Czy św. Tomasz jest Świetym KK?

Data: 2018-01-21 08:36:40
Autor: RozKODowany Lump
Czy św. Tomasz jest Świetym KK?
Jeżeli tak to KK ma problem! Otóż ów święty ustalił: "mniej więcej czterdziesty dzień dla dzieci płci męskiej, a osiemndziesiąty dla dzieci płci żeńskiej jako moment ożywienia duchem" czyli duszą. Czy do tego czasu płód nie posiada duszy czyli nie jest "dziełem" Boga? Co o tym sądzą grupowi katolicy i wyznawcy szamana z Torunia?

CL

Data: 2018-01-21 00:44:36
Autor: jacekbialy80
Czy św. Tomasz jest Świetym KK?
Akwinata różne głupstwa wypisywał - dusza przychodzi w czasie kopulacji (a ciebie to chyba po pijaku ojciec robił...)

Data: 2018-01-21 10:57:41
Autor: pinokio
W dniu 21.01.2018 o 09:44, jacekbialy80@gmail.com pisze:
Akwinata różne głupstwa wypisywał - dusza przychodzi w czasie kopulacji (a ciebie to chyba po pijaku ojciec robił...)

Kim ty jesteś by oceniać Akwinantę?
Uważał m.in. że dusza przychodzi w 40 dni od zapłodnienia, dziś uważa się że w momencie zapłodnienia.

Data: 2018-01-21 02:04:32
Autor: japanizer
On Sunday, January 21, 2018 at 6:57:40 PM UTC+9, pinokio wrote:
> [...]

Kim ty jesteś by oceniać Akwinantę?
Uważał m.in. że dusza przychodzi w 40 dni od zapłodnienia, dziś uważa się że w momencie zapłodnienia.

Skąd przychodzi dusza?

Data: 2018-01-21 03:39:26
Autor: jacekbialy80
Czy św. Tomasz jest Świetym KK?
Wszystko co powstało musi zaniknąć - co ma wisieć, nie utonie ;-)

Data: 2018-01-21 03:55:03
Autor: jacekbialy80
Czy św. Tomasz jest Świetym KK?
Chciałbyś się urodzić w Kimlandii?
W żłobku portrety Kima, w przedszkolu życiorys Kima - na pamięć i z gracją! Przedszkola są całodobowe, żeby dzieciaki nie przeszkadzały dorosłym w pracy Na sobotę-niedzielę idą do swoich rodziców (jeśli ich jeszcze mają... :-< J

Data: 2018-01-21 04:29:38
Autor: Bombardier Dąs vel Karbonylek
W dniu niedziela, 21 stycznia 2018 12:55:05 UTC+1 użytkownik jacekb...@gmail.com napisał:
[...]

Kim ma bombki i jeszcze dycha, Saddam/Kaddafi/Al-Asad bombek nie mieli
i jak skończyli?

Świat ekscytuje się Koreańcami tylko dlatego że mają bombki i sporą armię,
co do tego ubóstwa, najbiedniejsi nie są.

Data: 2018-01-21 06:30:21
Autor: Jakub A. Krzewicki
W dniu niedziela, 21 stycznia 2018 11:16:53 UTC+1 użytkownik pinokio napisał:
W dniu 21.01.2018 o 11:04, japanizer@japanizer.org pisze:
> Skąd przychodzi dusza?

Stwarzana jest.

Przez kogo gambeto niemożebna? Dla Stwórcy trwa akurat szabat do ew. końca świata.

Data: 2018-01-21 19:42:06
Autor: andal

napisał:
> [...]
> Skąd przychodzi dusza?

Stwarzana jest.

Przez kogo gambeto niemożebna? Dla Stwórcy trwa akurat szabat do ew.

how do you know that ?

Data: 2018-01-22 00:33:05
Autor: Jakub A. Krzewicki
W dniu niedziela, 21 stycznia 2018 20:42:09 UTC+1 użytkownik andal napisał:
On Sun, 21 Jan 2018 06:30:21 -0800, Jakub A. Krzewicki wrote:

> końca świata.

how do you know that ?

