Czy taka forma zakupu mieszkania jest praktykowana?

Data: 2011-11-07 20:19:52
Autor: p 47
Czy taka forma zakupu mieszkania jest praktykowana?

Użytkownik "=Marcos=" <marcos.MALPA@.wyprawa.NIE.DLA.SPAMU.info> napisał w wiadomości news:j98ldj$iu3$1inews.gazeta.pl...
Mieszkanie za pośrednictwem renomowanego biura nieruchomości.
Mieszkanie kosztuje 120 tysięcy. Ma hipotekę obciążoną przez komornika na 30 tysięcy. Właściciel zdecydował się osobiście spłacić hipotekę. Wniosek o wykreślenie hipoteki złożony w sądzie, ale sąd ma miesiąc na rozpatrzenie.

Agent proponuje takie rozwiązanie: umowa notarialna jeszcze w tym tygodniu z następującymi zastrzeżeniami:
- płacę 12 tysięcy od razu i staję się właścicielem mieszkania
- drugą ratę (108 tysięcy) płacę, gdy otrzymam potwierdzenie, że hipoteka jest wolna
- gdyby sąd z jakiegoś powodu odrzucił wniosek o wykreślenie wpisu do hipoteki, część drugiej raty idzie na spłatę hipoteki, a część do właściciela mieszkania

Jak wam się to widzi? Czy tego typu umowy są praktykowane?

--

Przed wielu laty nabyłem nieruchomość od mojego dłużnika w ten sposób, że zgodziłem się na wykreslenie z hipoteki tej nieruchomosci mojej wierzytelności (i OIDP dopłaceniu pewnej sumy przeze mnie, bo wartość nieruchomości była większa od długu) w zamian za przeniesienie jej własnosci na mnie.
Sprawa była prosta od strony formalnej i polegała na wzajemnym oświadczeniu woli,- mojego wniosku o wykresleniu tego długu z hipoteki i mojego dłuznika o zbyciu nieruchomosci na moją rzecz. OIDP wszystko odbyło się na jednym spotkaniu u natariusza.

Czy taka forma zakupu mieszkania jest praktykowana?