Czy radiesteta albo wrozbita moga byc bieglymi?

Data: 2009-02-26 06:57:26
Autor: januszek
Czy radiesteta albo wrozbita moga byc bieglymi?
Czy Radiesteta, Astrolog albo Wróżbita moga być biegłym sądowymi, którzy swoje opinie np w zakresie przepowiadania przyszłości za pomocą zwierciadła lub kryształu przedstawią jako dowód w Sądzie? Ano najwyraźniej według Ministra Pracy i Polityki Społecznej jak najbardziej.

Zobaczcie proszę List otwarty w obronie rozumu na stronie: http://www.cft.edu.pl/protest/index.php

j.

--
Dzien DARWINA http://www.dziendarwina.pl

Data: 2009-02-26 10:26:41
Autor: Olgierd
Dnia Thu, 26 Feb 2009 07:57:26 +0100, januszek napisał(a):

[...]

Lista jest głupia, protest jest głupi.

Na liście nie ma... prawnika. To ja już nie wiem czy aby nie powinienem iść do domu i na spacer z psem.

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd
Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

Data: 2009-02-26 21:39:31
Autor: jb
Olgierd <no.email.no.spam@no.problem> napisał(a):

Na liście nie ma... prawnika. To ja już nie wiem czy aby nie powinienem iść do domu i na spacer z psem.

A kiedykolwiek istniał taki zawód? I czym niby miała zajmowac się osoba go
wykonujaca? --

Data: 2009-02-27 08:35:52
Autor: Olgierd
Dnia Thu, 26 Feb 2009 21:39:31 +0000,  jb napisał(a):

Na liście nie ma... prawnika. To ja już nie wiem czy aby nie powinienem
iść do domu i na spacer z psem.

A kiedykolwiek istniał taki zawód? I czym niby miała zajmowac się osoba
go wykonujaca?

Nie, nie istniał, nie istnieje i istnieć nie będzie. A czym się zajmowały osoby, które uważały się za prawników? Pewnie niczym ;-)

Data: 2009-02-27 10:24:33
Autor: Marek Dyjor
Olgierd wrote:
[...]

ale za to jakie to nieistniejące zajęcie jest dochodowe?

Data: 2009-02-27 09:32:58
Autor: Olgierd
Dnia Fri, 27 Feb 2009 10:24:33 +0100, Marek Dyjor napisał(a):

[...]

To zależy, zwykle od 1276 zł w górę.

Data: 2009-02-27 21:07:34
Autor: jb
Czy radiesteta albo wrozbita moga byc bieglymi?
Olgierd <no.email.no.spam@no.problem> napisał(a):

Nie, nie istniał, nie istnieje i istnieć nie będzie.

Odkąd pamietam, takiego zawodu nie było w żadnych wykazach.

A czym się zajmowały
osoby, które uważały się za prawników? Pewnie niczym ;-)

Nie wiem, bo nie znam takich osób. Znam prokuratorów, sędziów, adwokatów,
radców prawnych, doradców podatkowych, doradców, nauczycieli akademickich...
Ale nie znam żadnego "prawnika". I jakos trudno mi sobie wyobrazić, czym
mógłby się zajmować. Osoba z dyplomem magistra prawa to coś jak osoba z maturą - wykształcenie
wyższe, bez wyuczonego zawodu. ;) Dyplom otwiera dopiero droge do zdobycia
konkretnego zawodu.

Data: 2009-02-27 21:56:25
Autor: Olgierd
Dnia Fri, 27 Feb 2009 21:07:34 +0000,  jb napisał(a):

Nie, nie istniał, nie istnieje i istnieć nie będzie.

Odkąd pamietam, takiego zawodu nie było w żadnych wykazach.

Bardzo możliwe, niczego to jednak nie zmienia. BTW być może tylko dobrze -- skoro jest tam wróżka...

[...]

