Czy sklep może pobierać prowizję za pł atność kartą ?

Data: 2017-12-01 10:50:47
Autor: giemza
Czy sklep może pobierać prowizję za pł atność kartą ?
Czy sklep może pobierać prowizję za płatność kartą ?
Ostatnio się z tym spotkałem w pewnym sklepie i ekspedientka mi powiedziała ze owszem jest mozliwość ale płatnośc 30 groszy, jest to zgodne z prawem ?
na paragonie pisze - prowizja za sprzedaz karta czy cos takiego

Data: 2017-12-01 10:52:17
Autor: Liwiusz
W dniu 2017-12-01 o 10:50, giemza pisze:
[...]

Zgodne z prawem jest.
Jest pewnie niezgodne z umową pomiędzy sklepem, a operatorem karcianym. Tylko że nie ty jesteś stroną tej umowy. Ale możesz się im poskarżyć, może pogrożą palcem sklepowi.

--
Liwiusz

Data: 2017-12-01 17:06:34
Autor: J.F.
Użytkownik "giemza"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5a2125f9$0$5150$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

O ile wiem, to w niektorych krajach banki jakos wymogly, i te prowizje sa zakazane.
Byc moze w drodze umowy sklep-bank/akceptant.

W niektorych jest jawna prowizja.

A u nas ... prowizje masz na paragonie ?
Bo byl przypadek gdy "niniejszy cennik zawiera 2% upustu udzielanego przy platnosci gotowka".
Czyli towar kosztuje 204 zl, w cenniku ("specjalnym") stoi 200, gotowka placiles 200, a karta 204.

Prowizje obnizyli i dopisek znikl.

Gdzies tam jeszcze moze byc kwestia UOKiKu ... czy sklep moze przy wejsciu umiescic logo VISA/MC, a przy ladzie taka niespodzianka ... moze male pisemko ?
To przy okazji urzad wyjasni kwestie prawne :-)

J.

Data: 2017-12-01 18:03:31
Autor: Liwiusz
W dniu 2017-12-01 o 17:06, J.F. pisze:
cennik zawiera 2% upustu udzielanego przy platnosci gotowka".
Czyli towar kosztuje 204 zl, w cenniku ("specjalnym") stoi 200

Zatem kosztuje 199,92 zł.
A jak kosztuje 200 zł, to opust jest mniejszy niż 2%.

--
Liwiusz

Data: 2017-12-01 19:22:46
Autor: J.F.
Użytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ovs213$5hh$2@node2.news.atman.pl...
[...]

Szczegow to juz nie pamietam - placiles gotowka, to placiles 200, zgodnie z oferta,
a czy karta doliczali 2%,  czy 4.08 to juz malo istotne :)

Tak czy inaczej - nie brali zadnej prowizji za platnosc kartą :-)

Teraz masz np tak
https://www.morele.net/pokaz_pomoc/101/

J.

Data: 2017-12-01 19:31:04
Autor: Robert Tomasik
W dniu 01-12-17 o 19:22, J.F. pisze:

[...]

Na stacjach paliw spotkałem się z praktyką, że jak płacisz gotówką, to
dają upust. To daje mniej więcej analogiczny skutek, ale nie da się na
to nic poradzić. Natomiast wrzucenie w paragon prowizji bedzie sklep
sporo kosztować.

Data: 2017-12-01 18:01:58
Autor: Liwiusz
Czy sklep może pobierać prowizję za p łatność kartą ?

Ty masz umowę z bankiem. Bank zapewnił Cię, że zakupy kartą będą
darmowe.

Możesz mi pokazać taki zapis? Załóżmy, że mam mbank.

Nie Twoja sprawa, jak on to zrobi. Reklamuj w banku.

Ale co reklamuj? Transakcja kartą potwierdzona PINem, ponad zatwierdzoną sumę nie ma żadnych opłat.

--
Liwiusz

Data: 2017-12-01 18:07:20
Autor: Wojciech Bancer
On 2017-12-01, Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:

Ty masz umowę z bankiem. Bank zapewnił Cię, że zakupy kartą będą
darmowe.

Możesz mi pokazać taki zapis? Załóżmy, że mam mbank.

Zakładam, że chodzi o TOiP i informacją, że zakupy bezgotówkowe
są bezprowizyjne.

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2017-12-01 19:28:32
Autor: Robert Tomasik
W dniu 01-12-17 o 18:31, Liwiusz pisze:

Ty masz umowę z bankiem. Bank zapewnił Cię, że zakupy kartą będą
darmowe.
Możesz mi pokazać taki zapis? Załóżmy, że mam mbank.
karta Zakładam, że chodzi o TOiP i informacją, że zakupy bezgotówkowe
są bezprowizyjne.
Wszystko się zgadza - bank żadnej prowizji nie pobrał.

Ale sklep pobrał. Na zdrowy rozsądek, to bank ma obie tak to umowami
zapewnić, by było darmowe.

Data: 2017-12-01 19:56:26
Autor: Liwiusz
[...]

Ale to nie prowizja, tylko cena.

Na zdrowy rozsądek, to bank ma obie tak to umowami
zapewnić, by było darmowe.

Na zdrowy rozsądek, to nie rola banku, aby ustalać politykę cenową sprzedawców.

--
Liwiusz

Data: 2017-12-01 23:15:12
Autor: Robert Tomasik
W dniu 01-12-17 o 19:56, Liwiusz pisze:

[...]

Nie czytałeś pierwszego postu, czy z jakiegoś powodu twierdzisz, że wpis
"na paragonie pisze - prowizja za sprzedaz karta czy cos takiego"
dokumentuje sprzedaż?

Data: 2017-12-02 00:48:18
Autor: Liwiusz
[...]

Dokumentuje cenę za transakcję, która się odbyła. Jak rozumiem, za dobrowolnym porozumieniem stron.

--
Liwiusz

Data: 2017-12-02 09:44:19
Autor: Robert Tomasik
W dniu 02-12-17 o 00:48, Liwiusz pisze:

[...]

A VAT od czego liczyli?

Data: 2017-12-02 10:52:52
Autor: Liwiusz
[...]

Nie wiem, nie widziałem paragonu. Niemniej jendak co to by nie było, jeśli to jest 23%, to nie ma się do czego przyczepić.

--
Liwiusz

Data: 2017-12-02 15:41:35
Autor: J.F.
Dnia Sat, 2 Dec 2017 10:52:52 +0100, Liwiusz napisał(a):
[...]

To jest jednak oplata za pieniadze, nie za towar czy usluge.
Zachodzi wiec pytanie czy VAT nalezy policzyc :-)

Troche bym sie dziwil, gdyby sklep naliczyl, a kontrola to
zakwestionowala i powiedziala, ze sie nie nalezy ... ale rozne sa
pomysly kontrolujacych :-)

J.

Data: 2017-12-02 19:58:24
Autor: Robert Tomasik
W dniu 02-12-17 o 15:41, J.F. pisze:

Troche bym sie dziwil, gdyby sklep naliczyl, a kontrola to
zakwestionowala i powiedziala, ze sie nie nalezy ... ale rozne sa
pomysly kontrolujacych :-)

Naliczenie nienależnego VAT-u klientowi, to normalne zwykłe oszustwo
niezależnie od kwoty. Dość ryzykowne, jeśli ktoś złoży zawiadomienie.

Data: 2017-12-02 20:40:16
Autor: Liwiusz
W dniu 02-12-17 o 15:41, J.F. pisze:

[...]

Nikt tu VATu nie nalicza klientowi. Cena jest znana i jest to cena brutto. To, ile zapłaci z tego VATu sklep, to już odpowiedzialność sklepu - lepiej, aby zapłacił za dużo, niż za mało.

--
Liwiusz

Data: 2017-12-02 22:59:43
Autor: Robert Tomasik
Czy sklep może pobierać prowizję za p łatność kartą ?
W dniu 02-12-17 o 20:40, Liwiusz pisze:

, to już mały problemik:
[...]

To, o czym piszesz jest prawdą, dokąd sprzedajesz klientowi towar po
cenie z metki. Ale my tu piszemy o przypadku, gdy sprzedajesz mu po
cenie z ceny plus cena usługi obsługi karty. No więc tu już ma
znaczenie, czy naliczasz to z VAT, czy bez i z jakim, albowiem on to
dodatkowo płaci. Ale w końcu przymusiłeś mnie do poważnego rozkminienia
tematu i wygląda to tak:

Pod adresem
http://terminale-platnicze.net/wp-content/uploads/2013/01/zalacznik_nr_4_do_umowy_o_przyjmowanie_zaplaty_przy_uzyciu_kart_platniczych.pdf
masz przykładową treść umowy sklepu z właścicielem terminala. Sądzę, że
inne są  podobne, więc będę się odnosił do tego. Zwróć uwagę na kluczowe
z punktu widzenia naszych rozważań paragrafy:

 6.4 - tu chodzi o minimalne kwoty czasem określane w paragonie oraz o
obowiązek przyjęcia w ogóle;
13.1 - gdyby chciał doliczyć prowizję - chodzi mi o prowizję jako
naliczaną przez obcy podmiot!)

Powiedzmy, że kupuję buty za 100 zł. Sklep ma obowiązek na zasadzie pkt.
6.4 przyjąć płatność i na zasadzie 13.1 nie może wprost doliczyć
prowizji (zakładam 4 zł prowizji). Może spróbować oczywiście
wynegocjować ze mną sprzedaż mi butów za powiedzmy 104 zł, ale wówczas
ja się mogę na to nie zgodzić, bo zgodnie z ustawą o cenach (art. 12)
mają mi sprzedać po cenie wystawionej. Sprzedaż za 100 zł butów i usługi
obsługi karty za 4 zł, to sprzedaż wiązana - też niedozwolona.

No i teraz mamy szach mat. Albo przedsiębiorca odmawia mi sprzedaży
towaru po cenie z ceny (co stanowi wykroczenie), albo odmawia akceptacji
karty (łamiąc umowę z właścicielem terminala). Ta druga możliwość jest o
tyle lepsza, że przynajmniej mandatu nie dostanie. Najgorszym
rozwiązaniem będzie dopisanie prowizji. Bo jak klient będzie "dowciapny"
to złoży zawiadomienie o oszustwie polegającym na wyłudzeniu od niego
tej prowizji i to sprzedawca będzie musiał dowieść, że klient wiedział,
że bezpodstawnie mu dolicza prowizję.

Zastanawiam się, czy w tym wypadku nie miałby zastosowania art. 134
kodeksu wykroczeń, choć mam tu wątpliwość, czy dopisanie prowizji będzie
oszustwem poprzez oszustwo na cenie. Jakby na paragonie napisał, że cena
butów, to 104 zł (zamiast 100 zł), no to było by wykroczenie. Wpisanie
100 zł + 4 zł moim zdaniem jest przestępstwem z 286 kk. Ale tu mogli
byśmy ewentualnie podyskutować.

Oczywiście operator terminala w sklepie zamiast informować klienta o
zamiarze doliczania prowizji, czy uzależnieniu sprzedaży od podwyższenia
ceny może "przyciąć" w pewna męską część ciała i twierdzić, że jest
jakiś błąd i nie może przyjąć płatności. Przyczyn może być wiele i
wynikają z podlinkowanej wyżej przeze mnie umowy. "Piłka jest po stronie
kupującego", który może zapłacić gotówką albo kopać się z koniem na
drodze cywilnej i domagać odszkodowania za niewywiązanie się z umowy
przyjęcia płatności kartą lub dochodzić.

Na chwilę obecną jedynym znanym mi legalnym sposobem jest ogłoszenie
promocji polegającej na tym, ze wystawiamy te moje buty za 104 zł i w
razie zapłaty gotówką udzielamy rabatu 4 zł. Czasem jeszcze są rabaty na
karty lojalnościowe przy płatności gotówką - ale to też jest legalne,
choć generalnie podobnie działa.

No i jeszcze pochyliłem się nad karami umownymi. Kwotę 8.000 zł zawsze
podawałem na forach, bo kilka lat temu Bank poinformował mnie, ze n
skutek mojej skargi taką naliczyli sklepowi. Nie wiem, na ile zmieniły
się teraz regulaminy, ale wygląda na to, że kary umowne zależą od
okresu,jaki pozostaje do końca umowy i kilku rożnych innych czynników.
Może wówczas im akurat tyle wyszło, albo inaczej było w regulaminach.
Tak, czy siak masz racje,ze widzę, ze kary są uznaniowe. Nie wiem, czy
je naliczają, czy nie, tym nie mniej każda skarga kończył się w moim
wypadku zniknięciem problemu, albo sklepu.

Data: 2017-12-02 23:10:56
Autor: Liwiusz
Czy sklep może pobierać prowizję za p łatność kartą ?
Zwróć uwagę na kluczowe
z punktu widzenia naszych rozważań paragrafy:

Naprawdę mam inne sprawy, niż czytanie warunków umów, które mnie nie dotyczą.

Dla mnie istotna jest ustalona w sklepie cena sprzedaży - którą zaakceptuję, albo nie.

--
Liwiusz

Data: 2017-12-02 23:27:27
Autor: Robert Tomasik
W dniu 02-12-17 o 23:10, Liwiusz pisze:
Zwróć uwagę na kluczowe
z punktu widzenia naszych rozważań paragrafy:

Naprawdę mam inne sprawy, niż czytanie warunków umów, które mnie nie
dotyczą.

Wiesz,ja jeszcze rano do tego też tak podchodziłem, ale tu okrutnego
flejma zeście zbudowali przekonując mnie, że można prowizję doliczać.

Dla mnie istotna jest ustalona w sklepie cena sprzedaży - którą
zaakceptuję, albo nie.

OK! Alemza tę cenę w sklepie maja Ci sprzedać towar, a nie za cenę z
półki, a nie cenę plus prowizja - i o to w tym wszystkim chodzi.

Data: 2017-12-03 00:31:32
Autor: Kris
W dniu sobota, 2 grudnia 2017 22:59:59 UTC+1 użytkownik Robert Tomasik napisał:

[...]

Firma od terminali która by faktycznie takie kary naliczała sprzedawcom może zwijać interes
Konkurencja chętnie swoje terminale do sklepu wstawi

Data: 2017-12-03 16:46:53
Autor: Robert Tomasik
W dniu 03-12-17 o 09:31, Kris pisze:
[...]

Boję się, że nie do końca masz rację. Oczywiście konkurencja
konkurencją, ale kto będzie pchał się do sklepu, gdzie są problemy. Po
za tym ja osobiście unikam sklepów z takimi dziwnymi obostrzeniami,
bowiem z mojego doświadczenia wynika, że właśnie w takich
"cwaniackich"firmach są i inne problemy. Jakiś lewy towar, marna obsługa
posprzedażowa itp.

Data: 2017-12-03 19:52:04
Autor: Robert Tomasik
Czy sklep może pobierać prowizję za p łatność kartą ?
W dniu 03-12-17 o 18:42, TomN pisze:

ja osobiście
przez pełnomocnika juz nie?

Nie.

unikam sklepów z takimi dziwnymi obostrzeniami,
 unikasz, czy nie, właśnie się osobiście wpierd....

Unikam. Czyli raczej drugi raz nie wrócę, chyba, ze by sprawdzić, czy
skarga pomogła. Ale już będę się starał omijać taki sklep zawsze.

bowiem z mojego doświadczenia wynika, że właśnie w takich
"cwaniackich"firmach są i inne problemy. Jakiś lewy towar, marna obsługa
posprzedażowa itp.

"https://www.x-kom.pl/aktualnosci/250-platnosc-kartami-platniczymi-i-kredytowymi-w-sklepach-stacjonarnych-x-kom.html"

Przeprosisz tu, czy temat lewego towaru pociągniesz z pełnomocnikiem X-KOMu?

Nikogo nie będę przepraszał. Po pierwsze akurat na tej stronie nie masz
opłaty za użycie karty. Jakbyś czytał co piszę ze zrozumieniem, to taki
sposób jest akurat dozwolony. Po za tym nie twierdziłem, że w każdej
takiej firmie, tylko, że w takich firmach. Może istnieją wyjątki. Ale
chyba nie tu. W dyskusji ktos ich zapytał o to przerzucanie prowizji na
klienta. Odpowiedzieli "(...) Możliwość przeniesienia na klienta kosztów
ponoszonych przez przedsiębiorcę w związku z udostępnieniem niektórych
form płatności, jest w polskim porządku prawnym dopuszczalna, zgodnie z
obowiązującą Ustawą z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U.
2014 poz. 827). (...)"

No to biorę i czytam tę Ustawę. Tekst jednolity znajdziesz tu:
http://prawo.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20140000827/U/D20140827Lj.pdf
.. No i znalazłem. Ustawa wprowadza zapis do Kodeksu Cywilnego: "Art.
383'. Przedsiębiorca nie może żądać od konsumenta opłaty za skorzystanie
z określonego sposobu zapłaty przewyższającej poniesione przez
przedsiębiorcę koszty w związku z tym sposobem zapłaty." Czyli przepis
zabrania pobierania opłaty za skorzystanie z określonego sposobu zapłaty
powyżej kosztów, a nie pozwala na ich naliczenie. Gra słów. Nie chce mi
się zresztą badać, czy czasem tej prowizji z VAT-em nie doliczają.

Tak, czy siak akurat tu moje przypuszczenia się potwierdziły -
przeważnie cwaniacy kombinują. W tym wypadku kombinacja akurat nie
polega na bezprawnym doliczeniu kosztów (rabatu mogą dodatkowo nie dać
przy zapłacie kartą) tylko wskazaniu w sposób opaczny podstawy prawnej
tego, by przekonać klienta, że robią to zgodnie z ustawą.

Data: 2017-12-03 23:35:28
Autor: J.F.
Dnia Sun, 3 Dec 2017 19:52:04 +0100, Robert Tomasik napisał(a):
[...]

To nie o to chodzi. Jak sprzedajesz piwo po 10 zl, czy np zmieniasz
opony, to wielkiej roznicy nie ma, czy zarobisz 80 zl, czy 78.

Jak jestes "tanim sklepem komputerowym" i jedziesz na marzy 10%, to te
2% prowizji od platnosci karta staje sie istotnym problemem.

[...]

Zgodnie, jesli nie jest to wiecej, niz sami placa :-)

J.

Data: 2017-12-03 22:56:21
Autor: Marcin Debowski
On 2017-12-03, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

Jak jesteś "tanim sklepem komputerowym" to liczysz, że klientów przycignie niska marza (cena), a nie wygoda płacenie kartą. Nic za darmo.

--
Marcin

Data: 2017-12-04 00:13:51
Autor: Michal Jankowski
W dniu 2017-12-03 o 23:35, J.F. pisze:

Jak jestes "tanim sklepem komputerowym" i jedziesz na marzy 10%, to te
2% prowizji od platnosci karta staje sie istotnym problemem.

Tylko że sklep płaci zdaje się znacznie mniej niż 2% prowizji.

Ponadto ten sam sklep za dwa tygodnie zrobi promocję "w ten weekend 20% taniej" i jakoś ciężko mi przyjąć do wiadomości, że dokłada do interesu.
:)

   MJ
PS. Wylosowawszy jakiegoś macbooka od ręki znalazłem na ceneo oferty o 7-9% tańsze niż w przytaczanym x-kom, z płatnością kartą i wysyłką gratis...

Data: 2017-12-03 23:54:01
Autor: Marcin Debowski
On 2017-12-03, Michal Jankowski <michalj@fuw.edu.pl> wrote:
Ponadto ten sam sklep za dwa tygodnie zrobi promocję "w ten weekend 20% taniej" i jakoś ciężko mi przyjąć do wiadomości, że dokłada do interesu.
:)

Oj tam oj tam. Pozbywają się zalegającego sprzetu co by zwolnić miejsce na bardziej chodliwy, bo powierzchnia magazynowa kosztuje.

--
Marcin

Data: 2017-12-04 00:53:05
Autor: J.F.
Dnia Mon, 4 Dec 2017 00:13:51 +0100, Michal Jankowski napisał(a):
[...]

Od pewnego czasu. Wczesniej wiecej.
I cos nie moge znalezc, czy X-kom nadal ma zwyzke.

Morele dolicza "do 0.65%" ... ciekawe, czy nie za duzo.

Ponadto ten sam sklep za dwa tygodnie zrobi promocję "w ten weekend 20% taniej" i jakoś ciężko mi przyjąć do wiadomości, że dokłada do interesu.
:)

Nie wiadomo czy w czwartek nie podnos

PS. Wylosowawszy jakiegoś macbooka od ręki znalazłem na ceneo oferty o 7-9% tańsze niż w przytaczanym x-kom, z płatnością kartą i wysyłką gratis...

No coz, maja tez sklepy stacjonarne, a czynsze w galeriach ponoc
wysokie :-)

Ale nie wszystkim ofertom z ceneo bym ufal.

J.

Data: 2017-12-04 00:12:30
Autor: Kris
W dniu poniedziałek, 4 grudnia 2017 00:52:33 UTC+1 użytkownik J.F.. napisał:

Od pewnego czasu. Wczesniej wiecej.
I cos nie moge znalezc, czy X-kom nadal ma zwyzke.
0,75%
http://www.tinypic.pl/lpzefiz1rjc4

Data: 2017-12-04 08:38:33
Autor: Kris
W dniu poniedziałek, 4 grudnia 2017 16:54:01 UTC+1 użytkownik Robert Tomasik napisał:
W dniu 04-12-17 o 09:26, Kris pisze:
> widze tu podstawy do reklamacji w banku.

Uściślij: Tu, to znaczy gdzie?

> Wybierzesz przelew bankowy, zrealizujesz go w żabce płacąc kartą
> żabka tez doliczy prowizje. I tez reklamacja w banku niezasadna Co do
> posta założyciela tego wątku- myślę ze kluczowe jest jak ta 30gr
> opłata jest na paragonie nazwana. Sklep chyba ma prawo sobie różne
> prowizje doliczać i jeśli klient zaakceptował to problemu nie
> wiedzę.
> Chodzi o prowizje na obsługę karty, a nie jakąkolwiek.

A jak będzie "prowizja za podanie terminala" albo "prowizja za brak gotówki"?

Data: 2017-12-04 08:50:53
Autor: Kris
> [...]
W dniu 04-12-17 o 09:26, Kris pisze:
> widze tu podstawy do reklamacji w banku.

W x-kom
http://www.tinypic.pl/lpzefiz1rjc4

Data: 2017-12-04 00:26:12
Autor: Kris

Data: 2017-12-04 00:37:07
Autor: Kris
> [...]

Od pewnego czasu. Wczesniej wiecej.
I cos nie moge znalezc, czy X-kom nadal ma zwyzke.
Te 2% w xcom na dzisiaj już nieaktualne alciekwiło mnie jak to robili
"Jednocześnie informujemy, iż wszystkie ceny w naszych sklepach stacjonarnych oraz sklepie internetowym zawierają 2% rabat.
Rabat nie jest uwzględniany jedynie przy płatności kartami płatniczymi i kredytowymi."
Sprzęt kosztuje na stronie 1000zł- to cena z rabatem 2%
Przy płatności kartą doliczali 2%?
Powinni doliczać 2,04%

Data: 2017-12-04 04:56:01
Autor: Kris
Czy sklep może pobierać prowizję za płatnoś ć kartą ?
W dniu poniedziałek, 4 grudnia 2017 13:21:31 UTC+1 użytkownik J.F.. napisał:

To juz malo istotne.

No nie tak mało istotne
1000zł cena sprzętu na stronie a to cena z rabatem przecież
"Karciarzom sprzedawali go za 1020zł" więc cena dla "gotówkowców" powinna być 999,6zł
Trafi się taki upierdliwiec jak Robert i trzeba będzie na skargi odpowiadać, 40gr zwracać a i być może pismo z Policji jakieś dotrze o "podejrzeniu popełnienia"
;))
No chyba że karciarzom sprzedawali za 1020,5zł

Data: 2017-12-04 13:21:23
Autor: J.F.
Użytkownik "Kris"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:6e848cf9-3e06-4ea5-a7fc-fde87b1cc335@googlegroups.com...
> [...]
I cos nie moge znalezc, czy X-kom nadal ma zwyzke.

Te 2% w xcom na dzisiaj już nieaktualne alciekwiło mnie jak to robili

Bo tez i prowizje karciane spady.

[...]

Zreszta klient za te 2% sie oburzy umiarkowanie, skoro poinformowany, ale te 0.04% mogloby go dobic, a po co draznic klienta dla tych kilku groszy ? :)

Lepiej spytac co bylo na fakturze ... 1020 zl i rabat przy platnosci gotowka, czy 1000zl i dodatek, czy po prostu dla jednych 1000zl, dla innych 1020

J.

Data: 2017-12-04 15:57:05
Autor: J.F.
Użytkownik "Kris"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:3c1c81fe-6122-43cb-aa92-76c6ec4ab0b9@googlegroups.com...
[...]

IMO nie bardzo - podaja cene z rabatem  1000zl, tylez do zaplaty, wiec o co tu sie sądzic ?

A karciarze pozywac nie bedą, za to, ze im sprzedano za 1020 a nie za 1020.41 :-)

No chyba, ze ktos sie doszuka cennika netto, 1020.00, do tego obiecane 2% rabatu, ktos mi tu winny 40 gr jest :-)

J.

Data: 2017-12-04 00:18:13
Autor: Robert Tomasik
W dniu 03-12-17 o 23:35, J.F. pisze:

[...]
Zgodnie, jeśli nie jest to więcej, niż sami płacą :-)

No i z wieloma innymi ustawami. Tylko co to ma do rzeczy?

Data: 2017-12-03 03:46:58
Autor: Marcin Debowski
On 2017-12-02, Robert Tomasik <robert.tomasik@gazeta.pl> wrote:
[...]

A co by było, gdyby sprzedający podał (na produkcie, w cenniku) podwójną cenę? 104 kartą, 100 gotówką?

--
Marcin

Data: 2017-12-03 09:58:40
Autor: cef
Czy sklep może pobierać prowizję za p łatność kartą ?
W dniu 2017-12-03 o 09:23, Liwiusz pisze:
W dniu 2017-12-03 o 09:18, cef pisze:
Zakupy od 10zł kartą też były formalnie prawnie niedopuszczalne,
ale znikły z upowszechnieniem internetu i brakiem opłat
w centrum rozliczeniowym.

Ku mojemu zdziwieniu widzę jeszcze taki warunek w niektórych sklepach.

To juz chyba z przyzwyczajenia, bo opłaty od kilku lat
są poniżej 0,5% więc przy 10zł jest to już mniej niż 5gr
więc tyle chyba można upchnąć w cenie
(nawet jeśli jest opłata stała rzędu tych 5gr)

To raczej kwestia struktury klientów i typu towaru,
bo na kiosku przy przystanku MPK wisi
kartka, że bilety MPK i papierosy tylko gotówką.
Jak w spożywczaku czy zieleniaku większość płaci
przeciętnie większe sumy kartą czy gotówką,
to dla kilku incydentalnych kupujących  1 bułkę kartą
szkoda wywieszać karteczkę.

Data: 2017-12-03 10:34:40
Autor: Liwiusz
W dniu 2017-12-03 o 09:58, cef pisze:

To raczej kwestia struktury klientów i typu towaru,
bo na kiosku przy przystanku MPK wisi
kartka, że bilety MPK i papierosy tylko gotówką.

W Warszawie zarobek kioskarza na bilecie jest rzędu kilku groszy, więc uzasadnienie do "tylko gotówką" jest.

--
Liwiusz

Data: 2017-12-03 11:50:57
Autor: cef
W dniu 2017-12-03 o 10:34, Liwiusz pisze:
[...]

I w kiosku to akurat rozumiem, bo tam
głównie bilety i fajki sprzedają, więc jak mu
połowę zysku - nawet groszowego - zeżre opłata, to jest zrozumiała obrona przed tym.
Ale jak sklep ma na czym innym zarobić, to sobie
tymi biletami głowy już nie zawraca.
(np w spożywczaku na osiedlu zrezygnowali w ogóle ze sprzedaży biletów
i tematu nie ma :-))

Data: 2017-12-03 12:07:35
Autor: A. Filip
cef <cezfar@interia.pl> pisze:
[...]

I to dobrze że karciarze wyparli bilety (komunikacji miejskiej) ze spożywczaka?

Zawsze jest coś za coś a "wymianę" różni ludzie różnie oceniają.

--
A. Filip

Data: 2017-12-03 12:50:46
Autor: cef
W dniu 2017-12-03 o 12:07, A. Filip pisze:
cef <cezfar@interia.pl> pisze:
[...]

Nie napisałem, że dobrze, a jedynie, że problem został rozwiązany.
Jak mam sklep z prowizją za kartę i bez, to wybieram ten bez
a jak nie mam wyjscia (np bilety lotnicze) to trudno.
Widać jest wystarczająco mało "głosujących nogami" i wystarczająco
dużo ludzi, dla których 2% nie gra roli.

Zawsze jest coś za coś a "wymianę" różni ludzie różnie oceniają.

Ja akurat korzystam z MPK kilka razy w roku i było mi wygodnie
kupić sobie bilet wychodząc z domu.
Teraz kupię w wagonie bezpośrednio - kartą i bez prowizji.
Ogólnie jest mi obojętne czy sklep prowadzi sprzedaż
czegoś czego i tak nie kupuję.
Dla Ciebie ma znaczenie czy w Twoim spożywczaku
jest w ofercie np czasopismo jakieś wędkarskie, modelarskie
czy szachowe? :-)

Data: 2017-12-03 13:41:08
Autor: A. Filip
cef <cezfar@interia.pl> pisze:
[...]

Normalnie różnica jest dla mnie niemal mikroskopijna. "Raz do roku" robi
mi dużą różnicę czy "w spożywczaku bilety sprzedają" czy nie.
Przeważnie wtedy jestem już wkurzony czymś innym.  Jak się nie zwraca
uwagi na "końcówki" to "statystycznie dobrze" często oznacza
tylko "ledwie dostatecznie" w przełożeniu na satysfakcje obywatela.

Jak się weźmie jednego Billa Gatesa i 99 bezdomnych to statystycznie nie
wychodzi setka miliarderów i wszystko jest już w porządku?  --
A. Filip

Data: 2017-12-03 13:56:14
Autor: cef
W dniu 2017-12-03 o 13:41, A. Filip pisze:

[...]

Czyli jest Ci obojętne.
Statystyka, to już rzeczywiste rachunki a nie odczucie.

Jak się weźmie jednego Billa Gatesa i 99 bezdomnych to statystycznie nie
wychodzi setka miliarderów i wszystko jest już w porządku?

jw

Data: 2017-12-03 13:59:51
Autor: Liwiusz
W dniu 2017-12-03 o 13:56, cef pisze:
Czyli jest Ci obojętne.
Statystyka, to już rzeczywiste rachunki a nie odczucie.

Rachunki mogą być rzeczywiste, ale wnioski (odczucia) już nie. Jeśli nie widzisz absurdu oceniania tylko na podstawie statystyki, to... tylko współczuć, bo rozmawiać nie ma o czym.

--
Liwiusz

Data: 2017-12-03 14:04:48
Autor: cef
W dniu 2017-12-03 o 13:59, Liwiusz pisze:
[...]

Nie rozumiem zarzutu.
I w ogóle o co chodzi?

Data: 2017-12-03 16:00:56
Autor: cef
W dniu 2017-12-03 o 14:22, Liwiusz pisze:
W dniu 2017-12-03 o 14:04, cef pisze:
[...]

Że nie jest prawdą, że jest to mu obojętne, bo "to tylko 0,3% przypadków, kiedy ma potrzebę kupienia w sklepie".

To brzmi czytelniej, ale oznacza wg mnie
  dokładnie to, co nazywasz wczesniej absurdem.

Data: 2017-12-03 23:51:16
Autor: J.F.
cef <cezfar@interia.pl> pisze:
[...]

Jak znam zycie - o pieniadze (tych kilka groszy) poszlo.

Jesli automat moze zastapic kioskarza i jest tanszy ... w zasadzie
dobrze ...

Nie napisałem, że dobrze, a jedynie, że problem został rozwiązany.
Jak mam sklep z prowizją za kartę i bez, to wybieram ten bez

A ceny nie sprawdzisz, czy domyslnie jest taka sama ?

[...]

Tobie tak ... a znajomi mieszkaja za miastem, dziecko dojezdza do
liceum, linia autobusowa jest prywatna, i ma wlasne bilety, ale jak
chlopak chce miasto zwiedzic, to musi bilet MPK kupic. Bo miesieczny mu sie niezbyt oplaca, jesli zwiedza okazjonalnie.

I maly zonk - zakup biletu tylko kartą.
A karty przedplacone powoli znikaja z oferty.

J.

Data: 2017-12-04 07:20:19
Autor: cef
W dniu 2017-12-03 o 23:51, J.F. pisze:

Nie napisałem, że dobrze, a jedynie, że problem został rozwiązany.
Jak mam sklep z prowizją za kartę i bez, to wybieram ten bez

A ceny nie sprawdzisz, czy domyslnie jest taka sama ?

W zasadzie nie.
Tzn zakładam, że są takie same lub równe i najczęsciej tak jest, ale bardziej chodzi mi o zasadę i z takich punktów gdzie coś doliczają rezygnuję, jeśli mogę.

Niech się oni martwią.
Pewnie mają kilka wariantów.

