Czy skarbówka pierze brudne pieniądze w majestacie prawa?

Data: 2013-08-15 06:47:53
Autor: Piotrek
Czy skarbówka pierze brudne pieniądze w majestacie prawa?
Przepraszam za odświeżenie tematu po dość długiej przerwie, ale zainteresował mnie na tyle, że chciałbym trochę usystematyzować fakty. Zatem:

1. W jakich sytuacjach następuje całkowity przepadek mienia, a w jakich naliczany jest 75% podatek?

2. Co to dokładnie są dochody, których źródła nie udało się wykryć? Chodzi o sytuację, w której wpłacam do banku grubszą sumę, kogoś to zaczyna interesować, a ja, wezwany do złożenia wyjaśnień, odmawiam odpowiedzi na pytanie skąd je mam?
Ile mi wtedy z tego zabierają?

3. Jak rozumiem, pod powyższą definicję nie kwalifikuje się np. wygrana pochodząca z nielegalnego u nas źródła jeśli zechcę ujawnić przed odpowiednimi organami to źródło - wtedy jestem "tylko" przestępcą? Ile mi wtedy z tego zabierają?

4. Co z tzw. płaceniem "pod stołem"? Nadwyżka ponad zarobki oficjalnie widniejące na umowie klasyfikuje się jako dochód z nieznanego źródła czy nielegalny dochód ze znanego źródła i ile z tego zabierają?

5. Skoro dochody pochodzące z przestępstwa są nieopodatkowane, to czy moje rozumowanie poniżej jest słuszne? Załóżmy, że grałbym sobie w pokerka albo obstawiał zakłady (jedno i drugie online i w naszym kraju, czyli nielegalnie) z dobrym skutkiem i przez okres przedawnienia tego przestępstwa (ile on wynosi?) nikt by się do mnie nie przyczepił. Oznacza to, że po okresie przedawnienia uzyskane pieniądze byłyby już w 100% legalne i mógłbym nimi dowolnie rozporządzać pod warunkiem, że w razie kontroli przedstawiłbym dowody (jakieś logi, potwierdzenia wygranych, przelewów itp.) na to, że wszystkie czyny przestępcze, które wygenerowały mój dochód, są już przedawnione? Krótko mówiąc, w takiej sytuacji moje pieniądze byłyby wyprane niejako "z urzędu"?

Data: 2013-08-15 09:41:00
Autor: witek
Piotrek wrote:
[...]

przepadek masz wtedy kiedy kasa pochodzi z przestepstwa skarbowego.
75% masz wtedy kiedy nie da sie ustalic pochodzenia pieniedzy.

2. Co to dokładnie są dochody, których źródła nie udało się wykryć?

to są te dochody których źródla nie udało się ustalić.
Nie bardzo rozumiem czego nie rozumiesz.

Chodzi o sytuację, w której wpłacam do banku grubszą sumę, kogoś to zaczyna interesować, a ja, wezwany do złożenia wyjaśnień, odmawiam odpowiedzi na pytanie skąd je mam?
Ile mi wtedy z tego zabierają?

75%

3. Jak rozumiem, pod powyższą definicję nie kwalifikuje się np. wygrana pochodząca z nielegalnego u nas źródła jeśli zechcę ujawnić przed odpowiednimi organami to źródło -

wowczas zrodlo jest już znane i 75% naliczyć nie mogą.

wtedy jestem "tylko" przestępcą?

tak

Ile mi wtedy z tego zabierają?

a konkretniej
jakie dochody z jakiego zrodla?

4. Co z tzw. płaceniem "pod stołem"? Nadwyżka ponad zarobki oficjalnie widniejące na umowie klasyfikuje się jako dochód z nieznanego źródła czy nielegalny dochód ze znanego źródła i ile z tego zabierają?

legalny dochod z legalnego zrodla.
co najwyzej niezgloszony fiskusowi.
Kara z kodeksu karno skarbowego za niezgloszenie dochodu do opodatkowania  plus normalny podatek z odsetkami za zaległość.

[...]

podatku zapewne unikniesz, kary pewnie nie. a kara pewnie bedzie przepadek dochodu plus cos jeszcze.
pytaj dobrego prawnika i doradcy podatkowego

Data: 2013-08-15 09:07:29
Autor: Piotrek
> [...]

podatku zapewne unikniesz, kary pewnie nie. a kara pewnie bedzie przepadek dochodu plus cos jeszcze.

Nawet jeśli przestępstwo ulegnie przedawnieniu? Na jakiej podstawie - prawo zadziała wstecz?

pytaj dobrego prawnika i doradcy podatkowego

Na razie pytania są czysto teoretyczne. Faktem jest, że mieszkają w naszym kraju ludzie (choć nie znam ich osobiście), którzy żyją głównie albo wyłącznie z pokera albo zakładów bukmacherskich online i jakoś niespecjalnie się boją ewentualnych konsekwencji, wręcz chwaląc się w sieci swoimi metodami zarobku. Zawsze mnie zastanawiało jakiego mają asa w rękawie na wypadek jakiejś wpadki.

Data: 2013-08-15 19:15:37
Autor: Zbynek Ltd.
Piotrek napisał(a) :

1. W jakich sytuacjach następuje całkowity przepadek mienia, a w jakich naliczany jest 75% podatek?

Już nie będzie karnego domiaru. Prawdopodobnie. Jako niezgodnego z konstytucją. NSA wydał wyrok. Fakt, że w jednej sprawie.
http://finanse.wp.pl/kat,1033755,title,domiar-niezgodny-z-konstytucja,wid,15897236,wiadomosc.html

Teraz pozostaje czekać na orzeczenie TK.

    Zbyszek
PGP key: 0x36A0E600

Czy skarbówka pierze brudne pieniądze w majestacie prawa?