Czy straż miejska ma prawo zmuszać pod groĽb± kary do od¶nierzania chodnika, który należy do miasta?

Data: 2011-01-03 14:29:42
Autor: Ajgor
Czy straż miejska ma prawo zmuszać pod groĽb± kary do od¶nierzania chodnika, który należy do miasta?
Witam.

Mieszkam w kilkurodzinnej kamienicy, której lokatorzy s± wła¶cicielami (w tym ja). Nie płacimy czynszu, bo kamienica jest nasza. Kamienica leży na gruncie wydzierżawionym od miasta. Przed kamienica mami okolo 6 metrow trawnika, i za nim chodnik, ktory do obrebu nieruchomosci juz nie nalezy. Od kamienicy do chodnika jest wylozone kostka dojscie.
Niedawno straz miejska przyczepila sie do sasiada, ze przed kamienica nie jest odsniezony chodnik. Spisali go, i zagrozili kara, jesli nie bedzie odsniezone. Wiec moje pytanie: Czy straz miejska ma prawo zmuszac pod grozba kary do odsniezania miejskiego chodnika? Mnie sie wydaje, ze jak miasto chce miec odsniezone, to powinno raczej za to placic, bo zmuszanie do tego smierdzi mi na odleglosc dyktatura.
Ale to jeszcze nie wszystko. Otoz dopuki na chodniku lezal snieg, i byl ubity i twardy, dalo sie przez to normalnie przejsc. Sasiad jednak sie wystraszyl, i odsniezyl. Po odsniezeniu odkryly sie granitowe plyty, ktore sa bardzo sliskie. Doslownie nogi po nich jezdza jak po lodzie. Teraz jest o WIELE niebezpieczniej, niz przedtem. Jesli wiec teraz ktos na tym polamie nogi, to kto bedzie placil odszkodowanie? My? Miasto? A moze idioci ze strazy miejskiej, ktorzy nas do tego zmusili?

Data: 2011-01-03 13:55:42
Autor: Olgierd
Dnia Mon, 03 Jan 2011 14:29:42 +0100, Ajgor napisał(a):

Przed kamienica mami okolo 6 metrow
trawnika, i za nim chodnik, ktory do obrebu nieruchomosci juz nie
nalezy.

Zgodnie z głupią ustawą właściciel nieruchomości ma obowiązek oczyszczania wyłącznie *bezpośrednio przylegającego* chodnika. Jeśli jest odseparowany trawnikiem, ale trawnik jest wasz (należy do nieruchomości), to niestety, macie obowiązek go odśnieżyć. Jeśli jednak trawnik nie jest wasz, to odśnieżać powinna gmina.

--
:-) Olgierd
Lege Artis == http://olgierd.bblog.pl

Data: 2011-01-03 15:00:18
Autor: Ajgor
Czy stra? miejska ma prawo zmuszaa pod gro1b? kary do od?nierzania chodnika, który nale?y do miasta?
Użytkownik "Olgierd"  napisał w wiadomo¶ci news:pan.2011.01.03.13.55.42rudak.org...

Zgodnie z głupi± ustaw± wła¶ciciel nieruchomo¶ci ma obowi±zek
oczyszczania wył±cznie *bezpo¶rednio przylegaj±cego* chodnika. Je¶li jest
odseparowany trawnikiem, ale trawnik jest wasz (należy do nieruchomo¶ci),
to niestety, macie obowi±zek go od¶nieżyć. Je¶li jednak trawnik nie jest
wasz, to od¶nieżać powinna gmina.

Trawnik jest nasz. A ta ustawa nie jest głupia, tylko dyktatorska. Bo oznacza, że obywatel ma obowi±zek pracowac na rzez urzedu miasta za darmo.
To jest bandystwo a nie glupota. I nie był bym pewien, czy jest zgodne z konstytucyjn± zasada rownosci wobec prawa. Bo jesli za odsniezanie ulic wykonawca bierze pieniadze, to dlaczego za odsniezanie chodnika juz nie?
I pewnie nikt nawet nie zwrocil uwagi na to.
No dobra. a co ze sprawa tego, ze po odsniezeniu zrobilo sie bardziej niebezbiecznie?

Data: 2011-01-03 14:17:04
Autor: Olgierd
Czy stra? miejska ma prawo zmuszaa pod gro1b? kary do od?nierzania chodnika, który nale?y do miasta?
Dnia Mon, 03 Jan 2011 15:00:18 +0100, Ajgor napisał(a):

I nie by³ bym pewien, czy jest zgodne z konstytucyjn± zasada rownosci
wobec prawa.