Data: 2017-12-04 08:03:37
Autor: Liwiusz
W dniu 2017-12-04 o 07:20, cef pisze:

W zasadzie nie.
Tzn zakładam, że są takie same lub równe i najczęsciej tak jest, ale

Coś konfabulujesz, aby ładniej twoje argumenty wyglądały.

bardziej chodzi mi o zasadę i z takich punktów gdzie coś doliczają rezygnuję, jeśli mogę.

Ja unikam zielonych butów, co nie znaczy, że marudzę na usenecie, że zielone buty nie powinny być sprzedawane.

--
Liwiusz

Data: 2017-12-04 09:08:29
Autor: cef
W dniu 2017-12-04 o 08:03, Liwiusz pisze:
W dniu 2017-12-04 o 07:20, cef pisze:

W zasadzie nie.
Tzn zakładam, że są takie same lub równe i najczęsciej tak jest, ale

Coś konfabulujesz, aby ładniej twoje argumenty wyglądały.

Nie ma tu żadnych argumentów, bo niczego nie dowodzę.
Stwierdzam jedynie jak postępuję.

bardziej chodzi mi o zasadę i z takich punktów gdzie coś doliczają rezygnuję, jeśli mogę.

Ja unikam zielonych butów, co nie znaczy, że marudzę na usenecie, że zielone buty nie powinny być sprzedawane.

A jaki to ma związek?
Bo ja akurat napisałem, że omijam punkty czy unikam punktów
naliczających opłaty (czy stosujących rabat za gotówkę)
ale nie skarżę się, że one są, ani nie składam reklamacji.
A Ty się nudzisz (też) i szukasz gdzie by tu się do czegoś przyczepić :-)

Data: 2017-12-04 09:15:38
Autor: Liwiusz
W dniu 2017-12-04 o 09:08, cef pisze:
[...]

Ależ ja nie odnoszę się do tego jak postępujesz, bo sobie rób jak chcesz, tylko do tego, że najczęściej ceny wszystkich towarów są rzekomo we wszystkich sklepach takie same.

[...]

Dobre i to :)

A Ty się nudzisz (też) i szukasz gdzie by tu się do czegoś przyczepić :-)

Jak każdy na usenecie :)

--
Liwiusz

Data: 2017-12-04 09:24:56
Autor: cef
W dniu 2017-12-04 o 09:15, Liwiusz pisze:
[...]

A to zgoda, jeśli o to idzie, ale ja tak zakładam, że są ceny
takie same lub zbliżone co nie oznacza, że one są takie same.
Możemy teraz dyskutować (jak już się nudzimy) ile % różnicy
przy jakiej cenie nie odgrywa już roli. :-)

;-)

Data: 2017-12-04 08:06:45
Autor: Tomasz Kaczanowski
cef <cezfar@interia.pl> pisze:
[...]

Raczej nie karciarze, na biletach nie dość, że są strasznie małe marże, a dodatkowo niektórzy wystawcy bardzo dziwną politykę rozprowadzania tych prowadzą, co zajmuje za dużo czasu (np tym tłumaczyli w sklepie obok rezygnację ze sprzedaży, po prostu szkoda im czasu na jakieś dziwne dodatkowe rozliczenia).

--
http://kaczus.ppa.pl

Data: 2017-12-03 16:30:02
Autor: Robert Tomasik
Czy sklep może pobierać prowizję za p łatność kartą ?
W dniu 03-12-17 o 09:18, cef pisze:

Na te rabaty też by się coś chytrego znalazło, ale na razie nikomu nie
zależy aż tak.

To jest główny powód ich istnienia. W przeważającej większości wypadków
to drobne kwoty.

Data: 2017-12-02 09:54:19
Autor: Robert Tomasik
W dniu 01-12-17 o 22:13, Kris pisze:
W dniu piątek, 1 grudnia 2017 16:56:13 UTC+1 użytkownik Robert Tomasik napisał:

Ty masz umowę z bankiem. Bank zapewnił Cię, że zakupy kartą będą
darmowe. Nie Twoja sprawa, jak on to zrobi. Reklamuj w banku.

Ale jaką mu radzisz reklamacje słać do banku?
Zastanów ie dobrze?
Bank jakąś prowizję mu pobrał czy coś w tym stylu?
W sklepie zapłacił za towar/usługę- bank pewnie żadnej prowizji nie wynikającej z TOIP nie pobrał.
A że sklep coś tam sobie doliczył?- może usługę "podanie terminala" doliczył czy co w ten deseń. Nie wolno mu?
Jeśli reklamacja to do sklepu że zapłacił za cos  czego nie zamawiał. Jeśli tak było

Twój tok rozumowania jest niedorzeczny. A jaką by prowizje od transakcji
bezgotówkowej mógł mieć na myśli bank w TOiP, jeśli nie tę od transakcji?

Data: 2017-12-02 10:54:00
Autor: Liwiusz
[...]

To oczywiste - mają na myśli prowizję, którą pobiera bank ponad sumę zatwierdzoną PINem/podpisem. Tak jak za wypłatę z bankomatu masz prowizję ponad kwotę wypłaty. Ale już to, na co wydasz zapłacone pieniądze (albo ile zapłacisz sklepowi w ramach potwierdzonej PINem transakcji) to już nie jest sprawa banku.

--
Liwiusz

Data: 2017-12-02 12:32:37
Autor: A. Filip
Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> pisze:
[...]

Prawniczo-precyzyjnie: Bank nie musi uznać że to jest jego sprawa.

Jak rozumiem za takie "ekstra sklepowe opłaty" typowo bierze się operator
danego systemu karcianego a nie bank.  Bank _za darmo_ miałby świadczyć
usługi (prawne) sieci karcianej?  Toż to nie po kapitalistycznemu :-)

Jakby takie opłaty były nie za kartę w ogóle (kartę dowolnego banku) ale
za kartę konkretnego banku to podejście banku zapewne byłoby już inne.
Sieci karciane biorą (wysoką) prowizję?  To niech ruszają _swoją_ ciężką dupę.

--
A. Filip

Data: 2017-12-02 13:33:32
Autor: Robert Tomasik
W dniu 02-12-17 o 12:32, A. Filip pisze:

[...]

To jest jego sprawa, bo jak się nie zajmie takimi rzeczami, to ludzie
przestaną płacić kartami.

[...]

Idlatego właśnie mają wysokie kary umowne za takie praktyki.

Data: 2017-12-02 13:58:25
Autor: A. Filip
Robert Tomasik <robert.tomasik@gazeta.pl> pisze:
[...]

A od czego do [...] są sieci karciane?
Od czerpania zysków i przerzucania kosztów na innych?

[...]

No to  opierdalaj sieci karciane za nie egzekwowanie kar umownych.
Niech se te zdzierusy wywalczą masową rezygnacje z akceptowania kart jak
się to wszystkim stronom nie opłaca.  Bo takie cuda jak obniżka za
płatność gotówką zamiast kartą ja już widziałem - przy takich prowizjach
sieci karcianych jakie są to bardzo mało dziwi.

