Czy stopień "Płetwonurek Młodzieżowy CMAS (PM)" ma sens?

Data: 2009-04-06 09:23:22
Autor: sobootka
Czy stopień "Płetwonurek Młodzieżowy CMAS (PM)" ma sens?
Cześć,

Moje dziecko (11 lat) naciska bardzo swoich rodziców na zezwolenie ( i zapłacenie ;-) na kurs Płetwonurka Młodzieżowego.

Zastanawiam się czy ma to sens. Za 3 lata będzie mógł robić normalną P1 i nie wiem czy przypadkiem nie trzeba będzie ponownie się szkolić ( i za niego zapłacić).

Czy ma ktoś z Was informacje jak to wygląda formalnie?

s.

Data: 2009-04-06 13:12:10
Autor: Karol Susicki [DIVEZONE.PL]

Użytkownik "sobootka" <sobootka@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości news:grchm9$3ad$1inews.gazeta.pl...
[...]

3 lata to strasznie dużo czasu. Jeśli teraz zrobi PM czy JOWD to przez te 3 lata będzie sobie mógł nurkować i nabierać doświadczenia. Pytanie tylko czy będzie miał z kim? Najlepiej ktoś z rodziny. A o ukończeniu 15 roku życia dostanie pełne uprawnienia i tyle...

Nie wiem czym się różni PM od P1 dokładnie ale ja jeśli szkolę dzieci to muszą umieć tyle co "pełen" nurek OWD...

pozdrawiam, Karol Susicki
http://divezone.pl

Data: 2009-04-06 13:47:59
Autor: Sharm Diver

http://www.kdp-pttk.org.pl/?go=consect&id=22&menu_id=1#stopienpm

Data: 2009-04-06 14:21:32
Autor: Sharm Diver
sobootka wrote:
[...]

Witam, czy warto inwestować w taki kurs zależy od dziecka.

Wielokrotnie miałem na kursie dzieci które dużo lepiej radziły sobie pod wodą i na (z wiadomościami teoretycznymi) niż dorośli.
Często dzieci osiągają w teście wiedzy teoretycznej na zakończenie kursu 100% poprawnych odpowiedzi podczas gdy ich rodzice/inni uczestnicy będący na tym samym kursie mają gorsze wyniki.
Kilka razy zdążyło mi się uczyć 10-12 latków które wykonywały ćwiczenia za pierwszym razem w jakości "demonstracyjnej".

Zapraszam do zobaczenia na stronie http://www.sharmdiver.pl/pages/ w dziale "Wasze Prace" rysunku uczestniczki kursu :)

Ale nie zawsze jest to regułą.

Przy przejściu ze stopnia młodzieżowego na "pełny" rekomendowane jest powtórzenie wiadomości teoretycznych i praktycznych.

Tutaj znajduje się informacja o kursach CMAS:
http://www.kdp-pttk.org.pl/?go=consect&id=22&menu_id=1#stopienpm

Ja ze swojej strony polecałbym kurs Junior OWD SSI.
Lepsze materiały szkoleniowe, większe uprawnienia, bezproblemowe przejście później z JOWD do OWD :)

www.sharmdiver.pl

Data: 2009-04-06 17:59:46
Autor: CTP VENTURI venturi@o2.pl
[...]

Osobiście zainwestowałbym w kurs Junior OWD i dziecko razem z rodzicami( rodzicem) , opiekunem nurkowym ( pełnoletnim, np ktoś z rodzeństwa ) może normalnie nurkować jedynie z limitem do 12metrów , a po dodatkowym szkoleniu na stopień Junior AOWD może nurkować do 21 metrów ( wg standardów PADI)
Junior w przedziale wiekowym 10-15 lat , po ukończeniu 15 roku życia wysyła się tylko aplikację (PIC) na normalny stopień ( naklejka na już posiadany plastik)

Płetwonurek młodzieżowy PM tylko do 5 metrów w wodach ograniczonych (basen, ogrodzony akwen) i to jeszcze zależnie od wieku i stopnia ( trzy stopnie PM)

osobiście co roku szkolę około 25 osób w przedziale wiekowym 10-15 lat na JOWD lub JAOWD

Potwierdzam że dzieci o wiele lepiej i szybciej przyswajają umiejętności nurkowe i to nawet w jakości demonstracyjnej, mają lepszą percepcję do nauki i lepsze wyniki na quizach, testach i egzaminach.

