Data: 2010-04-02 13:01:04 | |
Autor: Jackare | |
Czy silnik samochodowy nadaje się do łodzi? | |
On 2 Kwi, 11:22, CUT <c...@cut.pl> wrote:
Teraz do sedna, potrzebna opinia samochodziarzy :) Na początek krótko o sobie: dobre piętnaście lat swego życia spędziłem w klubie motorowodnym. Dwanaście lat wyczynowo jeździłem na nartach wodnych. Za komuny kluby takie same sobie budowały łodzie - holowniki dla narciarzy. Kilka lat spędziłem jako sternik. Mój ojciec budował takie łodzie. Do holowania narciarza potrzebna jest łódź o dużej mocy Najlepszym źródłem napędu były silniki benzynowe V8 o mocy 250-450 KM. Silniki samochodowe nadają się do napędu łodzi. Trzeba je marynizować i zazwyczaj polega to na: wykonaniu nowych kolektorów wydechowych z wyprowadzeniem w górę (ponad głowicę), wylot wydechu kieruje się do wody pod linię zanurzenia łodzi, najlepiej na rufie - nie pod dno. Podwyższenie kolektorów ma na celu zapobieganie wlaniu się wody przy zwalnianiu łodzi lub podczas pływania na rewersie Wylot wody z układu chłodzenia silnika kieruje się do kolektorów wydechowych . Łodzie nie mają tłumików, woda chłodzi spaliny i działa jak tłumik. Aby zniwelować niekorzystne i nieprzyjemne basowe dudnienie mozna sam wylot wydechu poza łódź zakończyć wylotem z kilkoma otworami małymi zamiast jednego dużego i zakryć go osłoną.. Daje to dobre efekty akustyczne, na wylocie tworzy się "gestsza" miesznina z wodą i wyciszenie jest lepsze. Woda do chłodzenia silnika pobierana jest z dna łodzi za pomocą specjalnej chrapy lub z chwytu wody umieszczonego na sterze (jeśli łódź jest napędzana śrubą) lub z wylotu pędnika strumieniowego jeżeli zastosowano taki napęd. Aby wyeliminować narażenie materiału na skutrek róznic temperatury, część wody powracającej z układu chłodzenia można mieszać z znimną wodą pobieraną z zewnątrz. Jeżeli przewidujemy wyposażenie łodzi w przekładnię przód - luz- rewers należy wyposażyć ją w pompe która zapewni wodę do chłodzenia w trakcie pracy na luzie. Jest to zazwyczaj prosta mechaniczna pompa napędzana pskiem klinowym. Dobrze jest przed taką pompą dać zwyły odstojnik sitakowy z mozliwością czyszczenia. Potrzebna jest przebudowa miski olejowej ponieważ silnik łodzi pracuje zazwyczaj w dwóch stanach: wolne obroty i pełne obroty. Łódź jako taka pracuje w przechyle i do tego przechyłu należy dostosować miskę olejową, zwłaszcza do największego niekorzystnego przechyłu występującego w średnim zakresie obrotów nim łódź wejdzie w ślizg i przechył będzie najmniejszy. Dobrze jest aby miska olejowa miała płaszcz wodny zapewniający dobre chłodzenie oleju. Układ zasilania w łodzi należy wyposażyć w filtr powietrza o niskich oproach przepływu. Najlepszy będzie suchy filtr siatkowy lub siatkowy filtr olejowy - taki jakie były stosowane w starych samochodach (np warszawa). W wielu przypadkach silni w łodzi może bez większej szkody pracowac bez filtra powietrza - to są zupółęnie inne warunki pracy niż w samochodzie. Silniki diesla nie są specjalnie popularne w łodziach ze względu na niskie obroty. Napęd łodzi jest prawie zawwsze bezpoiśredni. Stosowanie przekładni redukcyjnych lub podwyższających obroty jest niewskazane ze wzgledu na wibracje i hałas. Przy dieslu należałoby raczej pokombinowac z doborem śruby (skoku i wielkości łopat) ale efekt będzie raczej zawsze gorszy niż przy silniku benzynowym. Śruba o więkzym skoku i większej powierzchni łopat będzie generować większe (duuużo większe) wibracje przenoszące się na całą łodź, także do łodzi rekreacyjnych raczej silniki benzynowe. -- Jackare |
|
Data: 2010-04-02 22:42:19 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
Czy silnik samochodowy nadaje się do łodzi? | |
Dnia Fri, 2 Apr 2010 13:01:04 -0700 (PDT), Jackare napisał(a):
wykonaniu nowych kolektorów wydechowych z wyprowadzeniem w górę (ponad Niekiedy wystarcza odwrócenie istniejących. przewidujemy wyposażenie łodzi w przekładnię przód - luz- rewers Hm... A pompa wody silnika nie wystarczy? -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ os. Jagiellońskie 13/43 31-833 Kraków (012 378 31 98) _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2010-04-02 14:08:08 | |
Autor: Jackare | |
Czy silnik samochodowy nadaje się do łodzi? | |
On 2 Kwi, 22:42, Adam Płaszczyca <trzyp...@oldfield.spamnie.org.pl>
wrote: Dnia Fri, 2 Apr 2010 13:01:04 -0700 (PDT), Jackare napisał(a): Nie spotkałem się z czymś takim, ale za to można istniejące pozostawić i za nimi dać takie odwrócone U z rury, i za nim puścić wszystkie wyloty wody itd o czym pisałem z tym że raczej dąży się do tego aby kolektor w łodzi był tak zbudowany by miał spadek w kierunku wylotu. raczej nie bo to nie jest pompa ssąco-tłocząca tylko obiegowa. Ona wymusza tylko cyrkulację medium chłodzącego ale nie powoduje powstawania jakichś ciśnień i podciśnień w układzie. Przy otwartym układzie chłodzenia silnika w łodzi, gdy silnik nie pracuje - woda spłynie z układu, także w czasie pracy na postoju musi być coś co tą wodę będzie podawać. Dobrze byłoby mieć też pompę elektryczną która po wyłączeniu silnika po intensywnej pracy przepompowałaby jeszcze przez silnik wodę chłodzącą przez minutę lub dwie, w przeciwnym przypadku warto zostawić silnik na minutę dwie na wolnych obrotach aby w silniku nie została gorąca woda która po jego wyłączeniu zacznie wrzeć. |
|
Data: 2010-04-04 15:52:04 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
Czy silnik samochodowy nadaje się do łodzi? | |
Dnia Fri, 2 Apr 2010 14:08:08 -0700 (PDT), Jackare napisał(a):
Hm... A pompa wody silnika nie wystarczy?raczej nie bo to nie jest pompa ssąco-tłocząca tylko obiegowa. Ona Ona jest odśrodkowa i zapewniam Cię, zaróno tłoczy jak i zasysa. wymusza tylko cyrkulację medium chłodzącego ale nie powoduje LOL, to może jednak sprawdź ;) układzie chłodzenia silnika w łodzi, gdy silnik nie pracuje - woda Mhm. A powietrze którędy wejdzie? wodę będzie podawać. Dobrze byłoby mieć też pompę elektryczną która po OK, a teraz się zastanów, co się dzieje w aucie po wyłączeniu i czemu jakoś nie wrze ;) -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ os. Jagiellońskie 13/43 31-833 Kraków (012 378 31 98) _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2010-04-05 13:21:25 | |
Autor: Jackare | |
Czy silnik samochodowy nadaje się do łodzi? | |
On 4 Kwi, 15:52, Adam Płaszczyca <trzyp...@oldfield.spamnie.org.pl>
wrote: Ona jest odśrodkowa i zapewniam Cię, zaróno tłoczy jak i zasysa.Pod warunkiem że jest zalana cieczą. Sama na sucho cieczy nie zassie, co w bardzo wielu przypadkach w łodzi będzie problemem i potencjalną poważną przyczyną uszkodzeń silnika. Ale czytałeś co pisałem wcześniej, miedzy innymi na temat wydechu ? Np z pojemności kolektora wydechowego który w łodzi jest zazwyczaj większy niż w samochodzie. Jeżeli po zatrzymaniu silnka będzie otwarty przynajmniej jeden zawór wydechowy powietrze ma absolutnie wolną drogę . To nie samochód - tutaj "zbiornik" cieczy chłodzącej jest sporo niżej pod silnikiem. Łódź nawet stojąca na wodzie jest cały czas w ruchu - idelane warunki by woda spłynęła i układ wypełnił się powietrzem. i znowu nie czytałeś tego co napisałem. Powtórzę: silnik w łodzi a już na pewno w motorówce do szybkiego pływania w 90% swego żywota pracuje w dwóch stanach: wolne obroty i PEŁNE OBROTY. Absloutnie nie ma porównania do warunków pracy w samochodzie gdzie większość życia pracuje na srednim zakresie obrotów. W łodzi jest to tylko zakres przejściowy, najmniej używany. Silnik na pełnych obrotach jest termicznie trochę inaczej obciążony niż na obrotach średnich czy niskich. To co napisałem nie wynika z teoretyzowania tylko z kilkunastoletniej praktyki na wodzie, grzebania w wielu motorówkach z czego znakomita większość posiadała zaadaptowane silniki samochodowe. Takie np smallblocki grzały się jak wariaty i konieczne było przestudzenie silnika na wolnych obrotach. W nieco inteligentniejszych łodziach wyposażonych w jakąś elektronikę po takim wyłączeniu silnika po grzaniu na pełnych obrotach termik długo nie pozwalał załączyć silnika (tu nawiązanie do spływania wody z układu), stąd praktyka ostudzania silników na wolnych obrotach a potem pompa elektryczna pompująca wodę stosowana w prostym celu - ograniczyć zużycie paliwa bo te silniczki potrafią "wypić" W silniku w samochodzie masz układ otwarty ze zbiornikiem wyrównawczym. Samo to jest jakąś stabilizacją termiczno - ciśnieniową.Chłodziwo nie wrze bo to zazwyczaj jakieś glikole a nie woda, obciążenia termiczne są całkiem inne, chłodziwo może przechodzić obiegiem termosfonowym przez chłodnicę a jako zabezpieczeni może załćzać się wentylator chłodznicy. W łodzi jest woda które może się zagotować i natychmiast na skutek wzrostu ciśnienia i położenia silnika względem zbiornika wodnego może odpłynąć z silnika. |
|
Data: 2010-04-05 13:39:55 | |
Autor: Jackare | |
Czy silnik samochodowy nadaje się do łodzi? | |
On 5 Kwi, 22:21, Jackare <jackare...@gmail.com> wrote:
o tu masz np link do widoku typowego silniczka w motorówce do holowania narciarzy http://www.youtube.com/watch?v=H-DOAN6LBIQ Zwróć uwagę na te kolektory wydechowe jak są mocno wyciągnięte do góry a w tej łodzi linia wody jest mniej więcej na wysokości misko olejowej silnika.,Te kółeczko na pasku klinowym - jedyne które widać przed jednym z kolektorów to własnie mechaniczna pompa zasysająca wodę z jeziora. Gdzieś tak w 0:22 widać dobrze jeszcze jeden element silnika marynizowanego - miskę olejową które główny kolektor oleju jest przesunięty do tyłu co właśnie zapewnia odpowiednie warunki przy pracy w przechyle silnika do tyłu. Zwróć uwagę że silnik w łodzi jest już "na dzień dobry" przechylony do tyłu w pozycję niekorzystną dla jego pracy ale konieczną ze względu na dostosowanie silnika do kąta nachylenia wału napędowego śruby. To np jest silnik z takiej samej łodzi jaką pływałem przez kilka lat jako sternik (łódka Ski Nautique 2001 firmy Correct Craft) Tu masz jeszcze inną perspektywę na ten silnik, w jakimś ruskim chyba garażu. Woda do chłodzenia podawana z węża. http://www.youtube.com/watch?v=aN2l-QfYMMA&feature=related |
|
Data: 2010-04-05 13:50:42 | |
Autor: Jackare | |
Czy silnik samochodowy nadaje się do łodzi? | |
On 5 Kwi, 22:39, Jackare <jackare...@gmail.com> wrote:
tu widać jeszcze jedno rozwiązanie o którym pisałem - wylot wydechu z kolektora podzielony na 3 mniejsze ujścia - redukcja dudnienia i lepsze chłodzenie gazów wodą http://www.youtube.com/watch?v=MIZijW67_t8&feature=related a tutaj to samo z osłonami z blachy http://www.youtube.com/watch?v=ZF34E9Yt5Sk&feature=related To na przykładzie moich ulubionych łodzi - Boesch. -- Jackare |
|
Data: 2010-04-06 23:50:02 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
Czy silnik samochodowy nadaje się do łodzi? | |
Dnia Mon, 5 Apr 2010 13:21:25 -0700 (PDT), Jackare napisał(a):
Ona jest odśrodkowa i zapewniam Cię, zaróno tłoczy jak i zasysa.Pod warunkiem że jest zalana cieczą. Sama na sucho cieczy nie zassie, Ojej, naprawdę? Wiesz, a hydrofory jakoś mają to rozwiązanie. Wiesz, zdradzę Ci wielka tajemnicę - są uwaga, zawory zwrotne. Ale czytałeś co pisałem wcześniej, miedzy innymi na temat wydechu ? Np Świetnie. SKĄD TO POWIETRZE? Bo wiesz, wprowadzanie wody do wydechu niekoniecznie musi być ponad linia wody. W silniku w samochodzie masz układ otwarty ze zbiornikiem Nie mam otwartego. mam zamknięty. ciśnieniową.Chłodziwo nie wrze bo to zazwyczaj jakieś glikole a nie Oczywiście, może. Tylko musisz pod silnikiem ognisko zapalić. Skąd weźmiesz energię potrzebną do zagotowania wody, kiedy silnik nie pracuje. napieraj. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ os. Jagiellońskie 13/43 31-833 Kraków (012 378 31 98) _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2010-04-06 16:18:02 | |
Autor: Jackare | |
Czy silnik samochodowy nadaje się do łodzi? | |
On 6 Kwi, 23:50, Adam Płaszczyca <trzyp...@oldfield.spamnie.org.pl>
wrote: Przeciwzwrotne jeśli już. Niepotrzebna komplikacja układu. W dodatku komplikacja która nic nie daje. W hydroforze ciśnienie zapewnia jeszcze membrana i zawory przeciwzwrotne są tym cisnieniem dodatkowo domykane. W silniku byłoby to tylko statyczne ciśnienie wywierane przez masę wody. Nie ma w tym specjalnego ani celu ani sensu. Lepiej sprawdza się pompa ssąco tłocząca. Jest jeszcze jedna rzecz o której nie pisałem. Łódź po wyciągnięciu z wody powinno się opróżnić z cieczy chłodzącej. Zaleca to (wręcz wymaga) każdy producent. Zaleca też by zrobić to przez "odcieknięcie" bo "przedmuchanie" pracującym silnikiem to najdroższy z możliwych sposobów. Wszystkie te zwrotno-blokujące systemy tylko by w tym przeszkadzały. Świetnie. SKĄD TO POWIETRZE? Bo wiesz, wprowadzanie wody do wydechuAle ja nie pisze tutaj jak coś można zrobić tylko jak się to w rzeczywistych istniejących rozwiązaniach robi. Jeżeli poobserwujesz łodzie i statki zauważysz że nawet jeżeli woda chłodząca nie jest kierowana do wydechu, to i tak jest wypuszczana poza łódź ponad linią zanurzenia statku. > W silniku w samochodzie masz układ otwarty ze zbiornikiemTak ? Ciśnieniowy? Z naczyniem przeponowym ? Myślę że jednak otwarty z zaworkiem odpowietrzająco-napowietrzającym zbiornik wyrównawczy. Oczywiście, może. Tylko musisz pod silnikiem ognisko zapalić.zrób proste doświadczenie: zagotuj wodę w czajniku elektrycznym do wrzenia i szybko ją wylej (zamiast czajnika może być automat do jajek). A potem nalej nieco zimnej wody na grzałkę lub płytę grzewczą. Co się dzieje? TAAAAK! Woda skwierczy, wrze i na tychmiast odparowuje. Pali się ognisko? Grzałka jest załączona ? Nic z tych rzeczy, przecież wszystko jest wyłączone Podobnie dzieje sie w silnku który po ciężkim i długim obciążeniu stanie i odpłynie z niego woda. Nie ma czynnika odbierającego energię cieplną więc skumulowana wokół komór spalania, cylindrów i kanałów wylotowych w głowicy rozpływa się po materiale głowicy i bloku. Zanim zostanie wypromieniowana jest w stanie gotować i odparowywać niewielkie ilości wody pozostałe w kanałach układu chłodzenia. Nie całą masę wody jaka może zalegać układ tylko to co pozostaje a jest tego niewiele bo po zatrzymaniu silnika natychmiast zaczyna się odpływ cieczy z najwyżej położonych punktów zaś grzanie i parowanie tylko ten odpływ przyspiesza, stąd jak pisałem dobrze jest łódź po inetnsywnej pracy pozostawić na wolnych obrotach tak by "świeża" woda przejęła nadmiar