Czy są tu jeszcze jacyś prawicowcy?

Data: 2018-12-10 08:59:32
Autor: Wiesiaczek
Czy są tu jeszcze jacyś prawicowcy?
Dokładniej: Chodzi mi o to, czy tu albo gdziekolwiek są prawdziwi prawicowcy, demokraci którzy mogliby wskazać mi co ta demokracja nam dała, w czym jest lepsza od systemy jednopartyjnego jak w PRL-u i jak ma wyglądać społeczeństwo polskie.

Nie interesuje mnie Szwajcaria, Szwecja, Niemcy lub inne kraje, lecz społeczeństwo polskie, ze swoimi tradycjami i swoją kulturą.

Pytanie nasunęło mi się podczas dyskusji ze znajomymi i nie otrzymałem od nich odpowiedzi, co na dobrego dał nowy ustrój?
A prosiłem tylko o trzy przykłady, proponując w zamian dziesięć przykładów sukcesów starego ustroju.

Pomożecie? :)

Trzy przykłady to nie jest dużo?

--
Wiesiaczek (dziś z DC)
"Ja piję tylko przy dwóch okazjach:

Data: 2018-12-10 00:33:23
Autor: Stachu Chebel
W dniu poniedziałek, 10 grudnia 2018 08:59:34 UTC+1 użytkownik Wiesiaczek napisał:
[...]

1) Swoboda poruszania się, a co za tym idzie możliwość wyjazdu na zmywak.
2) Możliwość dostania się na wyższą uczelnię techniczną z maturą z matmy na poziomie 30% i bezstresowe uzyskanie tytułu magistra inżyniera.
3) Nauka religii.

Data: 2018-12-10 00:44:16
Autor: Jakub A. Krzewicki
W dniu poniedziałek, 10 grudnia 2018 09:33:25 UTC+1 użytkownik Stachu Chebel napisał:
> [...]
2) Możliwość dostania się na wyższą uczelnię techniczną z maturą z matmy na poziomie 30% i bezstresowe uzyskanie tytułu magistra inżyniera.

4) Porównaj papier toaletowy - ilość i jakość.

Data: 2018-12-10 00:55:27
Autor: Bruno Brunowski
W dniu poniedziałek, 10 grudnia 2018 09:44:17 UTC+1 użytkownik Jakub A. Krzewicki napisał:
> [...]
> 3) Nauka religii.

4) Porównaj papier toaletowy - ilość i jakość.

5) Średnie zarobki to ok. 1000$/mies. a nie jak za komuny 20$/mies.

6) Drogi szybkiego ruchu i autostrady o długości niespotykanej do czasów Hitlera.

7) Brak ograniczeń jeśli chodzi o skalę prowadzonej działalności gospodarczej.

--
Bruno

Data: 2018-12-10 01:23:12
Autor: japanizer
On Monday, December 10, 2018 at 6:15:28 PM UTC+9, Bruno Brunowski wrote:

> [...]

7) Brak ograniczeń jeśli chodzi o skalę prowadzonej działalności gospodarczej.

8) wzrost średniej długości życia z ok. 70 lat gdy komuna padała, do ok. 77 dziś

Data: 2018-12-10 10:58:58
Autor: Stokrotka
Czy są tu jeszcze jacyś prawicowcy?

OK ktoś ma ohotę zwiedzać świat nieh jeździ sobie.

A potem hale się walą. Wątpliwy zysk.

Dawniej też była. Obywatel miał większy wybur.

> 4) Porównaj papier toaletowy - ilość i jakość.
Socjalistyczny był lepszy, dotąd kupuje "serwus".

5) Średnie zarobki to ok. 1000$/mies. a nie jak za komuny 20$/mies.
A i podatki większe.
Poziom życia kapitalistycznego społeczeństwa nie był szczegulnie wysoki, o czym świadczy konieczność wprowadzenia 500+ by likwidować ubustwo.

6) Drogi szybkiego ruchu i autostrady o długości niespotykanej do czasów Hitlera.
I niespotykany smog.

7) Brak ograniczeń jeśli chodzi o skalę prowadzonej działalności gospodarczej.
I niezliczona liczba afer, błęduw ludzi , a prowadziły one do bankructwa niejednego człowieka, stresu, samobujstw.

8) wzrost średniej długości życia z ok. 70 lat gdy komuna padała, do ok. 77 dziś
Dzięki pszede wszystkim telefoni komurkowej.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

Data: 2018-12-10 03:18:20
Autor: Jakub A. Krzewicki
W dniu poniedziałek, 10 grudnia 2018 10:58:55 UTC+1 użytkownik Stokrotka napisał:

Socjalistyczny był lepszy, dotąd kupuje "serwus".

Stokroć droga, przecież jest on twardy i szorstki.
Jak Twoje szacowne Cztery Litery to wytrzymują?

Data: 2018-12-10 14:38:26
Autor: Stokrotka
Czy są tu jeszcze jacyś prawicowcy?

Socjalistyczny był lepszy, dotąd kupuje "serwus".

Stokroć droga, przecież jest on twardy i szorstki.
Jak Twoje szacowne Cztery Litery to wytrzymują?

Kapitalistyczny jest za miękki, a takim szorstkim to i higienicznie można się podrapać.
--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

Data: 2018-12-10 11:46:45
Autor: Wiesiaczek
W dniu 10.12.2018 o 10:58, Stokrotka pisze:

> [...]

8) wzrost średniej długości życia z ok. 70 lat gdy komuna padała, do ok. 77 dziś
Dzięki pszede wszystkim telefoni komurkowej.

Pomijając fakt, że odpowiadasz jakiemuś idiocie, który w PRL-u zarabiał w dolarach (he he he) , to załączam tegoroczne dane o długości życia:

"Średnia długość życia Polaków skraca się. Dzisiejszy statystyczny 60-latek przeżyje jeszcze ponad 21 lat. Ale umrze o miesiąc młodziej, niż osoba starsza od niego o roku. Taka sytuacja zdarza się bardzo rzadko.
Skrócenie przewidywanej długości życia w Polsce jest efektem bardzo dużej liczby zgonów rodaków. W zeszłym roku opuściło nas aż 403 tysiące osób, to niemal o 4 proc. więcej, niż w roku 2016. Sęk w tym, że przyczyna tak duże liczby zgonów nie jest znana, GUS poda ją dopiero za rok."

https://innpoland.pl/142375,polacy-zyja-coraz-krocej-dlugosc-zycia-polakow-spadla-w-porownaniu-do-2017

Wniosek jest taki, ze ludzie żyjący w PRL-u żyją dłużej od tych, którzy żyją w obecnym reżimie.
Należy pamiętać o tym, że na długość życia w PRL-u miała wpływ II WŚ i jej konsekwencje w postaci zniszczonych szpitali, braków kadrowych i aktualnej wiedzy medycznej (na całym świecie).
Braki te szybko nadrabiano, lecz jak widać obecny reżim pięknie to zaprzepaścił.

Data: 2018-12-10 02:56:08
Autor: japanizer
On Monday, December 10, 2018 at 7:46:47 PM UTC+9, Wiesiaczek wrote:

[...]

Wniosek jest taki, że nie rozumiesz słowa pisanego.

W roku 1988 średnia życia Polaków wynosiła 70 czy 71 lat. Z tego co piszesz, dzisiaj jest to już 81 lat.

I również udowadniasz, że 71 to więcej niż 81.

A jak już ochłoniesz, to podziękuj kłamcom z PiS, że za ich rządów średnia długość życia Polaków zaczęła spadać.

