały,
a nie
ciągniemy).
Zęby tarczy zużywają się z tego powodu nierównomiernie wokół obwodu.
Przekładacie tarcze, powiedzmy o 1/4 lub 1/5 obrotu (na ile śrubki/nity
pozwalają) co jakiś czas/przebieg?
THX

Nie.

Ja też nie.

--
Wojtek Sobociński
Full szosa 2 sztywniaki
XTZ 750 '91
Podkowa Leśna

Data: 2010-10-29 08:52:47
Autor: Leszek \"QSi\" Pasoń
Czy przekladacie tarcze ?
Dnia 28-10-2010 o 14:57:46 Wojtek Sobociński <sobos6@gazeta.pl> napisał(a):

W dniu 2010-10-28 14:51, kml pisze:

Użytkownik " 666" <j666@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:iabrjt$lal$1inews.gazeta.pl...
Tarcze z przodu nie zużywają się równomiernie, lecz zależnie od  położenia
względem korby.
Jest to związane z nierównomiernym pedałowaniem (naciskamy na pedały,
a nie
ciągniemy).
Zęby tarczy zużywają się z tego powodu nierównomiernie wokół obwodu.
Przekładacie tarcze, powiedzmy o 1/4 lub 1/5 obrotu (na ile śrubki/nity
pozwalają) co jakiś czas/przebieg?
THX

Nie.

Ja też nie.

ja bym przekladal, ale mi sie nie chce.
poza tym zebatki maja specjalne zabki do "wciagania" lancucha ktore  dzialaja dla tego ze sa tam gdzie sa, jak sie zebatke obroci to beda gdzie  indziej i dzialac juz nie beda.

--
Z krainy sadow w dolinie Dunajca.
Zapraszam do Łącka http://www.lacko.pl/
oraz na zakupy: http://qsi-sport.pl
Sledz postepy: http://sportypal.com/Workouts?user_id=80144
gg#1379297 Tlen: Cousie IRCNet: #rower #mtb nick: QSi

Data: 2010-10-28 17:16:27
Autor: fest
Czy przekladacie tarcze ?
 666 napisal i wyslal takie slowa:

(naciskamy na pedały, a nie ciągniemy).
Jak mamy SPD to też ciągniemy : )
pozrawiam


--
Wyslano z Jastarni
http://augustyna.pl/news

Data: 2010-10-28 10:33:02
Autor: Marek
Czy przekladacie tarcze ?
fest:

Jak mamy SPD to też ciągniemy : )

....ale nie jest to regułą :). Ja nie ciągnę.
A koła zębate mają optymalne położenie względem siebie, przy którym
zmiana przełożenia jest płynna. Być może przy zmianie tego położenia
różnica okazałaby się niewyczuwalna, ale i tak nie interesuje mnie
sprawdzanie. Przypuszczam, że różnica zużycia na obwodzie blatu też
jest w praktyce niewyczuwalna. Dlatego jak jest źle, wolę szlifować
zęby okrągłym pilnikiem lub w ostateczności wymienić blat.

--
Marek

Data: 2010-10-28 17:34:31
Autor: Jan Srzednicki
Czy przekladacie tarcze ?
On 2010-10-28, Marek wrote:
fest:

Jak mamy SPD to też ciągniemy : )

...ale nie jest to regułą :). Ja nie ciągnę.
A koła zębate mają optymalne położenie względem siebie, przy którym
zmiana przełożenia jest płynna. Być może przy zmianie tego położenia
różnica okazałaby się niewyczuwalna, ale i tak nie interesuje mnie
sprawdzanie. Przypuszczam, şe róşnica zuşycia na obwodzie blatu teş
jest w praktyce niewyczuwalna. Dlatego jak jest źle, wolę szlifować
zęby okrągłym pilnikiem lub w ostateczności wymienić blat.

Możesz przełożyć wszystkie blaty o ten sam kąt - wtedy rampy będą dalej
pasować do zagłębień.

--
  Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/

Data: 2010-10-28 21:28:26
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
Czy przekladacie tarcze ?
Dnia 28.10.2010 19:34 użytkownik Jan Srzednicki napisał :
On 2010-10-28, Marek wrote:
fest:

Jak mamy SPD to też ciągniemy : )

...ale nie jest to regułą :). Ja nie ciągnę.
A koła zębate mają optymalne położenie względem siebie, przy którym
zmiana przełożenia jest płynna. Być może przy zmianie tego położenia
różnica okazałaby się niewyczuwalna, ale i tak nie interesuje mnie
sprawdzanie. Przypuszczam, że różnica zużycia na obwodzie blatu też
jest w praktyce niewyczuwalna. Dlatego jak jest źle, wolę szlifować
zęby okrągłym pilnikiem lub w ostateczności wymienić blat.

Możesz przełożyć wszystkie blaty o ten sam kąt - wtedy rampy będą dalej
pasować do zagłębień.

Ale i tak nie będą wtedy przekładać biegów w optymalnym miejscu, bo to
jest ułożone względem ruchu nogi.

--
http://miki.menek.one.pl miki@menek.one.pl
Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2010-10-29 09:25:21
Autor: Marek
Czy przekladacie tarcze ?
Jan Srzednicki:

Możesz przełożyć wszystkie blaty o ten sam kąt - wtedy rampy będą dalej
pasować do zagłębień.

Fakt. Ale, pomijając wątpliwy sens takiej operacji, wtedy sworzeń
blokujący klinowanie łańcucha między korbą i blatem też się przesunie.

