Czy taka forma zakupu mieszkania jest praktykowana?

Data: 2011-11-07 14:12:19
Autor: =Marcos=
Czy taka forma zakupu mieszkania jest praktykowana?
Mieszkanie za pośrednictwem renomowanego biura nieruchomości.
Mieszkanie kosztuje 120 tysięcy. Ma hipotekę obciążoną przez komornika na 30 tysięcy. Właściciel zdecydował się osobiście spłacić hipotekę. Wniosek o wykreślenie hipoteki złożony w sądzie, ale sąd ma miesiąc na rozpatrzenie.

Agent proponuje takie rozwiązanie: umowa notarialna jeszcze w tym tygodniu z następującymi zastrzeżeniami:
- płacę 12 tysięcy od razu i staję się właścicielem mieszkania
- drugą ratę (108 tysięcy) płacę, gdy otrzymam potwierdzenie, że hipoteka jest wolna
- gdyby sąd z jakiegoś powodu odrzucił wniosek o wykreślenie wpisu do hipoteki, część drugiej raty idzie na spłatę hipoteki, a część do właściciela mieszkania

Jak wam się to widzi? Czy tego typu umowy są praktykowane?

--
Marcos

Data: 2011-11-07 07:43:42
Autor: witek
On 11/7/2011 7:12 AM, =Marcos= wrote:

[...]

na miejscu sprzedajacego bym na to nie poszedl.

jako kupujący zapłaciłbym 12 tys, a reszte trochę pościągał zanim cokolwiek zapłacę. Wszak mieszkanie już moje.

Raczej coś pokręciłeś.  Nie chce mi sie wierzyć, że na coś takiego ktoś pójdzie.
Może chodzi o umowę przedwstępną spisaną notarialnie?

Data: 2011-11-07 14:36:29
Autor: WW
Czy taka forma zakupu mieszkania jest praktykowana?
Jak wam się to widzi? Czy tego typu umowy są praktykowane?

a bo czemu nie? Przeciż w tym przypadku sprzed ryzykuje wincej....

Włodek

Data: 2011-11-07 14:41:55
Autor: =Marcos=
Czy taka forma zakupu mieszkania jest praktykowana?
>Jak wam się to widzi? Czy tego typu umowy są praktykowane?

a bo czemu nie? Przeciż w tym przypadku sprzed ryzykuje wincej....

No jeśli jest hipoteka obciążona, to przynajmniej sprawa jest jasna - na podpisanie umowy spotykają się sprzedający, przedstawiciel komornika i kupujący i część kwoty idzie na spłatę hipoteki, a część na zapłatę sprzedającemu. A nie spotkałem się o umowach w mieszkaniach, gdzie hipoteka w KW jest obciążona, a w rzeczywistości jest spłacona (albo rzekomo spłacona).
--
Marcos

Data: 2011-11-07 14:43:47
Autor: mvoicem
(07.11.2011 14:12), =Marcos= wrote:
[...]

Mi się widzi, że ciężko by było znaleźć sprzedającego który by na to poszedł. Ja bym poszedł, ale jakby proporcje były 90+30 , a nie 12+108.

p. m.

Data: 2011-11-07 15:36:58
Autor: =Marcos=
Czy taka forma zakupu mieszkania jest praktykowana?
Jak wam się to widzi? Czy tego typu umowy są praktykowane?

Dodam, że piszę z punktu widzenia kupującego. Nie chodzi o umowę przedwstępną, tylko o umowę sprzedaży. Właściciel chce jak najszybciej sprzedać mieszkanie, bo boi się, że jakieś długi z jego firmy, która zbankrutowała 1-2 lata temu jeszcze się załapią na hipotekę.
--
Marcos

Data: 2011-11-07 10:18:46
Autor: witek
On 11/7/2011 8:36 AM, =Marcos= wrote:
[...]

to sie tylko prosisz o kłopoty, bo jak ktoś wystąpi ze skargą paulianska, to ci uniewaznią umowę.

Data: 2011-11-07 21:37:30
Autor: =Marcos=
[...]

A jakie są warunki związane z tą skargą pauliańską?
Wyklaruję to trochę. Nie znam sprzedającego, nie znam agenta nieruchomości. Ogłoszenie jest w internecie od kilku miesięcy. Cena mieszkania zbliżona do podobnych mieszkań w okolicy. Osoba z rodziny właściciela zajmuje się sprzedażą. No i ona tak napomknęła, że nie wie czy właściciel nie ma jeszcze jakichś długów.
Jakie czynności są w granicach możliwości kupującego sprawdzenia potencjalnych długów właściciela? Co kupujący powinien zrobić, by zakup mieszkania nie podchodził pod skargę pauliańską (jeśli faktycznie istniałby ukryty dług)?
--
Marcos

Data: 2011-11-07 16:01:04
Autor: WW
Czy taka forma zakupu mieszkania jest praktykowana?
zbankrutowała 1-2 lata temu jeszcze się załapią na hipotekę.

bo siem załapio (skarka Paaullianska)

jk

Data: 2011-11-07 20:14:02
Autor: p 47
Czy taka forma zakupu mieszkania jest praktykowana?

Użytkownik "WW" <Wlodzimierz_Wolos@onetNOSPAM.pl> napisał w wiadomoœci news:j98s4r$r75$1news.onet.pl...
>zbankrutowała 1-2 lata temu jeszcze się załapią na hipotekę.

bo siem załapio (skarka Paaullianska)

Tradycyjnie: -kolina spi...laj!

Data: 2011-11-07 20:19:52
Autor: p 47

Użytkownik "=Marcos=" <marcos.MALPA@.wyprawa.NIE.DLA.SPAMU.info> napisał w wiadomości news:j98ldj$iu3$1inews.gazeta.pl...
[...]

Przed wielu laty nabyłem nieruchomość od mojego dłużnika w ten sposób, że zgodziłem się na wykreslenie z hipoteki tej nieruchomosci mojej wierzytelności (i OIDP dopłaceniu pewnej sumy przeze mnie, bo wartość nieruchomości była większa od długu) w zamian za przeniesienie jej własnosci na mnie.
Sprawa była prosta od strony formalnej i polegała na wzajemnym oświadczeniu woli,- mojego wniosku o wykresleniu tego długu z hipoteki i mojego dłuznika o zbyciu nieruchomosci na moją rzecz. OIDP wszystko odbyło się na jednym spotkaniu u natariusza.

Data: 2011-11-07 23:22:04
Autor: Rafał \"SP\" Gil
W dniu 2011-11-07 14:12, =Marcos= pisze:
Czy tego typu umowy są praktykowane?

Tak.

--
          Czas na odwaĹźne decyzje:

=>>> http://www.rafalgil.pl/dusza.jpg <<<=

Czy taka forma zakupu mieszkania jest praktykowana?