Czy refrendum to hucpa?

Data: 2009-09-17 19:31:42
Autor: adam
Czy refrendum to hucpa?
Prosba o porade. A pewnej gminie ma sie odbyc referendum lokalne odwolujace
burmistrza.
Burmistrz ten, na swoim blogu internetowym, ktory adresuje do mieszkancow,
napisal tak:
"Proszę mi wybaczyć, ale ani ja, ani moi najbliżsi w tej hucpie udziału nie
weźmiemy. Spędzimy ten dzień w gronie rodziny. Nie sądzą Państwo, że to
najlepszy wybór?"
Czy cos w tej wypowiedzi jest prawnie nie w porzadku?
1. Czy demokratyczna procedure, jaka jest referendum lokalne, mozna nazywac hucpa?
2. Czy powyzsza wypowiedz burmistrza nie jest nawolywaniem do nie uczestniczenia
w demokratycznej procedurze? Nie jest nawolywaniem do tego, aby nie isc na
referendum? I czy to jest prawnie dopuszczalne takie zachowanie burmistrza?
adam

Data: 2009-09-17 19:55:22
Autor: SDD
Czy refrendum to hucpa?

Użytkownik "adam" <adamertWYTNIJTO@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:6f6a.00000133.4ab2727enewsgate.onet.pl...

1. Czy demokratyczna procedure, jaka jest referendum lokalne, mozna nazywac hucpa?

Nie boj nic - tak jest wszedzie.
U nas w Radomsku jak chciano 4 lata temu odwolac prezydenta, to takie samo bylo szczekanie i dokladnie to samo slowo bylo uzyte :)

Pozdrawiam
SDD

Data: 2009-09-17 20:13:17
Autor: adam
Czy refrendum to hucpa?
Nie boj nic - tak jest wszedzie.
U nas w Radomsku jak chciano 4 lata temu odwolac prezydenta, to takie samo bylo szczekanie i dokladnie to samo slowo bylo uzyte :)

I odwolascie? Mnie chodzi o to czy takie nawolywanie nie jest lamaniem prawa?
adam

Data: 2009-09-17 20:26:55
Autor: SDD
Czy refrendum to hucpa?

Użytkownik "adam" <adamertWYTNIJTO@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:6f6a.00000139.4ab27c3dnewsgate.onet.pl...

I odwolascie? Mnie chodzi o to czy takie nawolywanie nie jest lamaniem prawa?
adam

Nie - byla za niska frekwencja. Nic zreszta dziwnego, gdyz we wszystkich miejskich instytucjach byly mniejsze lub wieksze naciski na pracownikow itp, ze jesli pojda glosowac to moga sie pozegnac z posada itp. Sam pracowalem w meijskiej instytucji wiec wiem co mowie :) - zreszta nie dalem sie zastraszyc i zaglosowalem.

Rok pozniej byly wybory i dopiero wtedy pozegnal sie z korytem.

Pozdrawiam
SDD

Data: 2009-09-19 13:00:10
Autor: adam
Czy refrendum to hucpa?
Prezydent Gliwic, ktory ma byc odwolywany poprzez referendum, publicznie mowi tak:
"Nikt przyzwoity i racjonalny nie powinien w tym uczestniczyc. W awanturze, jaka
jest referendum, sie nie powinno uczestniczyc. Uwazam, ze gliwiczanie nie
powinni w tym brac udzialu. Pozostanie w domu jest aktem wyborczym. Uwazam, ze
pozadni nie powinni isc na referendum."
Prosze o porade, czy takie wypowiedzi sa prawnie dopuszczalne.
adam

Data: 2009-09-19 06:02:29
Autor: BK
Czy refrendum to hucpa?
On 19 Wrz, 13:00, "adam" <adamertWYTNI...@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

Sa. Kazdy ma prawo do nawolywania do udzialu w referendum/wyborach i
kazdy ma prawo nawolywania do nieglosowania. Nie branie udzialu w
glosowaniu tez jest sposobem na wyrazenie swoich pogladow - chcesz im
tego zabronic? :)

