Czy rower trekingowy to dobry wybór na polskie miasta

Data: 2010-04-05 23:28:15
Autor: arturbac
Czy rower trekingowy to dobry wybór na polskie miasta
W dniu 2010-04-05 09:36,  tater pisze:
Może ktoś jeździ na takich oponach i może coś doradzić?

Jeśli zamierzasz jeździć zimą tym samym rowerem to warto pamiętać iż
wygodnie zimą jest mieć opony kolcowane lub chociaż jedną kolcowaną i
drugą od górala i muszą się zmieścić w widelcu.

Data: 2010-04-05 23:59:14
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Czy rower trekingowy to dobry wybór na polskie miasta
arturbac bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje (niepotrzebne skreślić):
[...]

Schwalbe Marathon Winter: 35x700C. Myślę, że wejdą nawet do szosy ;-)

Data: 2010-04-06 01:27:58
Autor: arturbac
Czy rower trekingowy to dobry wybór na polskie miasta
Schwalbe Marathon Winter: 35x700C. Myślę, że wejdą nawet do szosy ;-)

Po ostatniej zimie mam pewność że im szersze tym lepiej ;-)
Przy gęstym śniegu kolce są zbędne a liczy się to na ile opona się
zapadnie i na ile gwałtownie tor jazdy pójdzie w bok.
Natomiast na prawie czystej i oblodzonej jezdni zapewne się sprawdzą.

Data: 2010-04-07 15:43:39
Autor: Henio
Czy rower trekingowy to dobry wybór na polskie miasta
1. Rower do miasta ma być tani! to ma być rower którego nie będzie
szkoda gdy go ukradną dlatego proponuję coś starego używanego a nawet
naprawiony wehikuł ze skupu złomu.
2. Opony - moja dziewczyna jeździ po mieście, często również ja na jej
rowerze na oponach 1,45, ja mam 1,95 gumę złapała mniej razy niż ja, a
gdy tylko wsiadam na jej rower myślę o zmianie opon w swoim.

Data: 2010-04-06 10:11:57
Autor: Fabian
Marek 'marcus075' Karweta pisze:
[...]

No, troszkę przesadziłeś. Często nic więcej niż 700x28c nie wchodzi.

Fabian.

Data: 2010-04-08 20:37:13
Autor: Rafał Muszczynko
arturbac <artur_no_spam@no_spam.ebasoft.com.pl> napisał(a):
> [...]

wygodnie zimą jest mieć opony kolcowane lub chociaż jedną kolcowaną i
drugą od górala i muszą się zmieścić w widelcu.

W Warszawie, gdzie 10cm śniegu zasypuje się 20cm soli, można i na slickach, o
ile nie mieszka się gdzieś daleko od głównych ulic. Przynajmniej ja tej zimy jeździłem cały czas na Schwalbe Marathonie z przodu i
semi-slicku Terra Criuser z tyłu i nie czułem w związku z brakiem kolców
jakiegoś wielkiego dyskomfortu. Nawet wtedy, gdy media głosiły paraliż miasta i armagedon, moja podróż była
tylko 4-5minut dłuższa niż zwykle (a zwykle trwa 25 minut). --

Czy rower trekingowy to dobry wybór na polskie miasta