Czy tak można?

Data: 2010-07-01 17:49:09
Autor: .B:artek.
Czy tak można?
W dniu 01-07-2010 14:39, darek638 pisze:
Witam.
Jest sobie małe stoisko w pasażu marketu. Jakieś tam pirdółki zegarki
(najdroższy jaki widziałem był za ok. 100zł) i inne świecidełka. I na
gablocie napis: prosimy o przemyślane zakupy bo zwrotów nie przyjmujemy
(nie dosłownie ale w tym sensie). I teraz najważniejsze. Jako podstawa
widnieje czarno na białym: *USTAWA z dnia 27 lipca 2002 r. o
szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej **Dz.U. *Nr 141, poz.
1176 z późniejszymi zmianami. **
Zajrzałem do tej ustawy (wprawdzie pobieżnie) ale nic mi się w oczy nie
rzuciło co by to potwierdzało. Przeoczyłem coś czy też sprzedawca nie
wie na co się powołuje.

Jeżeli nie jest to sprzedaż na odległość (a nie jest), ani poza siedzibą przedsiębiorcy (też nie jest), to ustawa pozwala odstąpić konsumentowi od umowy ("dokonać zwrotu") tylko w przypadku niezgodności towaru z umową, czyli najczęściej jego wady. Jeżeli towar jest w porządku, a konsument chce zwrócić towar, "bo mu się odwidziało", to faktycznie ta ustawa (ani żadna inna) nie zobowiązuje sprzedającego do uwzględnienia takiej prośby.

--
..B:artek.

Czy tak można?