energii cieplnej skumulowany w silniku i odprowadziła go do jeziora. Jak dużym obciążeniom podlega silnk np typu small block w łodzi wystarczy się przekonac czytajac wymagania producenta dotyczące wymiany oleju. Np Correct Craft wymaga aby olej silniku był wymieniany co 50 (pięćdziesiąt) motogodzin pracy silnika. Pięćdziesiąt motogodzin wykręcaliśmy w klubie w jeden, góra dwa tygodnie w cyklu treningowym i maksymalnie w tydzień jeżeli trafiały się zawody. Dla porównania w samochodzie oleje wymienia się co rok-dwa lata lub po przejechaniu dystansu 15-30 tys km w zależności od producenta i typu silnika Przyjmując średnią prędkość jazdy 60 km/h dystans 15 tys km to 250 motogodzin pracy a dystans 30 tyś km to 500 motogodzin pracy i tu między innymi wychodzi różnica pomiędzy pracą na średnim zakresie obrotów a ciągłym żyłowaniem silnika na pełnych obrotach jak to ma miejsce w motorówkach. -- Jackare |
|
Data: 2010-04-07 19:09:54 | |
Autor: Plumpi | |
Czy silnik samochodowy nadaje się do łodzi? | |
Użytkownik "Jackare" <jackare.pl@gmail.com> napisał w wiadomości news:01ae7ae4-8a07-4efa-be0c-
No co Ty ? Jak śmiesz podważać tak wielki autorytet i tak ogromne adasiowe doświadczenie ? On co prawda nigdy na oczy nie widział takiego silnika, ale on wie najlepiej :D |
|
Data: 2010-04-08 00:14:34 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
Czy silnik samochodowy nadaje się do łodzi? | |
Dnia Tue, 6 Apr 2010 16:18:02 -0700 (PDT), Jackare napisał(a):
Ojej, naprawdę? Wiesz, a hydrofory jakoś mają to rozwiązanie. Wiesz,Przeciwzwrotne jeśli już. Niepotrzebna komplikacja układu. W dodatku Jurand, widziałeś Ty kiedyś taką prosta, odśrodkową pompe hydroforową? Jest jeszcze jedna rzecz o której nie pisałem. Łódź po wyciągnięciu z Zaleca się, bo? Świetnie. SKĄD TO POWIETRZE? Bo wiesz, wprowadzanie wody do wydechuAle ja nie pisze tutaj jak coś można zrobić tylko jak się to w Ja wiem, że się robi. Rzecz w tym, że to, iż coś 'się robi' nie oznacza, że jest to w danym, konkretnym przypadku najlepsze. Nie mam otwartego. mam zamknięty.Tak ? Ciśnieniowy? Z naczyniem przeponowym ? Myślę że jednak otwarty z Myśl dalej. A ja jakoś zauważam, że w układzie otwartym nie pojawi się nadciśnienie. Ale możesz zweryfikowac swoje myślenie odkręcając korek z układu chłodzenia na rozgrzanym sinkiu i nachylając się nad wlewem. zrób proste doświadczenie: zagotuj wodę w czajniku elektrycznym do Zrób właściwe doświadczenie - włącz czajnik i doprowadź wode do temperatury 87 stopni i wyłącz. Teraz zrób to, co postulowałeś, albo w inny sposób doprowadź do wrzenia wodę w nim zawartą. Ja rozumiem, że silnik ma pewną bezwładność termiczną, jednak gdyby było tak, jak postulujesz, to po wyłączeniu silnika każdy by się gotował jak ta lala. wylotowych w głowicy rozpływa się po materiale głowicy i bloku. Zanim Dlatego pozostawione są wielkie ilości. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ os. Jagiellońskie 13/43 31-833 Kraków (012 378 31 98) _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2010-04-07 20:27:07 | |
Autor: Jackare | |
Czy silnik samochodowy nadaje się do łodzi? | |
On 8 Kwi, 00:14, Adam Płaszczyca <trzyp...@oldfield.spamnie.org.pl>
wrote: widziałeś Ty kiedyś taką prosta, odśrodkową pompe hydroforową?No to cofnij się do swego postu i zastanów czy piszesz o pompie (podzespole) czy hydroforze (kompletnym urządzeniu) by chronić silnik przed korozją, zanieczyszczeniem i zamarznięciem wody. Jest. Istnieją tzw dobre praktyki wynikjące m.in. z doświadczeń. Ludzkość ma wiedzę o budowaniu statków od kilka tysiecy lat, wiedza o statkach apędzanych maszynami ma gdzieś około 200 lat. To nie informatyka, to nie loty kosmiczne i nie fizyka kwantowa. Do tego dochodzą jeszcze zagadnienia ekonomiczno - techniczne czyli szacowanie zysków i kosztów określonej komplikacji układu. Wyprowadzenie wylotu wody ponad linię zanurzenia sprawia m.in że wylot nie ma specjalnych oporów, nie grozi mu zamarznięcie, zarośnięcie glonem, i zapewnia dobre opróżnienie silnika już w trakcie pracy. Ciągła praca na pełnym obciązeniu sprawia że jest to dość istotnie zagadnienie. Wyprowadzenie wody wylotowej do kolektorów daje oprócz tłumienia wylou spalin także efekt eżektorowy. Spaliny uchodzące dużym kolektorem wspomagają wylot wody przez podciśnienie i porywanie cząstek wody. Celowo pomijam zjawiska akustyczne zachodzące w układzie wydechowym. >> Nie mam otwartego. mam zamknięty.Masz układ który dzieki zaworkowi nap-odp xsprawia wrażenie zamkniętego w jedną stronę w pewnym zakresie ciśnień. Rurka pomiędzy chłodnicą a zbiornikiem wyrównawczym ma w porównaniu ze średnicą wlewu do chłodnicy bardzo małą średnicę, czyli dzięki tej zmianie maleje ciśnienie w tej rurce w stosunku do ciśnienia wywieranego np na fragment wlotu chłodnicy. Gdybyś nie