Czy są takie fundusze i jeśli tak to które?

Data: 2009-05-14 14:53:03
Autor: Piotr Hosowicz
Czy są takie fundusze i jeśli tak to które?
Witam,

Będę miał do schomikowania pewną ilość gotówki i zastanawiam się nad ulokowaniem ich w papierach wartościowych, a konkretnie nad zainwestowaniem ich w WIG20. Po prostu - zainwestowana kwota powinna być pi*oko proporcjonalnie zainwestowana w akcje wchodzące w skład WIG20, w stosownej ilości. Po nazwach trudno poznać - czy są takie fundusze? Jeśli tak to które to? Spodziewam się również że będą pobierały stosownie mało za obsługę, bo inwestować będą wg przyzerowym know-how.

Pozdrawiam,

Piotr Hosowicz

Data: 2009-05-14 15:06:30
Autor: Dombrek
Czy są takie fundusze i jeśli tak to które?
Kup sobie jednoski indeksowe WIG20 lub kupuj raz na pół roku kontrakty terminowe i je roluj.
Dombrek

Data: 2009-05-14 15:16:45
Autor: Piotr Hosowicz
Dombrek wrote:

Kup sobie jednoski indeksowe WIG20

Hmmmm ... A jak i gdzie je się kupuje, że tak głupio spytam? Mam konto internetowe i mam tram odpowiednie konto maklerskie plus oferta funduszy inwestycyjnych. Kłopot polega na tym, że jst tam od groma funduszy,  mi potrzebne coś prostego, po prostu tak jak opisałem.

lub kupuj raz na pół roku kontrakty terminowe i je roluj.

Od kontraktów terminowych wolę się trzymać z daleka, to wyższa szkoła jazdy. W życiu miałem do czyniania tylko z akcjami i tylko notowanymi wg jednolotego kursu dnia.

Pozdrawiam, dzięki za szybką odpowiedź i proszę o doszczegółowienie,

Piotr Hosowicz

Data: 2009-05-14 13:25:44
Autor: Ireneusz Wik
Piotr Hosowicz <adresat.nieprawidlowski@op.pl> napisał(a):
Dombrek wrote:

> [...]

Hmmmm ... A jak i gdzie je się kupuje, że tak głupio spytam? Mam konto internetowe i mam tram odpowiednie konto maklerskie plus oferta funduszy inwestycyjnych. Kłopot polega na tym, że jst tam od groma funduszy,  mi potrzebne coś prostego, po prostu tak jak opisałem.

Najprosciej tak jak Ci doradzano jednostki indeksowe (trzeba miec rachunek maklerski) - to tak jakbys kupowal indeks. Jednostki indeksowe sa bez dzwigni. Moga miec nieco rozniaca sie cene od WIG20 ale nie za duzo.
Co do samych jednostek indeksowych to www.gpw.pl.

pozdr
IWSP   --

Data: 2009-05-14 15:33:20
Autor: Piotr Hosowicz
Ireneusz Wik wrote:

[...]

Ok, dzięki, już wiem czego szukać / o co pytać. Jak by co to jeszcze się odezwę.

Pozdrawiam,

Piotr Hosowicz

Data: 2009-05-14 19:27:34
Autor: gg
Czy są takie fundusze i jeśli tak to które?
Jaki symbol mają te jednostki ?
(mam rachunek w mBanku ale to chyba bez znaczenia)

pozdrawiam

Data: 2009-05-14 21:11:37
Autor: george

"gg" <aaaaa@aaaaaaaa.aa> wrote in message news:guhka7$6jg$1achot.icm.edu.pl...
Jaki symbol mają te jednostki ?
(mam rachunek w mBanku ale to chyba bez znaczenia)

pozdrawiam

nie dostaniesz ich w mBanku. Mbank nie ma rynku pochodnych.
Osobna umowa, inne ryzyko, inna odpowiedzialnosc etc.

george

Data: 2009-05-14 21:15:49
Autor: george

"george" <george___@vp.pl> wrote in message news:guhqh9$ojr$1atlantis.news.neostrada.pl...

