Czy sklep może pobierać prowizję za p łatność kartą ?

Data: 2017-12-02 09:54:19
Autor: Robert Tomasik
Czy sklep może pobierać prowizję za p łatność kartą ?
W dniu 01-12-17 o 22:13, Kris pisze:
W dniu piątek, 1 grudnia 2017 16:56:13 UTC+1 użytkownik Robert Tomasik napisał:

Ty masz umowę z bankiem. Bank zapewnił Cię, że zakupy kartą będą
darmowe. Nie Twoja sprawa, jak on to zrobi. Reklamuj w banku.

Ale jaką mu radzisz reklamacje słać do banku?
Zastanów ie dobrze?
Bank jakąś prowizję mu pobrał czy coś w tym stylu?
W sklepie zapłacił za towar/usługę- bank pewnie żadnej prowizji nie wynikającej z TOIP nie pobrał.
A że sklep coś tam sobie doliczył?- może usługę "podanie terminala" doliczył czy co w ten deseń. Nie wolno mu?
Jeśli reklamacja to do sklepu że zapłacił za cos  czego nie zamawiał. Jeśli tak było

Twój tok rozumowania jest niedorzeczny. A jaką by prowizje od transakcji
bezgotówkowej mógł mieć na myśli bank w TOiP, jeśli nie tę od transakcji?

Data: 2017-12-02 10:54:00
Autor: Liwiusz
[...]

To oczywiste - mają na myśli prowizję, którą pobiera bank ponad sumę zatwierdzoną PINem/podpisem. Tak jak za wypłatę z bankomatu masz prowizję ponad kwotę wypłaty. Ale już to, na co wydasz zapłacone pieniądze (albo ile zapłacisz sklepowi w ramach potwierdzonej PINem transakcji) to już nie jest sprawa banku.

--
Liwiusz

Data: 2017-12-02 12:32:37
Autor: A. Filip
Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> pisze:
[...]

Prawniczo-precyzyjnie: Bank nie musi uznać że to jest jego sprawa.

Jak rozumiem za takie "ekstra sklepowe opłaty" typowo bierze się operator
danego systemu karcianego a nie bank.  Bank _za darmo_ miałby świadczyć
usługi (prawne) sieci karcianej?  Toż to nie po kapitalistycznemu :-)

Jakby takie opłaty były nie za kartę w ogóle (kartę dowolnego banku) ale
za kartę konkretnego banku to podejście banku zapewne byłoby już inne.
Sieci karciane biorą (wysoką) prowizję?  To niech ruszają _swoją_ ciężką dupę.

--
A. Filip

Data: 2017-12-02 13:33:32
Autor: Robert Tomasik
W dniu 02-12-17 o 12:32, A. Filip pisze:

[...]

To jest jego sprawa, bo jak się nie zajmie takimi rzeczami, to ludzie
przestaną płacić kartami.

[...]

Idlatego właśnie mają wysokie kary umowne za takie praktyki.

Data: 2017-12-02 13:58:25
Autor: A. Filip
Robert Tomasik <robert.tomasik@gazeta.pl> pisze:
[...]

A od czego do [...] są sieci karciane?
Od czerpania zysków i przerzucania kosztów na innych?

[...]

No to  opierdalaj sieci karciane za nie egzekwowanie kar umownych.
Niech se te zdzierusy wywalczą masową rezygnacje z akceptowania kart jak
się to wszystkim stronom nie opłaca.  Bo takie cuda jak obniżka za
płatność gotówką zamiast kartą ja już widziałem - przy takich prowizjach
sieci karcianych jakie są to bardzo mało dziwi.

--
A. Filip

Data: 2017-12-02 12:47:38
Autor: Kris
W dniu sobota, 2 grudnia 2017 13:59:00 UTC+1 użytkownik A. Filip napisał:
Bo takie cuda jak obniżka za
płatność gotówką zamiast kartą ja już widziałem - przy takich prowizjach
sieci karcianych jakie są to bardzo mało dziwi.

Że jak?
Kilka lat temu to bym się zgodził ale teraz te prowizje są tak symboliczne że dziwi mnie ze są sklepy co jeszcze dodatkowe opłaty za płatność karta doliczaj]rabatu nie dają.

Data: 2017-12-02 19:52:05
Autor: Robert Tomasik
W dniu 02-12-17 o 13:58, A. Filip pisze:

No to  opierdalaj sieci karciane za nie egzekwowanie kar umownych.

Po co? W każdym przypadku, gdy próbowano naliczyć opłatę interweniowałem
i w żadnych z tych sklepów po upływie jakiegoś miesiąca nikt już
prowizji nie próbował pobierać. Nigdy się nie pieniaczę z pracownikiem
sklepu, bo to nie jego wina, że ma idiotę szefa. Nikt klepu nie zmusza
do akceptacji kart przecież.

Data: 2017-12-02 12:39:32
Autor: Kris
W dniu sobota, 2 grudnia 2017 19:52:21 UTC+1 użytkownik Robert Tomasik napisał:
> [...]

Po co? W każdym przypadku, gdy próbowano naliczyć opłatę interweniowałem
i w żadnych z tych sklepów po upływie jakiegoś miesiąca nikt już
Ze klepami netowymi i liniami lotniczymi też próbowałeś?

Data: 2017-12-02 23:30:48
Autor: Robert Tomasik
W dniu 02-12-17 o 21:39, Kris pisze:
[...]

Nie, bo nie spotkałem się z taką praktyką, albo tego nie zauważyłem. Ale
tu nie ma nic do próbowania. To jest oczywista oczywistość. Chyba, że
robią jak pisałem i masz upust przy płatności gotówką.

Data: 2017-12-02 14:41:04
Autor: Kris
W dniu sobota, 2 grudnia 2017 23:31:04 UTC+1 użytkownik Robert Tomasik napisał:

Nie, bo nie spotkałem się z taką praktyką, albo tego nie zauważyłem. Ale
tu nie ma nic do próbowania. To jest oczywista oczywistość.. Chyba, że
robią jak pisałem i masz upust przy płatności gotówką.
Zapłać za prąd, wode, gaz, telefon, zakupy z allegro płacone "zwykłym przelewem" na poczcie, w żabce, czy w innych punktach tzw "płatności masowych" itp
Dla ułatwienia dodam że poro wiejskich, osiedlowych klepów takie płatności obsługują
Reklamuj doliczoną prowizję i daj znać co odpowiedział bank w którym karte masz

Data: 2017-12-02 23:54:53
Autor: Robert Tomasik
Tomasik napisał:

[...]

Piszesz o płatności bezgotówkowej kartą, czy "zwykłym przelewie"? Bo to
zupełnie dwie różne rzeczy. Bezgotówkową płatnością za prąd będzie
zapłacenie za niego kartą w zakładzie energetycznym.

Dla ułatwienia dodam że poro wiejskich, osiedlowych
klepów takie płatności obsługują Reklamuj doliczoną prowizję i daj
znać co odpowiedział bank w którym karte masz

Ale co mam reklamować? To nie jest płatność bezgotówkowa, bowiem nie
jest realizowana u wierzyciela.

Data: 2017-12-03 00:26:35
Autor: Kris
W dniu niedziela, 3 grudnia 2017 09:21:06 UTC+1 użytkownik cef napisał:
W dniu 2017-12-02 o 23:41, Kris pisze:
> [...]
> Reklamuj doliczoną prowizję i daj znać co odpowiedział bank w którym karte masz

Kartą?
To raczej będzie (na poczcie) wypłata gotówki kartą

Już tak nie jest od jakiegos czasu

Data: 2017-12-03 09:33:47
Autor: cef
W dniu 2017-12-03 o 09:26, Kris pisze:
[...]

To tym bardziej jest to opłata za co innego a nie dodatkowa prowizja.

Data: 2017-12-02 13:14:49
Autor: Kris
[...]

Zapłać karta rachunek za prąd na poczcie.
Myślę że poczta prowizję doliczy.
Daj znać co będzie po upływie miesiąca- naliczaja dalej czy odpuścili po Twojej reklamacji

Data: 2017-12-02 23:43:58
Autor: Robert Tomasik
W dniu 02-12-17 o 22:14, Kris pisze:
W dniu sobota, 2 grudnia 2017 19:52:21 UTC+1 użytkownik Robert Tomasik napisał:

Po co? W każdym przypadku, gdy próbowano naliczyć opłatę interweniowałem
i w żadnych z tych sklepów po upływie jakiegoś miesiąca nikt już
prowizji nie próbował pobierać.otówkę
Zapłać karta rachunek za prąd na poczcie.