--
A. Filip

Data: 2017-12-02 12:47:38
Autor: Kris
W dniu sobota, 2 grudnia 2017 13:59:00 UTC+1 użytkownik A. Filip napisał:
Bo takie cuda jak obniżka za
płatność gotówką zamiast kartą ja już widziałem - przy takich prowizjach
sieci karcianych jakie są to bardzo mało dziwi.

Że jak?
Kilka lat temu to bym się zgodził ale teraz te prowizje są tak symboliczne że dziwi mnie ze są sklepy co jeszcze dodatkowe opłaty za płatność karta doliczaj]rabatu nie dają.

Data: 2017-12-02 19:52:05
Autor: Robert Tomasik
W dniu 02-12-17 o 13:58, A. Filip pisze:

No to  opierdalaj sieci karciane za nie egzekwowanie kar umownych.

Po co? W każdym przypadku, gdy próbowano naliczyć opłatę interweniowałem
i w żadnych z tych sklepów po upływie jakiegoś miesiąca nikt już
prowizji nie próbował pobierać. Nigdy się nie pieniaczę z pracownikiem
sklepu, bo to nie jego wina, że ma idiotę szefa. Nikt klepu nie zmusza
do akceptacji kart przecież.

Data: 2017-12-02 12:39:32
Autor: Kris
W dniu sobota, 2 grudnia 2017 19:52:21 UTC+1 użytkownik Robert Tomasik napisał:
> [...]

Po co? W każdym przypadku, gdy próbowano naliczyć opłatę interweniowałem
i w żadnych z tych sklepów po upływie jakiegoś miesiąca nikt już
Ze klepami netowymi i liniami lotniczymi też próbowałeś?

Data: 2017-12-02 23:30:48
Autor: Robert Tomasik
W dniu 02-12-17 o 21:39, Kris pisze:
[...]

Nie, bo nie spotkałem się z taką praktyką, albo tego nie zauważyłem. Ale
tu nie ma nic do próbowania. To jest oczywista oczywistość. Chyba, że
robią jak pisałem i masz upust przy płatności gotówką.

Data: 2017-12-02 14:41:04
Autor: Kris
W dniu sobota, 2 grudnia 2017 23:31:04 UTC+1 użytkownik Robert Tomasik napisał:

Nie, bo nie spotkałem się z taką praktyką, albo tego nie zauważyłem. Ale
tu nie ma nic do próbowania. To jest oczywista oczywistość.. Chyba, że
robią jak pisałem i masz upust przy płatności gotówką.
Zapłać za prąd, wode, gaz, telefon, zakupy z allegro płacone "zwykłym przelewem" na poczcie, w żabce, czy w innych punktach tzw "płatności masowych" itp
Dla ułatwienia dodam że poro wiejskich, osiedlowych klepów takie płatności obsługują
Reklamuj doliczoną prowizję i daj znać co odpowiedział bank w którym karte masz

Data: 2017-12-02 23:54:53
Autor: Robert Tomasik
Tomasik napisał:

[...]

Piszesz o płatności bezgotówkowej kartą, czy "zwykłym przelewie"? Bo to
zupełnie dwie różne rzeczy. Bezgotówkową płatnością za prąd będzie
zapłacenie za niego kartą w zakładzie energetycznym.

Dla ułatwienia dodam że poro wiejskich, osiedlowych
klepów takie płatności obsługują Reklamuj doliczoną prowizję i daj
znać co odpowiedział bank w którym karte masz

Ale co mam reklamować? To nie jest płatność bezgotówkowa, bowiem nie
jest realizowana u wierzyciela.

Data: 2017-12-03 00:26:35
Autor: Kris
W dniu niedziela, 3 grudnia 2017 09:21:06 UTC+1 użytkownik cef napisał:
W dniu 2017-12-02 o 23:41, Kris pisze:
> [...]
> Reklamuj doliczoną prowizję i daj znać co odpowiedział bank w którym karte masz

Kartą?
To raczej będzie (na poczcie) wypłata gotówki kartą

Już tak nie jest od jakiegos czasu

Data: 2017-12-03 09:33:47
Autor: cef
W dniu 2017-12-03 o 09:26, Kris pisze:
[...]

To tym bardziej jest to opłata za co innego a nie dodatkowa prowizja.

Data: 2017-12-02 13:14:49
Autor: Kris
[...]

Zapłać karta rachunek za prąd na poczcie.
Myślę że poczta prowizję doliczy.
Daj znać co będzie po upływie miesiąca- naliczaja dalej czy odpuścili po Twojej reklamacji

Data: 2017-12-02 23:43:58
Autor: Robert Tomasik
W dniu 02-12-17 o 22:14, Kris pisze:
W dniu sobota, 2 grudnia 2017 19:52:21 UTC+1 użytkownik Robert Tomasik napisał:

Po co? W każdym przypadku, gdy próbowano naliczyć opłatę interweniowałem
i w żadnych z tych sklepów po upływie jakiegoś miesiąca nikt już
prowizji nie próbował pobierać.otówkę
Zapłać karta rachunek za prąd na poczcie.

Kiedyś naliczali prowizję, ale oni kombinowali tak, ze niby zlecasz
Bankowi Pocztowemu wypłatę z karty obcego banku, a potem tę gotówkę Bank
Pocztowy przekazywał Poczcie Polskiej, która z kolei gotówkę
przekazywała Bankowi Pocztowemu regulując w moim imieniu rachunek. Nie
wiem, czy tylko na podstawie mojej reklamacji, czy więcej osób to
reklamowało, ale już nie naliczają. Sprawdź. :-)

Myślę że poczta prowizję doliczy.

Myślę, że właśnie nie. Za prąd nie płaciłem, ale kilka innych rzeczy.
Tylko raz kilka lat temu naliczyli mi opłatę, co było podstawą do
reklamacji.

Daj znać co będzie po upływie miesiąca- naliczaja dalej czy odpuścili po Twojej reklamacji

Sprawdź Ty. Ja płaciłem z miesiąc temu i nie doliczali. Sprawdź, jak
jest u Ciebie, ale nie sądzę, by mnie znali i inaczej to rozliczali -
choć mają prawo znać :-)

Data: 2017-12-02 14:54:36
Autor: Kris
W dniu sobota, 2 grudnia 2017 23:44:13 UTC+1 użytkownik Robert Tomasik napisał:

> [...]
wiem, czy tylko na podstawie mojej reklamacji, czy więcej osób to
reklamowało, ale już nie naliczają. Sprawdź. :-)

Znaczy maz rachunek za prąd na 100zł idziesz na poczte opłacasz ten rachunek kartą i obciązają karte kwotą 100zł?
Czy> Sprawdź Ty. Ja płaciłem z miesiąc temu i nie doliczali. Sprawdź, jak
jest u Ciebie, ale nie sądzę, by mnie znali i inaczej to rozliczali -
choć mają prawo znać :-)

Znaczy tu kłamia:
http://cennik.poczta-polska.pl/usluga,krajowy_wplata_na_rachunek_bankowy.html

Data: 2017-12-02 20:40:39
Autor: Liwiusz
[...]

