Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Czy rozrusznik może utrudniać rozruch?

Czy rozrusznik może utrudniać rozruch?

Data: 2010-11-22 10:31:59
Autor: Kamil 'Model'
Czy rozrusznik może utrudniać rozruch?
W dniu 2010-11-21 23:35, Norbert pisze:
Kilka dni temu pisałem o "chyba" padającym akumulatorze.
Mineło dni kilka i akumulator trzyma 12,59V. Alternator ładuje na 14,50
przy małym obciążeniu a przy włączonej klimie , wszystkich światłach i
innych odbiornikach prądu na 14,39V.
Zaczął mnie zastanawiać rozrusznik. Otóż kilka miesięcy temu co któreś
odpalenie potrafił tak piskliwie zazgrzytać. Objaw nie pojawił się już
od tego czasu. Ale zacząłem się zastanawiać czy to tzw ciężkie odpalenie
powiedzmy raz na 5 razy nie jest spowodowane rozrusznikiem.
Mianowicie w autach znajomych jak silnik nie chce odpalić to rozruszniki
kręcą jak oszalałe. A u mnie objaw jest czasem taki że jakby rozrusznik
kręcił z oporem aż przygasają kontrolki.
I dzieje się tak raz powiedzmy na 5 odpaleń.
Skojarzyłem sobie że to może rozrusznik ma jakąś usterke i po prostu nie
daje sąbą zakręcić.
Czy idę dobrym torem rozumowania? Czy komuś się to może trafiło?
Czy da się to zdiagnozować bez demontarzu?
Prosze o podpowiedz.
Auto to VW golf III 1,9TDI.
PS. Ta ostatnia przygoda z nie odpaleniem auta zasugerowała mi że może
rozrusznik ma jakąś pozycje w której mu coś dolega i może wtedy akurat
ustawił się w tej "złej" , stąd nie chciał odpalić samochód i przygasało
wszystko a po zakręceniu na prostowniku "opór" minął i odpalił bez
problemu.
Troche jestem w dołku finansowym i wolałbym nie wymieniać wszystkiego po
kolei a tylko wadliwy element.
Pozdrawiam.

Miałem podobnie w Golfie MK3 1,9TD. Winą okazał się rozrusznik. Szczotki kończyły swojego żywota. Rano odpalał dosyć leniwie (leniwie się rozkręcał) a jak silnik był ciepły to dobrze kręcił. Więc wymieniłem szczotkotrzymacz (koszt jakieś ~35PLN) oraz elektromagnes dla świętego spokoju (koszt ~60PLN). Roboty własnej na jakieś 2 godziny. Oczywiście musisz mieć dostęp do kanału. ROzrusznik przykręcony jest na 3 śruby z łbem 16 (zaopatrz się w dobry klucz, najlepiej nasadkę). Wykręcenie nie zajmuje dużo czasu. Przy wymianie szczotkotrzymacza odrazu prześlifuj delikatnie drobnym papierem ściernym miejsce styku szczotek z wirnikiem (było mocno brudne i zapylone od szczotek). Sprawdź też od razu tulejki w bloku i rozruszniku (koszt po ok. 1PLN za sztukę). Ja nie wymieniałem, bo są w idealnym prawie stanie. Elektromagnes wymieniłem proforma, koszt nie duży, a przynajmniej mam praktycznie cały rozrusznik zregenerowany. Bendiksu nie wymieniałem, bo wygląda bardzo dobrze. Teraz rozrusznik kręci jak głupi, czy zimny czy ciepły silnik odpala od kopa. Wcześniej ładowałem nawet aku na noc, co by zobaczyć czy to nie jego wina. Oczywiście nadal leciwie kręcił rozrusznikiem (aku wymieniony niecały rok temu).

Data: 2010-11-22 10:52:13
Autor: Norbert
Czy rozrusznik może utrudniać rozruch?
Kamil 'Model' napisał(a):

Miałem podobnie w Golfie MK3 1,9TD. Winą okazał się rozrusznik. Szczotki kończyły swojego żywota. Rano odpalał dosyć leniwie (leniwie się rozkręcał) a jak silnik był ciepły to dobrze kręcił. Więc wymieniłem szczotkotrzymacz (koszt jakieś ~35PLN) oraz elektromagnes dla świętego spokoju (koszt ~60PLN). Roboty własnej na jakieś 2 godziny. Oczywiście musisz mieć dostęp do kanału. ROzrusznik przykręcony jest na 3 śruby z łbem 16 (zaopatrz się w dobry klucz, najlepiej nasadkę). Wykręcenie nie zajmuje dużo czasu. Przy wymianie szczotkotrzymacza odrazu prześlifuj delikatnie drobnym papierem ściernym miejsce styku szczotek z wirnikiem (było mocno brudne i zapylone od szczotek). Sprawdź też od razu tulejki w bloku i rozruszniku (koszt po ok. 1PLN za sztukę). Ja nie wymieniałem, bo są w idealnym prawie stanie. Elektromagnes wymieniłem proforma, koszt nie duży, a przynajmniej mam praktycznie cały rozrusznik zregenerowany. Bendiksu nie wymieniałem, bo wygląda bardzo dobrze. Teraz rozrusznik kręci jak głupi, czy zimny czy ciepły silnik odpala od kopa. Wcześniej ładowałem nawet aku na noc, co by zobaczyć czy to nie jego wina. Oczywiście nadal leciwie kręcił rozrusznikiem (aku wymieniony niecały rok temu).

No to u mnie sytuacja identyczna.
Też na zimnym albo odpali od razu albo wlasnie zlapie zadyszke i zdechnie by doslownie za kilka sekund odpalić bez problemu...
Zreszta na cieplym ostatnio tak samo... Jedno na 5 odpaleń równa się przygasanie kontrolek i odpalenie z wielkim wysilkiem. Jakby ktoś trzymał rozrusznik i nie dawał mu się rozkręcić.

Czy rozrusznik może utrudniać rozruch?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona