Czy siodło z otworem rozwiąże mój problem?

Data: 2009-03-07 22:21:15
Autor: TomaszB
Czy siodło z otworem rozwiąże mój problem?
Witam
Problem mało fajny, lekko intymny, ale może ktoś zna rozwiązanie.
Otóż podczas jazdy (teraz na trenażerze) siodło coś uciska, co prowadzi do odcięcia krwi płynącej do siusiaka.
Czy inwestycja w siodło z podłużnym otworem coś zmieni?
Dzięki i proszę się nie śmiać, sprawa jest mało fajna.
Pozdrawiam
TomekB

Data: 2009-03-07 22:46:43
Autor: reme.k
[...]

Znam temat:)
Twarde siodełko trza mieć co by te dwie kości (kulszowe?) miały się o co oprzeć,
normalne siodełko bez dziury.

Data: 2009-03-07 22:56:48
Autor: vmaestro
Użytkownik "TomaszB" <bresio@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:gouogc$fsl$1inews.gazeta.pl...
[...]

Polecam spodnie kolarskie, lub bieliznę z wkładką (tzw. "pieluchą").
Otwory w wyczynowych / sportowych siodłach służą głównie do chłodzenia
klejnotów.
Konstrukcja np. siodła Allay'a (komora powietrzna) zmniejsza ucisk na krocze:
http://www.cyklotur.com/x_C_I__P_53120814-53010001__PZTA_0.html

vmaestro

Data: 2009-03-08 00:31:52
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
Dnia 07.03.2009 22:56 użytkownik vmaestro napisał :
[...]

Spodnie kolarskie raczej nie zabezpieczą przed uciskiem, wkładka pełni inną rolę. Przed uciskiem uchroni tylko dobre siodło odpowiednio ustawione.

Otwory w wyczynowych / sportowych siodłach służą głównie do chłodzenia
klejnotów.

I tu znowu się mylisz, otwory służą zmniejszeniu nacisku w krytycznych miejscach. Chłodzeniu służą wspomniane wyżej spodenki.
Ja jestem zwolennikiem twardych siodeł dobrze podpierających, a nie miękkich kanap. Dlatego bardzo wygodnie jeździ mi się na SLR. Niestety dopóki nie wypróbujesz nie będziesz wiedział co jest wygodne, chociaż kierując się pewnymi wytycznymi masz szansę, że trafisz odpowiednie siodło już za pierwszym razem.

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2009-03-08 11:06:58
Autor: Dyrektour
[...]

Dobrze prawisz chlopie. Musi sam sie przekonac " na wlasnej dupie" na czym mu sie bedzie jezdzilo dobrze.
A spodenki kolarskie nie poprawia zadnego komfortu jesli chodzi o ukrwienie.
Spodenki z wkladka pelnia role iscie higieniczna ( bakteriologiczna )

Data: 2009-03-07 22:59:57
Autor: kml
[...]

Inne siodło i zmiana kąta powinny pomóc. Poszukaj czegoś szerszego i bardziej miękkiego.

kml
http://endurorider.pl
Przerwa w działaniu strony od 05/03 do 15/03.

Data: 2009-03-07 23:12:45
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
TomaszB pisze:
[...]

Witaj.

Po pierwsze spróbuj obniżyć dziób siodła, aby nie siedzieć na tętniczce
a raczej na częściach tyłka.

Po drugie, trochę OT, jeśli masz więcej nią 15 lat to przestałes mieć siusiaka, i masz penisa lub członka. Jak Cię natura obdarzyła, możesz mieć nawet pałę, kutasa  lub nawet kawał ch... ;-)

Seco

Data: 2009-03-07 23:17:32
Autor: vmaestro

Użytkownik "Bartosz 'Seco' Suchecki" <pisz_na@seco.maupa.tlen.pl> napisał w wiadomości news:gourh2$chj$1achot.icm.edu.pl...

Po drugie, trochę OT, jeśli masz więcej nią 15 lat to przestałes mieć siusiaka, i masz penisa lub członka. Jak Cię natura obdarzyła, możesz mieć nawet pałę, kutasa  lub nawet kawał ch... ;-)

....kolega może trochę wstydliwy w tych tematach, a tutaj od razu z grubej rury..heh ;-)

vmaestro

Data: 2009-03-07 23:34:12
Autor: TomaszB
vmaestro pisze:
...kolega może trochę wstydliwy w tych tematach, a tutaj od razu z grubej rury..heh ;-)

Teraz mam Flighta, ale tego bez żelu.
Na podstawie wyżej wpisanych odpowiedzi mam następujące możliwości:
1. Twarde siodło bez dziury
2. Miękkie siodło bez dziury, za to szersze
3. Siodło z dziurą chłodzące klejnoty
4. Zmiana konfiguracji tego co mam

Chyba najłatwiej będzie zacząć od zmiany konfiguracji.

PS. Spodenek z pampersem używam i niczego to nie zmienia.

Muszę w jakimś atlasie anatomicznym wyszukać, gdzie ta cała tętniczka się znajduje.

Data: 2009-03-07 23:34:53
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
vmaestro pisze:
[...]

Gruba rura tez może być określeniem przyrodzenia ;-) Ale to takie ordynarne ;-)

Seco

Data: 2009-03-08 10:20:22
Autor: Dyrektour
Czy siodło z otworem rozwiąże mój problem?

Jak Cię natura obdarzyła, możesz mieć nawet pałę, kutasa  lub nawet kawał ch... ;-)

Seco

Zmilus sie synu;-) dziewczynki czytaja grupe :-))))))

Data: 2009-03-08 16:13:55
Autor: Adampio
Bartosz 'Seco' Suchecki pisze:
Po pierwsze spróbuj obniżyć dziób siodła, aby nie siedzieć na tętniczce
a raczej na częściach tyłka.

Swieta prawda, to jest pierwsze co nalezy zrobic. I nie przejmowac sie ze na pusto wyglada  tak karykaturalnie

Data: 2009-03-08 06:35:48
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Czy siodło z otworem rozwiąże mój problem?
Panie TomaszB, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
<news:gouogc$fsl$1inews.gazeta.pl> przy ul....

[...]

A ja powiem jeszcze inaczej: Brooksa sobie kup.
Tylko tak. Jak jesteś strasznie wąski w biodrach to strzelaj w jakiegoś B17
Narrow, na przykład, jak nie to kup normalnego B17 albo Flyer.
Rzekomo przez pierwsze dwa tysiące kilometrów jest niewygodne, ale ja na
razie tego nie odczuwam ;-)

Data: 2009-03-08 10:17:50
Autor: Dyrektour
[...]

Czesc.

Skoro trenujesz na trenarzeze to mniemam ze podchodzisz dosc powaznie do kolarstwa. Szosa????
Dziwna sprawa. Skoro jezdzisz na tym samym rowerze w tej samej konfiguracji co zapinasz na trenazer i trenujesz takie zjawisko nie powinno miec miejsca.

Co do siodelek:

Nikt ci nie zagwarantuje na 100% ze zakup takiego a takiego modelu bedzie w 100% dla ciebie komfortowy.

Ja mialem pierwsze szosowe selle italia i przez 3 miesiace przechodzilem katorge w nadziei ze sie ulozy.
Zdesperowany kupilem Brooksa model Flayer i..................zalozylem do szosowki zeby sie przekonac o "magii" Brooksa.
Po kolejnym miesiacu i 1000 km bylem totalnie zalamany. Co prawda nie mialem otarc lecz zadne ukladanie siodelka zmiana pozycji itp nie poprawilo ukrwienia czlonka.
Po prostu po 30 min jazdy nie czulem go. Uczucie takie jakbys spal z reka polozona pod glowe i budzisz sie rano i reka jest bezwladna.

Zakupilem w koncu Fizik model Arienne typowo szosowy. Miodzio od pierwszej jazdy. przejechalem juz na nim 5 tys km i spisuje sie super.

Co do BROOKSA zalozylem go zamiast zelowego NO NEJMA do rowerka trekingowego i CUD!!!! Jezdzi sie super.
Nawet zrezygnowalem z e spodenek z pampersem gdyz zaczely mi przeszkadzac , jezdze w zwyklych lajkrowych szerokich "futbolowkach".

Doszedlem do wniosku ze w trekingu mam pozycje bardzo wyprostowana i te siodelka wlasnie sie do takich pozycji nadaja.

Data: 2009-03-08 13:25:46
Autor: TomaszB
Dyrektour pisze:
[...]

Sam nie wiem, kiedy zacząłem zwracać na to uwagę, ale w końcu czas z tym coś zrobić.

[...]

Selle też miałem, jeździ w rowerku miejskim, właściwie w 20 letnim Jubilacie od Rometa. I na miejskie dystanse jest ok.

[...]

No to mam dokładnie ten sam problem. Moja pozycja na rowerze jest bardziej wyprostowana, rower bardziej Enduro.

Zakupilem w koncu Fizik model Arienne typowo szosowy. Miodzio od pierwszej jazdy. przejechalem juz na nim 5 tys km i spisuje sie super.

Może mi w sklepie użyczą siodło Brooksa, do testów :)

Data: 2009-03-08 15:14:10
Autor: Dyrektour
Czy siodło z otworem rozwiąże mój problem?

Może mi w sklepie użyczą siodło Brooksa, do testów :)

Nie liczylbym na to. To drogie siodelka i dosc szybko sie ukladaja, wiec sprzedawca mialby problemy z ponowna sprzedaza.
Musisz poeksperymentowac.

