Czy smarować łańcuch na zimę?

Data: 2010-12-29 15:27:21
Autor: Wojtas
Czy smarować łańcuch na zimę?
W dniu 2010-12-29 14:18,  Dex_pl pisze:

Witam
Od 3m jeżdżę rowerem do pracy rowerem. Wszystko jest ok, regulacje
hamulców/przerzutki zrobione, zostaje tylko ostatni problem. Od ok. tygodnia
zaczął mi piszczeć łańcuch. na razie jest cicho, ale wiem, że musi dostać
trochę smaru. Łańcuch już łapie rdza od soli, tak więc wymaga jakiegoś
smarowania. No i mam problem - czym?

Ja smaruję tym czym w lato. Natomiast możesz spróbować smaru do łańcuchów motocyklowych. Ktoś tu kiedyś pisał i bardzo zachwalał (specyfik jest nakładany sprayem), sądzę, że będzie też nieźle odporny na wodę.

--
Pozdr.
wojtas(at)rubikon.pl

Data: 2010-12-29 15:33:09
Autor: kml
Wojtas wrote:
[...]

Niestety smary motocyklowe mają te wadę, że potrafią być ultra odporne na wszystko co znaczy mniej więcej tyle, ze jest bardzo ciężko się go pozbyć kiedy jest naprawde brudny. Nie wszystkie zapewne, ale sporo takich głosów czytałem. Ten polecany smar to zapewne Pennzoli o którym kiedyś Solar wspominał :)

kml
4/10/2010 test Samsung Solid B2100

Data: 2010-12-29 16:12:26
Autor: Krzyś Cierpiętnik
Czy smarować łańcuch
kml wrote:

Wojtas wrote:
W dniu 2010-12-29 14:18,  Dex_pl pisze:

Witam
Od 3m jeżdżę rowerem do pracy rowerem. Wszystko jest ok, regulacje
hamulcĂłw/przerzutki zrobione, zostaje tylko ostatni problem. Od ok.
[...]

Albo Valvoline High Pressure +PTFE, o ktĂłrym zazwyczaj pisze
Rowerex... Używam go i raczej szału nie ma tak jak mówisz - jest bardzo
lepki, ale może to i dobrze? Latem trzeba się nabawić z wycieraniem,
jeśli ma wyglądać dobrze trochę dłużej niż chwilę, chociaż
YMMV. Ostatnio obsiurałem nim łańcuch po całości i niczego nie
wycierałem - konserwacja łańcucha typu rower wsiowy - najlepsza na tę
porę roku. Nie licząc rolek, ma teraz kolor brunatny :) (HG53)

--
Krzyś

Data: 2010-12-29 20:04:23
Autor: PeJot
W dniu 2010-12-29 15:27, Wojtas pisze:

Natomiast możesz spróbować smaru do
łańcuchów motocyklowych. Ktoś tu kiedyś pisał i bardzo zachwalał
(specyfik jest nakładany sprayem), sądzę, że będzie też nieźle odporny
na wodę.

I nadal zachwala. Należy nauczyć się odpowiednio dozować, zbyt wiele smaru brudzi wszystko dookoła i "rozleniwia" przerzutki. Trwałość w warunkach miejskich całkiem zadowalająca.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2010-12-29 21:59:25
Autor: kml

Użytkownik "PeJot" <PeJot@o2.pl> napisał w wiadomości news:ifg0no$kuv$1news.onet.pl...
[...]

Jakieś konkretne "modele" smarów są warte uwagi?

Data: 2011-01-03 12:04:23
Autor: pHarry
Czy smarować łańcuch na zimę?
Ja zasadniczo zima duzo jezdze ale po sniegu, na sucho. Snieg sie
zazwyczaj mieli w napedzie i skutecznie go czysci, wymagajac czestego
smarowania. Rdzewienie ani zuzycie nie jest wcale duze o ile nie
wjedzie sie na posolone. A na takim to jest masakra. Swiezo
posmarowany lancuch, krotki stromy podjazd (mala z przodu + opona 2.3)
i na drugi dzien konkretne wzery. Tylko sol szkodzi - takie jest moje
doswiadczenie.

Smaru na mokro (FL zielony) nie ma sensu uzywac w takich warunkach, bo
szkoda kasy. Duzo lepiej Vexol i podobne. Srednio obficie - czyli cala
krople na ogniwko (FL zdecydowanie mniej dawkuje poza zima, jak jest
mokro). Nie zauwazylem zeby mi cos brudzil, poza zebatkami nieco. Gdy
jezdze "miejsko" (w spodniach z nogawka) to ja spinam. Nie dostrzegam
tez zeby mial jakies problemy z penetracja bez podgrzewania. Wazne
zeby lancuch byl juz suchy.

Smary w spray'u to wogole maja sens? Nie pryskaja nic a nic na obrecz,
opone, tarcze?

On 29 Gru 2010, 20:04, PeJot <Pe...@o2.pl> wrote:
...zbyt wiele
smaru ... i "rozleniwia" przerzutki

A to ciekawe. Moglbys to rozwinac?

Data: 2011-01-03 22:01:05
Autor: Krzyś Cierpiętnik
Czy smarować łańcuch
pHarry wrote:

Smary w spray'u to wogole maja sens? Nie pryskaja nic a nic na obrecz,
opone, tarcze?

Jeśli lekko wciśniesz to lekko poleci (przynajmniej Valvoline). Żaden
problem, jednak ja i tak uĹźywam gazety na wypadek jakbym czasem nie
zapanował nad swoją ręką. ;)

--
Krzyś

Data: 2011-01-04 11:20:36
Autor: Rowerex
On 3 Sty, 22:01, Krzyś Cierpiętnik <b...@blah.invalid> wrote:
pHarry wrote:
> Smary w spray'u to wogole maja sens? Nie pryskaja nic a nic na obrecz,
> opone, tarcze?

Jeśli lekko wciśniesz to lekko poleci (przynajmniej Valvoline). Żaden
problem, jednak ja i tak używam gazety na wypadek jakbym czasem nie
zapanował nad swoją ręką. ;)

Zauważyłem, że najlepiej wciskać nie bezpośrednio z góry nad
zaworkiem, a nieco dalej, prawie za rurkę pod lekkim kątem. Wciskanie
na większym ramieniu daje lepszą kontrolę.

Psiknięcie ma być minimalne, jeśli smaruje się wiszący swobodnie
łańcuch to nie powinno nic skapnąć na kolejne ogniwo.

Pozdr-
-Rowerex

Czy smarować łańcuch na zimę?