Czy slusznie zablokowno karte?

Data: 2012-09-28 14:35:07
Autor: Artur
Czy slusznie zablokowno karte?
Wyplacalem karta w Brazyli kase niestety automat zatrzymal karte mimo prawidlowego pinu i pieniedzy nie wydal .Prawopodobnie jakis blad bankomatu .Mimo to blokada  sumy ktora chcialem wybrac  na karcie jest widoczna.
Dzwonie wiec do banku aby wyjasnic o co chodzi .Pan z mlini w mbanku powiedzial ze tej karty juz nigdy nie dostane i zaraz zablokowal bez pytania mnie czy zycze sobie blokade karty.Szybko wypowiedzial formulke ze karta zostaje zablokowana.Czy mial prawo bez mojej zgody?Robil to jakby z frajda tak odczulem.
Powiedzialem mu ze podobno mozna isc do biura banku z ktorego byl bankomat i moze odzyskalbym karte ktora by sie mi przydala zagranica jeszcze .Nie wiem czy to mozliwe takie odzyskanie.Ale Pan z banku juz zablokowal i na nic to by sie nie zdalo.
Czy naprawde karta taka jest nie do odzyskania na miejscu?i Czy prawidlowo zobil blokujac?Na to konto przelewam tylko peniadze chwile przed tym gdy musialem  wybrac i raczej male kwoty wiec niebezpieczenstwa ze strace duza sume nie bylo .CHodzi o o ze karta moze by sie przydala a mi zablokowano.Dobrze ze mialem inne karty.
Ale przestroga ze zagranica mozna stracic karte bez powodu i zostac bez srodkow dlatego warto sie zabezpeczyc np. inna karta.

Pozdrawiam

Data: 2012-09-28 13:43:02
Autor: witek
Artur wrote:
[...]

Ich karta to moga zrobic z nia co chca.

Ale przestroga ze zagranica mozna stracic karte bez powodu i zostac bez
srodkow dlatego warto sie zabezpeczyc np. inna karta.

mÄ…dry polak po szkodzie.

Data: 2012-09-28 21:11:42
Autor: Artur
Am 28.09.2012 20:43, schrieb witek:
Artur wrote:
[...]

Od kogo karta od wlasciciela bankomatu w niemal wsi  w Brazyli?
Z tego co ja wiem karta jest moja i za nia place abym mogl  korzystac na calym swiecie.

Ale przestroga ze zagranica mozna stracic karte bez powodu i zostac bez
srodkow dlatego warto sie zabezpeczyc np. inna karta.

mÄ…dry polak po szkodzie.

No ja mialem inne karty a sam sie czegos nauczyles widzisz.

Data: 2012-09-28 14:37:40
Autor: witek
Artur wrote:
[...]

odwroc karte i przeczytaj na niej, ze wlascicielem jest bank, ktory dal ci jÄ… w uzytkowanie.

Placisz za to, zebys mogl korzystac, ale twoja to ona nigdy nie byla.

[...]

wyjatek jestes.
wielu potem za wlasna glupote ĹĽÄ…da miliona odszkodowania i przeprosin na pierwszej stronie ogolnopolskich gazet.

nie ja sie nie nauczylem.
za kazdym razem trąbie zeby wziac minimum dwie karty, dwoch roznych bankow, dwoch roznych systemow i miec jakąś dodatkową możliwość zdobycia kasy gdyby coś poszlo nie tak.

Data: 2012-10-02 14:12:25
Autor: Artur
[...]

za kazdym razem trÄ…bie zeby wziac minimum dwie karty, dwoch roznych
bankow, dwoch roznych systemow i miec jakąś dodatkową możliwość zdobycia
kasy gdyby coĹ› poszlo nie tak.

To teraz sie dowiedzialem ze karta jest banku  (co zeczywiscie z tylu karty  pisze) mimo ze 25 lat uzywam.Uwazam to za dziwne.Dobrze ze  banki nie uwazaja ze pieniadze na koncie sa od banku.

Data: 2012-10-02 14:49:34
Autor: Kamil Jońca
Czy slusznie zablokowno karte?
Artur <Arturrrdxy@interia.pl> writes:

[...]

To teraz sie dowiedzialem ze karta jest banku  (co zeczywiscie z tylu
karty  pisze) mimo ze 25 lat uzywam.Uwazam to za dziwne.Dobrze ze
banki nie uwazaja ze pieniadze na koncie sa od banku.

Oczywi¶cie, że pieni±dze na koncie s± banku :)
Ty masz do banku roszczenie o nie :)
KJ

I didn't order any WOO-WOO ... Maybe a YUBBA ... But no WOO-WOO!

