Czy sąd może - prawo rodzinne

Data: 2009-09-10 00:08:56
Autor: zbyszek
Czy sąd może - prawo rodzinne
Witam, mam podpisalam z ojcem dziecka odnośnie widzeń, niestety zmuszona
jestem do złożenia nowego pozwu do Sądu o zmianę tychże widzeń by dziecko
spędzało czas z tatą rzadziej i bez noclegów. Okazało się, że dziecko jest
nękane psychicznie przez ojca od kilku miesięcy a ostatnimi tygodniami u
ojca dziecka nasiliła się agresja, dziecko zostało przez ojca uderzone,
ojciec na dziecko krzyczy, Dziecko ma niespełna 5 lat, wróciło z
tygodniowych wakacji u ojca z tikiem nerwowym, co nigdy w jego życiu nie
miało miejsca. Chcę w pozwie wnieść o widzenia kilkukodzinne parę razy w
miesiącu, nie jak do tej pory było, że dziecko jest u niego od piątku do
niedzieli co 3 tygodnie. Jeśli Sąd przychyli się do mojej prośby będzie mógł
nadać klauzulę wykonalności natychmiast kierując się dobrem dziecka? Jak
znam ojca dziecka będzie robił wszystko by wyrok się nie uprawomocnił
wnosząc o uzasadnienia ostatniego dnia, pisząc apelacje itd... Bardzo proszę
o pomoc i odpowiedź na pytanie dot. klauzuli.

Przeczytałem twoją dyskusję z alexem i jestem przerażony - czy to ty z alexem byłaś zw związku
że jest tyle nienawiści? Inni także miewają traumatyczne przejścia inne niż twoje.

Każdy co ma IQ>1 wie że i kobiety i mężczyźni bywaja psycholami i nie wolno uogólniać.

Statystyka wskazuje chyba na to że sędziowie uważają nawet psychicznie chorą matkę za i tak
lepszą opiekunkę niż normalnego zdrowego chłopa.

Moje rady:
1. Patrzyć na problem dziecka chłodno i tylko z punktu widzenia dobra dziecka - schować własne
stare urazy i emocje na inną chwilę i nigdy nie dzielić się nimi z dzieckiem! - to nie była jego wojenka
choć poniosło największą stratę.

2. Jeśli dziecko potrzebuje kontaktu z ojcem/matką to mu to zapewnić tak aby mogło jak najwięcej z tego czerpać

3. Dziecko 5 letnie na ogół umie mówić i umie powiedzieć co dokładnie zaszło na spotkaniu i czy samo czegoś nie nabroiło,
  dokładnie spokojnie ustalić fakty. Jeśli dziecku było źle to samo nie będzie chciało iść na następne spotkanie.

4. Jesli ktokolwiek znęca sie nad dzieckiem należy to zbadać i ew przekazać podejrzenia władzy, nie wolno słów dziecka
zmanipulować dla uzyskania np ograniczenia widzenia z rodzicem bo dziecko będzie jedynie siebie winić za to że coś
powiedziało i może sie na przyszłość w sobie zamknąć.

5. Pozwolić dziecku dokładnie poznać swojego byłego/byłą - nawet jak czasem będzie trochę nerwowo - samo niech przekona
się  że nic nie straciło na rozwodzie, i że samo nie chce chodzić na spotkania a nie że całe życie ktoś mu je ogranicza.............Dziecko
nie jest nikogo własnością a jedynie "pod opieką" i w dobrym tego słowa znaczeniu.....

6. Zachować zimną krew - cieszyć się że jest już spokój a nie żyć cały czas nienawiścią..........

7. Jeśli rodzice są choć trochę dojrzali to mogą przez chwilę popatrzyć oczami dziecka...

Czy sąd może - prawo rodzinne