Czy rower trekingowy to dobry wybór na polskie miasta

Data: 2010-04-06 21:45:30
Autor: tms
On 2010-04-05 09:36,  tater wrote:
Witam,
Planuję kupić rower który ma służyć dojazdom do pracy i innych miejsc w mieście.
Z tego co się rozeznałem najlepiej byłoby kupić rower trekingowy np.
Merida Crossway 20-V mam tylko takie pytanie jak rower z takimi cienkimi
oponami sprawdzi się na polskich wyboistych chodnikach/drogach i
zjazdach/wjazdach na krawężniki?
Czy może do miasta jednak lepiej kupić coś bardziej górskiego
np. Merida Matts 20-V

Teoretycznie wolałbym te cienkie opony(mniejszy opór) ale nigdy na takim
rowerze nie jeździłem dlatego nie wiem jak zachowuje się to na nierównościach
np. poniszczonych chodnikach.

Może ktoś jeździ na takich oponach i może coś doradzić?

Jeżdżę na Author Zenith na 28" - opony 45 semi-slick i IMHO są nawet ciut zbyt pancerne. Właśnie zamierzam spróbować oponek 35. Jeżdżę z sakwami więc to raczej takie minimum. Ogólnie wydaje mi się że na miasto trekking/cross będzie lepszy niż góral - stosunkowo równe i twarde nawierzchnie a można rozwinąć sensowną prędkość.

Tak więc polecam.

Data: 2010-04-07 01:14:10
Autor: Mateusz
Czy rower trekingowy to dobry wybór na polskie miasta
Tater: jeździłeś w ogóle na jakimś rowerze ? masz jakieś własne
upodobania ?
dojazd do pracy powinien odbywać się w miare cywilizowanych i
komfortowych warunkach. To, że niektórzy z Was od kołyski jeżdżą na
sprzęcie górskim to nie znaczy, że to jest najlepsze rozwiązanie - już
w ogóle na miasto. Opony na trekkinga/crossa to wiotkie badziewie ?
Kto Wam takich bajek naopowiadał ?

Tater jeżeli masz zamiar zacząć dopiero jeździć, to kup lepiej
trekkinga albo crossa - przy prawidłowym ciśnieniu w ogumieniu,
pomijając już napęd, to będzie Ci się poprostu lżej jeździć.. Poza tym:
zapewne w warunkach deszczowych pewnie nie będziesz miał ochoty na
kąpiel błotną na twarzy i plecach - pewnie zaraz miszcze jacyś
powiedzą, że zawsze można błotniki dokupić - tylko nie wiem po jaką
cholerę tak kombinować (i kupować jakiś plastikowy szajs na jedno
mocowanie), skoro w trekkingu to standard - a o bagażniku nawet nie
będę wspominał - a takie doposażenie się przydaje - szczególnie na
terenach miejskich.

Czy rower trekingowy to dobry wybór na polskie miasta