Data: 2018-12-10 02:57:42
Autor: Bruno Brunowski
W dniu poniedziałek, 10 grudnia 2018 11:46:47 UTC+1 użytkownik Wiesiaczek napisał:
> [...]

Braki te szybko nadrabiano, lecz jak widać obecny reżim pięknie to zaprzepaścił.

I jest wytłumaczenie: aboimperialiści. Dawaj lepiej te swoje 10 dowodów na sukces komuny.

--
Bruno

Data: 2018-12-10 18:19:10
Autor: z
W dniu 2018-12-10 o 11:46, Wiesiaczek pisze:

[...]

O masz wykrakałem sobie.
To wszystko co wiedzieliśmy podskórnie teraz dostaniemy na papierze.

Oczywiście znajdzie się wtedy tłumaczenie że to przez PiS i jego 500+

Data: 2018-12-11 11:34:25
Autor: Pisiorowy Escobar
Wiesiaczek <Wiesiaczek@vp.pl> napisał(-a):

[...]

akurat do zeszłego roku średnia rosła
dopiero za pisiorów liczba zgonów wzrosła dwukrotnie
wystarczy pomyśleć

Grupa wiekowa 18-29 lat:
5% - zwolennicy rządu
82% - przeciwnicy

[ Bogdan Lis o Macierewiczu ]

Data: 2018-12-11 21:00:51
Autor: Wiesiaczek
W dniu 11.12.2018 o 11:34, Pisiorowy Escobar pisze:
[...]

Sugerujesz, że PIS dosypuje DDT do chińskich zupek?

Data: 2018-12-12 09:28:18
Autor: Pisiorowy Escobar
> [...]

> dopiero za pisiorów liczba zgonów wzrosła dwukrotnie
> wystarczy pomyśleć

Sugerujesz, że PIS dosypuje DDT do chińskich zupek?

wystarczy spojrzeć na ich politykę zdrowotną - odcinanie na potęgę od leków

Grupa wiekowa 18-29 lat:
5% - zwolennicy rządu
82% - przeciwnicy

[ Bogdan Lis o Macierewiczu ]

Data: 2018-12-12 11:31:20
Autor: Wiesiaczek
W dniu 12.12.2018 o 09:28, Pisiorowy Escobar pisze:
[...]

To nie mam nic wspólnego z rządząca partią tylko z interesami firm farmaceutycznych.
Mamy w końcu ten jebany kapitalizm!

Co nie oznacza, że ma to istotny wpływ na długość życia w naszym kraju.
Przestań bredzić i zdobądź się na odrobinę refleksji.

Data: 2018-12-10 18:15:42
Autor: z
W dniu 2018-12-10 o 10:23, japanizer@japanizer.org pisze:
8) wzrost średniej długości życia z ok. 70 lat gdy komuna padała, do ok. 77 dziś

A może po prostu ewolucja twardego polskiego organizmu i dostosowanie się do ciągłego "gonienia zachodu" Dała taki efekt.

A może to dzięki odwleczonemu w czasie dokarmianiu gówniany medykamentami i suplementami przekładanymi E... żyjemy jeszcze tak długo

A swoją drogą jak trzeba być nierozgarniętym w rzeczywistości żeby długość życia wiązać z ustrojem (głównie z ustrojem)

Data: 2018-12-10 09:30:24
Autor: japanizer
On Tuesday, December 11, 2018 at 2:15:46 AM UTC+9, z wrote:
> [...]

A swoją drogą jak trzeba być nierozgarniętym w rzeczywistości żeby długość życia wiązać z ustrojem (głównie z ustrojem)

Ukraina, rok 1990 - średnia długość życia: 70.14 lat. Rok 2016: 71.48 lat.
Białoruś, rok 1990 - średnia długość życia: 70.84 lat. Rok 2016: 73.87 lata.
Polska, rok 1990 - średnia długość życia: 70.89 lat. Rok 2016: 77.45 lat.

A teraz leć napić się wody strukturyzowanej, może cię ogarnie.

Data: 2018-12-10 19:19:45
Autor: z
W dniu 2018-12-10 o 18:30, japanizer@japanizer.org pisze:

Polska, rok 1990 - średnia długość życia: 70.89 lat. Rok 2016: 77.45 lat.

i spada. I kto się teraz będzie dławił?

Data: 2018-12-10 17:40:36
Autor: japanizer
On Tuesday, December 11, 2018 at 3:19:48 AM UTC+9, z wrote:

> Polska, rok 1990 - średnia długość życia: 70.89 lat. Rok 2016: 77.45 lat.

i spada. I kto się teraz będzie dławił?

A ty udowadniasz, że 77.45 to mniej niż 70.89.

A za spadek w ostatnim roku podziękuj "reformie" służby zdrowia, zrobionej przez PiS.

Data: 2018-12-11 07:54:58
Autor: z
W dniu 2018-12-11 o 02:40, japanizer@japanizer.org pisze:
A za spadek w ostatnim roku podziękuj "reformie" służby zdrowia, zrobionej przez PiS.

Ani PiS ani PO nie mają aż tak wielkiego wpływu na długość życia.
Kolejna korelacja którą debile będą nazywać wpływem...
Jeśli się domyślasz co mam na myśli ;-)

Data: 2018-12-10 23:00:39
Autor: japanizer
On Tuesday, December 11, 2018 at 3:55:00 PM UTC+9, z wrote:
> [...]

Ani PiS ani PO nie mają aż tak wielkiego wpływu na długość życia.
Kolejna korelacja którą debile będą nazywać wpływem...

Jak już napijesz się szklanki wody strukturyzowanej i ochłoniesz, to zauważ, że Polska z kapitalizmem, jaką mamy teraz, zapewnia dużo lepsze warunki życia niż Polska komunistyczna, za którą tęsknisz.
I tak już zupełnie prostym językiem, bez zagadek: i głównie stąd wynika większa długość życia teraz, niż za komuny.

Data: 2018-12-11 10:56:26
Autor: z
W dniu 2018-12-11 o 08:00, japanizer@japanizer.org pisze:
I tak już zupełnie prostym językiem, bez zagadek: i głównie stąd wynika większa długość życia teraz, niż za komuny.

Ja zastępuje "głównie" "między innymi"
A co zaślepieni ignorancji sobie będą myśleć to mnie głównie g... obchodzi.

Data: 2018-12-11 16:57:43
Autor: Pajdak
pajac "z" <z@z.pl> napisał w wiadomości news:5c0f89cb$0$498$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2018-12-11 o 08:00, japanizer@japanizer.org pisze:
I tak już zupełnie prostym językiem, bez zagadek: i głównie stąd wynika większa długość życia teraz, niż za komuny.

Ja zastępuje "głównie" "między innymi"

A ja nie używam słowa "głównie" i co z tego wynika? ;-)))

A co zaślepieni ignorancji sobie będą myśleć to mnie głównie g... obchodzi.

Oglądaj TVN24 (jeżeli Nowogrodzka ci POzwoli) to może znajdziesz gdzie "schowano" Rostowskiego! ;-))))

--
Pajdak

Data: 2018-12-11 11:35:54
Autor: Pisiorowy Escobar
z <z@z.pl> napisał(-a):

> [...]

Ani PiS ani PO nie mają aż tak wielkiego wpływu na długość życia.
Kolejna korelacja którą debile będą nazywać wpływem...

to dlaczego za pis nagle tylu rodaków zaczęło umierać ?
do tej pory było stabilnie, a tu nagle wystrzał

Grupa wiekowa 18-29 lat:
5% - zwolennicy rządu
82% - przeciwnicy

[ Bogdan Lis o Macierewiczu ]

Data: 2018-12-11 20:27:22
Autor: z
W dniu 2018-12-11 o 11:35, Pisiorowy Escobar pisze:

to dlaczego za pis nagle tylu rodaków zaczęło umierać ?
do tej pory było stabilnie, a tu nagle wystrzał

Zapewne menele przepijają 500+.

