Czy rząd ma prawo wprowadzać podatek "ekologiczny"?

Data: 2009-04-30 15:55:54
Autor: wt
Czy rząd ma prawo wprowadzać podatek "ekologiczny"?
Bardzo wzburzył mnie nowoprojektowany podatek od samochodów.

Na nowe, ładne fury to sobie popatrzymy, bo starych nie będzie wolno kupić. A żarówki to kupimy na Białorusi, dobrze że granica blisko. Jak nie będzie chleba, to będziemy jeść bułki...

Data: 2009-04-30 15:57:41
Autor: Liwiusz
wt pisze:
[...]

   Już widzę te nagłówki w Wyborczej: Policjanci znaleźli w mieszkaniu 1000 nielegalnych żarówek. Właściciel mieszkania został przez sąd aresztowany na 3 miesiące. Skarb państwa stracił 50 tysięcy złotych".

--
Liwiusz

Data: 2009-05-01 01:32:51
Autor: Q
[...]

albo we wieczornych wiadomosciach:

polska policja wraz interpolem przechwycila
przemyt nielegalnych zarowek do niemiec;
zarowki probowano przemycic w oponach dwoch tirow
na bialoruskich blachach;
kierowcy juz odsiaduja wyrok w guantanamo;

Data: 2009-04-30 19:23:24
Autor: p

Użytkownik "wt" <safinwt@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:gtcaov$luu$1atlantis.news.neostrada.pl...
A żarówki to kupimy na Białorusi, dobrze że granica blisko. Jak nie będzie chleba, to będziemy jeść bułki...

Dziś buntujemy się o żarówki, stare auta. Jako zabytki będą istnieć.
Firma z Afryki chciała kupić w Polsce staromodne żelazka z duszą. Nie produkuje się:-)
Czemu ja nie chce kupić lampy naftowej, rydwanu, telewizora Wisła, kożucha z niedźwiedzia polarnego, zbroi rycerskiej,  itp ? :-)
Z następcą żarówki też się zaprzyjaźnimy.

Data: 2009-04-30 22:08:49
Autor: wt
[...]
Problem w tym, że te nowe lampy są gorsze i znacznie droższe od tych starych. Próbowałem zrobić sobie nowocześnie oświetlone miejsce pracy i nie udało się znaleźć elementów spełniających wymagania.

Data: 2009-04-30 22:19:43
Autor: SDD

Użytkownik "p" <p@rs.tu> napisał w wiadomości news:gtcmqg$1uu$1news.wp.pl...

[...]

Nie wiem, jak z TV Wisla czy rydwanem. ale jesli chodzi o lampy naftowe, to widzialem nowki w Carrefourze. Wersja bez lusterka - czyli dookolna.

Pozdrawiam
SDD

Data: 2009-04-30 22:55:09
Autor: Liwiusz
p pisze:

[...]

   Istnieje między tym różnica ZASADNICZA. Zbroja rycerska, tudzież lampa naftowa, została wyparta w  naturalny sposób, poprzez wybór samych konsumentów. Nie można tego porównywać z urzędniczymi rojeniami. Kto tego nie rozumie, żyje w roku 1984...

--
Liwiusz

Data: 2009-05-01 00:21:06
Autor: SDD

Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:gtd37d$kb5$1news.onet.pl...

  Istnieje między tym różnica ZASADNICZA. Zbroja rycerska, tudzież lampa naftowa, została wyparta w  naturalny sposób, poprzez wybór samych

Co do lapmy naftowej nie zgadzam sie zdecydowanie.
Sa nadal produkowane i uzywane - w duzo wezszym zakresie, ale jednak.

Pozdrawiam
SDD

Data: 2009-05-04 10:44:36
Autor: \\n
SDD pisze:
[...]

Co do zbroi rycerskich - też są produkowane i użytkowane.

--
Kiej wypiję flaszą wina - zaraz u mnie insza mina,
i ochota do śpiewania wnet mnie bierze i do grania

Data: 2009-05-01 11:42:50
Autor: p
[...]

Urzędnicze rojenia są od zawsze, odkąd istnieją urzędnicy.
Sam zachęcasz do przestrzegania prawa.
Żarówka jest nieistotną drobnostką - były i będą bardziej wkurzające decyzje.
Należy się buntować przeciwko organizacji, systemowi ?
Czy tzw. "terroryści" których nękają wojska różnych państw buntują się przeciw systemowi, czy tylko są wyprodukowani przez system ?
Rok 1984 mamy za sobą , realia teraźniejsze przerosły zamysł Orwella.
Matrix przed nami, albo jeszcze coś "lepszego".

Czy rząd ma prawo wprowadzać podatek "ekologiczny"?