Data: 2010-11-22 10:31:59 | |
Autor: Kamil 'Model' | |
Czy rozrusznik może utrudniać rozruch? | |
W dniu 2010-11-21 23:35, Norbert pisze:
Kilka dni temu pisałem o "chyba" padającym akumulatorze. Miałem podobnie w Golfie MK3 1,9TD. Winą okazał się rozrusznik. Szczotki kończyły swojego żywota. Rano odpalał dosyć leniwie (leniwie się rozkręcał) a jak silnik był ciepły to dobrze kręcił. Więc wymieniłem szczotkotrzymacz (koszt jakieś ~35PLN) oraz elektromagnes dla świętego spokoju (koszt ~60PLN). Roboty własnej na jakieś 2 godziny. Oczywiście musisz mieć dostęp do kanału. ROzrusznik przykręcony jest na 3 śruby z łbem 16 (zaopatrz się w dobry klucz, najlepiej nasadkę). Wykręcenie nie zajmuje dużo czasu. Przy wymianie szczotkotrzymacza odrazu prześlifuj delikatnie drobnym papierem ściernym miejsce styku szczotek z wirnikiem (było mocno brudne i zapylone od szczotek). Sprawdź też od razu tulejki w bloku i rozruszniku (koszt po ok. 1PLN za sztukę). Ja nie wymieniałem, bo są w idealnym prawie stanie. Elektromagnes wymieniłem proforma, koszt nie duży, a przynajmniej mam praktycznie cały rozrusznik zregenerowany. Bendiksu nie wymieniałem, bo wygląda bardzo dobrze. Teraz rozrusznik kręci jak głupi, czy zimny czy ciepły silnik odpala od kopa. Wcześniej ładowałem nawet aku na noc, co by zobaczyć czy to nie jego wina. Oczywiście nadal leciwie kręcił rozrusznikiem (aku wymieniony niecały rok temu). |
|
Data: 2010-11-22 10:52:13 | |
Autor: Norbert | |
Czy rozrusznik może utrudniać rozruch? | |
Kamil 'Model' napisał(a):
Miałem podobnie w Golfie MK3 1,9TD. Winą okazał się rozrusznik. Szczotki kończyły swojego żywota. Rano odpalał dosyć leniwie (leniwie się rozkręcał) a jak silnik był ciepły to dobrze kręcił. Więc wymieniłem szczotkotrzymacz (koszt jakieś ~35PLN) oraz elektromagnes dla świętego spokoju (koszt ~60PLN). Roboty własnej na jakieś 2 godziny. Oczywiście musisz mieć dostęp do kanału. ROzrusznik przykręcony jest na 3 śruby z łbem 16 (zaopatrz się w dobry klucz, najlepiej nasadkę). Wykręcenie nie zajmuje dużo czasu. Przy wymianie szczotkotrzymacza odrazu prześlifuj delikatnie drobnym papierem ściernym miejsce styku szczotek z wirnikiem (było mocno brudne i zapylone od szczotek). Sprawdź też od razu tulejki w bloku i rozruszniku (koszt po ok. 1PLN za sztukę). Ja nie wymieniałem, bo są w idealnym prawie stanie. Elektromagnes wymieniłem proforma, koszt nie duży, a przynajmniej mam praktycznie cały rozrusznik zregenerowany. Bendiksu nie wymieniałem, bo wygląda bardzo dobrze. Teraz rozrusznik kręci jak głupi, czy zimny czy ciepły silnik odpala od kopa. Wcześniej ładowałem nawet aku na noc, co by zobaczyć czy to nie jego wina. Oczywiście nadal leciwie kręcił rozrusznikiem (aku wymieniony niecały rok temu). No to u mnie sytuacja identyczna. Też na zimnym albo odpali od razu albo wlasnie zlapie zadyszke i zdechnie by doslownie za kilka sekund odpalić bez problemu... Zreszta na cieplym ostatnio tak samo... Jedno na 5 odpaleń równa się przygasanie kontrolek i odpalenie z wielkim wysilkiem. Jakby ktoś trzymał rozrusznik i nie dawał mu się rozkręcić. |
|