PS. ALE ALE. Czy ty znasz badania na co 500+ poszło i jak to na prawdę wpłynęło na rynek pracy i pracę zawodową młodych kobiet.
Bo może jeszcze jesteś na etapie POwskiej kłamliwej propagandy.
To tak z troski... ;-)

Data: 2018-12-12 09:28:46
Autor: Pisiorowy Escobar
z <z@z.pl> napisał(-a):

[...]

znam i co ?
a ty nie znasz ?
ty z tych ciemnych wyborców ?

Grupa wiekowa 18-29 lat:
5% - zwolennicy rządu
82% - przeciwnicy

[ Bogdan Lis o Macierewiczu ]

Data: 2018-12-11 21:20:36
Autor: Wiesiaczek
W dniu 11.12.2018 o 11:35, Pisiorowy Escobar pisze:
z <z@z.pl> napisał(-a):

[...]

Chyba: Wyszczał :)

Narysuj sobie oś czasu i na niej odłóż koniec IIWŚ wtedy zobaczysz, że zaczyna wymierać pokolenie wychowane głównie w PRL-u.
Żaden PIS ani poziom służby zdrowia niewiele z tym mają wspólnego albo wcale.

Długość życia po 1989 r wydłużyła się dzięki technologiom medycznym, ale obecnie osiągnęła pułap możliwości i spodziewam się, że zacznie systematycznie spadać.
Dodatkowo wzrosła przeżywalność kalekich dzieci, co tylko chwilowo poprawia statystyki długości życia. W dłuższej perspektywie statystyczna długość życia spadnie.
Jest to też spowodowane zanieczyszczeniem środowiska oraz tanim jedzeniem nafaszerowanym chemią.

Jeśli brak Ci wyobraźnie to obejrzyj filmy i zdjęcia z czasów PRL-u i porównaj sylwetki ludzi i dzieci z dzisiejszymi.
Którzy wyglądają zdrowiej?

Data: 2018-12-11 18:57:06
Autor: japanizer
On Wednesday, December 12, 2018 at 5:20:38 AM UTC+9, Wiesiaczek wrote:

> [...]

Długość życia po 1989 r wydłużyła się dzięki technologiom medycznym, ale

I te technologie nie są dostępne na Białorusi, czy jak? Bo w 1990 roku umieralność w Polsce i na Białorusi były identyczne, a dziś żyjemy kilka lat dłużej. Na Białorusi niemal tyle samo, co w 1990.

Coś kupy się nie trzymają twoje tłumaczenia.

Data: 2018-12-12 09:31:21
Autor: Pisiorowy Escobar
japanizer@japanizer.org napisał(-a):

[...]

bo wiesiaczek bredzi jak przystało na głupszą część społeczeństwa

Grupa wiekowa 18-29 lat:
5% - zwolennicy rządu
82% - przeciwnicy

[ Bogdan Lis o Macierewiczu ]

Data: 2018-12-12 11:25:32
Autor: Wiesiaczek
W dniu 12.12.2018 o 09:31, Pisiorowy Escobar pisze:
[...]

Twój przedpiśca (z mojego KF-a) po prostu łże a Ty w ciemno idziesz za nim.
Bystrzacha jesteś :)

Masz tu linka: https://www.google.com/search?client=firefox-b&biw=1227&bih=550&ei=EOEQXMTRMMLJrgTluJKIBw&q=bia%C5%82oru%C5%9B+d%C5%82ugo%C5%9B%C4%87+%C5%BCycia&oq=Bia%C5%82oru+d%C5%82ugo%C5%9B%C4%87+%C5%BCycia&gs_l=psy-ab.1.0.35i304i39j0i7i30j0 i8i7i30.77980.83122..92734...1.0..0.368.2244.8j1j2j3......0....1..gws-wiz.......0i71j0i67j0i7i5i30.6GFkjbE1I_Y

Data: 2018-12-12 07:48:40
Autor: japanizer
On Wednesday, December 12, 2018 at 7:25:34 PM UTC+9, Wiesiaczek wrote:

> [...]

Masz tu linka: https://www.google.com/search?client=firefox-b&biw=1227&bih=550&ei=EOEQXMTRMMLJrgTluJKIBw&q=bia%C5%82oru%C5%9B+d%C5%82ugo%C5%9B%C4%87+%C5%BCycia&oq=Bia%C5%82oru+d%C5%82ugo%C5%9B%C4%87+%C5%BCycia&gs_l=psy-ab.1..0.35i304i39j0i7i30j0 i8i7i30.77980.83122..92734...1.0..0.368.2244.8j1j2j3......0....1..gws-wiz........0i71j0i67j0i7i5i30.6GFkjbE1I_Y

Fajne manipulacja, zakłamany pisiorku - ale na twoim wykresie brakuje Polski, która w roku 1989 startowała z tego samego poziomu co Białoruś.

Tak więc udowadniasz, że 72 > 79, czy jakoś tak.

Data: 2018-12-12 18:22:00
Autor: Pisiorowy Escobar
> [...]

Tak więc udowadniasz, że 72 > 79, czy jakoś tak.

:)

Grupa wiekowa 18-29 lat:
5% - zwolennicy rządu
82% - przeciwnicy

[ Bogdan Lis o Macierewiczu ]

Data: 2018-12-15 03:55:29
Autor: Bruno Brunowski

https://countryeconomy.com/demography/life-expectancy?year=2016
https://countryeconomy.com/demography/life-expectancy?year=1989

--
Bruno

Data: 2018-12-12 02:46:20
Autor: Stokrotka
[...]

Smog istotnie skraca życie, co dosadnie ilustrowały pszedstawiane w TV
małe kilka tygodni temu
wykresy dotyczące śmiertelności w styczniu i w zestawieniu z innymi miesiącami.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

Data: 2018-12-12 09:30:41
Autor: Pisiorowy Escobar
> [...]

Żaden PIS ani poziom służby zdrowia niewiele z tym mają wspólnego albo wcale.

jakie pisiorowe brednie :DDDD
gus przewidiywał biorąc pod uwagę te fakty o których piszesz,
że taką liczbę zgonów osiągniemy w 2029

"ak dużą liczbę zgonów jak tę odnotowaną w 2017 r. Główny Urząd Statystyczny
przewidywał w swojej prognozie dopiero w 2029 r.

Liczba zmarłych zwiększyła się w ubiegłym roku o prawie 4 proc. - Za 1-2 proc.
wzrostu odpowiada starzenie się społeczeństwa - tłumaczy prof. Piotr Szukalski
z Uniwersytetu Łódzkiego. W wiek ponad 70 lat wchodzą liczne roczniki z
powojennego wyżu demograficznego."

czyli ordynarnie kłamiesz kłamczuczu !

Grupa wiekowa 18-29 lat:
5% - zwolennicy rządu
82% - przeciwnicy

[ Bogdan Lis o Macierewiczu ]

Data: 2018-12-12 11:17:10
Autor: Wiesiaczek
W dniu 12.12.2018 o 09:30, Pisiorowy Escobar pisze:
[...]

Napisałeś cymbale to samo co ja i zarzucasz mi kłamstwo?!

Bierzesz jakieś leki?

Data: 2018-12-12 14:35:13
Autor: Pisiorowy Escobar
> [...]

