Czy spamem jest...

Data: 2009-09-25 10:51:25
Autor: adam
Czy spamem jest...
Witam,
czy spamem jest rozsyłanie wiadomości e-mail zawierającej link do strony, która nie jest komercyjna i w żaden sposób nie zarabia (zero reklam)?
Np. forum ludzi czytających książki :)

Pozdrawiam

Data: 2009-09-25 11:15:35
Autor: Maciek
Czy spamem jest...
adam napisał(a) w <h9i03i$7o5$1@node2.news.atman.pl> :

Witam,
czy spamem jest rozsyłanie wiadomości e-mail zawierającej link do strony,
która nie jest komercyjna i w żaden sposób nie zarabia (zero reklam)?
Np. forum ludzi czytających książki :)
Tak, taka wiadomość wysłana do nieznanych ci osób będzie spamem, przez
niektórych znajomych twoich też może być potraktowane to jako spam.

--
Maciek

Data: 2009-09-25 11:51:01
Autor: adam
Czy spamem jest...
Użytkownik "Maciek" <freesco@emti.one.nospam.pl> napisał w wiadomości news:h9i1qs$3bn$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

Czy jednak w świetle polskiego prawa jest to spam? W ustawie jest mowa o niekomercyjnych przesyłkach i takowe nie są uznawane za spam.

Data: 2009-09-25 09:57:35
Autor: Olgierd
Czy spamem jest...
Dnia Fri, 25 Sep 2009 11:51:01 +0200, adam napisał(a):

Czy jednak w świetle polskiego prawa jest to spam? W ustawie jest mowa o
niekomercyjnych przesyłkach i takowe nie są uznawane za spam.

Jest to spam niewątpliwy.
Ustawa nie mówi o spamie, nie ma (jeszcze) ustawy o spamie. W ustawie jest mowa o niezamawianej informacji handlowej, która jest (także) spamem.

I ogólniej: nie każdy spam jest niezamawianą informacją handlową, każda niezamawiana informacja handlowa jest spamem.

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd

Data: 2009-09-25 12:18:04
Autor: Latet
Czy spamem jest...
Jest to spam niewątpliwy.

Gdyż ponieważ?

latet

Data: 2009-09-25 10:40:53
Autor: januszek
Czy spamem jest...
Latet napisał(a):

Jest to spam niewątpliwy.

Gdyż ponieważ?

Z definicji: http://encyklopedia.pwn.pl/haslo.php?id=3978016

j.

Data: 2009-09-25 10:46:35
Autor: Olgierd
Czy spamem jest...
Dnia Fri, 25 Sep 2009 12:18:04 +0200, Latet napisał(a):

Jest to spam niewątpliwy.

Gdyż ponieważ?

Dodam, że będzie to spam, jeśli informacja będzie "od czapy", a otrzymają ją osoby, które nie poprosiły o przekazywanie takich rzeczy.

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd

Data: 2009-09-26 15:45:36
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
Czy spamem jest...
Dnia 25.09.2009 12:18 użytkownik Latet napisał :
Jest to spam niewątpliwy.

Gdyż ponieważ?

Gdyż ponieważ spam to dużo szersze pojęcie niż niezamówiona informacja handlowa. Spam to ogólnie niechciana przesyłka.

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2009-09-26 22:18:23
Autor: ZaX
Czy spamem jest...
Gdyż ponieważ spam to dużo szersze pojęcie niż niezamówiona informacja handlowa. Spam to ogólnie niechciana przesyłka.

A skąd ja mogę wiedzieć, czy moja przesyłka jest chciana, czy niechciana - zanim
jej nie wyślę, i adresat się "nie określi" w tym względzie? Przecież najpierw
musiałbym wysłać inną "niechcianą przesyłkę" (a w każdym razie niezamówioną),
tym razem z pytaniem; będzie ona zawierała niezamówione informacje, np. adres
nadawcy, o niechcianym pytaniu już nie mówiąc.

Aha, że mogę najpierw zadzwonić? Niby tak - ale:
- zajmę tym znacznie więcej czasu odbiorcy, wzywając go do telefonu - niż
wysyłając "niechcianą przesyłkę"
- skąd ja mogę wiedzieć, czy mój telefon jest chciany, czy może właśnie niechciany?