Zainterweniuj przy kupnie biletu lotniczego i opisz co z tego wynikło.

--
Liwiusz

Data: 2017-12-02 23:28:44
Autor: Robert Tomasik
[...]

Nie kupuję takiego biletu. Jakbym kupił i ktoś by doliczył prowizje, to
momentalnie bym pisał do banku reklamację o zwrot prowizji. A co obie z
tym bank zrobi, to jego problem.

Data: 2017-12-02 14:48:01
Autor: Liwiusz
[...]

To już nie sprawa banku czym ludzie płacą i za co płacą.

[...]

Od lat słyszę o tych karach. Nikt za to nie opisywał przypadku, kiedy ktoś taką karą byłby ukarany.

--
Liwiusz

Data: 2017-12-02 12:43:53
Autor: Kris
W dniu sobota, 2 grudnia 2017 09:54:31 UTC+1 użytkownik Robert Tomasik napisał:
> [...]
bezgotówkowej mógł mieć na myśli bank w TOiP, jeśli nie tę od transakcji?

Że co?
Prowizje naliczył sklep- ani ja ani Ty nie wiemy na pewno jak ją na paragonoie nazwał ale to bez znaczenia
Kartę mam z banku i bank prowizji nienależnych nie nalicza raczej
A że w sklepie zgodzisz się coś tam dodatkowo zapłacic?
Mnóstwo sklepów w necie dolicza kilka pln za płatność kartą czy "szybkie przelewy".
Ale co bank ma do tego?

Data: 2017-12-02 23:20:48
Autor: Robert Tomasik
Czy sklep może pobierać prowizję za p łatność kartą ?
W dniu 02-12-17 o 21:43, Kris pisze:

Ale co bank ma do tego?

Bo ja mam umowę z bankiem, a nie ze sklepem. Karta stanowi własność
banku. No i wreszcie zapłaciłem bankowi za jej wydanie, a bank się
zobowiązał względem mnie, że będzie ona akceptowana na zasadach
określonych w umowie.

A tu nagle nie jest. Czy teraz rozumiesz, czemu do banku reklamacja, a
nie sklepu? Co więcej, to bank nie wywiązał się względem mnie z umowy,
więc jak przypieniaczę, to na banku będę dochodził zwrotu prowizji, a
nie na sklepie. A Bank niech sobie dochodzi, albo nie jej zwrotu dalej +
to już nie moja sprawa. Może żądanie przeważnie właśnie kończy wkur...
ie banku, ze przez kretynizm sklepu musi się pierdołami zajmować i
policzeniem sobie za to kar na sklepie, by drugi raz nie musiał -bo ja
tm drugi raz pójdę i jakby co reklamacje dla zasady napiszę.

Ta kto działa od wielu lat.

Data: 2017-12-02 14:34:08
Autor: Kris
W dniu sobota, 2 grudnia 2017 23:21:04 UTC+1 użytkownik Robert Tomasik napisał:
> [...]

określonych w umowie.

A tu nagle nie jest. Czy teraz rozumiesz, czemu do banku reklamacja, a
RAchunek za prąd płaciłeeś kartą na poczcie czy chociażby w żabce/
Co więcej, to bank nie wywiązał się względem mnie z umowy,

Na wyciągu z banku miałes tą prowizje czy na paragonie ze sklepu?
więc jak przypieniaczę, to na banku będę dochodził zwrotu prowizji, a
nie na sklepie. A Bank niech sobie dochodzi, albo nie jej zwrotu dalej +
to już nie moja sprawa.
Ci co bilety samolotowe kupuja czy chociażby jak ja żarcie dla psa powinni sie do Ciebie zgłosić- bo prowizje za płatność karta tam a dość częte.

Ta kto działa od wielu lat.
Taa

Data: 2017-12-02 23:52:20
Autor: Robert Tomasik
W dniu 02-12-17 o 23:34, Kris pisze:

A tu nagle nie jest. Czy teraz rozumiesz, czemu do banku
reklamacja, a nie sklepu?
RAchunek za prąd płaciłeeś kartą na poczcie czy chociażby w żabce/

W ŻABCE nie przerabiałem, ale tam akurat to może być normalna prowizja
za przelew, nie zaś za użycie karty. Przecież, jak kupujesz żywność, to
Ci w ŻABCE nie doliczają prowizji - mam nadzieję, o akurat dawno nie
kupowałem u nich nic, bo nie mam żabki pod ręką.

Co więcej, to bank nie wywiązał się względem mnie z umowy,

Na wyciągu z banku miałes tą prowizje czy na paragonie ze sklepu?

Opisałem już tu w innym poście, czemu to nie ma żadnego znaczenia.

[...]

Nie będę specjalnie kupować biletu, by zobaczyć, jak mi się rozliczy.
Jeśli przyjdzie obciążenie na kwotę wyższą, niż na bilecie, to po
reklamacji nadpłatę mi bank zwróci. Co ciekawe, to sprzedającemu cofną
całą kwotę za bilet, a nie tylko prowizję :-)

Ta kto działa od wielu lat.
Taa

A próbowałeś reklamować?

Data: 2017-12-03 09:32:58
Autor: cef
[...]

Na stronach (np Ryanair) jest napisane bezpośrednio,
że jest 2% opłaty za opłatę kartą kredytową.
Ale na paragonie czy bileci będziesz miał kwotę całej transakcji
i nic nie będziesz mógł reklamować, bo na tyle się umawiałeś i tyle zapłaciłeś.
Kiedyś był chyba u Samcika artykuł dlaczego można im naskoczyć.

Data: 2017-12-02 15:42:42
Autor: J.F.
Dnia Sat, 2 Dec 2017 09:54:19 +0100, Robert Tomasik napisał(a):
[...]

Ale odnosisz sie do tabeli oplat i prowizji Banku, a nie sklepu :-)

J.

Data: 2017-12-02 17:28:23
Autor: Liwiusz
W dniu 2017-12-02 o 15:42, J.F. pisze:
[...]

O właśnie - Ryanair i inne linie lotnicze pobierają opłatę za płatność kartą przez internet. Pewnie oficjalnie. Krzywda im się nie dzieje :)

--
Liwiusz

Data: 2017-12-02 17:40:44
Autor: A. Filip
[...]

A takie opłaty jakiś mały sklepik śmiałby wprowadzić?! ;-)

https://pl.wikiquote.org/wiki/Wespazjan_Kochowski
Prawa są polskie jako pajęczyna: pan się przebije, uwięźnie chudzina.

--
A. Filip