> powojennego wyżu demograficznego."

Napisałeś cymbale to samo co ja i zarzucasz mi kłamstwo?!

dalej czytać nie umiesz gamoniu ?
za wzrost o 1-2% odpowiada demografia
reszta to zasługa rządu złodziejskich pisiorków - głównie zaniedbania w
kardiologii, ale na innych polach też

Grupa wiekowa 18-29 lat:
5% - zwolennicy rządu
82% - przeciwnicy

[ Bogdan Lis o Macierewiczu ]

Data: 2018-12-12 15:53:26
Autor: Wiesiaczek
W dniu 12.12.2018 o 14:35, Pisiorowy Escobar pisze:
[...]

Masz coś z mózgiem - EOT

Data: 2018-12-12 18:22:25
Autor: Pisiorowy Escobar
> [...]

> za wzrost o 1-2% odpowiada demografia
> reszta to zasługa rządu złodziejskich pisiorków - głównie zaniedbania w

och biedak przyparty do muru nie wie co odpowiedzieć

Grupa wiekowa 18-29 lat:
5% - zwolennicy rządu
82% - przeciwnicy

[ Bogdan Lis o Macierewiczu ]

Data: 2018-12-11 13:25:32
Autor: Stokrotka
Czy są tu jeszcze jacyś prawicowcy?

A swoją drogą jak trzeba być nierozgarniętym w rzeczywistości żeby długość życia wiązać z ustrojem (głównie z ustrojem)

A niby dlaczego nie.
Ustruj wynika z mądrości (lub głupoty) narodu,
a z tej wynika długość życia.
Uważam, że w Polsce długość życia nie jest zła dzięki emeryturom, powszehniejszym dużo niż na zahodzie.

A jak myślisz, czy w ustroju niewolniczym długoś życia będzie dłuższa?

Data: 2018-12-10 18:11:17
Autor: z
W dniu 2018-12-10 o 09:55, Bruno Brunowski pisze:

5) Średnie zarobki to ok. 1000$/mies. a nie jak za komuny 20$/mies.

Porównaj ile mleka ;-) czy paliwa można kupić za pensję z mediany

6) Drogi szybkiego ruchu i autostrady o długości niespotykanej do czasów Hitlera.

Jak słusznie zauważyłeś podłe szuje też budowały ;-)

7) Brak ograniczeń jeśli chodzi o skalę prowadzonej działalności gospodarczej.

Tak. W regon mogę sobie wpisać.
Tylko trzeba uważać żeby zapisać też usługi ksero bo podstępne urzędniczki skarbowe czuwają. (patrz ostatnia żarówka)

Data: 2018-12-11 12:15:44
Autor: bytomir.kwasigrochowy
W dniu poniedziałek, 10 grudnia 2018 10:15:28 UTC+1 użytkownik Bruno Brunowski napisał:

5) Średnie zarobki to ok. 1000$/mies. a nie jak za komuny 20$/mies.

Liczy się siła nabywcza:) W l. 90 polacy byli milionerami!

6) Drogi szybkiego ruchu i autostrady o długości niespotykanej do czasów Hitlera.

Komuch wybudował wincyj dróg.

7) Brak ograniczeń jeśli chodzi o skalę prowadzonej działalności gospodarczej.

oki.

Data: 2018-12-11 13:57:45
Autor: Bruno Brunowski
Czy są tu jeszcze jacyś prawicowcy?
Nocnik wydumał:
Liczy się siła nabywcza:) W l. 90 polacy byli milionerami!
I g... mogli kupić.

>6) Drogi szybkiego ruchu i autostrady o długości niespotykanej do czasów Hitlera.

Komuch wybudował wincyj dróg.

Łżesz. Drogi twarde w km:
1945 - ok. 91 tys.
1990 - ok. 160 tys.
2017 - ok. 300tys.

Autostrady i drogi ekspresowe: 2005 - 810km
Obecnie ponad 3500km.

I komuch niby budował więcej? Zresztą sam się na pręgu wykłócałeś, że komuch dróg nie budował, bo nie były potrzebne.

--
Bruno

Data: 2018-12-10 01:16:04
Autor: Stachu Chebel
> [...]
> 3) Nauka religii.

4) Porównaj papier toaletowy - ilość i jakość.

:-))

Data: 2018-12-10 11:25:47
Autor: Wiesiaczek
W dniu 10.12.2018 o 09:44, Jakub A. Krzewicki pisze:
[...]

Chcesz powiedzieć, że sprzedaliśmy cały majątek narodowy dużego państwa za papier toaletowy?!

Data: 2018-12-10 02:34:18
Autor: japanizer
On Monday, December 10, 2018 at 7:25:47 PM UTC+9, Wiesiaczek wrote:

> Chcesz powiedzieć, że sprzedaliśmy cały majątek narodowy dużego państwa za papier toaletowy?!

Są dwa kłamstwa w twoim jednym zdaniu:

1) nie wyprzedaliśmy całego majątku narodowego

2) pominąłeś resztę punktów

Śmiało nadawałbyś się do PiS, tam przyjmują tylko łgarzy; premier z PiS jest kłamcą, co potwierdziły sądy.

Data: 2018-12-10 10:37:01
Autor: Pisiorowy Escobar
Czy są tu jeszcze jacyś prawicowcy?
Stachu Chebel <stchebel@gmail.com> napisał(-a):

3) Nauka religii.

:DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

Grupa wiekowa 18-29 lat:
5% - zwolennicy rządu
82% - przeciwnicy

[ Bogdan Lis o Macierewiczu ]

Data: 2018-12-10 11:34:23
Autor: Wiesiaczek
W dniu 10.12.2018 o 09:33, Stachu Chebel pisze:
[...]

Przedtem chyba tę się wyjeżdżało? Mam znajomych którzy emigrowali w latach 60-tych, 70-tych i później.

2) Możliwość dostania się na wyższą uczelnię techniczną z maturą z matmy na poziomie 30% i bezstresowe uzyskanie tytułu magistra inżyniera.

No, w pewnym okresie w ogóle nie było matematyki na maturze :)

3) Nauka religii.

Ja chodziłem na religię w latach 60-tych. Nie musiałem się kryć, chociaż chodziłem raczej z przymusu niż z przekonań.

Wiem, że nie pomożesz mi w moim problemie, ale może inni coś wymyślą, co pozwoli mi uwierzyć w sens tego, co się dookoła dzieje :)

Data: 2018-12-10 02:37:25
Autor: japanizer
On Monday, December 10, 2018 at 7:34:25 PM UTC+9, Wiesiaczek wrote:

Przedtem chyba tę się wyjeżdżało? Mam znajomych którzy emigrowali w latach 60-tych, 70-tych i później.

Mam znajomych, którzy przez okres komuny nie mogli dostać paszportu, bo kiedyś ich zatrzymała milicja z książką "Archipelag GUŁag".

> [...]

Wiem, że nie pomożesz mi w moim problemie, ale może inni coś wymyślą, co pozwoli mi uwierzyć w sens tego, co się dookoła dzieje :)

Śmiało wycinasz punkty, które nie pasują do twoich wywodów.

Możesz kandydować do PiS, tam potrzebują takich kłamców, jak ty.

Data: 2018-12-10 14:42:08
Autor: Stokrotka
Czy są tu jeszcze jacyś prawicowcy?

1) Swoboda poruszania się, a co za tym idzie możliwość wyjazdu na zmywak.

Przedtem chyba tę się wyjeżdżało? Mam znajomych którzy emigrowali w latach 60-tych, 70-tych i później.