A jak już ustalę, że moja przesyłka jest "chciana" - to jaką mam gwarancję, że
zanim zdążę ją wysłać, to się odbiorca nie rozmyśli, i mój e-mail wprawdzie przy
wysyłce jeszcze był chciany - ale przy odbiorze już, niestety, zupełnie nie?

Takie rzeczy NAJPIERW warto szczegółowo wyjaśnić, jak się chce coś penalizować.

Data: 2009-09-26 15:51:29
Autor: witek
Czy spamem jest...
ZaX wrote:
[...]

Jest niechciana, dopóki adresat nie określi, że chce ją, żebys my ją wysłał.

Przecież najpierw
musiałbym wysłać inną "niechcianą przesyłkę" (a w każdym razie niezamówioną),

A musisz cokolwiek wysyłać? Daj ogłoszenie do gazety. Jak będzie chciał to sam ci napisze, że chce.

Aha, że mogę najpierw zadzwonić? Niby tak - ale:
- zajmę tym znacznie więcej czasu odbiorcy,

i tobie też dlatego mniej tego będzie na świecie.

wzywając go do telefonu - niż
wysyłając "niechcianą przesyłkę"
- skąd ja mogę wiedzieć, czy mój telefon jest chciany, czy może właśnie niechciany?

Twój telefon jest niechciany dlatego też sekretarka wyśle cie na drzewo zanim zajmiesz czas szefa.

[...]

Ale chciał zebyś wysłał.

Takie rzeczy NAJPIERW warto szczegółowo wyjaśnić, jak się chce coś penalizować.

własnie.

Data: 2009-09-26 23:22:43
Autor: ZaX
Czy spamem jest...
> A skąd ja mogę wiedzieć, czy moja przesyłka jest chciana, czy niechciana - zanim
> jej nie wyślę, i adresat się "nie określi" w tym względzie?

Jest niechciana, dopóki adresat nie określi, że chce ją, żebys my ją wysłał.

On nie może "określić" - bo musiałby wysłać do mnie najpierw niechcianą
przesyłkę z niechcianym zapytaniem.

> Przecież najpierw
> musiałbym wysłać inną "niechcianą przesyłkę" (a w każdym razie niezamówioną),

A musisz cokolwiek wysyłać? Daj ogłoszenie do gazety. Jak będzie chciał to sam ci napisze, że chce.

W gazecie znalazłem jego anons (albo w Internecie jego stronę) z uwagą: "w/s
biznesowych kontaktować się z sekretariatem, mailem lub telefonicznie)". No więc
się skonktaktowałem mailem, bo mi tak było wygodniej.

> [...]
niechciany?

Twój telefon jest niechciany dlatego też sekretarka wyśle cie na drzewo zanim zajmiesz czas szefa.

Ale jej zająłem czas przecież.

> [...]
> wysyłce jeszcze był chciany - ale przy odbiorze już, niestety, zupełnie nie?

...ale już nie chce. Rozmyślił się w międzyczasie. I co teraz?

> Takie rzeczy NAJPIERW warto szczegółowo wyjaśnić, jak się chce coś penalizować.
> własnie.

No właśnie, właśnie...

Data: 2009-09-26 16:58:44
Autor: witek
Czy spamem jest...
ZaX wrote:
[...]

Niekoniecznie. Ty możesz okreslić, że chcesz niechciane przesyłki z niechcianym zapytaniem. Byleby nie bezpośrednio do niego.

[...]

No juz nie do końca jest niechciana, tudzież niezamówiona.

[...]

No i dobrze, dzieki temu inni sie nie dodzwonili i nie trzeba czytac/sluchac całego innego spamu.

Data: 2009-09-27 09:32:46
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Czy spamem jest...

ZaX pisze:
W gazecie znalazłem jego anons (albo w Internecie jego stronę) z uwagą: "w/s
biznesowych kontaktować się z sekretariatem, mailem lub telefonicznie)". No więc
się skonktaktowałem mailem, bo mi tak było wygodniej.