Niestety, lata temu RPO zaskarżył przepis do TK, lecz Trybunał stwierdził, że wszystko jest OK.
Jeden z naj(o)błędniejszych wyroków TK.

Data: 2011-01-03 15:40:52
Autor: Icek
Czy stra? miejska ma prawo zmuszaa pod gro1b? kary do od?nierzania chodnika, ktĂłry nale?y do miasta?
> [...]
> wobec prawa.

Niestety, lata temu RPO zaskarżył przepis do TK, lecz Trybunał

ciekawe czy urząd płaci podatek od tego co mieszkańcy robią dla niego za
darmo ?

Icek

Data: 2011-01-03 14:52:20
Autor: Olgierd
Dnia Mon, 03 Jan 2011 15:40:52 +0100, Icek napisał(a):

[...]

Nie sądzę, a dlatego nie sądzę, że to jest obowiązek ustawowy. Jakby robili to dobrowolnie, to może byłaby inna para kaloszy.

Data: 2011-01-03 17:44:12
Autor: Icek
Czy stra? miejska ma prawo zmuszaa pod gro1b? kary do od?nierzania chodnika, ktĂłry nale?y do miasta?

> ciekawe czy urząd płaci podatek od tego co mieszkańcy robią dla niego za
> darmo ?

Nie sÄ…dzÄ™, a dlatego nie sÄ…dzÄ™, ĹĽe to jest obowiÄ…zek ustawowy. Jakby
robili to dobrowolnie, to może byłaby inna para kaloszy.

to może zróbmy akcje "darmowe odśnieżanie ulic Wrocławia" ?

Dla wykonującego zysk niewielki więc i podatek niewielki. Razy 600 tys. dla
gminy koszt wielki ;)

Icek

Data: 2011-01-04 00:31:22
Autor: Gotfryd Smolik news
Czy stra? miejska ma prawo zmuszaa pod gro1b? kary do od?nierzania chodnika, ktĂłry nale?y do miasta?
On Mon, 3 Jan 2011, Icek wrote:

[...komu¶, BTW: czemu wrotek nie zostawiacie?...]

Nie s±dzę, a dlatego nie s±dzę, że to jest obowi±zek ustawowy. Jakby
robili to dobrowolnie, to może byłaby inna para kaloszy.

to może zróbmy akcje "darmowe od¶nieżanie ulic Wrocławia" ?

  Istniej± obawy że byłby to strzał kul± w płot :|

Dla wykonuj±cego zysk niewielki więc i podatek niewielki. Razy 600 tys. dla
gminy koszt wielki ;)

  WeĽ pod uwagę, że między PIT a CIT jest drobna różnica, i dodatkowo jest
różnica między przypadkiem kiedy "¶wiadczenie" realizuje własne, jakby
to okre¶lić: "wewnętrzne" cele podmiotu, a przypadkiem czego¶ co w CIT
nazywaj± "realizacj± celów statutowych" (np. w przypadku stowarzyszeń).

  Hint: *je¶li* "cel statutowy" jest nieopodatkowany (a jako żywo,
s±dzę że utrzymanie chodnika *po stronie zobowi±zania* opodatkowane
nie jest), to i "¶wiadczenie" na ten cel opodatkowane nie będzie.
  Nie przejdzie :D

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-01-05 07:55:30
Autor: AdamS
Dnia Mon, 3 Jan 2011 15:00:18 +0100, Ajgor napisał(a):

Bo jesli za odsniezanie ulic
wykonawca bierze pieniadze, to dlaczego za odsniezanie chodnika juz nie?

Zauważ jeszcze jedn± istotna sprawę, wykonawca który bierze pieni±dze za
odsnieżanie w wielu przypadkach zgarnia ten snieg na chodnik, który
potem wła¶ciciel przylagaj±cej posesji musi pod groĽb± kary odsniezyć :)
Je¶li chodnik jest w±ski to ma problem bo za zgarnięcie ¶niegu spowrotem
na ulicę grozi jeszcze większa kara. --
Pozdrawiam AdamS

Data: 2011-01-05 13:34:16
Autor: Misiek
Czy stra? miejska ma prawo zmuszaa pod gro1b? kary do od?nierzania chodnika, który nale?y do miasta?

Użytkownik "Ajgor" <niepod@m.pl> napisał w wiadomo¶ci news:ifskte$kj4$1news.dialog.net.pl...
[...]

nalezalo:
1. odsniezyc
2. posypac piaskiem/sola/popiolem/innym srodkiem (wybierz sobie sam)
3. dbac o to zeby nie bylo slisko (oczywiscie PO odsniezeniu). I - malo tego - usunac zwaly sniegu :-)

Data: 2011-01-03 15:01:36
Autor: Andrzej Lawa
Czy stra¿ miejska ma prawo zmuszaæ po d groOEb± kary do od¶nierzania chodnika, któ ry nale¿y do miasta?
W dniu 03.01.2011 14:55, Olgierd pisze:

[...]