Nie. Wyjazdy nie były dostępne dla pszeciętnego zjadacza.

2) Możliwość dostania się na wyższą uczelnię techniczną z maturą z matmy na poziomie 30% i bezstresowe uzyskanie tytułu magistra inżyniera.

No, w pewnym okresie w ogóle nie było matematyki na maturze :)

To już zdaje się w kapitalizmie.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

Data: 2018-12-11 07:19:18
Autor: Wiesiaczek
W dniu 10.12.2018 o 14:42, Stokrotka pisze:

[...]

Ależ były!
Moja mama jeździła do Holandii, bo tam mieszkał je brat. Bez żadnych problemów.
Ja wyjechałem do RFN-u bo zaprosił mnie kolega z wojska, który uciekła z Polski i tam się osiedlił. Dostałem paszport i wizę bez problemów.

[...]

O tym właśnie piszemy :)
Chyba nie poczytujesz tego na plus obecnego reżimu?

Data: 2018-12-11 10:59:54
Autor: Budzik
Czy są tu jeszcze jacyś prawicowcy?
Użytkownik Wiesiaczek Wiesiaczek@vp.pl ...

Ja wyjechałem do RFN-u bo zaprosił mnie kolega z wojska, który
uciekła z Polski i tam się osiedlił. Dostałem paszport i wizę bez
problemów.

Tylko tyle było potrzebne? Ze cie zaprosił? Wow...

Ja w zeszłym roku byłem we Włoszech. Bo tak!
Byłem w chorwacji - zdecydowałem sie dwa dni przed wyjazdem. Nikt nmnie nie zapraszał.
byłem w Niemczech - tez wyjazd z dnia na dzien bo sie znajomym bilet na Bayern ostał to pojechałem.
I jeszcze w paru miejscach. Wszystko bez zaproszen, bez kombinowania, wsiadasz w samolot, auto i jedziesz.

A tobie teskno do czasów gdzie udało ci sie pojechac do RFN bo cie kumpel zaprosił który tam uciekł. Czemu uciekał skoro mozna było bez problemu wyjechac?

--
Pozdrawia... Budzik
"Nic tak nie obnaża ludzkiego charakteru, jak obrażanie się

Data: 2018-12-11 13:31:01
Autor: Stokrotka
[...]

Widać miałeś jakieś układy w policyjnyh użędah.
Masa ludzi, zdecydowana większość, nie mogła wyjeżdżać.

Swoją drogą mnie to nie boli.
W socjalizmie nie byłam za granicą nigdy i nie żałuję, w kapitalizmie byłam kilka razy, ale tylko turystycznie.
A turystycznie, w zorganizowanej grupie  np z Orbisem ,było to możliwe i w socjalizmie.
Więc nie było to dolegliwe dla społeczeństwa.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

Data: 2018-12-11 21:22:41
Autor: Wiesiaczek
W dniu 11.12.2018 o 13:31, Stokrotka pisze:

[...]

Gówno widać Stokrotko:)
Nie miałem żadnych układów

--
Wiesiaczek (dziś z DC)
"Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" (R)
..

Data: 2018-12-12 02:54:58
Autor: Stokrotka
[...]

Miałeś tylko nie wiedziałeś.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

Data: 2018-12-10 18:07:38
Autor: z
Czy są tu jeszcze jacyś prawicowcy?
W dniu 2018-12-10 o 09:33, Stachu Chebel pisze:

Zapewne sobie drwisz ale się odniosę:

1) Swoboda poruszania się, a co za tym idzie możliwość wyjazdu na zmywak.

Marna to pociecha kiedy wielu trudno jest się wydostać z wojewódzkiego zaklętego kręgu

2) Możliwość dostania się na wyższą uczelnię techniczną z maturą z matmy na poziomie 30% i bezstresowe uzyskanie tytułu magistra inżyniera.

Jestem technikiem i na moim stanowisku (cokolwiek specjalistycznym) żadne studia nic nie dają. Płaci się za umiejętności i doświadczenie którego nie zdobywa się na żadnej uczelni

Data: 2018-12-10 11:26:49
Autor: Stachu Chebel
W dniu poniedziałek, 10 grudnia 2018 18:07:42 UTC+1 użytkownik z napisał:

Jestem technikiem i na moim stanowisku (cokolwiek specjalistycznym) żadne studia nic nie dają. Płaci się za umiejętności i doświadczenie którego nie zdobywa się na żadnej uczelni

Czyli studia są mało ważne. No fakt, znam paru architektów i żaden z nich nie umie obsłużyć betoniarki.

Data: 2018-12-10 17:42:19
Autor: japanizer
On Tuesday, December 11, 2018 at 4:26:50 AM UTC+9, Stachu Chebel wrote:
> [...]

> Czyli studia są mało ważne. No fakt, znam paru architektów i żaden z nich nie umie obsłużyć betoniarki.

Dokładnie. Przyjdzie taki intelygencik w okularach na budowę a nawet nie wie, jak betoniarkę włączyć.

Data: 2018-12-11 13:34:51
Autor: Stokrotka
Czy są tu jeszcze jacyś prawicowcy?

Przyjdzie taki intelygencik w okularach na budowę a nawet nie wie, jak betoniarkę włączyć.

Ale jego hala się nie zawali, a pod budowlę projektowaną pszez speca od betoniarki strah wejść.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

Data: 2018-12-10 21:45:44
Autor: Jakub A. Krzewicki
W dniu poniedziałek, 10 grudnia 2018 20:26:50 UTC+1 użytkownik Stachu Chebel napisał:
> [...]

> Czyli studia są mało ważne. No fakt, znam paru architektów i żaden z nich nie umie obsłużyć betoniarki.

No tak, ale ty Stachu nie miałbyś pewności przy projektowaniu tego gmachu,
do którego kręcisz beton, że się nie zawali użytkownikom na głowę.
Wiedza, którą mają inżynierowie architekci też jest do czegoś potrzebna.

Data: 2018-12-10 22:04:16
Autor: Stachu Chebel
W dniu wtorek, 11 grudnia 2018 06:45:45 UTC+1 użytkownik Jakub A. Krzewicki napisał:

No tak, ale ty Stachu nie miałbyś pewności przy projektowaniu tego gmachu,
do którego kręcisz beton, że się nie zawali użytkownikom na głowę.
Wiedza, którą mają inżynierowie architekci też jest do czegoś potrzebna.

Chyba niezbyt dobrze to napisałem bo ani Ty, ani Japanizer nie wychwyciliście mojej ironii wobec tego co napisał robol "z".

Data: 2018-12-10 22:56:36
Autor: japanizer
On Tuesday, December 11, 2018 at 3:04:17 PM UTC+9, Stachu Chebel wrote:
> [...]

Chyba niezbyt dobrze to napisałem bo ani Ty, ani Japanizer nie wychwyciliście mojej ironii wobec tego co napisał robol "z".

Wychwycił wychwycił.

Mój przyjaciel w czasach liceum dorabiał sobie na myjni samochodowej. Już wtedy nosił okulary, a gdy nie było aut do mycia - posiłkował się czytaniem książek.

Wśród "kolegów" z myjni dorobił sobie właśnie ksywę "inteligencik". "He he, intelygencik pszyszet", jakoś tak go witali. Było dla niech nie do pojęcia, że książkę można czytać dla przyjemności.

Data: 2018-12-11 07:49:43
Autor: z
Czy są tu jeszcze jacyś prawicowcy?
Pisz WYRAŹNIEJ ;-)

I pamiętaj że dewaluacja tytułu "Inżynier" nie jest taka dobra.

