Czy słaba lub już stara bateria na płycie może powodować problemy?

Data: 2012-01-04 22:33:15
Autor: Feromon
Czy słaba lub już stara bateria na płycie może powodować problemy?

Użytkownik "rageofhonor" <wein@wp.pl> napisał w wiadomości news:4eff5133$0$1208$65785112news.neostrada.pl...
Dzisiaj zawiesił mi się komputer i po resecie miałem rok 2007. Zmieniłem w BIOSie na poprawną datę i ponownie zresetowałem komputer i obecnie trzyma datę. Zaczynam się zastanawiać co sie dzieje bo od kilku tygodni obiawy są następujące bad sectory i ekrany śmierci. Czy winowajcą może być bateria nie trzymająca już parametrów? Komputer leci 24h, 7 dni w tygodniu. Praktycznie 365 dni w roku, od kilku lat z małymi przerwami. Bateria na płycie nigdy nie wymieniana.

Trzeba wyłubać i zmierzyć napięcie. Ma być powyżej 3V.
Albo bez mierzenia wymienić - koszt 5-8 zł.
Jednak jeśli 24/24/7 pod napięciem, to bateria nie ma większego znaczenia...

Feromon

Czy słaba lub już stara bateria na płycie może powodować problemy?