Data: 2012-10-03 00:35:16
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Czy slusznie zablokowno karte?

"Kamil "Jońca"" 87zk45f38h.fsf@alfa.kjonca

[...]

Pieni±dze (to debetówka) s± na pewno jego, rachunek jest
jego, plastyk być może jest banku, ale nie musi tak być.

Data: 2012-10-02 20:00:03
Autor: witek
Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

[...]

Ani pieniadze ani rachunek nie jest jego.

Data: 2012-10-03 13:51:46
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Czy slusznie zablokowno karte?

"witek" k4g2mj$14r$1@dont-email.me

Pieni±dze (to debetówka) s± na pewno jego, rachunek jest
jego, plastyk być może jest banku, ale nie musi tak być.

Ani pieniadze ani rachunek nie jest jego.

Słusznie -- s± własno¶ci± społeczeństwa! Niech oddaje!!
Ty też oddaj -- oddajcie mnie, a ja zadysponuję nimi odpowiednio...

-=-

Czyje s± je¶li nie jego?!
I czyj jest rachunek?

Do tej pory uważałem, że banki prowadz± rachunki należ±ce do klientów banku!
I że za pracę człowiek dostaje pieni±dze, które staj± się jego własno¶ci±.

Data: 2012-10-06 19:56:37
Autor: Andrzej Kłos
Czy slusznie zablokowno karte?
witek pisze:

odwroc karte i przeczytaj na niej, ze wlascicielem jest bank, ktory dal ci j± w uzytkowanie.

Może i tak było, ale już tak nie jest. Tzn. odwracam kartę i ani słowa, czyja ona jest. I to na niejednej, wydanej w ostatnim miesi±cu, karcie. Ani z przodu, ani z tyłu. To czyja ona jest?

andy_nek

Data: 2012-10-06 13:29:10
Autor: witek
Andrzej Kłos wrote:
witek pisze:

[...]

przeczytaj w regulaminie umowie i co tam jeszcze dostałe¶.

Data: 2012-10-06 21:04:29
Autor: Andrzej Kłos
witek pisze:
Andrzej Kłos wrote:
witek pisze:

[...]

Ja wiem, że jest własno¶ci± banku, i tak też jest napisane w regulaminie, ale na kartach, a przynajmniej na niektórych już tego tekstu nie ma.

andy_nek

Data: 2012-10-06 20:39:54
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Czy slusznie zablokowno karte?

"Andrzej Kłos" 507070cd$1@news.home.net.pl

Może i tak było, ale już tak nie jest. Tzn. odwracam kartę
i ani słowa, czyja ona jest. I to na niejednej, wydanej w ostatnim
miesi±cu, karcie. Ani z przodu, ani z tyłu. To czyja ona jest?

[Moja?...] Ja sprawdziłem masę (SynCowie, BePehahaaa, Meritum...)
kart z czerwca, lipca i sierpnia -- każda jest własno¶ci± banku.

Data: 2012-10-06 20:58:42
Autor: Andrzej Kłos
Eneuel Leszek Ciszewski pisze:
[...]

A ja sprawdziłem kartę mBanku (MasterCard Debit), Kantora Walutowego Alior (MasterCard Debit) i żadna z tych dwóch nie ma nigdzie napisanego tekstu, że jest własno¶ci± Banku.

andy_nek

Data: 2012-10-07 16:15:44
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Czy slusznie zablokowno karte?

"Andrzej Kłos" 507080b5$1@news.home.net.pl

[...]

BGŻ -- nie ma tej adnotacji, Delfinek mBanku -- jest.

Data: 2012-09-28 21:16:05
Autor: osa
W dniu 2012-09-28 21:11, Artur pisze:
[...]

Właścicielem karty jest bank, który ją wydał.

Data: 2012-09-29 20:00:01
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Czy slusznie zablokowno karte?

"Artur" 5065f670$0$9522$9b4e6d93@newsspool1.arcor-online.net

Ich karta to moga zrobic z nia co chca.

Od kogo karta od wlasciciela bankomatu w niemal wsi  w Brazyli?
Z tego co ja wiem karta jest moja

Siostro -- piszesz o czasach przyszłych.
Dopiero d±żymy do tego, aby banki pojęły, że to **nasze**
karty, nie banków. Że **nam** te karty s± potrzebne do życia,
do manipulowania (dysponowania? -- lepiej brzmi?) **naszymi**
pieniędzmi... Nawet gdy płacimy kart± kredytow±, to płacimy
NASZYMI pieniędzmi, jako że to my za te pieni±dze odpowiadamy,
nie banki... Bank takie pieni±dze nam pożycza, za co bierze
zapłatę -- jak w sklepie z jajami. Sklep sprzedaje nam jaja,
za co bierze od nas zapłatę -- jaja staj± się nasz± własno¶ci±
i my dysponujemy tymi jajami.