Aha, czyli ta olbrzymia większość absolwentów prawa, na etatach prawników w przedsiębiorstwach, w administracji, etc. -- nie wiadomo czym mogłaby się zajmować ta ludzka masa...
No dobrze, już nie dociekam.

Data: 2009-02-27 22:20:46
Autor: jb
Czy radiesteta albo wrozbita moga byc bieglymi?
Olgierd <no.email.no.spam@no.problem> napisał(a):

Aha, czyli ta olbrzymia większość absolwentów prawa, na etatach prawników w przedsiębiorstwach,

Etat prawnika w przedsiebiorstwie? Nie słyszałem o takim w tych
przedsiębiorstwach, z którymi miałem do czynienia. Możesz wskazać jakieś
przedsiebiorstwo, które ma w umowie o pracę podpisanej z pracownikiem wpisane
stanowisko "prawnik"?

w administracji,

To są urzędnicy.

Data: 2009-02-27 23:12:45
Autor: Patryk Włos
[...]

No patrz, a ja znam co najmniej kilku prawników pracujących jako "prawnicy" w różnych firmach.

Czym się zajmują? Proste: wstępną obsługą prawną firmy, wstępnymi opiniami na różne tematy, przygotowywaniem dokumentów, wymianą informacji i dokumentów z zewnętrznymi prawnikami (tymi drogimi, "kwalifikowanymi") i wieloma innymi rzeczami tego pokroju.

--
Zobacz, jak się pracuje w Google:
http://pracownik.blogspot.com

Data: 2009-02-27 22:22:58
Autor:
Patryk Włos <patryk.wlos@invalid.peel> napisał(a):

[...]

Jak napisałem wyżej - jakie stanowisko pracy mają wpisane w umowie? Jesteś
pewien, że "prawnik"? --

Data: 2009-02-27 23:44:33
Autor: Patryk Włos
[...]

W jednym przypadku dosłownie "prawnik", w jednym "specjalista ds. prawnych". W pozostałych nie jestem pewien.

Ale podkreślam - to są typowi wyrobnicy prawni. "Prawdziwy" prawnik kosztuje 300 PLN za godzinę - a taki "prawnik" firmowy go zastępuje tam, gdzie bez pomocy "prawdziwego" można się obejść, oraz koordynuje współpracę z tymi "prawdziwymi". Taka jego rola.

Data: 2009-02-26 10:36:05
Autor: SDD

Użytkownik "januszek" <januszek@polska.irc.pl> napisał w wiadomości news:slrngqcfaf.qol.januszekgimli.mierzwiak.com...
[...]

Nie wiem jak tam w sadzie, ale w dzialalniach operacynych jasnowidze zawsze byli i sa "stosowani" - zarowno przez milicje jak i policje - z przewaznie pozytywnym skutkiem. To, ze w cos nie wierzysz nie znaczy, ze to cos nie istnieje.

Pozdrawiam
SDD

Data: 2009-02-26 02:11:32
Autor: SzalonyKapelusznik
On 26 Lut, 10:36, "SDD" <sddwyt...@towszechwiedza.pl> wrote:
Użytkownik "januszek" <janus...@polska.irc.pl> napisał w wiadomościnews:slrngqcfaf.qol.januszekgimli.mierzwiak.com...

> [...]

pozytywnym skutkiem. To, ze w cos nie wierzysz nie znaczy, ze to cos nie

Zadam mozliwosc przesluchania ksiedza jak mi piorun spali dom.

Data: 2009-02-26 03:14:01
Autor: BK
Czy radiesteta albo wrozbita moga byc bieglymi?
On Feb 26, 11:11 am, SzalonyKapelusznik <szalonykapelusz...@gmail.com>
wrote:

> [...]

> Pozdrawiam
> SDD

Zadam mozliwosc przesluchania ksiedza jak mi piorun spali dom.

Sad moze przesluchac i wioskowego idiote. Zaden problem. Kwestia sadu
jak oceni zeznania, jak oceni dowody i jaka wersje uzna za prawdziwa.