[...]

te jednostki bardziej przypominają nielewarowany mini-kontrakt a ludziom chodziło o syntetyczny wig20.
Niestety konstrukcja mw20 jest tak beznadziejna że sie do niczego nie nadaje wiec i zainteresowanie zerowe.

george

Data: 2009-05-14 15:11:58
Autor: DJ
[...]

Zainteresuj sie kontraktami na WIG 20 (FW20).
Dzieki dzwigni mozesz zainwestowac np. 1/3 posiadanej kwoty z takim samym efektem jak kupujac akcje za calosc, a pozostale 2/3 sobie leza na lokacie i dodatkowo zarabiaja. Taki darmowy kredyt ;)

Pozdrawiam

Darek

Data: 2009-05-14 15:24:42
Autor: Piotr Hosowicz
DJ wrote:
[...]

Brzmi ciekawie, ale jak napisałem w odpowiedzi Dombrekowi dla mni to jednak wyższa szkoła jazdy, ja prosty człek jestem. Ideałem byłby fundusz o strukturze identycznej / możliwie zbliżonej do WIG20.

Pozdrawiam,

Piotr Hosowicz

Data: 2009-05-14 15:37:31
Autor: george

"Piotr Hosowicz" <adresat.nieprawidlowski@op.pl> wrote in message news:4A0C1B9A.1000705example.com...
DJ wrote:
[...]

jednostki vs kontrakty nie bardzo sie różni:
a) w obu wypadkach musisz miec rachunek praw pochodnych ( tu nie ma różnicy )
b) w obu wypadkach nie dostajesz dywidendy ze spółek ( mocny minus).
jednostki są bardzo słabo płynne... zupełna porażka.

http://appfunds.blogspot.com/2007/09/jednostki-indeksowe-mw20-zamiast.html

kontrakty bez lewara są ok i nie niosą wbrew pozorom dodatkowego ryzyka, ale trzeba rolowac raz na kwartał.
Niestey brak dywidendy w obu wypadkach jest dla mnie dużą wadą.

żeby nie za bardzo kombinowąć, kupowałbym akcje 5-7 spólek z wig20:
aktualny zestaw z mniej wiecej zachowaną proporcją przy czym zwrociłbym uwagę na minimalną prowizję ..
np 0,39% dla zlecen za 700 pln na jedną spółkę.
Wynika z tego żeby zacząć trzeba by mieć około 5K i odzwierciedlić indeks.
Niestety to jest jednak mało wygodne i aż dziw że jeszcze nikt takiego funduszu nie zrobił.
Pewne dlatego że ciężko na tym zarobić :) ...

george

Data: 2009-05-14 15:38:35
Autor: george

i jeszcze taki link: http://appfunds.blogspot.com/2007/09/portfel-indeksowy.html

Data: 2009-05-14 15:43:57
Autor: Piotr Hosowicz
Czy są takie fundusze i jeśli t ak to które?
george wrote:

[ciach]

Dzięki! Zaraz zabiorę się za lekturę.

Pozdrawiam,

Piotr Hosowicz

Data: 2009-05-14 15:53:03
Autor: Piotr Hosowicz
Czy są takie fundusze i jeśli t ak to które?
george wrote:

[ciach]

Skoro z płynnośią tych indeksowych jest faktycznie tak kiepsko, to pozostaje mi się przyjrzeć FW20 i rozkminić jaka to "technologia" i ocenić czy lepsza niż "rękodzieło artystyczne", czyli stwprzenie samemu sobie takiego niby-funduszu WIG20.

