Czy są jakieś naprawdę ciche wiatraki i prądnice?

Data: 2009-05-06 13:10:57
Autor: Panslavista
Czy są jakieś naprawdę ciche wiatraki i prądnice?

Użytkownik "Grzegorz Janoszka" <Grzegorz@nie-lubie-spamu.Janoszka.pl>
napisał w wiadomości news:gtrqnm$s8h$1news.onet.pl...

Akurat mieszkam w takim miejscu, gdzie cały czas wieje. Energię w domu
mam i tak z wiatraków, ale za nią płacę. Prąd nie jest taki drogi,
ogrzewanie tak.
Zacząłem knuć, że mogę postawić nieduży wiatrak z prądnicą i zasilić tym
dedykowany osobny prosty grzejnik (brak problemów z
częstotliwością/napięciem). Nawet kilkaset W by wystarczyło, żeby choć
troszkę ulżyć w normalnym ogrzewaniu. A nawet gdyby nie pomogło, to mam
ochotę po prostu się pobawić w majsterkowanie ;-)
Już zacząłem kombinować szczegóły, gdy sobie uświadomiłem, że takie coś
by chyba hałasowało. W promieniu kilkudziesięciu metrów są domy i okna
sąsiadów, więc gdy będą spać przy otwartych oknach, wściekliby się na
jakiś warkot za oknem cały czas.
Czy istnieje możliwość postawienia niedużego wiatraka z prądnicą tak, by
to prawie w ogóle nie hałasowało? Bo na razie widzę, że pomysł muszę
wybić z głowy :/

Pionowe skrzydła są ciche, a moc zależna tylko od wysokości.

Data: 2009-05-06 14:55:52
Autor: Lagoda
Czy są jakieś naprawdę ciche wiatraki i prąd nice?
Pionowe skrzydła są ciche, a moc zależna tylko od wysokości.

I nikt się nie zorientuje że to wiatrak :-)
--
__________________________________________MAT_______

Data: 2009-05-06 15:31:15
Autor: Panslavista
Czy są jakieś naprawdę ciche wiatraki i prądnice?

Użytkownik "Lagoda" <niespamowac lagoda malpa list kropka pl> napisał w
wiadomości news:4a0188e3$1news.home.net.pl...
> Pionowe skrzydła są ciche, a moc zależna tylko od wysokości.

I nikt się nie zorientuje że to wiatrak :-)

Mają to do siebie, że kręcą się jak wiatrak...

Data: 2009-05-06 15:43:00
Autor: Grzegorz Janoszka
Panslavista wrote:
[...]

Hmmm... no to już by była trochę duża konstrukcja, a poza tym droga. Liczyłem na coś prostego niedużym kosztem, ale widzę jednak, że nie tym razem jednak :/

--
Grzegorz Janoszka

Data: 2009-05-06 18:09:06
Autor: Panslavista

napisał w wiadomości news:4A0193E4.6050305nie-lubie-spamu.Janoszka.pl...
Panslavista wrote:
> [...]

Hmmm... no to już by była trochę duża konstrukcja, a poza tym droga.
Liczyłem na coś prostego niedużym kosztem, ale widzę jednak, że nie tym

    Trzeba zaangażować intelekt, a dopiero później ręce... Skrzydła
jednakowej szerokości z laminatu wypełnione pianką, albo strukturą
komórkową, złączone u góry. Posadowione  w podstawie obrotowo - do
ustawiania kąta natarcia lub wyłączenia sily nośnej przy bardzio silnych
wiatrach. O przekroju łezki...

Data: 2009-05-08 20:08:27
Autor: JerzyN
Grzegorz Janoszka pisze:
Panslavista wrote:
[...]

Poszukaj generatora wiatrowego turbo, przypomina silnik samolotu odrzutowego.
--
pozdr. Jerzy

Data: 2009-05-10 14:08:22
Autor: JerzyN
JerzyN pisze:
Grzegorz Janoszka pisze:
Panslavista wrote:
[...]

http://newtechnol.ru/eng_ustr.htm#
http://www.thebluemarble.org/90987/new-wind-turbine-promises-increase-output

Taki też może być:
http://gobizkorea.com/att/cat/irwindpower/tp_html/img/irwindpower_cat_2_small_img_2.jpg
lub
http://www.reuk.co.uk/Magenn-Power-Air-Rotor-System.htm
--
pozdr. Jerzy

Data: 2009-05-10 21:42:25
Autor: Grzegorz Janoszka
JerzyN wrote:
[...]

No rzeczywiście odpowiedzi na temat. Chciałem coś małego i taniego, a podrzucacie mi kosmiczne projekty wielkości paru autobusów. Dzięki - naprawdę praktyczne!

--
Grzegorz Janoszka

Data: 2009-05-10 22:36:12
Autor: JerzyN
Grzegorz Janoszka pisze:
JerzyN wrote:
[...]

To jest odpowiedź, której szukałeś, małe=ciche to zabawki dające parę watów a samoróbki 200-300 wat praktycznej mocy a szumią ile wlezie.
Temat przerobiłem parę dni temu, lepiej podgrzewać wodę użytkową.
--
pozdr. Jerzy

Czy są jakieś naprawdę ciche wiatraki i prądnice?