zmieniając zaworku w zbiorniku wyrównawczym (zawór to ta nacięta uszczelka gumowa) zamocował go bezpośrednio dnem na wlewie chłodnicy to ciecz chłodząca szybko i widocznie zmieniałaby poziom z przelaniem zbiornika włącznie. Powolne narastanie poziomu cieczy w zbiorniku wyrównawczym także ten zawór cały czas uruchamia, ale nie dzieje się to uderzeniowo i dzięki małej średniy rurki chłodnica- zbiornikw wyr. cisnienie cieczy chłodzącej rozkłada sie także na gumowe węże wodne o dużej średnicy i tym samym dużej sprężystości. Gdyby zamiast gumy rozprowadzać obieg chłodzenia rurami nieelastycznymi, np metalowymi lub poliamidowymi ruch poziomu cieczy w zbiorniku byłby dużo bardziej widoczny. Zrób właściwe doświadczenie - włącz czajnik i doprowadź wode do temperatury(...) Dlatego pozostawione są wielkie ilości.W samochodzie tak, w łodzi - nie bo woda spływa zaraz po uieruchomieniu silnika i stąd -dodając kolejny raz uwagę o odmiennych warunkach pracy silnika - skłonność do gotowania -- Jackare |
|
Data: 2010-04-08 23:36:34 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
Czy silnik samochodowy nadaje się do łodzi? | |
Dnia Wed, 7 Apr 2010 20:27:07 -0700 (PDT), Jackare napisał(a):
Jest. Istnieją tzw dobre praktyki wynikjące m.in. z doświadczeń. I dlatego buduje się je z drewna, prawda? do chłodnicy bardzo małą średnicę, czyli dzięki tej zmianie maleje O, fajnie. Znów alternatywna Fizyka :D Gdybyś nie zmieniając zaworku w zbiorniku Ciekawe, bo wiesz, u mnie jakoś ciecz w zbiorniku ma stały poziom. Widać Sierra nie zna Twoich teorii. dużej sprężystości. Gdyby zamiast gumy rozprowadzać obieg chłodzenia Mhm. I jeszcze róznice ciśnień by pewnie były. LOL. W samochodzie tak, w łodzi - nie bo woda spływa zaraz po Wniosek - zmienić praktykę 'od lat' na coś lepszego. Tak, jak kiedyś zamiast drewna użyto stali. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ os. Jagiellońskie 13/43 31-833 Kraków (012 378 31 98) _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2010-04-09 00:09:32 | |
Autor: Jackare | |
Czy silnik samochodowy nadaje się do łodzi? | |
On 8 Kwi, 23:36, Adam Płaszczyca <trzyp...@oldfield.spamnie.org.pl>
wrote: Dnia Wed, 7 Apr 2010 20:27:07 -0700 (PDT), Jackare napisał(a):Czy muszę pisać że wiedza ewoluuje, myślałemże nie. Tak czy siak ta wiedza kumuluje się od tysięcy lat. Niemniej jednak nadal buduje się łodzie z drewna i to ręcznie. Łodzie całkiem nowoczesne, bardzo drogie i luksusowe. Tu link mojego ulubionego producenta łodzi http://www.youtube.com/watch?v=3u9T2zM_VRc > do chłodnicy bardzo małą średnicę, czyli dzięki tej zmianie malejeNo tu np link do listy zadań z fizyki alternatywnej. Uczą takiej w szkołach. http://www.iic.pwr.wroc.pl/old_version/instrukcje/biotechnologia/Biotechnologia_4.doc Tylko tyle bo linków do tekstów podręczników ze szkoły podstawowej nie chce mi się szukać. Można też zapoznać się na jakiej zasadzie działają, hamulce hydrauliczne, podnośniki hydrauliczne, prasy hydrauliczne itp. zdaje się że wykorzystują zmianę ciśnień i prędkości przepływu cieczy przy zmianie średnicy przewodów. To otwórz jeszcze wlew chłodnicy na zimnym silniku, np po nocnym postoju. Poziom chłodziwa nie będzie sięgał pod korek. To powietrze jest ściśliwe i wcale nie musi ulecieć do atmosfery i nie musi pokonać oporu zaworka w zbiorniku wyrównawczym:) > dużej sprężystości. Gdyby zamiast gumy rozprowadzać obieg chłodzeniaNie zawsze. Często "Lepsze jest wrogiem dobrego" |
|
Data: 2010-04-09 08:29:21 | |
Autor: Marcin Stankiewicz | |
Czy silnik samochodowy nadaje się do łodzi? | |
Dnia Thu, 8 Apr 2010 23:36:34 +0200, Adam Płaszczyca na pl.misc.samochody
napisał(a): Wniosek - zmienić praktykę 'od lat' na coś lepszego. Tak, jak kiedyś Płaszcyc, ja pierdziu ... za kilkaset lat dzieci w szkole będa uczyły się o Tobie jako o tym co drewno w stal zamienił ... Ty serio myślisz, że jesteś mądrzejszy od setek ludzi zajmujących się budową łodzi zawodowo i mających o tym dużo większe pojęcie niż Ty ? -- Marcin Stankiewicz [ a.k.a. motomouse ;-) ] m.stankiewicz na pomarańczka [ czyli orange ].pl "O, święta naiwności! Jan Hus" |
|
Data: 2010-04-09 11:38:08 | |
Autor: Jurand | |
Czy silnik samochodowy nadaje się do łodzi? | |
Użytkownik "Marcin Stankiewicz" <e-mail@w.sigu.invalid> napisał w wiadomości news:1p49ejtj5bgi.vjepky2a3vit.dlg40tude.net... Dnia Thu, 8 Apr 2010 23:36:34 +0200, Adam Płaszczyca na pl.misc.samochody Nieee, nie, Płaszczyc jest najmądrzejszy. Jeszcze nie było takiego, który by go przekonał, że się myli. Płaszczyc zawstydził nawet Turbodymomana. Jurand. |
|
Data: 2010-04-09 17:45:08 | |
Autor: Plumpi | |
Czy silnik samochodowy nadaje się do łodzi? | |
Użytkownik "Marcin Stankiewicz" <e-mail@w.sigu.invalid> napisał w wiadomości news:1p49ejtj5bgi.vjepky2a3vit.dlg40tude.net...