A także jeśli postój tam jest płatny.

Data: 2011-01-03 14:17:21
Autor: Olgierd
Czy straż miejska ma prawo zmuszać pod groOEb± kary do od¶nierzania chodnika, który należy do miasta?
Dnia Mon, 03 Jan 2011 15:01:36 +0100, Andrzej Lawa napisał(a):

Zgodnie z głupią ustawą właściciel nieruchomości ma obowiązek
oczyszczania wyłącznie *bezpośrednio przylegającego* chodnika. Jeśli
jest odseparowany trawnikiem, ale trawnik jest wasz (naleĹĽy do
nieruchomości), to niestety, macie obowiązek go odśnieżyć. Jeśli jednak
trawnik nie jest wasz, to odśnieżać powinna gmina.

A także jeśli postój tam jest płatny.

Zgadza siÄ™.

Data: 2011-01-03 18:08:31
Autor: Wojtek
Czy stra? miejska ma prawo zmuszaa pod groOEb? kary do od?nierzania chodnika, który nale?y do miasta?

[...]
Mam trochę przewrotne pytanie do tego.
A co je¶li wła¶cicielami posesji jest dwoje starych ludzi- może maj± wynaj±ć kogo¶ do od¶nieżania i mu płacić?
Czy to nasze kretyńskie prawo co¶ takiego przewidziało?
Pozdrawiam

Data: 2011-01-03 20:18:04
Autor: spp
Czy stra? miejska ma prawo zmuszaa po d groOEb? kary do od?nierzania chodnika, ktĂłry nale?y do miasta?
W dniu 2011-01-03 18:08, Wojtek pisze:

A co je�li w�a�cicielami posesji jest dwoje starych ludzi- mo�e maj� wynaj��
kogo� do od�nie�ania i mu p�aci�?
Czy to nasze krety�skie prawo co� takiego przewidzia�o?

A co miało przewidzieć? Przepis jest jasny aż do bólu.

--
spp

Data: 2011-01-03 19:36:31
Autor: sofar
Czy stra¿ miejska ma prawo zmuszaæ pod groŒb± kary do od¶nierzania chodnika, który nale¿y do miasta?
Witam,

W li¶cie datowanym 2011-01-03 <mid:pan.2011.01.03.13.55.42rudak.org>
Olgierd napisał(a):

[...]

Ja proponuję zmianę ustawy i żeby wła¶ciciel nieruchomo¶ci miał
obowi±zek oczyszczania ze ¶niegu oprócz chodnika również drogi na tym
odcinku. ;-)

Jakie oszczędno¶ci gminnej kasy!

Kto pisze takie bzdurne prawo?

--
Pozdrawiam,
Łukasz

Data: 2011-01-03 20:26:06
Autor: dK
Czy stra? miejska ma prawo zmuszaa pod groOb? kary do od?nierzania chodnika, który nale?y do miasta?

Użytkownik <sofar@friko2.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:1832288365.20110103193631friko2.onet.pl...

Olgierd napisał(a):

[...]

Mam trochę inny problem.
Mam przed domem chodnik i go od¶nieżam, ale!
Przejeżdżaj±ce pługi regularnie go zasypuj± tak, że mojej pracy nie widać.
Zastanawiam się jak mogę zaskarżyć taki gminny sabotaż.

dK

Data: 2011-01-03 20:45:47
Autor: Telesfor
[OT] Czy stra? miejska ma prawo zmuszaa pod groOb? kary do od?nierzania chodnika, który nale?y do miasta?

Użytkownik "dK" <caria@wp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:4d2222d5$0$2442$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Mam trochę inny problem.
[...]

To ja też zgłoszę inny problem. Padło tu stwierdzenie, że obowi±zek od¶nieżania zależy od tego komu podlega droga.

Otóż moja działka (całkowicie prywatna) przylega do drogi, która jest własno¶ci± Spółdzielni Mieszkaniowej. Za prawo przejazdu i przechodu SM pobiera roczn± opłatę ustalona w akcie notarialnym. I co wtedy kto powinien od¶nieżać chodnik? Od¶nieżam ja chociaż bez przekonania, ale inaczej nie wszedłbym do domu.

Nawiasem mówi±c wspomnianej ulicy SM także nie od¶nieża, mimo, ze po drugiej strony ulicy jest parking z którego korzystaj± mieszkańcy SM.