Samo przesluchanie kogos nie wskazuje na fakt, ze sie temu komus
absolutnie wierzy we wszystko.

Data: 2009-02-26 11:16:38
Autor: SDD

Użytkownik "SzalonyKapelusznik" <szalonykapelusznik@gmail.com> napisał w wiadomości news:5a39fe4f-214c-4353-b6fd-9ab6ddb6653ct3g2000yqa.googlegroups.com...

Zadam mozliwosc przesluchania ksiedza jak mi piorun spali dom.

Pamietaj tylko o mozliwosci powolania sie przez niego na tajemnice spowiedzi :)
Wtedy z przesluchania dupa blada

Pozdrawiam
SDD

Data: 2009-02-26 10:53:22
Autor: Przemek Lipski

Użytkownik "SDD" <sddwytnij@towszechwiedza.pl> napisał w wiadomości news:go5q65$tf9$1news.onet.pl...

[...]

Pamietaj tylko, że tajemnica spowiedzi dotyczy jedynie personaliów i powiązania danych informacji z nimi. Jak to jest zachowane, to  ksiądz może powiedzieć wszystko co usłyszał na spowiedzi.

Pozdrawiam Przemek

Data: 2009-02-26 15:02:28
Autor: Szymon von Ulezalka
[...]

ale zaraz zaraz- chcesz mi powiedziec, ze jezeli np Jan Kowalski
pojdzie do spowiedzi i powie, miedzy innymi, ze zamierza te swoja
stara siekiera zarabac, i pozniej owa Kowalska gdzies 'zaginie' to
ksiezulo moze niewspomniec nic o tym? Co w sytuacji gdy jeszcze ona
niezginela, ale szansa na to ze zginie jest jak najbardziej realna- to
mi chyba niepowiesz, ze ksiadz nie moze zlozyc donosu do policji?

Data: 2009-02-27 10:41:30
Autor: Gan
[...]

Złożyć może; nie można za to pociągnąć go do odpowiedzialności jeżeli nie wyjawi tego co usłyszał w ramach spowiedzi na żądanie. Co się tak dziwisz?Adwokatowi też klient może wszystko powiedzieć.

Data: 2009-02-26 10:38:53
Autor: januszek
SDD napisał(a):

[...]

I Sady uznaja to jako dowod w sprawie? Czy jak? Po za tym to ze Ty wierzysz w bajki wcale nie znaczy, ze te bajki to prawda ;)

j.

--
Dzien DARWINA http://www.dziendarwina.pl

Data: 2009-02-26 11:49:17
Autor: SDD

Użytkownik "januszek" <januszek@polska.irc.pl> napisał w wiadomości news:slrngqcs9r.sn4.januszekgimli.mierzwiak.com...
SDD napisał(a):

I Sady uznaja to jako dowod w sprawie? Czy jak? Po za tym to ze Ty
wierzysz w bajki wcale nie znaczy, ze te bajki to prawda ;)

 Zazwyczaj nie musza, bo jesli jasnowidz czy inny radiesteta wykona jakies czynnosci w ramach dzialan operacyjnych (np. wskaze miejsce, gdzie znajduja sie zwloki), to pozniej juz do dziela biora sie przedstawiciele innych zawodow (np. specjalisci od DNA :)

Pozdrawiam
SDD

Data: 2009-02-26 11:55:09
Autor: SDD
[...]

Poza tym jakich bieglych powolalbys w procesie cywilnym, w ktorym jeden radiesteta pozywa drugiego np. o naruszenie praw autorskich do czegos tam?
Fizyka jadrowego bys powolal, czy moze angliste. Wiem, pewnie Ty najchetniej psychiatre bys powolal, ale IMHO nie rzecza sadu jest w takich sytuacjach wnikac w prawdziwosc czy falszywosc ich metod i dzialan.

