Czy taka forma zakupu mieszkania jest praktykowana?

Data: 2011-11-07 14:43:47
Autor: mvoicem
Czy taka forma zakupu mieszkania jest praktykowana?
(07.11.2011 14:12), =Marcos= wrote:
Mieszkanie za pośrednictwem renomowanego biura nieruchomości.
Mieszkanie kosztuje 120 tysięcy. Ma hipotekę obciążoną przez komornika
na 30 tysięcy. Właściciel zdecydował się osobiście spłacić hipotekę.
Wniosek o wykreślenie hipoteki złożony w sądzie, ale sąd ma miesiąc na
rozpatrzenie.

Agent proponuje takie rozwiązanie: umowa notarialna jeszcze w tym
tygodniu z następującymi zastrzeżeniami:
- płacę 12 tysięcy od razu i staję się właścicielem mieszkania
- drugą ratę (108 tysięcy) płacę, gdy otrzymam potwierdzenie, że
hipoteka jest wolna
- gdyby sąd z jakiegoś powodu odrzucił wniosek o wykreślenie wpisu do
hipoteki, część drugiej raty idzie na spłatę hipoteki, a część do
właściciela mieszkania

Jak wam się to widzi? Czy tego typu umowy są praktykowane?

Mi się widzi, że ciężko by było znaleźć sprzedającego który by na to poszedł. Ja bym poszedł, ale jakby proporcje były 90+30 , a nie 12+108.

p. m.

Czy taka forma zakupu mieszkania jest praktykowana?