Na razie niektóre banki uważaj±, że my istniejemy, aby
banki mogły istnieć na zasadzie -- mam firmę, zatem
niech inni tę moj± firmę dotuj±!!!

Dopiero musimy nauczyć niektórych bankierów tego, że pracuj±
dla nas, że ¶wiadcz± nam usługi (sługa ¶wiadczy usługę swemu
panu, nie pan słudze) a nie my ¶wiadczymy usługi bankom. Gdy
masz sługę (przykładowo gosposię) w domu -- wyręcza Cię
on/ona z czę¶ci Twych zajęć, czy narzuca Ci dodatkowe?
Pomaga Ci czy przeszkadza? Jaki los czeka złego sługę?

i za nia place abym mogl  korzystac na calym swiecie.

Tak, siostro... Ale niektóre banki tak nie uważaj±...
A wiesz, dlaczego uważaj± się za wła¶cicieli tych kart?
Dlatego, że durnowaci klienci przyzwyczaili banki do
takiego my¶lenia. W Polsce jest wiele niegodziwo¶ci. :)

W czasach PRLi sprzedawano spod lady. Do dzi¶ żyje masa
ludzi z tamtego okresu -- ja przykładowo. Wielu z nich
(nie ja!!) uważa, iż bank ma prawo do rz±dzenia klientami,
do dysponowania zasobami klientów, do dysponowania czasem
klientów itd...

IMO Bank być może jest przez chwilę wła¶cicielem karty,
ale gdy mi j± przekazuje, ja staję się jej wła¶cicielem...
Bankowi ona do niczego już nie jest potrzebna. Podobnież
z kontem -- TO MOJE KONTO, choć prowadzone jest w banku
i przez bank.

IMO słuszna jest troska banku o TWOJE pieni±dze, ale je¶li
Ty ¶wiadomie ż±dasz nieblokowania, bank powinien nie blokować.

Jednak mBank to taki bank, z którym nie można doj¶ć do porozumienia.

[dlatego wła¶nie jaka¶ siostra napu¶ciła Rydzyka na mBank...
po co kopać się z BRE?... niech Rydzyk wraz z Obrońcami
Krzyża, zwanymi potocznie Krzyżowcami czy Krzyżakami b±dĽ
Templariuszami (bankier niech bije bankiera) zajmie się
tym problemem]

m±dry polak po szkodzie.

No ja mialem inne karty a sam sie czegos nauczyles widzisz.

Polak i przed szkod±, i po szkodzie głupi -- jak pisz± poeci...
Ale że ów Polak był poza Polsk±... ;)

Data: 2012-10-02 14:12:20
Autor: Artur
Am 29.09.2012 20:00, schrieb Eneuel Leszek Ciszewski:

[...]

Uwazam wlasnie ze karta jest moja a co tam pisze to nie wazne.

Data: 2012-10-03 00:32:45
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Czy slusznie zablokowno karte?

"Artur" 506ada28$0$6584$9b4e6d93@newsspool3.arcor-online.net

Uwazam wlasnie ze karta jest moja a co tam pisze to nie wazne.

IMO zgodnie z ustaleniami -- plastyk jest ich, ale tak nie musi być.
Natomiast słowo 'karta' ma zbyt rozległe znaczenie. Karta to: plastyk,
kredyt, rachunek...

Data: 2012-09-28 15:50:50
Autor: Chris94
Dnia Fri, 28 Sep 2012 14:35:07 +0200, Artur napisał(a):

[...]

Współczuję sytuacji w jakiej się znalazłe¶, ale popatrz na to z tej
strony, ze być może facet na mLinii uratował Ci w ten sposób kasę.
Je¶li bankomat pomimo prawidłowego pinu nie wypłacił kasy i zatrzymał
kasę, to nie można wykluczyć że to była celowa akcja miejscowych
przestępców.
A ta historia jest dosyć pouczaj±ca dla nas wszystkich, bo na tak±
ewentualno¶ć mało kto jest przygotowany.

--
Pozdrowienia,
Krzysztof

Data: 2012-09-28 21:06:11
Autor: Artur
Am 28.09.2012 15:50, schrieb Chris94:
[...]

