Czy rower trekingowy to dobry wybór na polskie miasta

Data: 2010-04-05 19:11:40
Autor: Menel
Czy rower trekingowy to dobry wybór na polskie miasta
Opony powinny być ostatnim elementem branym pod uwagę przy decyzji o wyborze roweru(może oprócz koloru)

Data: 2010-04-05 19:14:32
Autor: Jan Srzednicki
Czy rower trekingowy to dobry wybĂłr na polskie miasta
On 2010-04-05, Menel wrote:
Opony powinny być ostatnim elementem branym pod uwagę przy decyzji o wyborze roweru(może oprócz koloru)

Niekoniecznie. Same opony może nie, ale warto rozważyć, jakie opony
zmieszczą się w widelcu/ramie i jakie opony są dostępne w danym
rozmiarze.

Data: 2010-04-05 19:28:57
Autor: Menel
Jan Srzednicki <w_at_wrzask_dot_pl@nowhere.invalid> napisał(a):
Niekoniecznie. Same opony może nie, ale warto rozważyć, jakie opony
zmieszczą się w widelcu/ramie i jakie opony są dostępne w danym
rozmiarze.

I dlatego lepiej kupić górala

Data: 2010-04-05 19:46:20
Autor: Jan Srzednicki
On 2010-04-05, Menel wrote:
[...]

Ta, jasne. Dlaczego nie od razu Surly Pugsley?

Data: 2010-04-05 12:58:19
Autor: krzysiek-d
Czy rower trekingowy to dobry wybór na polskie miasta
On 5 Kwi, 21:46, Jan Srzednicki <w_at_wrzask_dot...@nowhere.invalid>
On 2010-04-05, Menel wrote:

> I dlatego lepiej kupić górala

Ta, jasne. Dlaczego nie od razu Surly Pugsley?

--
  Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet ::http://wrzask.pl/

Powiem tak. Jezdze po warszawie, na fulu, mam opony 2,4. Szczerze
mówiąc jest ciężej, ale od 3 lat nie złapałem jeszcze gumy (na tym
rowerze) i nie musze martwić się o dziury, chyba ze ktos gwizdnie
klape od studzienki. nie jestem najszybszy w miescie, ale mam to
gdzieĹ›. Za to jak przesiade sie na sztywniaka to wymiatam jak diabli.
Tyle ze nie lubie sztywniaka.

Data: 2010-04-05 20:04:18
Autor: Jan Srzednicki
On 2010-04-05, Menel wrote:

> I dlatego lepiej kupić górala

Ta, jasne. Dlaczego nie od razu Surly Pugsley?

Powiem tak. Jezdze po warszawie, na fulu, mam opony 2,4.

JeĹşdzij sobie czym chcesz, ale nie opowiadaj bzdur o jakichĹ› wiotkich
kołach czy teorii o przebijalności cienkich opon.

Data: 2010-04-05 13:24:00
Autor: krzysiek-d
Czy rower trekingowy to dobry wybór na polskie miasta
On 5 Kwi, 22:04, Jan Srzednicki <w_at_wrzask_dot...@nowhere.invalid>
On 2010-04-05, krzysiek-d wrote:

> [...]

JeĹşdzij sobie czym chcesz, ale nie opowiadaj bzdur o jakichĹ› wiotkich
kołach czy teorii o przebijalności cienkich opon.

to nie są bzdury tylko fakty. Uzywałem wielu opon o róznych rozmiarach
i roznych mieszankach. Z mojego doswiadczenia wynika ze opony węzsze i
takie w ktĂłrych "miesa" jest mniej sÄ… bardziej narazone na przebicie.
Tylko tyle.
A koła w tym rowerze przy jego cenie 1200 zł są moim zdaniem wiotkie.
Oczywiście, czy się o tym przekona zależy od stylu jazdy, podłożu po
którym bedzie jezdził i kilku innych czynników.

Data: 2010-04-05 20:38:31
Autor: Jan Srzednicki
wrote:

> [...]

i roznych mieszankach. Z mojego doswiadczenia wynika ze opony węzsze i
takie w ktĂłrych "miesa" jest mniej sÄ… bardziej narazone na przebicie.

