Czy stopień "PłetwonurekMłodzieżowy CMAS (PM)" ma sens?

Data: 2009-04-06 17:59:46
Autor: CTP VENTURI venturi@o2.pl
Czy stopień "PłetwonurekMłodzieżowy CMAS (PM)" ma sens?
Cześć,

Moje dziecko (11 lat) naciska bardzo swoich rodziców na zezwolenie ( i zapłacenie ;-) na kurs Płetwonurka Młodzieżowego.

Zastanawiam się czy ma to sens. Za 3 lata będzie mógł robić normalną P1 i nie wiem czy przypadkiem nie trzeba będzie ponownie się szkolić ( i za niego zapłacić).

Czy ma ktoś z Was informacje jak to wygląda formalnie?

s.

Osobiście zainwestowałbym w kurs Junior OWD i dziecko razem z rodzicami( rodzicem) , opiekunem nurkowym ( pełnoletnim, np ktoś z rodzeństwa ) może normalnie nurkować jedynie z limitem do 12metrów , a po dodatkowym szkoleniu na stopień Junior AOWD może nurkować do 21 metrów ( wg standardów PADI)
Junior w przedziale wiekowym 10-15 lat , po ukończeniu 15 roku życia wysyła się tylko aplikację (PIC) na normalny stopień ( naklejka na już posiadany plastik)

Płetwonurek młodzieżowy PM tylko do 5 metrów w wodach ograniczonych (basen, ogrodzony akwen) i to jeszcze zależnie od wieku i stopnia ( trzy stopnie PM)

osobiście co roku szkolę około 25 osób w przedziale wiekowym 10-15 lat na JOWD lub JAOWD

Potwierdzam że dzieci o wiele lepiej i szybciej przyswajają umiejętności nurkowe i to nawet w jakości demonstracyjnej, mają lepszą percepcję do nauki i lepsze wyniki na quizach, testach i egzaminach.

Tak to wyglada po krótce.

Pozdrawiam Adam Klimek - instruktor płetwonurkowania w Dahab/Egipt/Synaj

Data: 2009-04-06 19:22:00
Autor: jacekzachara
> [...]

Adam Klimek - instruktor płetwonurkowania w Dahab/Egipt/Synaj

Hej nie dodałeś tylko że najlepiej jakby taki dzieciuch po Twoim kursie nurkował
tylko w Egiptowie i nigdzie indziej bo te jego uprawnienia do 12m w naszych
jeziorach czy bałtyckich warunkach są tyle warte co sprzęt nurkowy z Decatlonu
Pozdrawiam Jacek Zachara

Data: 2009-04-06 19:58:18
Autor: Sharm Diver
jacekzachara@op.pl wrote:
[...]

A jak głęboko chciałby zabrać Pan J. Zachara 10 letnie dziecko?
Jaki stopień i jakiej organizacji ma Pan?

A tak w ogóle po co nurkować głębiej niż 12m w polskim jeziorze? Jakieś inne motywacje niż "zaliczenie" głębokości? Taplanie się w mule?

Rozumiem iż wspomnienie o nurkowaniu w Bałtyku dotyczy z pewnością nurkowania na Bałtyckich wrakach 10 letniego dziecka? Twinsecik?

Data: 2009-04-06 23:24:41
Autor: jacekzachara
Czy stopień "PłetwonurekMłodzieżowy CMAS (PM)" ma sens?
Kolega z Sharmu pyta więc odpowiadam
A jak głęboko chciałby zabrać Pan J. Zachara 10 letnie dziecko?
Nie więcej jak właśnie 5m
Jaki stopień i jakiej organizacji ma Pan?
Dowiedz się w necie
A tak w ogóle po co nurkować głębiej niż 12m w polskim jeziorze? Jakieś inne motywacje niż "zaliczenie" głębokości? Taplanie się w mule?
Są jeziora i kamieniołomy gdzie nawet na 30m jest jasno i jest co oglądać kolego
ciepłolubny
Rozumiem iż wspomnienie o nurkowaniu w Bałtyku dotyczy z pewnością nurkowania na Bałtyckich wrakach 10 letniego dziecka? Twinsecik?
Do 5 m to nawet Bałtyk dzieciom nie straszny
Pozdrawiam Jacek

Data: 2009-04-07 09:02:02
Autor: Sharm Diver

Data: 2009-04-07 02:27:03
Autor: piod9
On 7 Kwi, 09:02, Sharm Diver <diveinstruc...@usuntoop.pl> wrote:
jacekzach...@op.pl wrote:
> [...]