Tak to wyglada po krótce.

Pozdrawiam Adam Klimek - instruktor płetwonurkowania w Dahab/Egipt/Synaj

Data: 2009-04-06 19:22:00
Autor: jacekzachara
> [...]

Adam Klimek - instruktor płetwonurkowania w Dahab/Egipt/Synaj

Hej nie dodałeś tylko że najlepiej jakby taki dzieciuch po Twoim kursie nurkował
tylko w Egiptowie i nigdzie indziej bo te jego uprawnienia do 12m w naszych
jeziorach czy bałtyckich warunkach są tyle warte co sprzęt nurkowy z Decatlonu
Pozdrawiam Jacek Zachara

Data: 2009-04-06 19:58:18
Autor: Sharm Diver
jacekzachara@op.pl wrote:
[...]

A jak głęboko chciałby zabrać Pan J. Zachara 10 letnie dziecko?
Jaki stopień i jakiej organizacji ma Pan?

A tak w ogóle po co nurkować głębiej niż 12m w polskim jeziorze? Jakieś inne motywacje niż "zaliczenie" głębokości? Taplanie się w mule?

Rozumiem iż wspomnienie o nurkowaniu w Bałtyku dotyczy z pewnością nurkowania na Bałtyckich wrakach 10 letniego dziecka? Twinsecik?

Data: 2009-04-06 23:24:41
Autor: jacekzachara
Czy stopień "PłetwonurekMłodzieżowy CMAS (PM)" ma sens?
Kolega z Sharmu pyta więc odpowiadam
A jak głęboko chciałby zabrać Pan J. Zachara 10 letnie dziecko?
Nie więcej jak właśnie 5m
Jaki stopień i jakiej organizacji ma Pan?
Dowiedz się w necie
A tak w ogóle po co nurkować głębiej niż 12m w polskim jeziorze? Jakieś inne motywacje niż "zaliczenie" głębokości? Taplanie się w mule?
Są jeziora i kamieniołomy gdzie nawet na 30m jest jasno i jest co oglądać kolego
ciepłolubny
Rozumiem iż wspomnienie o nurkowaniu w Bałtyku dotyczy z pewnością nurkowania na Bałtyckich wrakach 10 letniego dziecka? Twinsecik?
Do 5 m to nawet Bałtyk dzieciom nie straszny
Pozdrawiam Jacek

Data: 2009-04-07 09:02:02
Autor: Sharm Diver

Data: 2009-04-07 02:27:03
Autor: piod9
On 7 Kwi, 09:02, Sharm Diver <diveinstruc...@usuntoop.pl> wrote:
jacekzach...@op.pl wrote:
> [...]

naszych
 > jeziorach czy bałtyckich warunkach są tyle warte co sprzęt nurkowy z

Co za idiotyzm - jakby kurs w egipcie, mexyku, belize, sipadanie,
teneryfie zamykał dostęp do jezior i analogicznie kurs w polskim
jeziorze zamykał dostęp do ciepłego morza.
oczywiście w każdym akwenie występują indywidualne "plusy dodatanie" i
"plusy ujemne" i rolą osoby dorosłej "opiekuna" jest wbicie młodej
główce wiedzę na temat tych "plusów" a młoda główka jako nurek
młodzieżowy z licencją ma obowiązek zrozumieć zagrożenie i stosownie
reagować BO ROBI TO JAK KAŻDY Z NAS DLA WŁASNEGO ZDROWIA I
ŻYCIA!!!!!! . Podstawa to najlepszy instruktor, który nie odwali chały
i własne możliwie szerokie dokształcanie, określenie własnych limitów
i pełna świadomość i rozwaga przy próbach zmiany tych limitów. Sprawa
następna to z kim później wykonujemy nurki - człowiek trzeźwy normalny
i zaufany czy idiota nastawiony na zysk.
Użytkownik sobootka podjął ryzyko i zapytał o radę na tym niesławnym
forum. Panowie nie róbcie z siebie idiotów większych niż dopuszcza
wasza instrukcja obsługi - niech zajadłość i własny PR nie zamula
wiedzy konkretnej.