Kiedyś naliczali prowizję, ale oni kombinowali tak, ze niby zlecasz
Bankowi Pocztowemu wypłatę z karty obcego banku, a potem tę gotówkę Bank
Pocztowy przekazywał Poczcie Polskiej, która z kolei gotówkę
przekazywała Bankowi Pocztowemu regulując w moim imieniu rachunek. Nie
wiem, czy tylko na podstawie mojej reklamacji, czy więcej osób to
reklamowało, ale już nie naliczają. Sprawdź. :-)

Myślę że poczta prowizję doliczy.

Myślę, że właśnie nie. Za prąd nie płaciłem, ale kilka innych rzeczy.
Tylko raz kilka lat temu naliczyli mi opłatę, co było podstawą do
reklamacji.

Daj znać co będzie po upływie miesiąca- naliczaja dalej czy odpuścili po Twojej reklamacji

Sprawdź Ty. Ja płaciłem z miesiąc temu i nie doliczali. Sprawdź, jak
jest u Ciebie, ale nie sądzę, by mnie znali i inaczej to rozliczali -
choć mają prawo znać :-)

Data: 2017-12-02 14:54:36
Autor: Kris
W dniu sobota, 2 grudnia 2017 23:44:13 UTC+1 użytkownik Robert Tomasik napisał:

> [...]
wiem, czy tylko na podstawie mojej reklamacji, czy więcej osób to
reklamowało, ale już nie naliczają. Sprawdź. :-)

Znaczy maz rachunek za prąd na 100zł idziesz na poczte opłacasz ten rachunek kartą i obciązają karte kwotą 100zł?
Czy> Sprawdź Ty. Ja płaciłem z miesiąc temu i nie doliczali. Sprawdź, jak
jest u Ciebie, ale nie sądzę, by mnie znali i inaczej to rozliczali -
choć mają prawo znać :-)

Znaczy tu kłamia:
http://cennik.poczta-polska.pl/usluga,krajowy_wplata_na_rachunek_bankowy.html

Data: 2017-12-02 20:40:39
Autor: Liwiusz
[...]

Zainterweniuj przy kupnie biletu lotniczego i opisz co z tego wynikło.

--
Liwiusz

Data: 2017-12-02 23:28:44
Autor: Robert Tomasik
W dniu 02-12-17 o 20:40, Liwiusz pisze:
[...]

Nie kupuję takiego biletu. Jakbym kupił i ktoś by doliczył prowizje, to
momentalnie bym pisał do banku reklamację o zwrot prowizji. A co obie z
tym bank zrobi, to jego problem.

Data: 2017-12-02 14:48:01
Autor: Liwiusz
[...]

To już nie sprawa banku czym ludzie płacą i za co płacą.

[...]

Od lat słyszę o tych karach. Nikt za to nie opisywał przypadku, kiedy ktoś taką karą byłby ukarany.

--
Liwiusz

Data: 2017-12-02 12:43:53
Autor: Kris
W dniu sobota, 2 grudnia 2017 09:54:31 UTC+1 użytkownik Robert Tomasik napisał:
> [...]
bezgotówkowej mógł mieć na myśli bank w TOiP, jeśli nie tę od transakcji?

Że co?
Prowizje naliczył sklep- ani ja ani Ty nie wiemy na pewno jak ją na paragonoie nazwał ale to bez znaczenia
Kartę mam z banku i bank prowizji nienależnych nie nalicza raczej
A że w sklepie zgodzisz się coś tam dodatkowo zapłacic?
Mnóstwo sklepów w necie dolicza kilka pln za płatność kartą czy "szybkie przelewy".
Ale co bank ma do tego?

Data: 2017-12-02 23:20:48
Autor: Robert Tomasik
Czy sklep może pobierać prowizję za p łatność kartą ?
W dniu 02-12-17 o 21:43, Kris pisze:

Ale co bank ma do tego?

Bo ja mam umowę z bankiem, a nie ze sklepem. Karta stanowi własność
banku. No i wreszcie zapłaciłem bankowi za jej wydanie, a bank się
zobowiązał względem mnie, że będzie ona akceptowana na zasadach
określonych w umowie.