--
Telesfor BAUDOT

Data: 2011-01-03 20:16:05
Autor: Olgierd
[OT] Czy stra? miejska ma prawo zmuszaa pod groOb? kary do od?nierzania chodnika, który nale?y do miasta?
On Mon, 03 Jan 2011 20:45:47 +0100, Telesfor wrote:

To ja też zgłoszę inny problem. Padło tu stwierdzenie, że obowiązek
odśnieżania zależy od tego komu podlega droga.

Nie mogło paść takie zdanie. A jeśli padło, to jest błędne.

--
pozdrawiam, Olgierd
|| Lege Artis == http://olgierd.bblog.pl ||

Data: 2011-01-03 22:45:27
Autor: m4rkiz
Czy stra? miejska ma prawo zmuszaa pod groOb? kary do od?nierzania chodnika, który nale?y do miasta?
?Użytkownik "dK" <caria@wp.pl> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:4d2222d5$0$2442$65785112@news.neostrada.pl...
Mam trochę inny problem.
Mam przed domem chodnik i go od¶nieżam, ale!
Przejeżdżaj±ce pługi regularnie go zasypuj± tak, że mojej pracy nie widać.
Zastanawiam się jak mogę zaskarżyć taki gminny sabotaż.

nagraj wideo i zglos na policje, powinno byc wesolo :P

w koncu jak by nie patrzec ich dzialania moga zaowocowac mandatem dla ciebie

Data: 2011-01-03 23:20:19
Autor: Jacek_P
Czy stra¿ miejska ma prawo zmuszaæ pod groŒb± kary do od¶nierzania chodnika, który nale¿y do miasta?
sofar@friko2.onet.pl napisal:
Ja proponuję zmianę ustawy i żeby właściciel nieruchomości miał
obowiązek oczyszczania ze śniegu oprócz chodnika również drogi na tym
odcinku. ;-)

Ehm, nic nowego nie odkryłeś. W stanie wojennym komisarz wojskowy
tego właśnie się u nas domagał: aby prócz chodnika odśnierzyć jezdnię
do połowy szerokości.

--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2011-01-04 00:40:06
Autor: Jacek_P
Jacek_P napisal:
Ehm, nic nowego nie odkryłeś. W stanie wojennym komisarz wojskowy
tego właśnie się u nas domagał: aby prócz chodnika odśnierzyć jezdnię
do połowy szerokości.

Wstyd! Za dużo nieortograficznych stron czytam, za mało dobrej literatury :(

ODŚNIEŻYĆ ODŚNIEŻYĆ ODŚNIEŻYĆ ODŚNIEŻYĆ ODŚNIEŻYĆ ODŚNIEŻYĆ ODŚNIEŻYĆ ODŚNIEŻYĆ

Data: 2011-01-04 00:37:06
Autor: Gotfryd Smolik news
On Mon, 3 Jan 2011, sofar@friko2.onet.pl wrote:

Ja proponuję zmianę ustawy i żeby wła¶ciciel nieruchomo¶ci miał
obowi±zek oczyszczania ze ¶niegu oprócz chodnika również drogi na tym
odcinku. ;-)

  Ty chyba czego¶ nie wiesz?
  Tak, ten przepis ze 40 lat temu wła¶nie tak wygl±dał.
"do połowy drogi", z tym że były dodatkowe ograniczenia, konkretów
nie pamiętam (raczej w ¶rodku miasta takiego obowiazku nie było).

Jakie oszczędno¶ci gminnej kasy!

Kto pisze takie bzdurne prawo?

  Prusacy & co?
  To AFAIR nie jest polski pomysł, zostało po zaborach.
  Ubolewam, ale nie można przyznać polskiemu parlamentowi stosownego
odznaczenia (zasługi maj± w innych dziedzinach ;))
  Czy kto¶ wie, czy w Niemczech i Austrii ten przepis również nadal
obowi±zuje?

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-01-04 08:14:16
Autor: Olgierd
Czy straż miejska ma prawo zmuszać pod groĽb± kary do od¶nierzania chodnika, który należy do miasta?
Dnia Tue, 04 Jan 2011 00:37:06 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a):

  Ty chyba czegoĹ› nie wiesz?
  Tak, ten przepis ze 40 lat temu wĹ‚aĹ›nie tak wyglÄ…daĹ‚.
"do połowy drogi", z tym że były dodatkowe ograniczenia, konkretów nie
pamiętam

No właśnie zdaje się, że przepisu nie było, była praktyka. Przepis pojawił się po tym jak w l. 90-tych ludzie dalej się łamali na śliskich chodnikach, ale rzekomo zobowiązani do odśnieżania nauczyli się już czytać przepisy -- a sądy odważyły się je (albo raczej ich brak) prawidłowo interpretować.
No i wówczas się okazało, że normy nie ma, więc trzeba było ją wymyślić.