Wniosek - zmienić praktykę 'od lat' na coś lepszego. Tak, jak kiedyś Adaś to jest taki nieszkodliwy idiota usenetowy co to wszystkie rozumy pozjadał i na wszystkim zna się najlepiej. Profesorów, magistrów i wszystkich naukowców to on ma za idiotów, ale w jego przypadku wynika to z upośledzenia oraz braków wykształcenia. :D Dyskusja z nim to strata czasu, bo on zawsze wie najlepiej. Była Granada to wszystko co najlepsze miała Granada. Teraz jest Sierra to to co najlepsze ma Sierra, a wszelkie inne rozwiązania konstrukcyjne to szajs, a osoby, które tu piszą (nawet te, które miały do czynienia z marynistyką) to debile. Taki jest cały adaś płaszczyca :) |
|
Data: 2010-04-10 01:54:37 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
Czy silnik samochodowy nadaje się do łodzi? | |
|
|
Data: 2010-04-10 09:06:20 | |
Autor: Jurand | |
Czy silnik samochodowy nadaje się do łodzi? | |
Użytkownik "Adam Płaszczyca" <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> napisał w wiadomości news:1fcftuisiq2u7.dlgoldfield.org.pl... Dnia Fri, 9 Apr 2010 08:29:21 +0200, Marcin Stankiewicz napisał(a): Za to Ty doskonale wiesz, jak zbudować łódź, żeby stracić. Coś w tym jest ;) Jurand. |
|
Data: 2010-04-10 12:31:51 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
Czy silnik samochodowy nadaje się do łodzi? | |
Dnia Sat, 10 Apr 2010 09:06:20 +0200, Jurand napisał(a):
Ja myślę, że o ni doskonale wiedzą jak zbudować łódź, żeby dorze zarobić. Zazwyczaj tak jest, że w produkcji nie ma najlepszych rozwiązań - są te, które są najbardziej opłacalne. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ os. Jagiellońskie 13/43 31-833 Kraków (012 378 31 98) _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2010-04-10 17:07:08 | |
Autor: Jurand | |
Czy silnik samochodowy nadaje się do łodzi? | |
Użytkownik "Adam Płaszczyca" <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> napisał w wiadomości news:u3gkowc9ku5v.dlgoldfield.org.pl... Dnia Sat, 10 Apr 2010 09:06:20 +0200, Jurand napisał(a): Tak, zdedydowanie w produkcji luksusowych, drewnianych łodzi. Tam na pewno nabywcy nie zwracają uwagi na to, żeby nie mieć na takiej łodzi najlepszych możliwych rozwiązań. Oczywiście, Adasiu. A teraz grzecznie możesz iść już do łóżeczka. Jurand. |
|
Data: 2010-04-10 23:06:22 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
Czy silnik samochodowy nadaje się do łodzi? | |
Dnia Sat, 10 Apr 2010 17:07:08 +0200, Jurand napisał(a):
Tak, zdedydowanie w produkcji luksusowych, drewnianych łodzi. Tam na pewno nabywcy nie zwracają uwagi na to, żeby nie mieć na takiej łodzi najlepszych możliwych rozwiązań. Oczywiście, Adasiu. A teraz grzecznie możesz iść już do łóżeczka. Nie - tam się zwraca uwagę na markę. A co jest najlepsze nei sposób określić bez dodatkowego pytania - dla kogo. Zauważ, że interesy producenta i konsumenta są sprzeczne. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ os. Jagiellońskie 13/43 31-833 Kraków (012 378 31 98) _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2010-04-11 10:42:10 | |
Autor: Jurand | |
Czy silnik samochodowy nadaje się do łodzi? | |
Użytkownik "Adam Płaszczyca" <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> napisał w wiadomości news:prxr5p8trvve$.dlgoldfield.org.pl... Dnia Sat, 10 Apr 2010 17:07:08 +0200, Jurand napisał(a): Oczywiście, że zawsze w sytuacji nabywania dóbr absolutnie luksusowych nabywca będzie zwracał uwagę na markę, jako wyznacznik jakości oraz prestiżu tego produktu. To jest tak rozległy temat, że niejeden już na bazie tego doktorat napisał. Ale rozumiem, że na marce oraz wizerunku też znasz się najlepiej ;) To, że najlepsze rzeczy są różne dla różnych ludzi - to też jest od lat oczywista sprawa - nie odkryłeś tutaj niczego nowego. Przy czym już widzę, jak przeciętny nabywca super luksusowego jachtu drewnianego za xxx mln $ zastanawia się nad czymś poważniejszym, niż to, czy ten jacht jest bardziej zajebisty niż jacht właściciela konkurencyjnego przedsiębiorstwa ;)) A co do sprzeczności interesów producenta i konsumenta to bym tak mocno tez nie stawiał - bo nie określiłeś, o jakie interesy chodzi - wysoka jakość produktu też jest sprzeczna? Jurand. |
|
Data: 2010-04-12 16:38:16 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
Czy silnik samochodowy nadaje się do łodzi? | |
Dnia Sun, 11 Apr 2010 10:42:10 +0200, Jurand napisał(a):
A co do sprzeczności interesów producenta i konsumenta to bym tak mocno tez nie stawiał - bo nie określiłeś, o jakie interesy chodzi - wysoka jakość produktu też jest sprzeczna? Interesem producenta jest sprzedać jak najdrożej przy jak najniższym koszcie. Interes konsumenta jest odwrotny - chce towaru jak najlepszego za jak naniższa cenę. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ os. Jagiellońskie 13/43 31-833 Kraków (012 378 31 98) _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2010-04-13 08:30:53 | |
Autor: Jurand | |