Nie wiem, czego używałeś, ale istnieją zarówno cieniutkie balony, jak i
pancerne opony bardzo wąskie. Węższe opony trzeba bardziej nabić, żeby
snejków nie łapać, ale to tyle różnicy. Pompowałeś do zalecanego
ciśnienia? :P

A koła w tym rowerze przy jego cenie 1200 zł są moim zdaniem wiotkie.

ROTFL

Data: 2010-04-05 13:54:55
Autor: krzysiek-d
Czy rower trekingowy to dobry wybór na polskie miasta
On 5 Kwi, 22:38, Jan Srzednicki <w_at_wrzask_dot...@nowhere.invalid>
On 2010-04-05, krzysiek-d wrote:

> to nie s± bzdury tylko fakty. Uzywałem wielu opon o róznych rozmiarach
> i roznych mieszankach. Z mojego doswiadczenia wynika ze opony węzsze i
> takie w których "miesa" jest mniej s± bardziej narazone na przebicie.
> Tylko tyle.

Nie wiem, czego używałe¶, ale istniej± zarówno cieniutkie balony, jak i
pancerne opony bardzo w±skie. Węższe opony trzeba bardziej nabić, żeby
snejków nie łapać, ale to tyle różnicy. Pompowałe¶ do zalecanego
ci¶nienia? :P

> A koła w tym rowerze przy jego cenie 1200 zł s± moim zdaniem wiotkie.

ROTFL

--
  Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet ::http://wrzask.pl/- Ukryj cytowany tekst -

- Pokaż cytowany tekst -
Rozumiem ze Wy łapiecie albo snejki, albo nic. Ciekawe. Ja na swojej
drodze spotykam szkło, kolce w lesie, szpilki, gwozdzie. Chyba
jezdzimy w innych swiatach.
Co do kół wycofuje sie, być może wtedy kiedy ja jezdziłem na dużych
kołach były jeszcze gówniane, teraz pewnie robia super wytrzymałe i w
tej meridzie takie s±.

Data: 2010-04-05 23:15:43
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Czy rower trekingowy to dobry wybór na polskie miasta
krzysiek-d bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje (niepotrzebne skre¶lić):
Rozumiem ze Wy łapiecie albo snejki, albo nic. Ciekawe. Ja na swojej
drodze spotykam szkło, kolce w lesie, szpilki, gwozdzie. Chyba
jezdzimy w innych swiatach.

Szpilki s± najlepsze w tym zestawieniu. Jeżeli na w±skich oponach łapałe¶
gumę na szpilkach (jak wnoszę: sosnowych b±dĽ innych "drzewnych") to jeste¶
magikiem i opona nic tu nie zmieni.

--
Pozdrowienia,                            | Próżno¶ repliki się spodziewał
Tuwima c(z)ytuję z przyjemno¶ci±         | bo to mezalians byłby dla psa.

Data: 2010-04-05 21:22:52
Autor: Menel
Czy rower trekingowy to dobry wybór na polskie miasta
Marek 'marcus075' Karweta <m.karweta-nie-trawi-spamu@gmail.com> napisał(a):
krzysiek-d bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje (niepotrzebne skre¶lić): > Rozumiem ze Wy łapiecie albo snejki, albo nic. Ciekawe. Ja na swojej
> [...]

gumę na szpilkach (jak wnoszę: sosnowych b±dĽ innych "drzewnych") to jeste¶

Chyba jednak chodzi o zwykłe, krawieckie

Data: 2010-04-06 00:52:43
Autor: Coaster
Menel wrote:
[...]

Moze jednak o damskie? ;-)

--
PoZdR
"The average Joe bike guy is head to toe spandex

Data: 2010-04-06 16:01:43
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Czy rower trekingowy to dobry wybór na polskie miasta
Coaster bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje (niepotrzebne skre¶lić):
Szpilki [...]
Chyba jednak chodzi o zwykłe, krawieckie
Moze jednak o damskie? ;-)

A czy maj± gniazda na bloki?