Data: 2018-12-11 08:00:02
Autor: Wiesiaczek
W dniu 11.12.2018 o 07:04, Stachu Chebel pisze:
[...]

Ironia mocno chybiona.
Też jestem technikiem lub jak wolisz, robolem i rzeczywiście żadne inne papierki nie były mi potrzebne w pracy.
Nie, nie kryłem dachów ani nie pracowałem na zmywaku:)
Pracowałem dla zachodnich, głownie francuskich firm na samodzielnym stanowisku inżyniera (tak mnie tytułowali na wizytówkach) i byłem odpowiedzialny za montaż ich maszyn i linii produkcyjnych, których cena zaczynała się od miliona euro w górę. Takich instalacji zrobiłem powyżej setki na całym świecie a zlecające mi firmy nigdy nie zapytały o moje papiery.
Wystarczała rozmowa (w ich rodzimym języku) i krotki opis, co robiłem w poprzedniej firmie.
Instalując takie linie w polskich (he he he, tylko terytorialnie) zakładach (typu Danon, Coca-Cola etc.) obserwowałem dyplomowanych "inżynierów" którzy wili się by nie narazić szefostwu i produkowali nieśmiertelne "procedury", np. w jakiej kolejności myć ręce lub której poręczy się trzymać chodząc po schodach:)
Miał też bibliotekę procedur które wykonywał a każde odstępstwo groziło mu pozbawieniem premii.
Rzeczywiście, ambitna praca:)

Żenujące było też, gdy taki powiedział, ile firma mu płaci za te wysiłki.
Wtedy z litości rewanżowałem się moimi zarobkami podzielonymi przez cztery:)

No, ale ja jestem technikiem wykształconym w PRL-u a on inżynierem wykształconym w "wolnej" Polsce :)

Data: 2018-12-10 23:07:16
Autor: Bruno Brunowski
W dniu wtorek, 11 grudnia 2018 08:00:03 UTC+1 użytkownik Wiesiaczek napisał:

> [...]

No, ale ja jestem technikiem wykształconym w PRL-u a on inżynierem wykształconym w "wolnej" Polsce :)

Super, a te 10 dowodów na wyższość komuny nad innymi ustrojami w końcu przedstawisz?

--
Bruno

Data: 2018-12-11 10:59:54
Autor: Budzik
Czy są tu jeszcze jacyś prawicowcy?
Użytkownik Bruno Brunowski brunoj@interia.pl ...

Super, a te 10 dowodów na wyższość komuny nad innymi ustrojami w
końcu przedstawisz?

Mysle ze Wiesiaczek sam w sobie jest 10 dowodami :)))

--
Pozdrawia... Budzik
Jest Leżajsk, jest dobrze.

Data: 2018-12-11 00:52:38
Autor: Stachu Chebel
> [...]

No, ale ja jestem technikiem wykształconym w PRL-u a on inżynierem wykształconym w "wolnej" Polsce :)

Czyżbyś z mojego pierwszego postu nie wywnioskował co sądzę o współczesnych inżynierach?

Data: 2018-12-11 07:40:51
Autor: z
W dniu 2018-12-10 o 20:26, Stachu Chebel pisze:
Czyli studia są mało ważne. No fakt, znam paru architektów i żaden z nich nie umie obsłużyć betoniarki.

Studiowanie dla samego studiowania to debilizm w czystej postaci.
Zwłaszcza w czasach kiedy można sobie papierek kupić. Znaczy trochę połazić, pościemniać...

Patrz kabaret Smile ;-)

Data: 2018-12-11 13:33:17
Autor: Stokrotka
Czy są tu jeszcze jacyś prawicowcy?

Jestem technikiem i na moim stanowisku (cokolwiek specjalistycznym)
żadne studia nic nie dają. Płaci się za umiejętności i doświadczenie którego nie zdobywa się na żadnej uczelni

Nie hcę cię urazić, ale właśnie dlatego piszesz tyle bzdur.
To jest ponadsystemowe, że ludzie nie całkiem douczeni nie mają szerszego pojęcia o temacie, nie umieją myśleć.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

Data: 2018-12-11 20:18:20
Autor: z
W dniu 2018-12-11 o 13:33, Stokrotka pisze:

To jest ponadsystemowe, że ludzie nie całkiem douczeni nie mają szerszego pojęcia o temacie, nie umieją myśleć.

Normalne schowam się do norki.

Ty tez myślisz że w obecnym systemie nauczania im więcej fakultetów tym więcej szarych komórek.

Pochwal się swoimi.
Ja jestem tylko małym żuczkiem z 20 letnim doświadczeniem w DTP
A i mam tę obrzydliwą maturę prl-owską. W mordę :-)
Są tacy co twierdzą że to odpowiednik dzisiejszego magistra ale co oni tam wiedzą ;-)

Data: 2018-12-10 16:04:55
Autor: Silvio Balconetti
Am 10.12.18 um 08:59 schrieb Wiesiaczek:
[...]

Nie bede robic wyliczen, bo jestem daleko (RFN), ale zastanawiam sie dlaczego pytanie jest do prawicowcow i demokratow? Nie mozna po prostu o to, co sie zmienilo i czy na dobre czy zle?
A czy tzw. prawicowcy byliby zadowoleni ze zmian, lewicowcy natomiast nie, wzglednie odwrotnie lub jakos inaczej?

--
saluto
Silvio Balconetti

Data: 2018-12-10 16:20:18
Autor: u2
W dniu 10.12.2018 o 16:04, syfek pisze:
[...]

zabawny ten syfek, lewicowiec to ten któren idzie na lewiznę, nie uznaje prawa, a prawak to ten który uznaje prawa, a nie idzie na lewiznę:)))))))

btw oczywiście może być wadliwe prawo, wtedy prawak dąży do zmiany prawa, a lewak korzysta z luki prawnej jak w przypadku mafii VAT czy mafii paliwowej:)))))))))))

--
General Skalski o zydach w UB :

tworza mowe nienawisci".

Data: 2018-12-10 16:25:28
Autor: Pajdak
Użytkownik "Silvio Balconetti" <silvio@invalid.invalid> napisał w wiadomości

[...]

Ja obecnie jestem w UK i wiem tyle co z prasy internetowej, TVPiS Info, TVN
i rozmów z rodziną i znajomymi. Zdecydowana większość wiesza na PiS-ie psy.
PiS to lewica, a nie prawica. Elektorat PiS to zdecydowani pogrobowcy PRL.
Chłopstwo wiejskie i miejskie. Ciemna masa wierząca w to co powie własciel
kota i szaman z Torunia. Własnego rozumu brak.

--
Pajdak

Data: 2018-12-10 23:16:29
Autor: japanizer
On Tuesday, December 11, 2018 at 4:06:18 PM UTC+9, Wiesiaczek wrote:
W dniu 10.12.2018 o 16:04, Silvio Balconetti pisze:

> [...]
> A czy tzw. prawicowcy byliby zadowoleni ze zmian, lewicowcy natomiast > nie, wzglednie odwrotnie lub jakos inaczej?

Bo lewicowców w tym ustroju jest znacznie mniej i nazwanie kogoś "komuchem" jest obelgą:)
Druga sprawa to ta, że obecny ustrój jest właśnie demokratyczny, i prawicowy, a więc, teoretycznie, jest kreowany przez demokratów i prawicowców.

Ja jestem niejako w opozycji do tego nurtu i widzę, że gówno z tej transformacji ustrojowej wyszło, więc pytam drugą stronę o sukcesy, bo może o czymś nie wiem lub czegoś nie zauważyłem? :)

"Przypadkowo" wyciąłeś większość punktów, poza żartobliwym argumentem o papierze toaletowym.
Demencja na starość, czy łgasz jak Kaczyński z premedytacją?