Pozdrawiam
SDD

Data: 2009-02-26 12:09:15
Autor: januszek
SDD napisał(a):

Poza tym jakich bieglych powolalbys w procesie cywilnym, w ktorym jeden radiesteta pozywa drugiego np. o naruszenie praw autorskich do czegos tam?

No tak, zupelnie nie pomyslalem, ze w dziedzinie praw autorskich radiesteci sa najwyzsza wyrocznia, mea culpa ;P

j.

--
Dzien DARWINA http://www.dziendarwina.pl

Data: 2009-02-26 13:28:17
Autor: SDD

Użytkownik "januszek" <januszek@polska.irc.pl> napisał w wiadomości news:slrngqd1jb.th6.januszekgimli.mierzwiak.com...

No tak, zupelnie nie pomyslalem, ze w dziedzinie praw autorskich
radiesteci sa najwyzsza wyrocznia, mea culpa ;P

Na sali sadowej specjalista od prawa ma byc przede wszystkim sedzia.
Bieglych powoluje sie jako specjalistow ze swych dziedzin.

Pozdrawiam
SDD

Data: 2009-02-26 13:00:40
Autor: januszek
SDD napisał(a):

[...]

W zupelnosci sie zgadzam i dlatego, ze sie z tym zgadzam nie rozumiem dlaczego chcialbys aby w sporze *o-naruszenie-praw-autorskich* pomiedzy dwoma radiestetami Sad mialby na bieglego powolac trzeciego.

j.

--
Dzien DARWINA http://www.dziendarwina.pl

Data: 2009-02-26 14:11:20
Autor: SDD

Użytkownik "januszek" <januszek@polska.irc.pl> napisał w wiadomości news:slrngqd4jo.tv7.januszekgimli.mierzwiak.com...

W zupelnosci sie zgadzam i dlatego, ze sie z tym zgadzam nie rozumiem
dlaczego chcialbys aby w sporze *o-naruszenie-praw-autorskich* pomiedzy
dwoma radiestetami Sad mialby na bieglego powolac trzecie0go.

Np radiesteta mistrz Pafnucy zarzuca swemu koledze po fachu, mistrzowi Eustachemu, ze ten sprzedaje ekrany izolujace promieniowane zyl wodnych wg jego projektu - i o to pozywa go do sadu. pozwany z kolei podnosi, ze ekrany stosowal juz przed wojna znany jasnowidz Ossowiecki. Sadowi nie chce sie szukac w zrodlach stosowanych informacji i powoluje bieglego z dziedziny radiestezji, coby wydal opinie, czy rozwiazania stosowane w ekranach Pafnucego istotnie sa takei same jak Ossowieckiego, czy jednak inne. Na przyklad ocs takiego.

Pozdrawiam
SDD

Data: 2009-02-26 13:29:41
Autor: januszek
SDD napisał(a):

[...]

Mimo tego, ze wiedzialem co napiszesz zanim to napisales, bo z prekognicji zawsze bylem dobry - to poplakalem sie ze smiechu ;)

j.

--
Dzien DARWINA http://www.dziendarwina.pl

Data: 2009-02-26 23:39:26
Autor: jb
SDD <sddwytnij@towszechwiedza.pl> napisał(a):
[...]

To nie jest sprawa z zakresu praw autorskich. To własność przemysłowa albo
nieuczciwa konkurencja.

Data: 2009-02-26 13:15:12
Autor: Olgierd
Dnia Thu, 26 Feb 2009 13:28:17 +0100, SDD napisał(a):

No tak, zupelnie nie pomyslalem, ze w dziedzinie praw autorskich
radiesteci sa najwyzsza wyrocznia, mea culpa ;P

Na sali sadowej specjalista od prawa ma byc przede wszystkim sedzia.

Ech, tak to wygląda nawet wg kodeksów. W życiu bywa różnie ;-)

Data: 2009-02-26 15:47:05
Autor: ML
[...]