Data: 2010-04-06 07:25:26
Autor: ...::QRT::...
Dnia Mon, 5 Apr 2010 13:54:55 -0700 (PDT), krzysiek-d napisał(a):

Rozumiem ze Wy łapiecie albo snejki, albo nic. Ciekawe. Ja na swojej
drodze spotykam szkło, kolce w lesie, szpilki, gwozdzie. Chyba
jezdzimy w innych swiatach.

ale co do tego ma wielko¶ć koła czy szeroko¶ć opony? Wiesz sa np opony z
wkładkami antyprzbiciowymi zarówno drogie (schwalbe) jak i tansze (kenda). Ja na tych tańszych kendach nie złapałem jeszcze nigdy snejka ani zwykłej
gumy co w przypadku znacznie bardziej wypasionych i grubych michelinów
XT/AT zdarzyło mi sie nie raz.

Data: 2010-04-05 23:12:09
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
[...]

A z moich obserwacji wynika, że nie masz pojęcia do czego służy manometr. --

Data: 2010-04-05 14:30:58
Autor: krzysiek-d
Czy rower trekingowy to dobry wybór na polskie miasta
On 5 Kwi, 23:12, Marek 'marcus075' Karweta <m.karweta-nie-trawi-
sp...@gmail.com> wrote:
krzysiek-d bredzi/ e/gada/be kocze/zeznaje (niepotrzebne skre li ):

> to nie s bzdury tylko fakty. Uzywa em wielu opon o r znych rozmiarach
> i roznych mieszankach. Z mojego doswiadczenia wynika ze opony w zsze i
> takie w kt rych "miesa" jest mniej s bardziej narazone na przebicie.

A z moich obserwacji wynika, e nie masz poj cia do czego s u y manometr.

--
Pozdrowienia,                            | Pr no repliki si spodziewa
Marek 'marcus075' Karweta                | Nie dam ci prztyczka ani klapsa.

A słyszałes kiedys o szpilkach uzywanych w krawiectwie?
Jeżeli na swoje potrzeby zakładasz że nie wiem jak prawidłowo
napompowac opone to trudno.
Rozumiem, ze Ty należysz do osób które nie łapia gumy w ogóle, bo
przeciez wiesz jak napompowac opony. Teraz to mnie rozbawiłe¶.

Data: 2010-04-05 23:58:00
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Czy rower trekingowy to dobry wybór na polskie miasta
krzysiek-d bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje (niepotrzebne skre¶lić):
A słyszałes kiedys o szpilkach uzywanych w krawiectwie?

Na poważnie: ile razy w ŻYCIU widziałe¶ szpilkę krawieck± w lesie, a ile
razy w mie¶cie? Ile raz złapałe¶ na tej szpilce gumę? Ile szpilek
wyci±gn±łe¶ z opon?

Data: 2010-04-06 10:09:33
Autor: Fabian
Marek 'marcus075' Karweta pisze:
[...]

ROTFL! Chyba zrobię test i rozsypię szpili na asfalcie i zobaczę czy w
ogóle jest możliwe wbicie sobie takiej w oponę bez pomocy r±k.

Fabian.

Data: 2010-04-06 12:50:15
Autor: Menel
Fabian <fabian@niematakiegoadresu.pl> napisał(a):
> [...]

ROTFL! Chyba zrobię test i rozsypię szpili na asfalcie i zobaczę czy w
ogóle jest możliwe wbicie sobie takiej w oponę bez pomocy r±k.

Jest.

Data: 2010-04-05 22:34:07
Autor: Titus Atomicus
Czy rower trekingowy todobry wybór na po lskie miasta
In article <hpddlp$mgu$1@inews.gazeta.pl>,
 "Menel " <menel13.WYTNIJ@gazeta.pl> wrote:

Jan Srzednicki <w_at_wrzask_dot_pl@nowhere.invalid> napisał(a): > Niekoniecznie. Same opony moĹĽe nie, ale warto rozwaĹĽyÄ?, jakie opony
> zmieszczÄ? siÄ? w widelcu/ramie i jakie opony sÄ? dostÄ?pne w danym
> rozmiarze.
> I dlatego lepiej kupić górala

To na gorala kupisz opony w rozmiarze 28?

TA

Data: 2010-04-05 22:48:07
Autor: MadMan
Czy rower trekingowy todobry wybór na po lskie miasta
Dnia Mon, 05 Apr 2010 22:34:07 +0200,
Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world napisał(a):

I dlatego lepiej kupić górala

To na gorala kupisz opony w rozmiarze 28?

Da się!
Ale tylko bardzo w±skie i tylko do hamulca tarczowego :)

--
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Czy rower trekingowy to dobry wybór na polskie miasta