Data: 2018-12-11 11:37:28
Autor: Pisiorowy Escobar
[...]

ale ty głupoty gadasz
u władzy mamy w tej chwili lewackich socjalistów

Grupa wiekowa 18-29 lat:
5% - zwolennicy rządu
82% - przeciwnicy

[ Bogdan Lis o Macierewiczu ]

Data: 2018-12-11 21:28:24
Autor: Wiesiaczek
W dniu 11.12.2018 o 11:37, Pisiorowy Escobar pisze:
[...]

No coś Ty?!

Nie mamy demokracji?!

To władza nie jest w rękach ludu?

To kto tu, kurwa rządzi?

Data: 2018-12-11 23:08:33
Autor: z
Czy są tu jeszcze jacyś prawicowcy?
Teraz jest gorszy ustrój niż za prelu.
Zamordyzm, prześladowania i gwałcenie (przeważnie przez księży gejów którzy są pedofilami) swobód i wolności obywatelskich.
Dlatego są masowe zgony ;-)

Data: 2018-12-11 23:19:34
Autor: u2
W dniu 11.12.2018 o 23:08, z pisze:
Teraz jest gorszy ustrój niż za prelu.
Zamordyzm, prześladowania i gwałcenie (przeważnie przez księży gejów którzy są pedofilami) swobód i wolności obywatelskich.
Dlatego są masowe zgony ;-)

oj tam, jesz trupy i sam zostaniesz trupem, proste:)

Data: 2018-12-12 09:32:20
Autor: Pisiorowy Escobar
Czy są tu jeszcze jacyś prawicowcy?
Wiesiaczek <Wiesiaczek@vp.pl> napisał(-a):

> u władzy mamy w tej chwili lewackich socjalistów

> [...]

skoro masz takie problemy z czytaniem
to nie dziwię się twoim bredniom :DDDD

Grupa wiekowa 18-29 lat:
5% - zwolennicy rządu
82% - przeciwnicy

[ Bogdan Lis o Macierewiczu ]

Data: 2018-12-12 11:28:21
Autor: Wiesiaczek
W dniu 12.12.2018 o 09:32, Pisiorowy Escobar pisze:
[...]

Ale coś merytorycznego też potrafisz napisać, czy tylko tak popierdujesz na grupie?

Data: 2018-12-12 14:37:07
Autor: Pisiorowy Escobar
> [...]

> to nie dziwię się twoim bredniom :DDDD

Ale coś merytorycznego też potrafisz napisać, czy tylko tak popierdujesz na grupie?

zwłaszcza ludzie po przeszczepach cierpią przez pisiorków

syrop dla dzieci po przeszczepie podrożał z 3,2zł do 750zł

Grupa wiekowa 18-29 lat:
5% - zwolennicy rządu
82% - przeciwnicy

[ Bogdan Lis o Macierewiczu ]

Data: 2018-12-10 18:02:26
Autor: z
Czy są tu jeszcze jacyś prawicowcy?
Zmień optykę.
Alternatywą dla liberalnej demokracji jest wizja chińskiego państwa.
To się będzie rozprzestrzeniać gdyż już dziś "inwestorzy" widzą efektywność takiego ustroju i będą takie nurty popierać.

Opór jest bezcelowy - jak mawiał BORG ;-)

Data: 2018-12-10 22:17:28
Autor: Jakub A. Krzewicki
W dniu poniedziałek, 10 grudnia 2018 18:02:29 UTC+1 użytkownik z napisał:
[...]

W czym jest lepsze dla ludzi z kasą ograniczenie możliwości ekspresji i wypowiedzi obywateli? Przecież od założenia knebla na egzotyczne poglądy i folklor ideologiczny - sprzedaż im nie urośnie. Ba, padną im prestiżowe
niszowe i koneserskie rynki. Chińczycy IMHO zrobili najgorszą głupotę zwalczając
Falun Gong zamiast zbudować rynek specyficznych usług dla tej grupy "cyrkowej"
i wykorzystać jej odmienność do trzepania kasiory.

Data: 2018-12-11 07:52:16
Autor: z
Czy są tu jeszcze jacyś prawicowcy?
W dniu 2018-12-11 o 07:17, Jakub A. Krzewicki pisze:

Bo stara prawda chińska mówi"
Lepszy oświecony władca niż najlepsza demokracja :-)

Niby jeszcze brzmi cokolwiek dziwnie.

Ale... czas leci a koło młyńskie się obraca.

Data: 2018-12-11 10:10:19
Autor: Jakub A. Krzewicki
W dniu wtorek, 11 grudnia 2018 07:52:19 UTC+1 użytkownik z napisał:
[...]

Teoretycznie masz rację, ale właśnie przykład Falun Gong tej tezy IMHO
nie potwierdza.

W chińskim systemie jest zbyt mała rola publiczna mody, koneserów, atencjuszów
i produktów luksusowych dla nich, przerzucanych z rynku na rynek w razie zmian
koniunktur, a zbyt duża mniej rentownych pochodnych produkcji prostej.

Data: 2018-12-11 08:14:31
Autor: Wiesiaczek
W dniu 10.12.2018 o 18:02, z pisze:
[...]

Może nie zauważyłeś, ale właśnie jesteśmy Chinami Europy.
To my, podobnie jak Chiny jesteśmy tanią siłą roboczą dla Zachodu, pracujemy w zachodnich montowniach na terenie naszego kraju, odbieramy ich śmieci do utylizacji (spalania), jesteśmy odbiorcami ich tandetnej żywności, złomu samochodowego etc.

Ponadto jesteśmy w gorszej sytuacji, bo nie mamy własnego programu kosmicznego, armii, silnej gospodarki i wielu innych osiągnięć, które w Chinach są codziennością.

Z tą 'liberalną demokracją" to sobie jaja robisz, prawda?

Data: 2018-12-11 11:05:44
Autor: z
W dniu 2018-12-11 o 08:14, Wiesiaczek pisze:
[...]

Konkluzja prawie trafna.

Jest jedna różnica. My robimy co nam korporacje rękami urzędasów unijnych karzą i topimy się w tym bagnie a chińczycy mają to w d... i idą do przodu.

Data: 2018-12-11 13:40:18
Autor: Stokrotka
Czy są tu jeszcze jacyś prawicowcy?
... My robimy co nam korporacje rękami urzędasów unijnych karzą i topimy się w tym bagnie a chińczycy mają to w d... i idą do przodu.

Ty tak robisz. Ja tak nie robiłam, i za to wyleciałam z roboty.
Mam to na wymuwieniu.
Bo byłam świadoma, bo miałam wyższe.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

Data: 2018-12-11 16:59:26
Autor: Pajdak

Użytkownik "z" <z@z.pl> napisał w wiadomości news:5c0f8bf9$0$500$65785112news.neostrada.pl...
Konkluzja prawie trafna.

Jest jedna różnica. My robimy co nam korporacje rękami urzędasów unijnych karzą

POpracuj nad ortografia cymbałku!

Karzą - od kara, każą - od kazac, nakazywać!

i topimy się w tym bagnie a chińczycy mają to w d... i idą do przodu.

Na "przodzie" jest PiS? ;-)))

--
Pajdak

Data: 2018-12-11 19:17:46
Autor: z
Czy są tu jeszcze jacyś prawicowcy?
W dniu 2018-12-11 o 16:59, Pajdak pisze:

Cholera za dużo wącham stokrotek ;-)

A napiszesz coś jeszcze?