naszych
 > jeziorach czy bałtyckich warunkach są tyle warte co sprzęt nurkowy z

Co za idiotyzm - jakby kurs w egipcie, mexyku, belize, sipadanie,
teneryfie zamykał dostęp do jezior i analogicznie kurs w polskim
jeziorze zamykał dostęp do ciepłego morza.
oczywiście w każdym akwenie występują indywidualne "plusy dodatanie" i
"plusy ujemne" i rolą osoby dorosłej "opiekuna" jest wbicie młodej
główce wiedzę na temat tych "plusów" a młoda główka jako nurek
młodzieżowy z licencją ma obowiązek zrozumieć zagrożenie i stosownie
reagować BO ROBI TO JAK KAŻDY Z NAS DLA WŁASNEGO ZDROWIA I
ŻYCIA!!!!!! . Podstawa to najlepszy instruktor, który nie odwali chały
i własne możliwie szerokie dokształcanie, określenie własnych limitów
i pełna świadomość i rozwaga przy próbach zmiany tych limitów. Sprawa
następna to z kim później wykonujemy nurki - człowiek trzeźwy normalny
i zaufany czy idiota nastawiony na zysk.
Użytkownik sobootka podjął ryzyko i zapytał o radę na tym niesławnym
forum. Panowie nie róbcie z siebie idiotów większych niż dopuszcza
wasza instrukcja obsługi - niech zajadłość i własny PR nie zamula
wiedzy konkretnej.

Data: 2009-04-07 05:37:41
Autor: jacekplacek
Czy stopień
Sharm Diver <diveinstructor@usuntoop.pl> napisał(a):
A jak głęboko chciałby zabrać Pan J. Zachara 10 letnie dziecko?

Słuszne pytanie. Jaki to ma wpływ na zdrowie dziecka?

A tak w ogóle po co nurkować głębiej niż 12m w polskim jeziorze?

A po co pisać pierdoły. Nawet na sekcie?

Data: 2009-04-07 12:45:52
Autor: CTP VENTURI venturi@o2.pl
[...]

Janek w Jastarni jest bardzo fajny wraczek na 11-14 metrów KUTER II, naprwde fajny dla dzieciaków, a przy dobrek pogodzi i widoczności może być fanja zabawa na Groźnym na pokładzie i wokół nadbudówki 12-14metrów

Na Helu oczywiście resztki wichra 6-10metrów też dla dzieciaków frajda.

Co do jeziora to moje wspomnienia obejmuja tylko 6-9 m pelagial i muł dla zrobienia głębokości , czasami te drugie zaliczam do tych rzeczy , które na długo przerwały moja przygodę z nurkowaniem.

Pozdrawiam Adam Klimek - instruktor płetwonnurkowania  A propo dzieci to w lipcu i sierpniu 2008 miałem w Bułgari - Zatoka Burgaska Sozopol, Rawda i Neseber właściwie 95% klientów w wieku 8-15, przerobiłem około 100 osób w programach  DSD, Bubble Maker , Seal Team i JOWD  --

Data: 2009-04-07 04:12:48
Autor: judas
Czy stopień "PłetwonurekMłodzieżowy CMAS (PM )" ma sens?
a ja pod rozwage chcialem dac cos do przeczytania

http://www-personal.umich.edu/~lpt/kids.htm

Data: 2009-04-07 13:22:19
Autor: Darek Mroz
Czy stopien "PletwonurekMlodziezowy CMAS (PM)" ma sens?
a ja pod rozwage chcialem dac cos do przeczytania

Bredenie polane speudoaukowymi "faktami"

DM

Data: 2009-04-07 04:44:14
Autor: judas
On 7 Kwi, 13:22, "Darek Mroz" <DArek.Mroz_DI...@wp.pl> wrote:
>a ja pod rozwage chcialem dac cos do przeczytania

Bredenie polane speudoaukowymi "faktami"

DM

rozumiem ze tak jak autor masz doktorat z chemii organicznej i od 1986
badasz zachowania człowieka m.in. pod wpływem stresu
na znanym uniwersytecie przy wykorzystaniu najnowszej aparatury
badawczej

http://www-personal.umich.edu/~lpt/index.htm

Data: 2009-04-07 05:42:50
Autor:
Czy stopień
jacekzachara@op.pl napisał(a):
> [...]

tylko w Egiptowie i nigdzie indziej bo te jego uprawnienia do 12m w naszych
jeziorach czy bałtyckich warunkach są tyle warte co sprzęt nurkowy z

Z tego postu wynika:
a) sprzęt z Decathlonu jest doskonały
b) pan Adam Klimek nie umie szkolić
Które i dlaczego mam wybrać?

Data: 2009-04-07 12:36:51
Autor: CTP VENTURI venturi@o2.pl
[...]

Poczekam na klienta z twojej szkoly i nie omieszkam opisać jak sobie dawał radę . Pozdrawiam Adam Klimek -  instruktor płetwonukowania P.S. Dla info wyszkoliłem ponad 20 Junior OWD i JAOWD w bazie w Jastarnii.    Mozesz ich sprawdzić , dziś są już DM i Inst.

--

Czy stopień "PłetwonurekMłodzieżowy CMAS (PM)" ma sens?