Data: 2011-01-04 10:23:18
Autor: Henry(k)
Dnia Tue, 4 Jan 2011 00:37:06 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a):

  Czy kto¶ wie, czy w Niemczech i Austrii ten przepis również nadal
obowi±zuje?

W Niemczech obowi±zuje.

Pozdrawiam,
               Henry

Data: 2011-01-04 10:24:45
Autor: Henry(k)
Dnia Mon, 3 Jan 2011 19:36:31 +0100, sofar@friko2.onet.pl napisał(a):

Kto pisze takie bzdurne prawo?

Bardzo sensowne bo jest więcej od¶nieżonych chodników.

Henry

Data: 2011-01-04 10:33:32
Autor: Tomasz Kaczanowski
Czy straż miejska ma prawo zmuszać pod groĽb± kary do od¶nieżania chodnika, który należy do miasta?
Henry(k) pisze:
Dnia Mon, 3 Jan 2011 19:36:31 +0100, sofar@friko2.onet.pl napisał(a):

Kto pisze takie bzdurne prawo?

Bardzo sensowne bo jest więcej od¶nieżonych chodników.

bezsensowne.... Bo s± miejsca, gdzie s± przyległe chodniki od¶nieżone, a kawałek, gdzie obowi±zek od¶nieżania należy do miasta od¶nieżony nie jest i się nie dziwię, bo wysyłać ekipę, która miałaby od¶nieżyć kilka metrów chodnika jest bezsensowna. Je¶li obowi±zkiem, byłoby od¶nieżenie wszystkich chodników, nie byłoby takich kuriozalnych miejsc....

--
Kaczus
http://kaczus.republika.pl

Data: 2011-01-04 22:20:11
Autor: Alek
Czy stra? miejska ma prawo zmuszaa pod groOb? kary do od?nierzania chodnika, który nale?y do miasta?
Użytkownik "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> napisał

Kto pisze takie bzdurne prawo?

Bardzo sensowne bo jest więcej od¶nieżonych chodników.

A jakby ciebie zobowi±zać do zamiatania wszystkich chodników w mie¶cie to nie tylko byłoby czy¶ciej, ale i gmina by sporo zaoszczędziła. Idziesz na to?

Data: 2011-01-05 11:55:07
Autor: JeSt
Czy stra? miejska ma prawo zmuszaa pod groOb? kary do od?nierzania chodnika, który nale?y do miasta?
Użytkownik "Alek"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:ig02ue$9iv$1@news.onet.pl...

A jakby ciebie zobowi±zać do zamiatania wszystkich chodników w mie¶cie
to nie tylko byłoby czy¶ciej, ale i gmina by sporo zaoszczędziła.
Idziesz na to?

Zawsze jeszcze można podnie¶ć podatek od nieruchomo¶ci o koszty od¶nieżania
i sprz±tania wokół posesji, bo przecież kto¶ je musi ponie¶ć.
Odpadnie wtedy czę¶ć problemu ale nic za darmo.

Data: 2011-01-05 18:24:41
Autor: Alek
Czy stra? miejska ma prawo zmuszaa pod groOb? kary do od?nierzania chodnika, który nale?y do miasta?
Użytkownik "JeSt" <osoba@wp.eu> napisał

Zawsze jeszcze można podnie¶ć podatek od nieruchomo¶ci o koszty od¶nieżania
i sprz±tania wokół posesji, bo przecież kto¶ je musi ponie¶ć.
Odpadnie wtedy czę¶ć problemu ale nic za darmo.

A dlaczego akurat podatek od nieruchomo¶ci?

Data: 2011-01-06 13:32:32
Autor: JeSt
Czy stra? miejska ma prawo zmuszaa pod groOb? kary do od?nierzania chodnika, który nale?y do miasta?
Użytkownik "Alek"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:ig29gs$24d$1@news.onet.pl...

[...]

Może dlatego, że gdyby kto¶ nie wybudował tych ulic do nieruchomo¶ci nie dałoby się dojechać?
Może być jakakolwiek inna opłata ale i tak koszty musi kto¶ pokryć.

Data: 2011-01-06 14:09:44
Autor: Alek
[...]

Bez zwi±zku.

Może być jakakolwiek inna opłata ale i tak koszty musi kto¶ pokryć.