Data: 2018-12-11 19:21:28
Autor: Stokrotka
Czy są tu jeszcze jacyś prawicowcy?

POpracuj nad ortografia cymbałku!

Karzą - od kara, każą - od kazac, nakazywać!

Każą, i każą - bo tak słyszysz.
I czytaj stopki, zwłaszcza moją.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

Data: 2018-12-11 11:32:00
Autor: Ola
Czy są tu jeszcze jacyś prawicowcy?
1. wolne wybory, za komuny prawie wszyscy glosowali po linii, chyba ze strachu.
2. nie ma powszechnie władającej bezpieki z ogromnym procentem tajniaków w narodzie.
3. jest wolność słowa, jak dotąd.

jeszcze jest kilka innych przewag, przede wszystkim papier toaletowy, o którym mówi Kuba. Za komuny używaliśmy gazety. Jedynie do tego się nadawała, oprócz opakowania mięsa, jeśli było w sklepie. Obiad się kleciło z tego co napolowaliśmy w sklepach, dzisiaj można normalnie przygotować.

No i ten wieczny strach, dzisiaj go nie ma. Nie podoba Wam się PIS, to wybierzcie coś innego, dziś każdy może założyć swoją partię. A po wyborach uszanujcie demokrację i przyłączcie się do koalicji, jeśli zależy Wam (lewicy) na realizacji swoich celów.  Ola

Data: 2018-12-11 21:50:05
Autor: Wiesiaczek
Czy są tu jeszcze jacyś prawicowcy?
W dniu 11.12.2018 o 20:32, Ola pisze: za odpowiedniąkasę lub inne profity.
1. wolne wybory, za komuny prawie wszyscy glosowali po linii, chyba ze strachu.

Biedna Olu,
Po pierwsze to w Polsce nigdy nie było komuny.
Po drugie, to wybory nie były obowiązkowe i nikt się nie bał zostać w domu.
Po trzecie obecnie nie ma wolnych wyborów. Głosujesz na tych, których wypromują media (za kasę lub inne profity).

2. nie ma powszechnie władającej bezpieki z ogromnym procentem tajniaków w narodzie.

Zapewniam Ciebie, że bezpieka jest o wiele silniejsza niż w PRL-u.
Wszechobecna inwigilacja, grupy antyterrorystyczne wyłamujące drzwi o szóstej rano to codzienność.
Więcej służb i większe nakłady na nie. Nieporównywalnie wyższe wyposażenie w sprzęt itd.

3. jest wolność słowa, jak dotąd.

Dopóki nie zareaguje seryjny samobójca - vide Andrzej Lepper i inni.

jeszcze jest kilka innych przewag,

Likwidacja przemysłu? Szkolnictwa? Służby zdrowia?
Rozbrojenie armii i utrata suwerenności?
Importowanie śmieci z całej Europy?

przede wszystkim papier toaletowy,

Drogo nas kosztował. Sprzedać całkiem duże państwo za parę rolek papieru to nie jest mądre posunięcie.

o którym mówi Kuba. Za komuny używaliśmy gazety.
Jedynie do tego się nadawała, oprócz opakowania mięsa,

Jeszcze można było ją przeczytać.
Też kiedyś nie wierzyłem w to co tam piszą.
Dopóki nie zacząłem wyjeżdżać za granicę zobaczyłem tego syfu w kraju.

jeśli było w sklepie. Obiad się kleciło z tego co napolowaliśmy w sklepach, dzisiaj można normalnie przygotować.

No i ten wieczny strach, dzisiaj go nie ma.

Co Ty powiesz?
A ja właśnie teraz boją się bardziej.
Wystarczy donos sąsiada, żeby antyterroryści weszli bez pukania rano do mieszkania. Albo podejrzenie, że słucham muzyki, której nie kupiłem.
Mój kolega przesiedział 8 miesięcy bo był podejrzanym o coś tam.
Wypuszczono go bez postawienia zarzutów i z odszkodowaniem 5000 zł.

[...]

Powodzenia w zakładaniu partii :D

Data: 2018-12-12 03:06:24
Autor: Stokrotka
Czy są tu jeszcze jacyś prawicowcy?

1. wolne wybory, za komuny prawie wszyscy glosowali po linii, chyba ze strachu.
Bzdura. W komunie nakazowość wyborcza polegała pszede wszystkim na tym, że ludzie posłuszni szli do urny, a opozycja wybory bojkotowała.

2. nie ma powszechnie władającej bezpieki z ogromnym procentem tajniaków w narodzie.
Jest. Tu się nic nie zmieniło, a bezpieka nie została potępiona.

3. jest wolność słowa, jak dotąd.
Nie ma , każdy redaktor sam cenzuruje swoją gazetę, bo inaczej zapłaci taki mandat, że dana gazeta / stacja zbankrutuje.

jeszcze jest kilka innych przewag, przede wszystkim papier toaletowy, ...
Trudno osiągalny był, to prawda, jak wszystko , ale był lepszy.

Obiad się kleciło z tego co napolowaliśmy w sklepach, dzisiaj można normalnie przygotować.
Zaopatszenie, embargo, ale i złośliwość komuny też była.
Pamiętam jak w jakiejś długiej kolejce ludzie odkryli, że spszedawane konserwy mięsne mają datę spszed roku, czy 2 , więc były homikowane by nie dać ludziom, gdy było jeszcze głodniej.

No i ten wieczny strach, dzisiaj go nie ma.
Jest . Do mnie na terenie sądu stszelano, bo się upomniałam o jedną , ostatnią pensję, gdy mnie zwolnili z powodu likwidacji stanowiska pracy. W 2006.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

Data: 2018-12-12 02:53:51
Autor: Stokrotka
Czy są tu jeszcze jacyś prawicowcy?
Z tej dyskusji wyszło, że istotnie zmieniło się tylko to co było ograniczone embargiem (zaopatszenie, komputery, telefonia).
Bo ta kosmetyka dotycząca licencjatu była pszede wszystkim dostosowaniem nazewnictwa do modelu zahodniego.

Wynika z tego, że bez embarga nie dało się złamać socjalizmu.
Socjalizm był więc lepszy. Wprowadził powszehność i dostępność nauki, emerytury, dbał o środowisko.
A jeśli idzie o prawa człowieka to  po 56 roku w Polsce za komuny były bardziej pszestszegane niż obecnie.

Tak więc komu zależało na niszczeniu socjalizmu?

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

Data: 2018-12-12 03:19:32
Autor: Stokrotka
[...]

Myślę, że tym samym , co dziś wywołują smog.
Pszebieg wykresu pokazuje, że jest wywoływany. Z godzinę temu opadł ,mimo, że nie ma ku temu powodu.
Prymitywny wiatromież z kilkudziesięciocentymetrowej wstążki foliowej ani drgnie,
temperatura niższa niż wieczorem, ciśnienie niepszyjające , opady zerowe, a mimo to smog zmalał.
Znaczy był wywołany celowo.

Jest to wywołuwanie zamordyzmu.
Nie wiem czy po to by potępić kapitalizm, czy po to by psześladować narud,
Myślę, że to drugie.

Nie wykluczam też walki o Ukrainę:
najpierw w kierunku kapitalizmu, zahodu by oderwać Polskę od Rosji,
potem w kierunku socjalizmu by pszyssać do siebie Ukrainę.
To by wskazywało na Watykan.
Jednak  nawet jeśli cele były / są swiatłe definitywnie potępiam te metody.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

Czy są tu jeszcze jacyś prawicowcy?