Data: 2009-04-07 05:37:41
Autor: jacekplacek
Czy stopień
Sharm Diver <diveinstructor@usuntoop.pl> napisał(a):
A jak głęboko chciałby zabrać Pan J. Zachara 10 letnie dziecko?

Słuszne pytanie. Jaki to ma wpływ na zdrowie dziecka?

A tak w ogóle po co nurkować głębiej niż 12m w polskim jeziorze?

A po co pisać pierdoły. Nawet na sekcie?

Data: 2009-04-07 12:45:52
Autor: CTP VENTURI venturi@o2.pl
[...]

Janek w Jastarni jest bardzo fajny wraczek na 11-14 metrów KUTER II, naprwde fajny dla dzieciaków, a przy dobrek pogodzi i widoczności może być fanja zabawa na Groźnym na pokładzie i wokół nadbudówki 12-14metrów

Na Helu oczywiście resztki wichra 6-10metrów też dla dzieciaków frajda.

Co do jeziora to moje wspomnienia obejmuja tylko 6-9 m pelagial i muł dla zrobienia głębokości , czasami te drugie zaliczam do tych rzeczy , które na długo przerwały moja przygodę z nurkowaniem.

Pozdrawiam Adam Klimek - instruktor płetwonnurkowania  A propo dzieci to w lipcu i sierpniu 2008 miałem w Bułgari - Zatoka Burgaska Sozopol, Rawda i Neseber właściwie 95% klientów w wieku 8-15, przerobiłem około 100 osób w programach  DSD, Bubble Maker , Seal Team i JOWD  --

Data: 2009-04-07 04:12:48
Autor: judas
Czy stopień "PłetwonurekMłodzieżowy CMAS (PM )" ma sens?
a ja pod rozwage chcialem dac cos do przeczytania

http://www-personal.umich.edu/~lpt/kids.htm

Data: 2009-04-07 13:22:19
Autor: Darek Mroz
Czy stopien "PletwonurekMlodziezowy CMAS (PM)" ma sens?
a ja pod rozwage chcialem dac cos do przeczytania

Bredenie polane speudoaukowymi "faktami"

DM

Data: 2009-04-07 04:44:14
Autor: judas
On 7 Kwi, 13:22, "Darek Mroz" <DArek.Mroz_DI...@wp.pl> wrote:
>a ja pod rozwage chcialem dac cos do przeczytania

Bredenie polane speudoaukowymi "faktami"

DM

rozumiem ze tak jak autor masz doktorat z chemii organicznej i od 1986
badasz zachowania człowieka m.in. pod wpływem stresu
na znanym uniwersytecie przy wykorzystaniu najnowszej aparatury
badawczej

http://www-personal.umich.edu/~lpt/index.htm

Data: 2009-04-07 05:42:50
Autor:
Czy stopień
jacekzachara@op.pl napisał(a):
> [...]

tylko w Egiptowie i nigdzie indziej bo te jego uprawnienia do 12m w naszych
jeziorach czy bałtyckich warunkach są tyle warte co sprzęt nurkowy z

Z tego postu wynika:
a) sprzęt z Decathlonu jest doskonały
b) pan Adam Klimek nie umie szkolić
Które i dlaczego mam wybrać?

Data: 2009-04-07 12:36:51
Autor: CTP VENTURI venturi@o2.pl
[...]

Poczekam na klienta z twojej szkoly i nie omieszkam opisać jak sobie dawał radę . Pozdrawiam Adam Klimek -  instruktor płetwonukowania P.S. Dla info wyszkoliłem ponad 20 Junior OWD i JAOWD w bazie w Jastarnii.    Mozesz ich sprawdzić , dziś są już DM i Inst.

Data: 2009-04-07 08:57:17
Autor: m
Czy stopień "PłetwonurekMłodzieżowy CMAS (PM)" ma sens?
W zeszłym roku miałem taki sam dylemat i wybrałem wariant PADI.

Data: 2009-04-07 10:58:03
Autor: Włodzimierz Kołacz
Czy stopień "Płetwonurek Młodzieżowy CMAS (PM)" ma sens?
"Dyskusja" rozwinęła się, że pewnie już nic nie kumasz o co w tym wszystkim chodzi:-).