Data: 2009-03-08 15:26:52
Autor: TomaszB
Dyrektour pisze:
Może mi w sklepie użyczą siodło Brooksa, do testów :)

Nie liczylbym na to. To drogie siodelka i dosc szybko sie ukladaja, wiec sprzedawca mialby problemy z ponowna sprzedaza.
Musisz poeksperymentowac.

Zauważyłem, najtańsze około 300 zł :/ Zaraz pójdę zmieniać ustawienie tego co mam.
Dzięki za pomoc
Pozdrwaiam

Data: 2009-03-08 16:20:49
Autor: Dyrektour
Czy siodło z otworem rozwiąże mój problem?

Zauważyłem, najtańsze około 300 zł :/ Zaraz pójdę zmieniać ustawienie tego co mam.
Dzięki za pomoc
Pozdrwaiam

I jeszcze co nieco: uprawiasz enduro wiec to siodelko pomimo ze ma sprezyny ktore dzialaja w trekingach naprawde superamortyzujaco przy ostrej jezdzie siodelko pewnie szybko sie zniszczy. Ponadto takie siodelko u mnie w szosowce wygladalo komicznie ale bylem tak zdesperowany niewygada i ciaglymi obtarciami ze postanowilem ( bezskutecznie ) przekonac sie czy sie sprawdzi. U ciebie w enduro tym bardziej bedzie wygladalo kosmiczno - komicznie:-)

Co do cen Brooksa sa nie z tej zieni ale za komfort sie placi ( trekking )
Broks produkuje jeszcze wersje typowo szosowa siodelka lecz cena jak dla mnie zaporowa i nie do dostania od reki.
Brooks TEAM w 2 wersjach:

ze stelazem cro - mo 400 - 500 zl
ze stelazem tytanowym ( bardzo lekkie ) cena cos kolo 7 stowek.

Data: 2009-03-09 19:44:39
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Czy siodło z otworem rozwiąże mój problem?
Panie Dyrektour, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
<news:gp0o9a$70a$1nemesis.news.neostrada.pl> przy ul....

I jeszcze co nieco: uprawiasz enduro wiec to siodelko pomimo ze ma sprezyny

Szczególnie takie modele jak Flyer i B17. Tyle tych sprężyn, że ho ho.
A Ty sobie mogłeś spomnianego Flyera kupić. Sportowe siodło.

Data: 2009-03-10 15:55:17
Autor: Dyrektour
[...]

Ale o co chodzi????????????????

Data: 2009-03-12 15:55:53
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Czy siodło z otworem rozwiąże mój problem?
Panie Dyrektour, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
<news:gp5v47$lu6$1atlantis.news.neostrada.pl> przy ul....

[...]

O to, trolu, że piszesz o siodełkach, których w życiu na oczy nie
widziałeś.

Data: 2009-03-15 18:10:11
Autor: Titus Atomicus
Czy siodło z otworem rozwiąże mój problem?
In article <7jbkxch4m8y2.dlg@pedaluje.ile.moze>,
 Marek 'marcus075' Karweta <m.karweta-nie-trawi-spamu@gmail.com> wrote:

> [...]

Szczególnie takie modele jak Flyer i B17. Tyle tych sprężyn, że ho ho.
A Ty sobie mogłeś spomnianego Flyera kupić. Sportowe siodło.

Flyer zdecydowanie nie jest sportowy, tylko turystyczny.

TA

Data: 2009-03-15 19:57:22
Autor: Dyrektour
Czy siodło z otworem rozwiąże mój problem?

Flyer zdecydowanie nie jest sportowy, tylko turystyczny.

dziekuje za wsparcie.
nie mam juz sily z tym matolem co mi na kazdym kroku przysrywa dyskutowac.

Data: 2009-03-16 00:12:01
Autor: Titus Atomicus
Czy siodło z otworem rozwiąże mój problem?
In article <gpjjje$833$1@nemesis.news.neostrada.pl>,
 "Dyrektour" <d@d.polend> wrote:

> Flyer zdecydowanie nie jest sportowy, tylko turystyczny.

dziekuje za wsparcie.
nie mam juz sily z tym matolem co mi na kazdym kroku przysrywa dyskutowac.

Ale moglbys sie jednak troche powstrzymywac.
Twoja reakcja jest dosc szokujaca jak na ta grupe.

TA

Data: 2009-03-16 19:11:28
Autor: Dyrektour
Czy siodło z otworem rozwiąże mój problem?

Ale moglbys sie jednak troche powstrzymywac.

OK1

Twoja reakcja jest dosc szokujaca jak na ta grupe.

OK 2

TA

Czy siodło z otworem rozwiąże mój problem?