Czy samemu wymienic pÂłyn chÂłodniczy?

Data: 2010-04-22 12:40:05
Autor: Krzysiek Kielczewski
Czy samemu wymienic pÂłyn chÂłodniczy?
On 2010-04-22, misio <a3619413@owlpic.com> wrote:
w Oplu Astrze F (I) z 1997 r
Witam
Chcia³bym sam wymienic p³yn ch³odniczy w samochodzie. Posiadam gara¿ z kana³em wiec moge zajrzec pod spód samochodu. Tyle ze trochê siê boje czy nie ma jakiego¶ ryzyka np ze p³yn prysnie mi w oczy lub twarz i co¶ siê z³ego stanie.

Wystarczy użyć trzeciej szarej komórki :)

Albo ze nie uda mi sie odpowietrzyc ukÂładu.

Odkręcasz korek i się bawisz w ściskanie rurek, do skutku. Najpierw na
wyłączonym silniku, potem na włączonym.

Tak na prawde to nawet nie wiem gdzie jest kurek do spuszczania poÂłynu chÂłodniczego.

Wygooglaj. Jak nie dasz rady wygooglać to się za to nie bierz :)

Czy ktos wie jak siĂŞ przeprowadza wymiane pÂłynu chĂłdniczego, na co zwrocic uwage i czego unikac?
Czy p³ukali¶cie uk³ad chlodzacy wod± lub specjalna p³ukank±?

Nie trzeba.

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2010-04-22 12:55:27
Autor: Olek
On 2010-04-22 12:40, Krzysiek Kielczewski wrote:

Odkręcasz korek i się bawisz w ściskanie rurek, do skutku. Najpierw na
wyłączonym silniku, potem na włączonym.

z doświadczenia wiem że to g.... daje - odpowietrzysz nagrzewnicę tylko zaworkiem... sprawdzone.

Wygooglaj. Jak nie dasz rady wygooglać to się za to nie bierz :)

na jego miejscu w ogóle bym się za to nie brał bojąc się że płyn wleci mi do oka :D

Czy p³ukali¶cie uk³ad chlodzacy wod± lub specjalna p³ukank±?

Nie trzeba.

można przepłukać układ jakimś odkamieniaczem jeśli mocno zawalony, a tak to rzeczywiście nie trzeba.

Czy trzeba w ogóle co 2 lata wymieniać płyn?

Data: 2010-04-22 13:27:51
Autor: Krzysiek Kielczewski
On 2010-04-22, Olek <alexhawk@dupaonet.pl> wrote:

Odkręcasz korek i się bawisz w ściskanie rurek, do skutku. Najpierw na
wyłączonym silniku, potem na włączonym.

z doświadczenia wiem że to g.... daje - odpowietrzysz nagrzewnicę tylko zaworkiem... sprawdzone.

Mi się nie zapowietrzyła.

Czy p³ukali¶cie uk³ad chlodzacy wod± lub specjalna p³ukank±?

Nie trzeba.

można przepłukać układ jakimś odkamieniaczem jeśli mocno zawalony, a tak to rzeczywiście nie trzeba.

Jak mocno zawalony to lepiej odłożyć kasę na wymianę nagrzewnicy...

Czy trzeba w ogóle co 2 lata wymieniać płyn?

Albo zgodnie z zaleceniami producenta... albo nie. Jak kto woli.

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2010-04-22 13:49:25
Autor: Olek
On 2010-04-22 13:27, Krzysiek Kielczewski wrote:

z doświadczenia wiem że to g.... daje - odpowietrzysz nagrzewnicę tylko
zaworkiem... sprawdzone.

Mi się nie zapowietrzyła.

no to albo nie spuściłeś całego płynu, albo masz jakiś super układ odpowietrzający :) Ugniatanie węży jest bez sensu.

można przepłukać układ jakimś odkamieniaczem jeśli mocno zawalony, a tak
to rzeczywiście nie trzeba.

Jak mocno zawalony to lepiej odłożyć kasę na wymianę nagrzewnicy...

uhhh a wiesz ile to roboty? :) Jak ktoś leje płyn, a nie wode z kranu to niewiele tego kamienia będzie chyba raczej...

Czy trzeba w ogóle co 2 lata wymieniać płyn?

Albo zgodnie z zaleceniami producenta... albo nie. Jak kto woli.

no właśnie mnie to ciekawi... nie słyszałem jeszcze, żeby ktoś wymieniał płyn co 2 lata regularnie...