Pytanie 1 Czy ma to sens?
Oczywiście że tak pod warunkiem że:
- dziecko naprawdę chce spróbować nurkowania!
- dziecko wg Waszej - rodziców oceny nadaje się do tego!
- dziecko wg. rozwoju emocjonalnego do tego się nadaje - trudne do oceny przez Was!
- dziecko nie ma przeciwwskazań medycznych, rozwojowych aby rozpocząć tą przygodę!
- znajdziecie instruktora który dziecko potraktuje indywidualnie a nie w hurcie nawet jeśli nurkujecie to tym bardziej możecie z nim w zajęciach BIERNIE lub czynnie uczestniczyć.

Warto dlatego że jeśli sami nurkujecie to jest to następny temat który można razem robić. Nurkowanie to bardzo rozwijające zajęcie, może się stać pasją dziecka na całe życie, może się tak potoczyć że stanie się dla niego zawodem.
Z moich doświadczeń z dziećmi w nurkowaniu, mówią że warto. Czy Wy tak samo ocenicie nie mam pojęcia ale moim zdaniem spróbować warto a przynajmniej zastanowić się czy dziecko jest do tego gotowe.

Pytanie 2 Czy płetwonurek młodzieżowy PM KDP CMAS jest dobrym rozwiązaniem?.
Moim zdaniem nie. Dlatego że w drodze rozwoju nurkowego taki kurs kończy się odznakami a nie prawdziwym certyfikatem nurkowym takim jaki używają rodzice lub podobnym. Myślę że to ma pewne znaczenie dla małego uczestnika prawdziwego kursu nurkowego. Kurs P1 taki młodzieżowy płetwonurek będzie musiał ukończyć od podstaw, bo wg przepisów nie ma możliwości brania pod uwagę dotychczasowych uprawnień.

Program kursu OWD dla Juniora (10 - 15 lat)  to dokładnie ten sam program (maks. głębokości dla juniorów są inne ale ćwiczenia, zaliczenia, testy wiedza jest ta sama), który przechodzą nurkowie OWD tylko że w certyfikacie jest ograniczenie głębokości maksymalnej i nurek nie ma samodzielności w nurkowaniu (ta samodzielność jest różnie definiowana i do 10 roku życia JOWD może nurkować z przewodnikiem lub instruktorem po 12 roku życia już z innymi nurkami od OWD). Po ukończeniu 15 lat przekształcenie Juniora na OWD jest czynnością administracyjną i nie wymaga żadnego szkolenia tylko wysłania PIC. O ile wielość ukończonych kursów ma znaczenie  dla kompetencji (w KDP drogę młodzieżową podzielono na trzy części) o tyle akurat w tym przypadku lepiej ukończyć dobrze przeprowadzony kurs OWD + doświadczenie w nurkowaniu np. z rodzicami, przewodnikami na odpowiednich głębokościach (czyt. małych lub bardzo małych) dla małoletniego nurka. Na większe głębokości będzie miał czas a teraz warto  mu pokazać przebogaty świat litoralu u nas lub to co można zobaczyć na świecie na głębokościach mu odpowiadających. Z mojego doświadczenia wynika że dzieci znakomicie uczą się nurkowania jeśli są do tego emocjonalnie gotowe. Zwykle lepiej im to idzie niż ich rodzicom :-) To chyba też jest powód aby wcześniej rozpoczynać przygodę nurkową.

Jak jesteś zainteresowana to chętnie poświęcę czas na takiego młokosa.
Zapraszam na priv.
Pozdrawiam Włodek
instruktor
CMAS, PADI

Data: 2009-04-07 02:44:35
Autor: piod9

Użytkownik "sobootka" <soboo...@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomościnews:grchm9$3ad$1inews.gazeta.pl...

> [...]

> niego
> zapłacić).

> Czy ma ktoś z Was informacje jak to wygląda formalnie?