Akurat to jest chyba jedna z niewielu rzeczy, w której Stary Testament i pisma
buddyjskie są zgodne. W Starym Testamencie było napisane - "a Siódmego Dnia
odpoczął" i tradycja związana z tym wersetem mówi, że Ósmy Dzień to będzie
koniec znanego nam świata. W pismach buddyjskich mówi się, że dziesięć tysięcy
(określenie oznaczające w językach orientalnych niezliczone) rzeczy wyłoniły się
z Pierwotnego Umysłu w tak dawnych czasach, że z naszej perspektywy praktycznie
nieskończenie dawno temu. Od tej pory świat zarówno grubo-materialny jak
umysłowo-duchowy po prostu porusza się zgodnie z zasadą przyczyny i skutku - z mechanizmem gry. A to znaczy, że wszystkie ciągi informacji składające się
na naszą tzw. duszę powstały tak dawno temu, że się nie da oszacować
i przekazywane są jako dyspozycje mentalne z towarzyszącą im świadomością
i myślami od tego czasu jak sztafetowa pałeczka. W dodatku nie są trwałe -zmieniają postać i asocjacje.

Podajesz się za Greka, a więc bliska musi być tobie stara opowieść o statku Argo, który woził różnych herosów na wyprawy - a to Tezeusza na Kretę, a to Jazona wraz z dwunastką Argonautów na Kolchidę... Na pamiątkę tych wszystkich
sławnych czynów słynny okręt stał sobie zacumowany w ateńskim porcie Pireus jako
jednostka muzeum. Od czasu do czasu brał udział w jakichś regatach etc.
Oczywiście, jak to w jednostce pływającej na morzu, pewne elementy co jakiś czas
muszą być wymieniane ze względu na butwienie i korozję materiału - w/w statek
wykonany był głownie z drewna. Przez te setki lat, w których Argo kotwiczył
w Pireusie dokonano tyle tych wymian, że kiedy wizytował go autor tej opowieści
- jeden z greckich filozofów, to z pewnością nie było na tym statku ani jednego
oryginalnego elementu - belki czy gwoździa z czasów mitycznych wypraw.
Pytanie, czy to był nadal ten sam statek, czy nie był? Podobnie jest z duszą.

Data: 2018-01-22 22:23:32
Autor: andal

napisał:
> [...]

tej pory świat zarówno grubo-materialny jak umysłowo-duchowy po prostu
porusza się zgodnie z zasadą przyczyny i skutku -

nie prawda,nie my o tem decydujemy

siodmego dnia Bog odpoczal by cie nauczyc ze tez potrzebujesz odpoczynku

mechanizm gry nie jest w stanie okreslic kiedy nastapi osmy dzien

Data: 2018-01-22 20:47:54
Autor: Jakub A. Krzewicki
W dniu poniedziałek, 22 stycznia 2018 23:23:35 UTC+1 użytkownik andal napisał:
> [...]

siodmego dnia Bog odpoczal by cie nauczyc ze tez potrzebujesz odpoczynku

mechanizm gry nie jest w stanie okreslic kiedy nastapi osmy dzien

Jest w stanie - mniej więcej.
Śmierć cieplna i wszechświat rozlatuje się rozerwany na kawałki.
W każdym razie ósmy dzień nie nastąpił, a to znaczy, że Bóg odpoczywa i nie wprowadza nowych dyspozycji mentalnych do każdej nowo budowanej przez rodziców
plus zmarłego jednostki grającej. Ta musi sobie radzić sobie dokładnie z takimi
predyspozycjami jakie dostała, tak więc substancjalnie nie jest niczym nowym.
To tylko zmiana i kombinacja form czegoś co było wcześniej.

Od czasu do czasu są oczywiście tzw. objawienia, czyli strona Nieznanego pozwala
zajrzeć co bardziej ciekawskim przez dziurkę od klucza w podpowiedzi jak grać,
kiedy poziom się obniża. Ale nic więcej. Tzw. cuda nie są spoza gry tylko
pochodzą z jej wyższego poziomu. Diabeł też potrafi czynić cuda.

Data: 2018-01-23 11:22:31
Autor: jacekbialy80
Czy św. Tomasz jest Świetym KK?
   -- - Śmierć cieplna i wszechświat rozlatuje się rozerwany na kawałki.
W każdym razie ósmy dzień nie nastąpił, a to znaczy, że Bóg odpoczywa -- -

Gdyby Bóg odpoczywał, nie byłoby tej dyskusji między nami. A śmierć cieplna nam nie grozi, a już na pewno rozpad Wszechświata na kawałki.