Czy silnik samochodowy nadaje się do łodzi? | |
Użytkownik "Adam Płaszczyca" <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> napisał w wiadomości news:1gosyfii9z89x$.dlgoldfield.org.pl... Dnia Sun, 11 Apr 2010 10:42:10 +0200, Jurand napisał(a): Każdego? ;) A może są producenci, których interesem jest wykonanie jak najlepszej jakości sprzętu, za adekwatne do tej jakości pieniądze? Interes konsumenta jest odwrotny - chce towaru jak najlepszego za jak I to też byś się zdziwił. W niektórych środowiskach cena decyduje o prestiżu - im wyższa, tym lepiej. Jurand. |
|
Data: 2010-04-13 16:20:13 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
Czy silnik samochodowy nadaje siÄ do Ĺodzi? | |
On 2010-04-13, Jurand <jurand@interia.pl> wrote:
Każdego? ;) Ale tylko po to by sprzedać z jak najlepszą relacją ceny do kosztów. Interes konsumenta jest odwrotny - chce towaru jak najlepszego za jak I w tych środowiskach ktoś kupując na przykład luksusowy jacht zrezygnuje z rabatu, żeby tylko zapłacić więcej? Pzdr, Krzysiek Kiełczewski |
|
Data: 2010-04-13 17:33:12 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
Czy silnik samochodowy nadaje się do łodzi? | |
Dnia Tue, 13 Apr 2010 08:30:53 +0200, Jurand napisał(a):
Interesem producenta jest sprzedać jak najdrożej przy jak najniższym Mówisz o przyszłych bankrutach? Są takowi. Interes konsumenta jest odwrotny - chce towaru jak najlepszego za jakI to też byś się zdziwił. W niektórych środowiskach cena decyduje o prestiżu - im wyższa, tym lepiej. Im taniej kupisz ten prestiż - tym lepiej. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ os. Jagiellońskie 13/43 31-833 Kraków (012 378 31 98) _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2010-04-09 11:37:25 | |
Autor: Jurand | |
Czy silnik samochodowy nadaje się do łodzi? | |
Użytkownik "Adam Płaszczyca" <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> napisał w wiadomości news:68vzqnrvzzoo.dlgoldfield.org.pl... Dnia Wed, 7 Apr 2010 20:27:07 -0700 (PDT), Jackare napisał(a): O tak tak. Szczególnie dużo z balsy. Ale my tutaj o prawdziwych statkach, a nie o modelach. Gdybyś nie zmieniając zaworku w zbiorniku Może jest zepsuta. Bo w większości samochodów jest właśnie tak, jak Ci kolega opisał. W samochodzie tak, w łodzi - nie bo woda spływa zaraz po Tak jak teraz zamiast termostatów dwuobiegowych stosuje się termostat na jednym obiegu ;) Jurand. |
|
Data: 2010-04-07 19:00:43 | |
Autor: Plumpi | |
Czy silnik samochodowy nadaje się do łodzi? | |
Użytkownik "Adam Płaszczyca" <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> napisał w wiadomości news:12x2gc0kznoxr$.dlgoldfield.org.pl...
Ona jest odśrodkowa i zapewniam Cię, zaróno tłoczy jak i zasysa. Zasysa jak ma co zasysać. Wystarczy tylko niewielka przerwa w ciągłości cieczy (pęcherz powietrza) i doopa. Sam rozruch takiego układu wymagałby pompy odpowietrzającej. wymusza tylko cyrkulację medium chłodzącego ale nie powoduje A choćby spod łodzi podczas większego przechyłu łodzi powodującego podniesienie wlotu powyżej lustra wody. Ale takze i na skutek małe nieszczelności na uszczelniaczach pompy, które nie przepuszczą wody, ale potrafią przepuścić powietrze. wodę będzie podawać. Dobrze byłoby mieć też pompę elektryczną która po Bo po wyłaczeniu silnika w razie potrzeby pracuje wentylator chłodzący chłodnicę oraz silnik powietrzem. |
|
Data: 2010-04-04 22:20:04 | |
Autor: P_ablo | |
Czy silnik samochodowy nadaje się do łodzi? | |
Użytkownik "Jackare" <jackare.pl@gmail.com> napisał w wiadomości news:6cc8842e-eb39-49cb-b355-8938cd4628b435g2000yqm.googlegroups.com...
coz za herezje! Jest to najzwyczajniejsza pompa odsrodkowa, chyba najczesciej stosowana konstrukcja. -- Picasso |
|
Data: 2010-04-05 10:49:04 | |
Autor: J.F. | |
Czy silnik samochodowy nadaje się do łodzi? | |
On Sun, 4 Apr 2010 22:20:04 +0200, P_ablo wrote:
Użytkownik "Jackare" <jackare.pl@gmail.com> napisał w wiadomości Herezje to nie. Pompa odsrodkowa, czyli obiegowa, o znikomym cisnieniu. J. |
|
Data: 2010-04-05 11:35:42 | |
Autor: P_ablo | |
Czy silnik samochodowy nadaje się do łodzi? | |
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:et8jr5pnte81u8dft2t83kl05dclum5p9k4ax.com...
On Sun, 4 Apr 2010 22:20:04 +0200, P_ablo wrote: Pewnie wszystko zalezy od wirnika ale 150 bar to nie takie znikome cisnienie :) http://pl.wikipedia.org/wiki/Pompa_odśrodkowa -- Picasso |
|
Data: 2010-04-05 12:59:56 | |
Autor: J.F. | |
Czy silnik samochodowy nadaje się do łodzi? | |
On Mon, 5 Apr 2010 11:35:42 +0200, P_ablo wrote:
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości 150m to tylko 15 bar, choc to i tak sporo jak na urzadzenie ktore jest przelotowe :-) Ale z malego wirniczka samochodowego tyle nie wyjdzie. J. |
|
Data: 2010-04-05 14:30:22 | |
Autor: P_ablo | |
Czy silnik samochodowy nadaje się do łodzi? | |
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:vhgjr5lb2eh91u9ivlp3pf4f1t6tpfdp144ax.com...