I nikomu nie udało się do tej pory wiarygodnie udowodnić takich umiejętności,
bo ...? Moce jasnowidzów nie działają w pobliżu kamer i nie są kompatybilne ze
statystyką?

Data: 2009-02-26 17:48:22
Autor: SDD

Użytkownik "ML" <owynbeleforte@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości news:go6dho$dco$1inews.gazeta.pl...

I nikomu nie udało się do tej pory wiarygodnie udowodnić takich umiejętności,
bo ...? Moce jasnowidzów nie działają w pobliżu kamer i nie są kompatybilne ze
statystyką?

Bo zawsze sie znajda scepycy, ktorzy nawet w najbardziej kompletnym calym beda doszkiwac sie dziury?
W kazdym razie policje calego swiata korzystaja z uslug roznego rodzaju jasnowidzow i to jest niezaprzeczalny fakt.

Pozdrawiam
SDD

Data: 2009-02-26 23:35:36
Autor: Marek Dyjor
SDD wrote:
[...]

to jest fakt że marnotrawi sie społeczne pieniądze na zatrudnianie hochsztaplerów którymi policja powinna sie zajmować ale jako osobami przeciwko którym sie prowadzi postępowanie.

Homeopatyki też są uznawana za leki i sprzedawane w aptekach choć są zwykłą wodą z cukrem i ich miejsce jest w cukierni lub spożywczaku, przy oranżadach.

Data: 2009-02-27 09:16:29
Autor: januszek
SDD napisał(a):

W kazdym razie policje calego swiata korzystaja z uslug roznego rodzaju jasnowidzow i to jest niezaprzeczalny fakt.

Dzieki temu kryja prawdziwych informatorow... ;) Niezaprzeczalnym faktem jest to, ze nigdy nie ogloszono, ze udalo sie potwierdzic takie zdolnosci. Co pozwala wnioskowac ze sa to bajki lub tez kiedy sie ktos o takich zdolnosciach trafi to natychmiast znika i... ;) dla milosnikow konspiracji i spiskow ;)

j.

--
Dzien DARWINA http://www.dziendarwina.pl

Data: 2009-02-26 19:59:43
Autor: Marek Dyjor
SDD wrote:
[...]

bo w policji też pracują wierzący niedouczeni idioci.

Data: 2009-02-26 20:12:50
Autor: SDD

Użytkownik "Marek Dyjor" <mdyjor@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:go6or9$nsj$1news.onet.pl...

bo w policji też pracują wierzący niedouczeni idioci.

Ludzie dziela sie na 3 grupy:
- ci, ktorzy nic nie wiedza,
- ci, ktorym wydaje sie, ze cos wiedza,
- ci, ktorzy wiedza.

Niewierzacy w zjawiska nadprzyrodzone zaliczaja sie tylko i wylacznie, do tej drugiej grupy.

Pozdrawiam
SDD

Data: 2009-02-26 23:29:36
Autor: Marek Dyjor
SDD wrote:
[...]

tylko szkoda że te zdolności dziwnie zanikają gdy chce sie je soliodnei zweryfikować.

Data: 2009-02-26 23:43:15
Autor: SDD

Użytkownik "Marek Dyjor" <mdyjor@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:go754r$t0o$1news.onet.pl...

tylko szkoda że te zdolności dziwnie zanikają gdy chce sie je soliodnei zweryfikować.

Ja nie mowie, ze wszysci ci, ktorzy twierdza, ze je maja - maja je.
Z wlasnego doswiadczenia wiem, ze najlepsze zdolnosci w tym kierunku maja ci, ktorzy sie tym publicznie nie chwala i nie sprzedaja tego za ciezkie pieniadze...

Pozdrawiam
SDD

Data: 2009-02-26 23:49:24
Autor: Liwiusz
SDD pisze:
[...]