--
Marek

Data: 2010-10-28 21:30:45
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
Czy przekladacie tarcze ?
Dnia 28.10.2010 14:51 użytkownik  666 napisał :
Tarcze z przodu nie zużywają się równomiernie, lecz zależnie od położenia względem korby.
Jest to związane z nierównomiernym pedałowaniem (naciskamy na pedały, a nie ciągniemy).
Zęby tarczy zużywają się z tego powodu nierównomiernie wokół obwodu.
Przekładacie tarcze, powiedzmy o 1/4 lub 1/5 obrotu (na ile śrubki/nity pozwalają) co jakiś czas/przebieg?

Nie przekładamy i brzmi to bez sensu z dwóch powodów:
- koronki są ułożone względem siebie w sposób zapewniający najlepszą
zmianę biegów (chodzi o nity, podcięcia itp.);
- na zużycie największy wpływ i tak ma stan łańcucha, więc choćbyś nie
wiem jak się napinał, to na styranym nie pociągniesz długo.

--
http://miki.menek.one.pl miki@menek.one.pl
Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2010-10-28 23:03:54
Autor: mmateusz
Czy przekladacie tarcze ?
Dnia 28.10.2010 14:51 użytkownik  666 napisał :
Nie przekładamy i brzmi to bez sensu z dwóch powodów:
- koronki są ułożone względem siebie w sposób zapewniający najlepszą
zmianę biegów (chodzi o nity, podcięcia itp.);
- na zużycie największy wpływ i tak ma stan łańcucha, więc choćbyś nie
wiem jak się napinał, to na styranym nie pociągniesz długo.

we "flagowym" rowerze to moze nie miec sensu, ale w "trutniu na miasto" juz sens
w tym widze:
- czesto wystarczy tylko przekrecic srodkowa tarcze o 90 stopni i korba przyjmie
kolejne 2 łancuchy - koszty spadaja.
- szybkosc zmiany biegow nie ma az takiego znaczenia, wazne ze w ogole zmienia.

--
mk

--


Data: 2010-10-29 20:32:57
Autor: kml
Czy przekladacie tarcze ?

Użytkownik <mmateusz@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:173a.00000492.4cc9e53anewsgate.onet.pl...

we "flagowym" rowerze to moze nie miec sensu, ale w "trutniu na miasto" juz sens
w tym widze:
- czesto wystarczy tylko przekrecic srodkowa tarcze o 90 stopni i korba przyjmie
kolejne 2 łancuchy - koszty spadaja.
- szybkosc zmiany biegow nie ma az takiego znaczenia, wazne ze w ogole zmienia.

Szczerze, wole świeży łańcuch założyć. Szlifowałem kila razy koronki alu (środek) i czasami do 2 razy to działa. Teraz jak widzę początek problemów to szukam blatu stalowego, który jest znacznie żywotniejszy.

--
pozdrawiam
kml
http://endurorider.pl Beskidy na rowerze.
4/10/2010 test Samsung Solid B2100

Data: 2010-10-29 21:00:11
Autor: Ignac
Czy przekladacie tarcze ?
Szczerze, wole świeży łańcuch założyć. Szlifowałem kila razy koronki alu (środek) i czasami do 2 razy to działa. Teraz jak widzę początek problemów to szukam blatu stalowego, który jest znacznie żywotniejszy.

pozdrawiam
kml

   Chciałem zapytać na korbach z alu blatami to jakie osiągasz przebiegi
   do momentu kiedy zaczyna łańcuch przeskakiwać i w jakich warunkach jeżdzisz

   Ignac

--


Data: 2010-10-29 21:49:43
Autor: kml
Czy przekladacie tarcze ?

Użytkownik "Ignac" <maksWYTNIJTO@lama.net.pl> napisał w wiadomości news:173a.00000513.4ccb19bbnewsgate.onet.pl...

  Chciałem zapytać na korbach z alu blatami to jakie osiągasz przebiegi
  do momentu kiedy zaczyna łańcuch przeskakiwać i w jakich warunkach jeżdzisz

Pierwszy szlif był po ok 4kkm w MTB (Mazowsze) pod osobnikiem XXL. Potem bardzo szybko znowu trzeba było ją bobrować, góra 1kkm. W tej chwili uważam, że jak trzeba robić pierwszy szlif to już można kupować nowy blat.

Moim zdaniem blaty alu nie są idealnym rozwiązaniem dla ciężkich osób, które lubią pałować rower :)

--
pozdrawiam
kml
http://endurorider.pl Beskidy na rowerze.
4/10/2010 test Samsung Solid B2100

Data: 2010-10-28 23:03:56
Autor: mmateusz
Czy przekladacie tarcze ?
Dnia 28.10.2010 14:51 użytkownik  666 napisał :
Nie przekładamy i brzmi to bez sensu z dwóch powodów:
- koronki są ułożone względem siebie w sposób zapewniający najlepszą
zmianę biegów (chodzi o nity, podcięcia itp.);
- na zużycie największy wpływ i tak ma stan łańcucha, więc choćbyś nie
wiem jak się napinał, to na styranym nie pociągniesz długo.

we "flagowym" rowerze to moze nie miec sensu, ale w "trutniu na miasto" juz sens
w tym widze:
- czesto wystarczy tylko przekrecic srodkowa tarcze o 90 stopni i korba przyjmie
kolejne 2 łancuchy - koszty spadaja.
- szybkosc zmiany biegow nie ma az takiego znaczenia, wazne ze w ogole zmienia.

--
mk

--


Czy przekladacie tarcze ?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona