Czy pseudo-Żydzi sąi semitami?

Data: 2009-06-21 12:43:27
Autor: Pistacjusz
Czy pseudo-Żydzi sąi semitami?
Chciałem Ci jeszcze zwrócić uwagę na jedną bardzo istotną kwestię.
Pochodzenie języka hebrajskiego. Faktycznie jest to wersja kananejska
języka fenickiego.
Dlatego nie budzi zdziwienia, że Tora jest faktycznie przerobionym i
przetłumaczonym na ten język zbiorem mitów i opowieści pochodzących od
wielu innych ludów - faktycznie nie ma tam niczego oryginalnego ani
niczego co można by nazwać "żydowskim".
Dopiero Talmud jest całkowicie "żydowskim" tworem, Tora absolutnie nim
nie jest.

Data: 2009-06-21 21:59:28
Autor: abc
[...]

Abraham (Ibrahim) wyszedł z miasta Ur i zapewne znał epos o Gilgameszu.

--
Nie da się oddzielić polityki od religii. Nie da się w człowieku oddzielić katolika od obywatela. Rozdział państwa od Kościoła jest sztuczny.

Data: 2009-06-21 14:58:33
Autor: Pistacjusz
On 21 Cze, 21:59, "abc" <opp...@wp.pl> wrote:
> [...]

Abraham (Ibrahim) wyszedł z miasta Ur i zapewne znał epos o Gilgameszu.

katolika od obywatela. Rozdział państwa od Kościoła jest sztuczny..

Tak :) Cała historia Abrahama jest sumeryjska, bez znalomości tej
kultury niezrozumiała i dziwaczna. Na przykład sprawa zmiany imienia z
Saraj na Sara i zaawansowany "wiek" rodziców. Zmiana imienia była
konieczna ponieważ datę urodzin wyznaczało nadanie imienia a w związku
z tym horoskop. W horoskopie Saraj była bezpłodna dlatego trzeba jej
było zmienić imię. To taki drobny przykład - tam jest dużo takich
rzeczy.

Czy pseudo-Żydzi sąi semitami?