Data: 2009-09-19 15:09:39
Autor: adam
Czy refrendum to hucpa?
[...]
Tak, bo jest to nawolywanei do ignorowania procedury demokratycznej. Poza tym
jest art. 125 i 250a kk.
adam

Data: 2009-09-19 07:07:59
Autor: BK
Czy refrendum to hucpa?
On 19 Wrz, 15:09, "adam" <adamertWYTNI...@poczta.onet.pl> wrote:
> [...]
> tego zabronic? :)

Tak, bo jest to nawolywanei do ignorowania procedury demokratycznej. Poza tym

A czy jednym z istotnych praw demokracji nie jest wolnosc gloszenia
pogladow politycznych? Co z Ciebie demokrata, ktory odmawia ludziom
ich podstawowego prawa do nie glosowania? :) :) :) Kali ukrasc krowa
to oki, ale jak Kaliemu krasc to zle? :) :) :)

A calkiem serio: psim prawem kazdego obywatela jest prawo do
wyglaszania swoich opini o bezsensownosci jakiegos referendum.

Ja np. od dawna glosze bezsensownosc udzialu w wyborach do Sejmu -
Prezydenta, Senatora, Prezydenta Miasta moge sobie wybrac sam. Posla -
zebym sie w tej kabinie [za przeproszeniem] zesral - sam sobie wybrac
nie moge. Skoro sam sobie wybrac nie moge [bo uniemozliwia mi to
system proporcjonalny i ustawianie list partyjnych] to nie glosuje.
Nie chce zeby moj glos dostal ktos, komu go nie chcialem dac.

I co nalezy mnie zamknac bo jestem zbrodniarzem przeciwko procedurom
demokratycznym? :)

Ojej powaznie jest 125 i 250a kk ?

Szukasz tu porady prawnej czy masz juz swoja teze a tu wpadles sie
pochwalic/pozalic? :)

W Polsce mowienie o bezsensownosci udzialu w jakims referendum nie
jest zabronione i juz.

Data: 2009-09-19 16:14:59
Autor: Tomek
Czy refrendum to hucpa?
Dnia 19-09-2009 o 16:07:59 BK <bkapuscinski@gmail.com> napisał(a):

W Polsce mowienie o bezsensownosci udzialu w jakims referendum nie
jest zabronione i juz.

Dodajmy, że skoro w wyniku procedury demokratycznej zostało tak  postanowione,
to demokrata adam powinien to chyba uszanować :)

--
Tomek

Data: 2009-09-19 15:14:43
Autor: adam
Czy refrendum to hucpa?
> [...]
> kazdy ma prawo nawolywania do nieglosowania. Nie branie udzialu w
> glosowaniu tez jest sposobem na wyrazenie swoich pogladow - chcesz im
Poza tym jest zasadnicza roznica miedzy nawolywaniem do udzialu w referendum, a
nawolywaniem do nie brania w nim udzialu. Otoz sam udzial w referendum nie jest
rozstrzygajacy, natomiat brak udzialu tak. Chodzi o to, ze aby referendum bylo
wazne, potrzebna jest odpowiednia frekwencja. Z wyborami nie ma to nic
wspolnego, bo w wyborach nie jest istotna frakwencja.
Procz tego rzecz idzie o to , ze prezydent Gliwic okresla ludzi, ktorzy chca isc
na referendum, nieprzyzwoitymi i niemadrymi!
adam

Data: 2009-09-19 15:16:17
Autor: Tomek
Czy refrendum to hucpa?
Dnia 19-09-2009 o 15:09:39 adam <adamertWYTNIJTO@poczta.onet.pl>  napisał(a):

[...]

Pamiętam jak mój dziadek opowiadał mi że w latach 70. dwóch panów
wzięło go na głosowanie bo sam z siebie zignorował procedurę demokratyczną  :)

Poza tym
jest art. 125 i 250a kk.