JB

Data: 2018-01-23 07:05:28
Autor: Totalna Opozycja - \(c\) PiS
Czy św. Tomasz jest Świetym KK?
Św. Tomasz głosił również tezę, że "złączenie płci któremu od grzechu pierworodnego towarzysz pożądanie, przenosi ten grzech na dzieci".. Czyli każde bara-bara z "pożądaniem" obciąża dzieci grzechem. Czy wspócześni księża grzeszą z "pożądaniem", a jeżeli tak na kogo przenoszą swój grzech?

CL

Data: 2018-01-23 11:10:17
Autor: jacekbialy80
Czy św. Tomasz jest Świetym KK?
   -- - nieskończenie dawno temu. Od tej pory świat zarówno grubo-materialny jak umysłowo-duchowy po prostu porusza się zgodnie z zasadą przyczyny i skutku - z mechanizmem gry.
-- -

O ile mi wiadomo, zasada przyczyny i skutku rozumiana jest w buddyzmie jako prawo karmy. Równie dobrze można ją nazwać zasadą akcji i reakcji, jednak nie chodzi tu o prawa dynamiki Newtona, ani nawet o newtonowską przyczynowość zjawisk fizycznych.
W buddyzmie chodzi o związek pomiędzy aktywnością człowieka (jego myśli, mowa i czyny) a tym, czego potem doświadcza. W tym sensie  jednostkowy umysł jest kreatorem świata, w którym żyje, jednak w przypadku ludzi nie mamy tutaj żadnego determinizmu. Bowiem ciało ludzkie pozwala na rozumienie dharmicznych nauk oraz na ich praktykowanie. W ten sposób można wygaszać własną karmę - hinajana i działać na rzecz wyzwolenia innych istot - mahajana. W tej drugiej tradycji istnieje jeszcze nurt wadżrajany, gdzie poprzez praktyki tantryczne można przekształcać złe emocje w dobre, z czego również wynika, że karma w rozumieniu buddyjskim nie jest jakimś zaprogramowanym mechanizmem, lecz raczej nagromadzonym potencjałem, którym człowiek stosownie do swoich duchowych zdolności może dysponować, a nawet używać swojej karmicznej sytuacji dla dobra swojego i innych..

JB

Data: 2018-01-21 11:16:54
Autor: pinokio

Data: 2018-01-21 13:25:22
Autor: Ciemny Lud - \(c\) J.Kurski TVPiS

Użytkownik "pinokio" <pinokio@nie.adres.pl> napisał w wiadomości news:p41pak$pna$1node1.news.atman.pl...
W dniu 21.01.2018 o 11:04, japanizer@japanizer.org pisze:
Skąd przychodzi dusza?

Stwarzana jest.

A tak bardziej konkretnie?

CL

Data: 2018-01-21 03:33:44
Autor: jacekbialy80
Czy św. Tomasz jest Świetym KK?
Akwinata wprowadził Stagirytę do zachodniego chrześcijaństwa i w ten sposób rozsadził je od wewnątrz. Na dobitkę skłócił z naukami przyrodniczymi.

Data: 2018-01-21 11:47:49
Autor: KJD
Użytkownik "pinokio" <pinokio@nie.adres.pl> napisał w wiadomości news:p41o6j$okm$1node1.news.atman.pl...
W dniu 21.01.2018 o 09:44, jacekbialy80@gmail.com pisze:

Akwinata różne głupstwa wypisywał - dusza przychodzi w czasie kopulacji

Uważał m.in. że dusza przychodzi w 40 dni od zapłodnienia,

Czyli Tomasz z Akwinu grzeszył i umarł w grzechu śmiertelnym.
Święty poszedł do piekła i teraz jest razem z Janem Pawłem II.
Ilu świętych jest w piekle ?

Data: 2018-01-21 13:20:35
Autor: Ciemny Lud - \(c\) J.Kurski TVPiS
Użytkownik "KJD" <kololas@wax.pl> napisał w wiadomości news:p41r5t$7nf$1news.mixmin.net...
[...]