przeklawiszenie :) -- Picasso |
|
Data: 2010-04-07 19:18:36 | |
Autor: Plumpi | |
Czy silnik samochodowy nadaje się do łodzi? | |
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:vhgjr5lb2eh91u9ivlp3pf4f1t6tpfdp144ax.com... Herezje to nie. Pompa odsrodkowa, czyli obiegowa, o znikomymPewnie wszystko zalezy od wirnika ale 150 bar to nie takie znikome cisnienie I do tego działa tylko jak jest zalana wodą. Jak tylko dostanie się powietrze to już wody nie podciągnie. |
|
Data: 2010-04-05 13:26:35 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
Czy silnik samochodowy nadaje się do łodzi? | |
Dnia Mon, 05 Apr 2010 10:49:04 +0200, J.F. napisał(a):
coz za herezje! Ciśnienie jest znikome, bo układ nie daje oporów za duzych. Jednak podobnej wielkości pompy odśrodkowe w hydroforach dają 4-5 atmosfer aż miło. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ os. Jagiellońskie 13/43 31-833 Kraków (012 378 31 98) _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2010-04-05 16:26:25 | |
Autor: J.F. | |
Czy silnik samochodowy nadaje się do łodzi? | |
On Mon, 5 Apr 2010 13:26:35 +0200, Adam Płaszczyca wrote:
Dnia Mon, 05 Apr 2010 10:49:04 +0200, J.F. napisał(a): Z wirniczkiem o srednicy 5cm ? No moze 6cm .. J. |
|
Data: 2010-04-06 23:50:43 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
Czy silnik samochodowy nadaje się do łodzi? | |
Dnia Mon, 05 Apr 2010 16:26:25 +0200, J.F. napisał(a):
Ciśnienie jest znikome, bo układ nie daje oporów za duzych. Jednak podobnej Za mniejszym. Akurat bawiłem się niedawno taką pompą na obozie :D -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ os. Jagiellońskie 13/43 31-833 Kraków (012 378 31 98) _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2010-04-07 19:29:57 | |
Autor: Plumpi | |
Czy silnik samochodowy nadaje się do łodzi? | |
Użytkownik "Adam Płaszczyca" <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> napisał w wiadomości news:sumrzrdomcih$.dlgoldfield.org.pl...
coz za herezje! Przy jakiej prędkości obrotowej ? Poza tym są to pompy wielostopniowe. Jaką masz prekość obrotową pompy w silniku spalinowym ? |
|
Data: 2010-04-08 00:24:12 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
Czy silnik samochodowy nadaje się do łodzi? | |
Dnia Wed, 7 Apr 2010 19:29:57 +0200, Plumpi napisał(a):
Ciśnienie jest znikome, bo układ nie daje oporów za duzych. Jednak podobnej 1350 obr/min - czyli praktycznie tyle, co pompa w samochodzie na biegu jałowym. Poza tym są to pompy wielostopniowe. Nie są. Pisze o prostych, jednostopniowych. Jaką masz prekość obrotową pompy w silniku spalinowym ? Na biegu jałowym okolice 1500, przy obrotach mocy maksymalnej około 7000obr/min. A taka pompa: http://www.allegro.pl/item979264398_pompa_wz750_hydrofor_wz_750_express_wysylka_hypo.html Jakoś daje na jednym stopniu 7,8 bar... Czary, prawda, Jacusiu? -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ os. Jagiellońskie 13/43 31-833 Kraków (012 378 31 98) _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2010-04-08 23:37:19 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
Czy silnik samochodowy nadaje się do łodzi? | |
Dnia Thu, 8 Apr 2010 00:24:12 +0200, Adam Płaszczyca napisał(a):
A taka pompa: I co, Jacusiu, zatkało dupeczkę głupeczka? -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ os. Jagiellońskie 13/43 31-833 Kraków (012 378 31 98) _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2010-04-09 17:47:48 | |
Autor: Plumpi | |
Czy silnik samochodowy nadaje się do łodzi? | |
Użytkownik "Adam Płaszczyca" <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> napisał w wiadomości news:b29i32b65yz2.dlgoldfield.org.pl...
A taka pompa: I co, Jacusiu, zatkało dupeczkę głupeczka? Widzę adasiu, że psychiatra przy tobie będzie miał dużo pracy, bo już tak ci wali w dekiel, że dyskutujesz sam ze sobą :D |
|
Data: 2010-04-03 00:03:02 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
Czy silnik samochodowy nadaje siÄ do Ĺodzi? | |
On 2010-04-02, Jackare <jackare.pl@gmail.com> wrote:
wykonaniu nowych kolektorów wydechowych z wyprowadzeniem w górę (ponad Dobrze, że poruszyłeś temat wydechu. Ja jeszcze dodam, że bardzo niebezpieczne jest zassanie wody przez kolektor przy wyłączonym silniku po ostygnięciu. Silniki diesla nie są specjalnie popularne w łodziach ze względu na Silniki diesla są bardzo popularne w łodziach ze względu na dużo bezpieczniejsze paliwo i większy zasięg. Zależy jakie łodzie, jak mają pływać, gdzie, etc. :) Pzdr, Krzysiek Kiełczewski |
|
Data: 2010-04-04 15:53:30 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
Czy silnik samochodowy nadaje siÄ do Ĺodzi? | |
Dnia Sat, 03 Apr 2010 00:03:02 +0200, Krzysiek Kielczewski napisał(a):
Dobrze, że poruszyłeś temat wydechu. Ja jeszcze dodam, że bardzo No to już chyba wystarczy jakiś prosty zawór zwrotny? -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ os. Jagiellońskie 13/43 31-833 Kraków (012 378 31 98) _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2010-04-04 19:45:58 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
Czy silnik samochodowy nadaje siÄ do Ĺodzi? | |
On 2010-04-04, Adam Płaszczyca <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> wrote:
Dobrze, że poruszyłeś temat wydechu. Ja jeszcze dodam, że bardzo Jest kilka rozwiązań, od syfonu do ręcznego zaworu. O zaworze zwrotnym akurat nie słyszałem, ale na pewno ktoś tego używa :) Pzdr, Krzysiek Kiełczewski |
|
Data: 2010-04-04 21:51:34 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
Czy silnik samochodowy nadaje siÄ do Ĺodzi? | |
Dnia Sun, 04 Apr 2010 19:45:58 +0200, Krzysiek Kielczewski napisał(a):
No to już chyba wystarczy jakiś prosty zawór zwrotny? W sumie, to wystarczy jakikolwiek zawór łączący kolektor z atmosferą, na przykład zawór od EGR ;) -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ os. Jagiellońskie 13/43 31-833 Kraków (012 378 31 98) _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|