Współczuję sytuacji w jakiej się znalazłeś, ale popatrz na to z tej
strony, ze być może facet na mLinii uratował Ci w ten sposób kasę.
Jeśli bankomat pomimo prawidłowego pinu nie wypłacił kasy i zatrzymał
kasę, to nie można wykluczyć że to była celowa akcja miejscowych
przestępców.
A ta historia jest dosyć pouczająca dla nas wszystkich, bo na taką
ewentualność mało kto jest przygotowany.

Wlasnie wykluczyc nie moge ze ze ktos cos kombinowal ale na szczescie zawsze na tym koncie mam malo kasy aby w razie takiego przypadku nie stracic za duzo.Tak zawsz warto byc na takie sytuacje przygotowany.Mialem jeszcze pare innych kart na szczescie.

Pozdrawiam

Data: 2012-09-29 08:06:57
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
Artur pisze:

[...]

A regulamin czytał?
Oczywiście, że miał prawo. Nawet jakbyś nie zadzwonił, to by miał prawo.

Powiedzialem mu ze podobno mozna isc do biura banku z ktorego byl
bankomat i moze odzyskalbym karte ktora by sie mi przydala zagranica
jeszcze .Nie wiem czy to mozliwe takie odzyskanie.

Ponoć gdzieniegdzie możliwe, tyle że... w zasadzie nie powinno być to
możliwe. Lokalny właściciel bankomatu nie ma najmniejszej możliwości
weryfikacji, czy dana karta jest Twoja. Na jakiej podstawie miałby oddać
ją akurat Tobie? (Oczywiście w praktyce oddają jak się zgadza imię i
nazwisko, ale to przecieĹĽ nie jest wystarczajÄ…ca metoda weryfikacji.)
Co więcej - Ty nie powinieneś nawet takiej karty odbierać i dalej
używać. Jeśli utraciłeś kartę, a następnie ją odzyskałeś, to był pewien
okres czasu, przez który karta nie była w Twoim posiadaniu i nie miałeś
żadnej kontroli nad tym, co się z nią działo. Przez ten czas mogła
zostać skopiowana albo użyta dowolną ilość razy. Utrzymywanie utraconej
karty jako aktywnej niesie za sobÄ… olbrzymie ryzyko. Po odzyskaniu
również ryzyko istnieje - ktoś może za miesiąc użyć kopii, a później to
ty masz udowodnić, że nie jesteś wielbłądem. A jak do tego jeszcze bank
wie, że kartę utraciłeś i odzyskałeś, to ma dowód, że nie dokonałeś
należytej staranności w ochronie karty i odmówi uznania reklamacji (bo
powinieneśbył zastrzec utraconą kartę).
Ergo: Po utracie karta powinna zostać jak najszybciej zablokowana i to
Ty masz w tym interes.

--
MiCHA

Data: 2012-10-02 14:19:10
Autor: Artur
[...]

No cos Ty regulamin czytac?

[...]

Zgadzam sie moglo byc roznie z polknieta karta ale w moim przypadku jak pisalem tylko male sumy wplacalem na konto karty  tuz przed wybraniem wiec nie bylo ryzyka utraty duzych sum.Ale racja ze ogolnie taka karta jest " juz niepewna.

Data: 2012-09-29 15:00:16
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Czy slusznie zablokowno karte?

"Artur" 5065997c$0$9502$9b4e6d93@newsspool1.arcor-online.net

Dzwonie wiec do banku aby wyjasnic o co chodzi .Pan z mlini w mbanku

I wszystko jasne. :) Z mBankiem trudno doj¶ć do porozumienia.

Data: 2012-10-02 16:40:22
Autor: komandytowa
Czy slusznie zablokowno karte?
Ale przestroga ze zagranica mozna stracic karte bez powodu i zostac bez srodkow dlatego warto sie zabezpeczyc np. inna karta.

¶winto prawdo

Data: 2012-10-03 13:53:04
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Czy slusznie zablokowno karte?

<komandytowa@gg.pl> 6286d11f-cf69-4a4d-aefb-4a6ff9ab0bbd@googlegroups.com

Ale przestroga ze zagranica mozna stracic karte
bez powodu i zostac bez srodkow dlatego warto
sie zabezpeczyc np. inna karta.

: ¶winto prawdo

A przed granic±?

Data: 2012-10-03 12:10:58
Autor: witek
[...]

przed granica to można z buta do domu wrócić

Data: 2012-10-09 11:10:31
Autor: Artur
Czy slusznie zablokowno karte?
Zablokowoane piendze wrocily na konto tylko karta przepadla.

Czy slusznie zablokowno karte?