Oczywi¶cie. Niech pokryj± ci, którzy korzystaj± lub przynajmniej potencjalnie mog± korzystać z tych chodników - czyli wszyscy. Krótko mówi±c powinna to robić gmina na swój koszt. W końcu to ona jest wła¶cicielem i zarz±dc± tego terenu i służy on do wspólnego użytku.

Data: 2011-01-06 18:29:54
Autor: JeSt
Czy stra? miejska ma prawo zmuszaa pod groOb? kary do od?nierzania chodnika, który nale?y do miasta?
Użytkownik "Alek"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:ig4eus$b3a$1@news.onet.pl...

[...]

O naiwno¶ci. Niby sk±d gmina ma pieni±dze?
Masz rację, każdy z nas korzysta z jakiej¶ drogi czy chodnika więc
zarz±dca terenu: gmina,miasto itp.itd może to robić ale wybacz
kasę na to to bierze od podatnika. Rozszerzaj±c swoje zadania
będzie musiała podnie¶ć podatki lokalne i taka jest prawda.
Dlatego radni raczej skłonni s± do utrzymywania niektórych
danin rzeczowych zamiast podnosić podatki.
Każdy z nas sprz±ta teren albo osobi¶cie (posiadacz działki prywatnej) albo przez wynajętych
pracowników płac±c za to swemu zarz±dcy terenu (spółdzielnia, wspólnota, administracja).

Data: 2011-01-06 18:48:21
Autor: Alek
[...]

To oczywiste. Ale je¶li to gmina utrzymuje wszystkie tereny i robi to na koszt wszystkich to rozłożenie ciężaru jest w miarę sprawiedliwe. Nie jest tak w przypadku gdy musi to robić ten, czyja posiadło¶ć akurat przylega do danego terenu.

Data: 2011-01-06 21:29:45
Autor: Gotfryd Smolik news
Czy stra? miejska ma prawo zmuszaa pod groOb? kary do od?nierzania chodnika, który nale?y do miasta?
On Thu, 6 Jan 2011, JeSt wrote:

Użytkownik "Alek"  napisał

Oczywi¶cie. Niech pokryj± ci, którzy korzystaj± lub przynajmniej
potencjalnie mog± korzystać z tych chodników
- czyli wszyscy.
     ^^^^^^^^^^^^^
     ^^^^^^^^^^^^^

O naiwno¶ci. Niby sk±d gmina ma pieni±dze?
Masz rację, każdy z nas korzysta z jakiej¶ drogi czy chodnika więc
zarz±dca terenu: gmina,miasto itp.itd może to robić ale wybacz
kasę na to to bierze od podatnika.

  A co JeSt napisał? ;)

Rozszerzaj±c swoje zadania
będzie musiała podnie¶ć podatki lokalne i taka jest prawda.

  I prawidłowo.
  Rozwi±zanie jest sensowniejsze, niż oczekiwanie że każdy
indywidualnie będzie rozwi±zywał *zbiorowe* interesy,
bo *akurat* organizacja sprz±tania stoi w poprzek czy
to wyjazdów służbowych, czy wypoczynku czy też prowadzi
do logiki zawierania umów na 1/17 etatu lub równoważnika
przez poszczególnych (współ)wła¶cicieli.
  Z obowi±zkiem odprowadzenia ZUS od zlecenia :>

  Wła¶nie do *TAKICH*, zbiorowych problemów, potrzebne s±
państwo, gmina i podobne twory.

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-01-03 14:46:43
Autor: Icek
Czy straż miejska ma prawo zmuszać pod groĽb± kary do od¶nierzania chodnika, który należy do miasta?
nogi, to kto bedzie placil odszkodowanie? My? Miasto? A moze idioci ze
strazy miejskiej, ktorzy nas do tego zmusili?

w tym miejscu muszę się z Tobą zgodzić. Oni często są idiotami. Sąsiad
powinien się cieszyć, że nie dostał mandatu. Powinieneś się cieszyć też, że
całę szczęście nikt się tam mocno nie połamał

Icek

Data: 2011-01-03 14:45:06
Autor: Ajgor
Użytkownik "Icek" napisał w wiadomości news:ifsjo3$ub$1node1.news.atman.pl...

[...]

Ale jeżeli chodnik należy do miasta, to co my mamy do tego? Tym bardziej, że niebezpiecznie zrobiło się dopiero PO zastosowaniu się do polecenia straży miejskiej. Wcześniej było bezpiecznie.

Data: 2011-01-03 15:00:50
Autor: Andrzej Lawa
Czy straż miejska ma prawo zmuszać pod groĽb± kary do od¶nieŻania chodnika, który należy do miasta?
W dniu 03.01.2011 14:45, Ajgor pisze:

Ale jeżeli chodnik należy do miasta, to co my mamy do tego? Tym bardziej, że niebezpiecznie zrobiło się dopiero PO zastosowaniu się do polecenia straży miejskiej. Wcze?niej było bezpiecznie.