Ja mam napisane:

Nie jesteśmy zainteresowani kontaktem ze sprzedawcami. To my zajmujemy się sprzedażą usług i towarów!

a i tak muszę się odganiać od wszelkiej maści akwizytorów. Jeszcze mejlem, to rozumiem. Robią jakąś masówkę i mają w dupie moje niechcenie. Ale oni również dzwonią! Pomimo takiego napisu dzwonią i świadomie marnują swój czas i swoje pieniądze... Że moje ich nie interesują, to rozumiem, ale swoje marnować ze 100% pewnością?

Niestety spamerzy to najgorsza odmiana garniturków. Mózgu w mózgu mają ZERO.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2009-09-26 20:59:35
Autor: Olgierd
Czy spamem jest...
Dnia Sat, 26 Sep 2009 22:18:23 +0200, ZaX napisał(a):

[...]

Błąd w rozumowaniu. Skoro nie jest chciana -- bo adresat Cię nie poprosił o takie informacje -- to nie jest chciana czyli jest niechciana.

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd
Lege Artis ==> http://olgierd.bblog.pl

Data: 2009-09-26 23:04:09
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
Czy spamem jest...
Olgierd wrote:
[...]

MOże dopowiem - stosowna ustawa mówi o niezamówionej przesyłce, nie o niechcianej :-)

M.

Data: 2009-09-26 21:20:52
Autor: Olgierd
Czy spamem jest...
Dnia Sat, 26 Sep 2009 23:04:09 +0200, Maciej Bebenek (news.onet.pl)
napisał(a):

[...]

A my mówimy o spamie, a nie o ustawie ;-)

Data: 2009-09-26 23:02:49
Autor: Andrzej Lawa
Czy spamem jest...
ZaX pisze:

A skąd ja mogę wiedzieć, czy moja przesyłka jest chciana, czy niechciana - zanim
jej nie wyślę, i adresat się "nie określi" w tym względzie? Przecież najpierw

A zamówił przesyłkę? Nie. Więc jest niechciana - proste.

Data: 2009-09-26 23:13:18
Autor: ZaX
Czy spamem jest...
> A skąd ja mogę wiedzieć, czy moja przesyłka jest chciana, czy niechciana - zanim
> jej nie wyślę, i adresat się "nie określi" w tym względzie? Przecież najpierw

A zamówił przesyłkę? Nie. Więc jest niechciana - proste.

Nie zamówił, bo nie mógł - nie złożyłem mu oferty w obawie przed oskarżeniem o
"spam", w związku z czym jego e-mail z zamówieniem DLA MNIE z kolei byłby
"przesyłką niezamówioną", i mógłbym go oskarżyć o "spam". No więc ze strachu nie
zamawia, póki go nie zaproszę - ale ja ze strachu go nie zapraszam... i tu koło
się zamyka.

Data: 2009-09-26 21:21:40
Autor: Olgierd
Czy spamem jest...
Dnia Sat, 26 Sep 2009 23:13:18 +0200, ZaX napisał(a):

A zamówił przesyłkę? Nie. Więc jest niechciana - proste.

Nie zamówił, bo nie mógł - nie złożyłem mu oferty w obawie przed
oskarżeniem o "spam",

Wyśmienicie, bo o to właśnie w tym wszystkim chodzi. O nic innego ;-)

Data: 2009-09-26 23:28:32
Autor: ZaX
Czy spamem jest...
> oskarżeniem o "spam",

Wyśmienicie, bo o to właśnie w tym wszystkim chodzi. O nic innego ;-)

Znaczy: o to, żeby dwa małe podmioty gospodarcze nie mogły robić interesów, w
obawie że jeden drugiego oskarży o spam? Bo tylko naprawdę duże firmy stać na
regularne zamieszczanie ogłoszeń?

Czyli w sumie chodzi o wykończenie drobnej przedsiębiorczości - i "o nic
innego"? A więc zapewne to te duże firmy sponsorują różnych-takich bojowników
antyspamowych, czyli pojebów w Twoim rodzaju... to prawda?

Data: 2009-09-26 21:41:28
Autor: Olgierd
Czy spamem jest...
Dnia Sat, 26 Sep 2009 23:28:32 +0200, ZaX napisał(a):

Czyli w sumie chodzi o wykończenie drobnej przedsiębiorczości - i "o nic
innego"? A więc zapewne to te duże firmy sponsorują różnych-takich
bojowników antyspamowych, czyli pojebów w Twoim rodzaju... to prawda?