Razem z tobą będzie trzech ;-)))

CL

Data: 2018-01-21 13:21:41
Autor: pinokio
W dniu 21.01.2018 o 12:33, jacekbialy80@gmail.com pisze:
Akwinata wprowadził Stagirytę do zachodniego chrześcijaństwa i w ten sposób rozsadził je od wewnątrz. Na dobitkę skłócił z naukami przyrodniczymi.

Nie rozsadził, dzięki temu uniknięto fałszywych nauk Platona.

Data: 2018-01-21 06:38:28
Autor: jacekbialy80
Czy św. Tomasz jest Świetym KK?
Skoro nie Tomasz, to może Duch Święty rozsadził łaciński kościół na kawałki? Duch Święty nawymyślał głupich doktryn na temat żywiołów ziemskich i sfer niebieskich? Duch Święty musiał na sześć sposobów dowodzić istnienia Boga?
Nic dziwnego, że od tych 'uczonych' spekulacji popieprzyło im się wszystkim w głowach.  Na nieszczęście w tym czasie wynaleziono druk, no i zaczął się Wielki Spór z heretykami, który tak na prawdę trwa do dziś (marksizm to też chrzescijanska herezja).

JB

Data: 2018-01-21 06:51:55
Autor: jacekbialy80
Czy św. Tomasz jest Świetym KK?
  -- -uniknięto fałszywych nauk Platona. -- -

Pokaż mi najznakomitszych uczniów Arystotelesa. Bo ja obok nadętego Tomasza widzę jeszcze macedońskiego Wodza i to wszystko..
Arystotelesowa wizja świata to rzeczywistość wirtualna - wewnętrznie logiczna, ale nieprawdziwa. Do XVII wieku wierzono, że komety są tworami atmosferycznymi (poniżej sfery Księżyca), Platon uważał je za ciała międzygwiezdne.

JB

Data: 2018-01-21 07:18:52
Autor: jacekbialy80
Czy św. Tomasz jest Świetym KK?
Pokaż mi najznakomitszych uczniów Arystotelesa. Ja oprócz nadętego Tomasza widzę jeszcze Macedońskiego Wodza i to już wszyscy.
Arystotelska wizja świata to rzeczywistość wirtualna - logiczna wewnętrznie, lecz nieprawdziwa. Do XVII wieku wierzono, że komety są tworami atmosferycznymi (poniżej sfery Księżyca). Platon zaliczał je do planet (ciała błądzące).

JB

Data: 2018-01-21 13:44:09
Autor: pinokio
W dniu 21.01.2018 o 11:47, KJD pisze:
Czyli Tomasz z Akwinu grzeszył i umarł w grzechu śmiertelnym.
Święty poszedł do piekła i teraz jest razem z Janem Pawłem II.
Ilu świętych jest w piekle ?

Chętnie wysyłasz wielkich świętych do piekła a sam masz grzechy.

Data: 2018-01-22 11:17:01
Autor: pulsar
W dniu 2018-01-21 o 08:36, RozKODowany Lump pisze:
[...]

Cały ten wątek i wynurzenia szacownych dyskutantów,
dotyczą tego "co nie podpada pod zmysły", a czym tak
ochoczo zajmuje się teologia...
...a "Teologia jest ustawiczną obelgą dla rozumu ludzkiego."
(ks.Jan Meslier "Testament" Rozdz.II.)

-- -
pulsar

Data: 2018-01-22 02:50:58
Autor: jacekbialy80
Czy św. Tomasz jest Świetym KK?
   .a "Teologia jest ustawiczną obelgą dla rozumu ludzkiego."

Nie tylko teologia j

Data: 2018-01-22 12:37:59
Autor: pulsar
W dniu 2018-01-22 o 11:50, jacekbialy80@gmail.com pisze:
...a "Teologia jest ustawiczną obelgą dla rozumu ludzkiego."

Nie tylko teologia

No oczywiście, że również polityka... zwłaszcza
te ich związki...
"Połączenie religii i polityki jest zgubne dla
ludów i dla władców." (tamże, Rozdz.GLXXIII)

-- -
pulsar

Data: 2018-01-22 14:58:42
Autor: stevep
W dniu 2018-01-22 o 11:17, pulsar pisze:
[...]

# Święty Antoni, Święty Antoni,
Serce zgubiłam pod miedzą.
Oj, co to będzie, święty Antoni,
Gdy się sąsiedzi dowiedzą.