A tu nagle nie jest. Czy teraz rozumiesz, czemu do banku reklamacja, a
nie sklepu? Co więcej, to bank nie wywiązał się względem mnie z umowy,
więc jak przypieniaczę, to na banku będę dochodził zwrotu prowizji, a
nie na sklepie. A Bank niech sobie dochodzi, albo nie jej zwrotu dalej +
to już nie moja sprawa. Może żądanie przeważnie właśnie kończy wkur...
ie banku, ze przez kretynizm sklepu musi się pierdołami zajmować i
policzeniem sobie za to kar na sklepie, by drugi raz nie musiał -bo ja
tm drugi raz pójdę i jakby co reklamacje dla zasady napiszę.

Ta kto działa od wielu lat.

Data: 2017-12-02 14:34:08
Autor: Kris
W dniu sobota, 2 grudnia 2017 23:21:04 UTC+1 użytkownik Robert Tomasik napisał:
> [...]

określonych w umowie.

A tu nagle nie jest. Czy teraz rozumiesz, czemu do banku reklamacja, a
RAchunek za prąd płaciłeeś kartą na poczcie czy chociażby w żabce/
Co więcej, to bank nie wywiązał się względem mnie z umowy,

Na wyciągu z banku miałes tą prowizje czy na paragonie ze sklepu?
więc jak przypieniaczę, to na banku będę dochodził zwrotu prowizji, a
nie na sklepie. A Bank niech sobie dochodzi, albo nie jej zwrotu dalej +
to już nie moja sprawa.
Ci co bilety samolotowe kupuja czy chociażby jak ja żarcie dla psa powinni sie do Ciebie zgłosić- bo prowizje za płatność karta tam a dość częte.

Ta kto działa od wielu lat.
Taa

Data: 2017-12-02 23:52:20
Autor: Robert Tomasik
W dniu 02-12-17 o 23:34, Kris pisze:

A tu nagle nie jest. Czy teraz rozumiesz, czemu do banku
reklamacja, a nie sklepu?
RAchunek za prąd płaciłeeś kartą na poczcie czy chociażby w żabce/

W ŻABCE nie przerabiałem, ale tam akurat to może być normalna prowizja
za przelew, nie zaś za użycie karty. Przecież, jak kupujesz żywność, to
Ci w ŻABCE nie doliczają prowizji - mam nadzieję, o akurat dawno nie
kupowałem u nich nic, bo nie mam żabki pod ręką.

Co więcej, to bank nie wywiązał się względem mnie z umowy,

Na wyciągu z banku miałes tą prowizje czy na paragonie ze sklepu?

Opisałem już tu w innym poście, czemu to nie ma żadnego znaczenia.

[...]

Nie będę specjalnie kupować biletu, by zobaczyć, jak mi się rozliczy.
Jeśli przyjdzie obciążenie na kwotę wyższą, niż na bilecie, to po
reklamacji nadpłatę mi bank zwróci. Co ciekawe, to sprzedającemu cofną
całą kwotę za bilet, a nie tylko prowizję :-)

Ta kto działa od wielu lat.
Taa

A próbowałeś reklamować?

Data: 2017-12-03 09:32:58
Autor: cef
[...]

Na stronach (np Ryanair) jest napisane bezpośrednio,
że jest 2% opłaty za opłatę kartą kredytową.
Ale na paragonie czy bileci będziesz miał kwotę całej transakcji
i nic nie będziesz mógł reklamować, bo na tyle się umawiałeś i tyle zapłaciłeś.
Kiedyś był chyba u Samcika artykuł dlaczego można im naskoczyć.

Data: 2017-12-02 15:42:42
Autor: J.F.
Dnia Sat, 2 Dec 2017 09:54:19 +0100, Robert Tomasik napisał(a):
[...]

Ale odnosisz sie do tabeli oplat i prowizji Banku, a nie sklepu :-)

J.

Data: 2017-12-02 17:28:23
Autor: Liwiusz
W dniu 2017-12-02 o 15:42, J.F. pisze:
[...]

O właśnie - Ryanair i inne linie lotnicze pobierają opłatę za płatność kartą przez internet. Pewnie oficjalnie. Krzywda im się nie dzieje :)

--
Liwiusz

Data: 2017-12-02 17:40:44
Autor: A. Filip
[...]

A takie opłaty jakiś mały sklepik śmiałby wprowadzić?! ;-)

https://pl.wikiquote.org/wiki/Wespazjan_Kochowski
Prawa są polskie jako pajęczyna: pan się przebije, uwięźnie chudzina.

--
A. Filip