A zapoznałe¶ się z ustaw± o utrzymaniu czysto¶ci i porz±dku w gminach? I
z regulaminem gminnym umocowanym w tej ustawie?

Data: 2011-01-03 20:17:29
Autor: Robert Tomasik
Czy straż miejska ma prawo zmuszać pod groĽb± kary do od¶nierzania chodnika, który należy do miasta?
Użytkownik "Ajgor" <niepod@m.pl> napisał w wiadomo¶ci news:ifsj43$jj0$1news.dialog.net.pl...

Należy sparwdzić, kto jest administratorem tej komkretnej ulicy. Jesli jest nim gmina, to zgodnie z Ustaw± o utrzymaniu czysto¶ciw  gminach obowi±zek od¶nieżania spoczywa na wła¶cicielach posesji - z wyj±tkami opisanymi tu przez inne osoby. Czy to słuszne? Trudno powiedzieć. Ale na pewno tych prac nei wykonujesz na rzecz Urzedu, bo Urz±d jedynie jest zarz±dzajacym Gmin± i nie jest wła¶cicielem ulic. Wł±¶cicielem ulic s± wszyscy członkowie gminy, czyli upraszczaj±c osoby zamieszkujace dany teren. Stad możnaby było zrobić podatek na od¶nieżania, a kto¶ wymy¶lił, że lepiej bedzie, jakm sami zainteresowani to od¶nież±.

Data: 2011-01-03 20:46:09
Autor: Alek
Czy straż miejska ma prawo zmuszać pod groĽb± kary do od¶nierzania chodnika, który należy do miasta?
Użytkownik "Robert Tomasik" <robert.tomasik@gazeta.pl> napisał

[...]

No to bardzo głupio wymy¶lił, bo jednemu obywatelowi przypadnie do od¶nieżania kilkadziesi±t metrów chodnika a innemu nic. Przy czym ta różnica może wynikać z położenia i kształtu działki, statusu przyległej drogi i czego¶ tam jeszcze, czyli nie od kwestii zwi±zanych z samym zobowi±zanym. A to oznacza, że taka regulacja nie ma nic wspólnego ze sprawiedliwo¶ci±.

Data: 2011-01-03 21:05:16
Autor: Robert Tomasik
Czy straż miejska ma prawo zmuszać pod groĽb± kary do od¶nierzania chodnika, który należy do miasta?
Użytkownik "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:ift922$9rt$1news.onet.pl...
[...]

Moim zdaniem masz rację. Ja tylko wyja¶niam, jak sobie to ustalili.

Data: 2011-01-09 20:25:20
Autor: Ajgor
Czy straż miejska ma prawo zmuszać pod groĽb± kary do od¶nierzania chodnika, który należy do miasta?
Użytkownik "Andrzej Lawa napisał w wiadomo¶ci news:4d223ac0$1news.home.net.pl...

[...]

No i czas zrobic z tym porz±dek. postawic kosy na sztorc, i ruszyc na bandytow urzędnikow.
W koncu już na poczatku Konstytucji wyraznie stoi napisane, ze to narod sprawuje NAJWYZSZA wladze.
Ja to rozumiem w ten sposob, ze jak narod zdecyduje, ze "Od dzis mamy w dupie przepis o odsniezaniu",
 to KAZDA wladza urzedowa ma OBOWIAZEK sie podporzadkowac. A tlumaczenie, ze "owszem narod sprawuje wladze,
ale przez poslow" jest do kitu, bo jak narod zdecyduje, ze na poslach sie zawiodl i juz ich nie chce, to to tez jest swieta wola narodu.
A rozne pitolenia w stylu, ze "od tego sa demokratyczne mechanizmy, takie jak wybory, czyt referendum"
TEZ mozna se w buty wsadzic, bo w tej sprawie (od czego sa wybory) TEZ narod decyduje, i jak stwierdzi, ze
odwoluje urzednikow bez posrednictwa poslow, wyborow czy referendow, to to tez jest wola narodu, i koniec.
AMEN.

Data: 2011-01-09 20:47:25
Autor: WAM
On Sun, 9 Jan 2011 20:25:20 +0100, "Ajgor" <niepod@m.pl> wrote:

[...]

Przepraszam, a jak± metod± wybierzemy metodę decydowania?