Jest też z 200 innych, czemu akurat te wybrałeś?

--
Tomek

Data: 2009-09-19 15:21:05
Autor: adam
Czy refrendum to hucpa?
Pamiętam jak mój dziadek opowiadał mi że w latach 70. dwóch panów
wzięło go na głosowanie bo sam z siebie zignorował procedurę demokratyczną
:)

A latach 70. nie bylo demokracji w Polsce. Poza tym sa rzeczywiscie w Europie
zachodniej kraje demokratyczne, w ktorych za nieuczestniczenie w wyborach placi
sie kare. To jest w koncu obowiazek kazdego obywatela. Jesli a takich
procedurach nie uczetniczy sie, to nie jest obywatelem tego kraju, jest sie
marginesem. Procz tego mylisz wybory z referendum.
adam

Data: 2009-09-19 16:13:24
Autor: Tomek
Czy refrendum to hucpa?
Dnia 19-09-2009 o 15:21:05 adam <adamertWYTNIJTO@poczta.onet.pl>  napisał(a):

Pamiętam jak mój dziadek opowiadał mi że w latach 70. dwóch panów
wzięło go na głosowanie bo sam z siebie zignorował procedurę  demokratyczną :)

A latach 70. nie bylo demokracji w Polsce.

A co to jest ta mityczna demokracja? Konkretnie, w punktach,
bo chyba co innego to słowo dla nas oznacza.

Poza tym sa rzeczywiscie w Europie
zachodniej kraje demokratyczne, w ktorych za nieuczestniczenie w  wyborach placi
sie kare.To jest w koncu obowiazek kazdego obywatela.

Co jest obowiązkim każdgo obywatela? Przejście z punktu A do punktu B
żeby trupa aktorska zwana rządem miała odpowidnią legitymację?

Procz tego mylisz wybory z referendum.

Wyjaśnij mi proszę różnicę.

--
Tomek

Data: 2009-09-19 15:11:56
Autor: SDD
Czy refrendum to hucpa?

Użytkownik "adam" <adamertWYTNIJTO@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:3213.00000055.4ab4b9banewsgate.onet.pl...
Prezydent Gliwic, ktory ma byc odwolywany poprzez referendum, publicznie mowi tak:
"Nikt przyzwoity i racjonalny nie powinien w tym uczestniczyc.

Typowa gadka przedstawiciela trzody chlewnej przerazonego perspektywa odciagniecia jego ryja od zawsze pelnego koryta.

Pozdrawiam
SDD

Data: 2009-09-19 15:16:42
Autor: adam
Czy refrendum to hucpa?
Warto posluchac dokladnie co on mowi:
http://www.telewizja.gliwice.pl/artykul.php?id=2217

Data: 2009-09-19 15:16:29
Autor: SDD
Czy refrendum to hucpa?

[...]

To jest ewidentny przypadek bronienia dostepu do koryta za wszelka cene.

Przeydent, burmistrz czy wojt, ktory wie, ze naprawde jest potrzebny i wiekszosc stoi za nim, nawoluje do pojscia na referendum i glosowania przeciwko odwolaniu.
Tylko taki, ktory wie, ze wiekszosc go niw popiera a jedyna szansa jest brak wiazacego charakteru wyniku referendum spowodowanego zbyt niska frekwencja nawoluje (a takze wywiera presje przez poplecznikow) do bojkotu.

Pozdrawiam
SDD

Data: 2009-09-19 15:25:28
Autor: adam
Czy refrendum to hucpa?
[...]

Wlasnie dokladnie tak. Dzieki. Nam jednak chodzi jeszcze o to, czy on (jako
prezydent i przedmiot referendum), nie lamie prawa nawolujac do zignorowania
referendum poprzez obrazanie i zastraszanie mieszkancow.
adam

--

Czy refrendum to hucpa?