Data: 2010-04-22 05:00:53
Autor: WS
Czy samemu wymienic płyn chłodniczy?
On 22 Kwi, 13:49, Olek <alexh...@dupaonet.pl> wrote:

> Albo zgodnie z zaleceniami producenta... albo nie. Jak kto woli.

no wła¶nie mnie to ciekawi... nie słyszałem jeszcze, żeby kto¶ wymieniał
płyn co 2 lata regularnie...

harmonogram serwisowy Astry F wymian plynu sie nie przewiduje (oleju w
skrzyni tez nie...)

wg kasiazki Etzolda ktora polecalem sciagnac ...

"Nie przewiduje się okresowej wymiany cieczy
chłodz±cej. Ciecz chłodz±c± wymienia się tylko
po jej spuszczeniu podczas napraw wymagaj±cych
opróżnienia układu chłodzenia na przykład
zdjęcie głowicy, wymontowanie chłodnicy
lub nagrzewnicy, wyjęcie silnika z samochodu.
Jest to konieczne, ponieważ antykorozyjne
składniki cieczy osadzaj± się w fazie docierania
na aluminiowych powierzchniach nowych elementów,
tworz±c długotrwał± warstwę ochronn±.
W zlanej cieczy ilo¶ć tych składników jest
już na ogół niewystarczaj±ca dla stworzenia
odpowiedniej warstwy antykorozyjnej na nowych
czę¶ciach."

WS

Data: 2010-04-22 14:29:57
Autor: Krzysiek Kielczewski
On 2010-04-22, Olek <alexhawk@dupaonet.pl> wrote:

Mi się nie zapowietrzyła.

no to albo nie spu¶ciłe¶ całego płynu, albo masz jaki¶ super układ odpowietrzaj±cy :)

"Super układ" w kontek¶cie Astry F? Szalejesz kolego, szalejesz :)

Ugniatanie węży jest bez sensu.

Skoro wypycha powietrze (via zbiornik wyrównawczy) to sens ma.

można przepłukać układ jakim¶ odkamieniaczem je¶li mocno zawalony, a tak
to rzeczywi¶cie nie trzeba.

Jak mocno zawalony to lepiej odłożyć kasę na wymianę nagrzewnicy...

uhhh a wiesz ile to roboty? :) Jak kto¶ leje płyn, a nie wode z kranu to niewiele tego kamienia będzie chyba raczej...

To wtedy odkamieniacza nie trzeba stosować.

Czy trzeba w ogóle co 2 lata wymieniać płyn?

Albo zgodnie z zaleceniami producenta... albo nie. Jak kto woli.

no wła¶nie mnie to ciekawi... nie słyszałem jeszcze, żeby kto¶ wymieniał płyn co 2 lata regularnie...

Przeczytaj sobie na etykiecie :)

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2010-04-22 15:10:43
Autor: Olek
On 2010-04-22 14:29, Krzysiek Kielczewski wrote:

"Super układ" w kontekście Astry F? Szalejesz kolego, szalejesz :)

wybacz może się zapędziłem :)

Skoro wypycha powietrze (via zbiornik wyrĂłwnawczy) to sens ma.

wypycha, ale niewiele, chodzi o to żeby zalać do pełna np. nagrzewnicę, a tutaj ugniatanie węży, przynajmniej mi, nie pomogło (Audi A6 V6 2.6)

To wtedy odkamieniacza nie trzeba stosować.

no to nie :)

Przeczytaj sobie na etykiecie :)

post kolegi WS wyĹĽej...

Data: 2010-04-22 15:22:21
Autor: Krzysiek Kielczewski
On 2010-04-22, Olek <alexhawk@dupaonet.pl> wrote:

Skoro wypycha powietrze (via zbiornik wyrównawczy) to sens ma.

wypycha, ale niewiele, chodzi o to żeby zalać do pełna np. nagrzewnicę, a tutaj ugniatanie węży, przynajmniej mi, nie pomogło (Audi A6 V6 2.6)

"Odrobinę" inny silnik :-)

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2010-04-22 15:53:38
Autor: Olek
On 2010-04-22 15:22, Krzysiek Kielczewski wrote:

"OdrobinÄ™" inny silnik :-)

tak myślałem ;)

Data: 2010-04-22 19:41:22
Autor: Piotrek
Czy samemu wymienic p3yn ch3odniczy?
z do¶wiadczenia wiem że to g.... daje - odpowietrzysz nagrzewnicę tylko zaworkiem... sprawdzone.

co powiesz o samochodach ktore zaworka nie maja bo maja uklad ktory sie sam odpowietrza?

--
pzdr
piotrek

Data: 2010-04-23 00:13:37
Autor: Olek
On 2010-04-22 19:41, Piotrek wrote:

co powiesz o samochodach ktore zaworka nie maja bo maja uklad ktory sie sam
odpowietrza?

w większo¶ci aut , w których układ się "sam odpowietrza" jest zaworek :)

Czy samemu wymienic pÂłyn chÂłodniczy?