Tak smyku, tak... a teraz wytrzyj nosek, siusiu i spatulki.

Data: 2009-09-26 23:51:38
Autor: ZaX
Czy spamem jest...
> [...]
> bojowników antyspamowych, czyli pojebów w Twoim rodzaju... to prawda?

Tak smyku, tak... a teraz wytrzyj nosek, siusiu i spatulki.

Tak sobie zajrzałem na tego Twojego bloga (dla zainteresowanych: chodzi o bloga,
którego prowadzi Olgierd Rudak - syn Tadeusza i Lucyny - tel. 0-502 333 865,
e-mail: olgierd@rudak.org ) - i wiesz co? Ty faktycznie jesteś pojeb. :D

Widać nawet na zdjęciu.

Data: 2009-09-26 16:59:48
Autor: witek
Czy spamem jest...
ZaX wrote:
[...]

Aleś się zesiusił z radości.

Data: 2009-09-27 07:36:00
Autor: Olgierd
Czy spamem jest...
Dnia Sat, 26 Sep 2009 23:51:38 +0200, ZaX napisał(a):

Tak sobie zajrzałem na tego Twojego bloga

Szkoda, że nie zadałeś sobie trudu poczytania -- wiedziałbyś, że lepiej nie zadzierać.

Bluzg bym Ci wybaczył, ale za to, że wrzuciłeś mój listel spamerom na pożarcie -- masz przewalone. --

Data: 2009-09-27 00:09:03
Autor: Andrzej Lawa
Czy spamem jest...
ZaX pisze:

Znaczy: o to, żeby dwa małe podmioty gospodarcze nie mogły robić interesów, w
obawie że jeden drugiego oskarży o spam? Bo tylko naprawdę duże firmy stać na
regularne zamieszczanie ogłoszeń?

O'RLY?

Dziwne... Nie jestem duży, nie jestem nawet firmą a raz czy dwa
wykupiłem ogłoszenie w prasie.

Czyli w sumie chodzi o wykończenie drobnej przedsiębiorczości - i "o nic
innego"?

Tak, oczywiście, a krasnoludki szczają ci do twojego ciepłego mleczka...

Teraz lepiej uciekaj, bo wiesz za dużo i oddział likwidatorów właśnie
wyruszył po ciebie.

Data: 2009-09-25 14:37:55
Autor: Maciek
Czy spamem jest...
adam napisał(a) w <h9hoh4$guu$1@node1.news.atman.pl> :

[...]

W jakiej ustawie i o jakich przesyłkach?
Spam jest to wszelka niechciana informacja. Równie dobrze może to być
informacja, ze w sklepach nie-tylko-dla-idiotów jest nowa promocja, jak i
informacja że powstało nowe-niekomercyjne-forum-i-ludzie-zapisujta-sie.

--
Maciek

Data: 2009-09-27 11:01:48
Autor: Imiennika
Czy spamem jest...
Piszą, że moje wypowiedzi grupowe są spamem...
a ja po prostu pytam bo nie wiem

Data: 2009-09-27 22:05:53
Autor: adam
Czy spamem jest...
To może wszyscy się zbierzemy na "ustawkę"? :):):) i zobaczymy co tu jest spamem :)

A tak już bardziej serio to muszę zapytać jeszcze raz ;) Tym razem konkretniej:
Chodzi mi o USTAWĘ i czy może coś grozić za wysyłanie masowo przesyłek z linkiem do strony, która służy pomocą (zrzesza wspomnianych miłośników książek), a na stronie nie ma żadnej reklamy i nie jest ona komercyjna?

Data: 2009-09-27 15:15:10
Autor: witek
Czy spamem jest...
adam wrote:
[...]

2 lata

Data: 2009-09-28 12:00:10
Autor: adam
Czy spamem jest...

Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomości news:h9oh4f$t0h$1inews.gazeta.pl...
adam wrote:
[...]

:):):) ciekawe ilu siedzi za taki spam :):):)

Czy spamem jest...