Czy przekładnia kierownicza zębatkowa i listwowa t o ten sam rodzaj przekładni??

Data: 2009-11-26 13:34:39
Autor: Wojtas
Czy przekładnia kierownicza zębatkowa i listwowa t o ten sam rodzaj przekładni??
Witam!
Pytanie może jest głupie ale jestem laikiem w temacie. Czy przekładnia
listwowa potocznie zwana maglownicą to inaczej mowiąc przekładnia
zębatkowa? Nigdzie w sieci nie mogę znaleźć informacji na temat
przekładni listwowych.

Data: 2009-11-26 22:37:38
Autor: Artur Maśląg
Wojtas pisze:
[...]

Tak.

--
Jutro to dziś - tyle że jutro.

Data: 2009-11-26 13:45:43
Autor: Wojtas
On 26 Lis, 22:37, Artur Maśląg <futr...@polbox.com> wrote:
Wojtas pisze:

> [...]
> listwowa potocznie zwana maglownicą to inaczej mowiąc przekładnia
> zębatkowa? Nigdzie w sieci nie mogę znaleźć informacji na temat

Tak.

Czyli przekładnia zębatkowa to przekładnia listwowa czyli magliwnica?

Data: 2009-11-27 12:15:24
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg
Czy przekładnia kierownicza zębatkowa i listwowa to ten sam rodzaj przekładni? ?
Wojtas pisze:
(...)
Czyli przekładnia zębatkowa to przekładnia listwowa czyli magliwnica?

Tak można przyjąć - różne potoczne określenia zębatej przekładni
liniowej, najczęstszego rozwiązania w układach kierowniczych :)

Data: 2009-11-27 02:53:12
Autor: Paweł Olaszek
On 26 Lis, 22:34, Wojtas <sc...@interia.pl> wrote:
Pytanie może jest głupie ale jestem laikiem w temacie. Czy przekładnia
listwowa potocznie zwana maglownicą to inaczej mowiąc przekładnia
zębatkowa?

Pytanie absolutnie nie głupie- w technice zębatka to potoczna nazwa
listwy zębatej. Wiele osób tak nazywa koła zębate, a to błąd.

--
pozdrawiam,
Paweł

Data: 2009-11-27 12:12:32
Autor: Agent

Użytkownik "Paweł Olaszek" <olaszek.grupy@gmail.com> napisał w wiadomości news:eb059c49-9c2e-4eff-9646-e658b00ebbe7m26g2000yqb.googlegroups.com...
[...]

Ja zębatką nazywam koło łańcuchowe.

Data: 2009-11-27 03:35:04
Autor: Paweł Olaszek
On 27 Lis, 12:12, "Agent" <wprzyjem...@onet.ue> wrote:
Użytkownik "Paweł Olaszek" <olaszek.gr...@gmail.com> napisał w wiadomościnews:eb059c49-9c2e-4eff-9646-e658b00ebbe7m26g2000yqb.googlegroups.com...
On 26 Lis, 22:34, Wojtas <sc...@interia.pl> wrote:

Ja zębatką nazywam koło łańcuchowe.

co nie zmienia faktu że to błąd. 90% Polaków mówi wziąść, co nie
zmienia faktu że poprawnie mówi się wziąć.

--
pozdrawiam,
Paweł

Data: 2009-11-27 13:03:30
Autor: Agent

Użytkownik "Paweł Olaszek" <olaszek.grupy@gmail.com> napisał w wiadomości news:853ebbc8-4d2f-4643-a855-bc61b7b3d236x31g2000yqx.googlegroups.com...
[...]

Się nie spieram :)

Czy przekładnia kierownicza zębatkowa i listwowa t o ten sam rodzaj przekładni??