WAM

Data: 2011-01-09 20:55:21
Autor: Ajgor
Czy straż miejska ma prawo zmuszać pod groĄb? kary do od?nierzania chodnika, który należy do miasta?
Użytkownik "WAM" napisał w wiadomo¶ci news:g44ki61c20jg2d1hdh46s0t3v1h5o2g6fo4ax.com...

Przepraszam, a jak± metod± wybierzemy metodę decydowania?

Ja bym byl za pelnym spontanem. Kto w ogole powiedzial, ze ma byc jakakolwiek metoda? WSZYSTKO jest umowne.

Data: 2011-01-04 10:00:04
Autor: Icek
[...]

no ja tak mam, mam mniejsz± działkę niż s±siad. Ja mam 68 metrów a s±siad
maj±cy większ± działkę ma 9

Icek

Data: 2011-01-04 10:26:08
Autor: BETON
Czy straż miejska ma prawo zmuszać pod groĽb± kary do od¶nierzania chodnika, który należy do miasta?
"bo zmuszanie do tego
smierdzi mi na odleglosc dyktatura."

Mówisz tak... jakby¶ poza tym od¶nieżaniem był wolnym człowiekiem :)
Mówi± ci ze zyjesz w demokracji  i wszystko mozesz- ?
Niewolnik bedzie pokorniejszy i skłonny do współpracy jak my¶li ze jest wolny...dyktatura nowej generacji..
chociaz naprawde jeste¶ niewolnikiem przepisów i nakazów na kazdym kroku, a te odsnieżanie to jeden z łagodniejszych nakazów...

Data: 2011-01-04 10:34:37
Autor: Icek
Czy straż miejska ma prawo zmuszać pod groĽb± kary do od¶nierzania chodnika, który należy do miasta?

Użytkownik "BETON" <brak@mejla.pl> napisał w wiadomo¶ci
[...]

co¶ kiepsko cytujesz

Choć faktycznie wkurza mnie to, że za każdym razem nasze kochane Państwo wie
lepiej. Na każdym kroku dba o mnie, moj± prace, moje bezpieczeń¶two żebym
sobie przypadkiem krzywdy nie zrobił. Tylko jakim cudem na drogach ginie 4
tys ludzi rocznie, jakim cudem na zawały i choroby układu kr±żenia ginie
więcej ?

Icek

Data: 2011-01-05 22:58:17
Autor: Marek Dyjor
Alek wrote:
[...]

za tym powinna i¶ć druga regulacja że wła¶ciciele posesji maj± prawo parkować na SWOIM chodniku za darmo, ba powinni mieć prawo pobierać od innych opłaty za parkowanie i prawo przej¶cia.

Data: 2011-01-05 13:40:16
Autor: Misiek
Czy straż miejska ma prawo zmuszać pod groĽb± kary do od¶nierzania chodnika, który należy do miasta?

Użytkownik "Robert Tomasik" <robert.tomasik@gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:ift7nd$ct0$1inews.gazeta.pl...
[...]

I bylo by dokladnie to samo co z podatkiem "za posiadanie psa". zapytalem pare lat temu Pania z Urzedu Miejskiego - na co ten podatek idzie? Otrzymalem pelna i wyczerpujaca odpowiedz  - Nie wiem.
Tyle w temacie podatkow.

Data: 2011-01-05 13:51:21
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-01-05 13:40, Misiek pisze:

I bylo by dokladnie to samo co z podatkiem "za posiadanie psa".

To był naprawdę ciekawy podatek. Zawsze ciekawiła mnie motywacja ludzi go płac±cych. Przypuszczam, że gdyby poustawiać w urzędach skarbony ze zbiórkami "na dobrowolne wpłaty do budżetu państwa", to osoby płac±ce niegdy¶ podatek za psa obecnie wrzucałyby pieni±dze na tak± zbiórkę...

--
Liwiusz

Data: 2011-01-05 19:09:25
Autor: mvoicem
(05.01.2011 13:51), Liwiusz wrote:
[...]

Przez chwilę płaciłem taki podatek. Moj± motywacj± było to, że pies
dostaje taki numerek, numerek do obroży i jak się zgubi to jest jak go
znaleĽć.

I co ciekawe, motywacja okazała się słuszna - bo kilka lat póĽniej, jak
już dawno dawno nie płaciłem podatku (ale numerek przy obroży dalej
wisiał), pies znikn±ł i niedługo zadzwonili do mnie ze schroniska że
maj± mojego psa.

Swoj± drog± - zaszwędał się spod Lublina aż pod Chełm :). Ciekaw jestem
czy na własnych nogach czy może do jakiego¶ poci±gu wsiadł :)

p. m.

Czy straż miejska ma prawo zmuszać pod groĽb± kary do od¶nierzania chodnika, który należy do miasta?