   No patrz, ja się nie chwalę, nie sprzedaję, a zdolności nie mam :)

   A poważnie: jak ktoś ma takie zdolności, to powinien się drogo sprzedawać. Drogo, aby z tych ponadnaturalnych zdolności mógł skorzystać ten, komu najbardziej na tym zależy. Jednakże jako racjonalista wydaje mi się, że tutaj bardziej działa psychologia, a nie siły nadprzyrodzone. Ale skoro czasem autosugestia/placebo/zdolność logicznego przewidzenia przyszłości/zastosowanie wróżby zamiast losowania równorzędnych rozwiązań jest tym, co ludzie potrzebują i co działa, to dobrze.

--
Liwiusz

Data: 2009-02-27 09:18:54
Autor: januszek
SDD napisał(a):

Niewierzacy w zjawiska nadprzyrodzone zaliczaja sie tylko i wylacznie, do tej drugiej grupy.

W takim razie kim sa wierzacy w zjawiska nadprzyrodzone? Ludzmi, ktorzy opieraja sie na czym czego nie mozna udowodnic, czyli na wierze? Bo tam gdzie cos mozna opisac naukowo tam miejsca na wiare juz nie ma.

j.

--
Dzien DARWINA http://www.dziendarwina.pl

Data: 2009-02-26 23:26:15
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "SDD" <sddwytnij@towszechwiedza.pl> napisał w wiadomości news:go5nq4$m47$1news.onet.pl...
[...]

Z tym stosowaniem, to ja bym nie popadał w przesadę. Nie słyszałem o użyciu tej techniki z inicjatywy własnej organów ścigania. Natomiast bywa, że jest to inicjatywa rodziny, której trudno po prostu odmówić. Przykładowo jak zginie dziecko i zupełnie nie wiadomo gdzie szukać, to taki jasnowidz po prostu robi za maszynę losującą. Wszystkich miejsc w pierwszej kolejności przeszukać nie sposób, więc większej szkody nie ma, jeśli spośród jednakowo prawdopodobnych przeszukamy akurat te wskazane przez wróżbitę. A czyni się tak raczej dla tzw. "świętego spokoju", niż z wiary, że akurat to jest najlepsze rozwiązanie. Bo niechby tak przez przypadek gość trafił, a Policja nie sprawdziła.

Przypominam sobie kilka lat temu akcje z dzieckiem, które nagle zaginęło w okolicach sporej rzeki. Rodzina się uparła na radiestetę. Pierwszy typ był, że leży w jakimś tunelu lub kanale zasypane i wzywa pomocy, więc sprawdzono tunel kolejowy (akurat faktycznie był niedaleko) oraz wszystkie mniej lub bardziej prawdopodobne studzienki ściekowe. Drugi typ, że spadło z urwiska, więc spenetrowano pobliski kamieniołom, a później wszelkie znane osuwiska. Trzeci trop był, że leży gdzieś w krzakach nad rzeką, więc kilkudziesięciu policjantów, strażaków i strażników granicznych spenetrowało 10 km brzegu rzeki.

Po tygodniu okazało się, że racje miał pies tropiący, który wywęszył już po godzinie, że dziecko poszło nad rzekę i tam wpadło, bo brzeg się po powodzi obsunął. Wg sekcji zwłok nie żyło już kilka dni w czasie, gdy radiesteta wodził wszystkich za nos. W miejscu, do którego doprowadził pies było obsunięcie brzegu, a zwłoki wyłowiono kilkadziesiąt kilometrów niżej.

Najgorsze jest to, że radziasteci i inni jasnowidze w znanych mi wypadkach nie wskazywali konkretnego miejsca (bo to się daje szybko zweryfikować i nie stanowi problemu), tylko jakieś dziwne opisy, do których na dobrą sprawę można dopasować pół powiatu. Tak też w sumie było w tym wypadku, jak się przyjrzeć. Może i ten brzeg je przysypał. Było osuwisko. No i ostatecznie faktycznie zwłoki wędkarz zauważył zaplątane w przybrzeżne szuwary.

Czy radiesteta albo wrozbita moga byc bieglymi?