O i to jest rzeczowa odpowiedź - też mam 11 letnią fascynatkę
nurczynkę.
pozdrawiam
Piotrek

Data: 2009-04-07 13:03:32
Autor: CTP VENTURI venturi@o2.pl
Czy stopień "PłetwonurekMłodzieżowy CMAS (PM)" ma sens?
/

O i to jest rzeczowa odpowiedź - też mam 11 letnią fascynatkę
nurczynkę.
pozdrawiam
Piotrek

A propo szkoleń dzieci to mamy w tym roku podobnie jak w latach ubiegły ofertę na obóż z nurkowaniem

Oferta dotyczy również dzieci w wieku 10-12lat ale wolelibyśmy ich gościc w naszej bazie z opiekunami ( rodzić, opiekun prawny)

Obóz młodzieżowy z nurkowaniem 24.06-08.07.2009

Centrum Turystyki Podwodnej VENTURI pragnie zaprosić do wziecia udziału w obozie młodzieżowym połącznym z nauką nurkowania. Miejscem obozu będzie Dahab , miejscowość położona na Półwyspie Synaj w Egipcie.
Jest to szczególne miejsce obdarzone rafą o najwyzszych walorach przyrodniczych i niespotykanych formach geologicznych.
W obozie moga wziąść udział wszyscy chętni, których stan zdrowia jest dobry a przede wszystkim nie mają problemów z układem krążenia i oddechowym.
Wiek uczestników 13-18 lat. Wymagane jest posiadanie zaświadczenia lekarskiego o braku przeciwskazań do płetwonurkowania rekreacyjnego (karta uczestnika koloni, obozu młodzieżowego).
Zajęcia prowadzone beda w grupach 4-ro osobowych pod opieka instruktorów o najwyższych kwalifikacjach , nauczających nurkowania zawodowo, posiadających wieloletnią praktykę instruktorską i pedagogiczną oraz znających świetnie miejsca nurkowe Półwyspu Synaj.
Program kursu obejmuje poznanie teoretyczne i praktyczne takich zagadnień jak fizyka nurkowania, fizjologia nurkowania, nauka podstawowych umiejętności nurkowych, obsługa i użytkowanie sprzętu nurkowego, umiejętność radzenia sobie ze stresem i unikania sytuacji stresowych w nurkowaniu. Po pomyślnym zaliczeniu części teoretycznej i zdaniu egzaminu teoretycznego, zaliczeniu zajęć praktycznych w wodzie,
uczestnicy kursu otrzymają certyfikat międzynarodowy PADI uprawniający do nurkowania i wypożyczania sprzętu na całym swiecie.
uczestnicy kursu będa zakwaterowani w hotelu 4**** z HB Tropitel Dahab Oasis, który położony jest bezpośrednio przy samej plazy i rafie w odległości około 100m od jednego ze słynniejszych miejsc nurkowych Egiptu i Świata - The Canyon. Hotel posiada przestronne pokoje wyposażone w telewizje satelitarną, klimatyzacje, barek z zimnymi napojami.
Koszt pobytu uczestnika na obozie obejmujący przelot samolotem czarterowy na trasie Warszawa (lub Poznań) - Sharm El Shaikh - Warszawa(lub Poznań),
transfery lotnisko-hotel-lotnisko, zakwaterowanie w hotelu 4**** z HB oraz kurs podstawowy płetwonurkowania PADI to 1050Euro.
W trakcie pobytu chcielibyśmy zaproponować również inne atrakcje w formie fakultatywnej. Miedzy innymi wycieczka do Petry w Jordani ( 200Euro), wycieczka Kair-Giza-Alexandria (150Euro), wycieczka na Gorę Mojżesza i zwiedzanie Klasztoru Św. Katarzyny (30Euro), wycieczka quadami po pustyni (35Euro), wycieczka do Kolorowego i Białego Kanionu oraz Pieczarkowej Skały - naturalne kaniony oraz formacje skalne utworzone w procecie erozji skał (35Euro), mozliwość doskonalenia umiejętnoiści nurkowych na kursie zaawansowanym PADI (250Euro), wycieczke na wielbłądach połączona z nurkowaniem w Parku Narodowym Gabr El Bint (85Euro), dodatkowe dni nurkowe (45Euro), plazowanie poza miastem (10Euro). Zapraszamy równiez do odwiedzenia naszej strony internetowej www.venturi24.pl

Pozdrawiam i zapraszam

Adam Klimek IDC Staff Instructor PADI #631278, PADI speciality Instructor #631278 EFR & CFC & AED Instructor #631278,
DSAT GAS BLENDER Instructor #631278
DAN Instructor Trainer #138639

Kontakt

mail to: venturi@o2.pl
skype: venturictp

 --

Czy stopień "Płetwonurek Młodzieżowy CMAS (PM)" ma sens?