Pozdrawiam,

Piotr Hosowicz

Data: 2009-05-14 16:01:35
Autor: george

"Piotr Hosowicz" <adresat.nieprawidlowski@op.pl> wrote in message news:4A0C223F.5010704example.com...
george wrote:

[...]

pamietaj o tych dywidendach...( a raczej o ich braku w wypadku FW20 praz MW20 ),
moze jednak warto skonstuowac własny "akcyjny:" Wig20 :)...
george

Data: 2009-05-14 16:06:33
Autor: george

george wrote:

[...]

a co do wymogów kapitałowych, zauważ ze aby grać nielewarowanym kontraktem musisz teraz mieć 18 kpln na jeden kontrak z czego okolo 10% rzeczywiście "pracuje" a reszta jest trzymana w postaci gotówki na zwykle nieoprocentowanym koncie maklerskim. Bariera wejścia jest wiec calkiem spora...

george

Data: 2009-05-14 16:10:16
Autor: Piotr Hosowicz
george wrote:

[...]

Aha, no to - abstrahując od tego że na razie nie wiem na czym taka gra by polegała - taka bariera wejścia to dla mnie za dużo.

Pozdrawiam,

Piotr Hosowicz

Data: 2009-05-14 17:11:43
Autor: DJ
[...]

Ale po co trzymac calosc na nieoprocentowanym rachunku maklerskim? Grasz po prostu z mniejsza dzwignia np. tak jak pisalem 1/3 kasy, a reszte trzymasz na oprocentowanym rachunku. W razie koniecznosci uzupelniasz depozyt i tyle. Przy dzwigni okolo 3 taka koniecznosc nie powinna sie za czesto pojawiac.

Pozdrawiam

Darek

Data: 2009-05-14 18:43:13
Autor: george

"DJ" <dariuszj@poczta.onet.pl> wrote in message news:guhc9i$5q8$1news.onet.pl...
[...]

ja osobiscie uważam to za zbyteczne ( full cover), ale Piotr określił swój profil i wymagania, wiec tylko przedstawiam fakty. Osobiście dziwgnie x 3 jest do zaakceptowania ale innym moze niezupełnie pasować.

george

Data: 2009-05-14 16:08:17
Autor: Piotr Hosowicz
george wrote:

pamietaj o tych dywidendach...( a raczej o ich braku w wypadku FW20 praz MW20 ),
moze jednak warto skonstuowac własny "akcyjny:" Wig20 :)...

Tak, no, cośtam zawsze wpadnie na pokrycie prowizji, że tak powiem nie do końca fachowo, bo nawet nie wiem ile tego by było np. za 2008 rok. Ale dzięki za uwagę, będę o tym pamiętał.

Pozdrawiam,

Piotr Hosowicz

Data: 2009-05-14 21:19:08
Autor: george

"Piotr Hosowicz" <adresat.nieprawidlowski@op.pl> wrote in message news:4A0C142F.3020207example.com...
[...]

z całego tego wątku wynika że jest sporo osob zainteresowanym taki synetycznym indeksem z dywidenda.
Ciekawe dlaczego jeszcze tego nikt nie zrobił np.. taki Raiffeisen nie wszedł w coś podobnego ze swoim certyfikatem o takiej konstukcji i "spreadem" jako prowizją... Ma juz rope, złoto etc...

george

Data: 2009-05-15 08:52:15
Autor: Miroo
Użytkownik "Piotr Hosowicz" <adresat.nieprawidlowski@op.pl> napisał w wiadomości news:4A0C142F.3020207example.com...

[...]

Możesz kupić certyfikat UniCredit UCW20AOPEN
Tu jest ulotka
http://www.gpw.pl/zrodla/papierywartosciowe/strukturyzowane/materialy/Certyfikat_Polska.pdf

Niestety z płynnością może być różnie w przypadku gwałtownych spadków,
ale kupić mozna nawet w mBanku.

Miroo

Data: 2009-05-15 09:17:00
Autor: george

"Miroo" <miroo75@REMOVEIT.o2.pl> wrote in message news:guj3iv$n8a$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

też bez dywidendy :(
george

Data: 2009-05-15 13:34:10
Autor: Miroo
Użytkownik "george" <george___@vp.pl> napisał w wiadomości news:guj51d$qjt$1atlantis.news.neostrada.pl...

[...]

Też, ale z czegos te banki muszą żyć :->

Miroo

Czy są takie fundusze i jeśli tak to które?