Czy tam można konstrułować prawo ?

Data: 2011-08-25 12:39:00
Autor: Bydlę
Czy tam można konstrułować prawo ?
On 2011-08-25 10:11:15 +0000, szczota <osamark@o2.pl> said:

przyjąłe
mandat.

I to zamyka w zasadzie sprawę...

 i jak naprawić tak źl
postanowione prawo.

Na początku października jakieś wybory mają być do Sejmu - potem 15 posłów, projekt, rzesza zabijających ryby dla przyjemności popiera, masowo strajkuje nie łowiąc ryb, rząd się przeraża i naciska na zmianę prawa, Sejm uchwala, Senat przyklepuje, Prezydent podpisuje, naród oddycha z ulgą...

Tak chyba najprościej...

--
Bydlę

Data: 2011-08-25 13:38:09
Autor: Ariusz
On 2011-08-25 10:11:15 +0000, szczota <osamark@o2.pl> said:

przyjąłe
mandat.

I to zamyka w zasadzie sprawę...

Nie zamyka - jeżeli nie minęło jeszcze 7 dni od wystawienia mandatu to zaskarż go do sądu jako bezzasadny - uzasadniając, że nie złamałeś prawa. A przyjąłeś mandat bo nie miałeś świadomości, że PSR nie zna przepisów.

Jakiś czas temu miałem również nie miłą sytuację, nawet na tym forum pisałem o tym.

Ustawa jest do d... i daje strażnikom większe uprawnienia niż policja. Np. bez uzasadnienia mogą przeszukać Ci samochód, a może nawet i dom. Policja musi mieć nakaz oni nie. Komuś się coś popierdzieliło i wrzucił wędkarzy amatorów do jednego worka z rybakami... ale o tym poszukaj na tym forum, oraz na forum wędkarstwo.

Co możesz zrobić - jeżeli mandat przyjąłeś i minęło 7 dni to już musisz go zapłacić.

Jakbyś mandatu nie przyjął to prokuratura ma 7 dni na postanowienie, czy sprzęt i uprawnienia zatrzymuje, czy oddaje.

Załóżmy jednak, że prokuratura uzna, że czyn popełniłeś i sprawa trafia do sądu - jeżeli nawet sąd uzna, że twój czyn owszem był ale zasługuje na mniejszą karę nawet 10 zł - to sprzęt i tak ci przepadnie bo o przepadku nie decyduje sąd, a ustawa - przynajmniej jest tak sformułowana. Winny automatycznie przepada sprzęt.

W zasadzie co możesz zrobić - niewiele - napisz pismo do prokuratury o zbadanie sprawy czy PSR nie przekracza swoich uprawnień. Ja napisałem po 2 tygodniach dostałe odpowiedź, że prokuratura zbada sprawę - ot normalna procedura, a co zrobią i co z tego wyniknie???
Napisałem również do NIK i Rzecznika Praw Obywatelskich o sprawdzenie czy ustawa nie narusza swobód obywatelskich...
NIK odpowiedział, że oni nie zajmą się tym bo nie jest to celem ich kontroli, a od rzecznika nie dostałem odpowiedzi.

Zostaje jeszcze zaskarżyć ustawę - ale ja szarak nie znam się na tym co, gdzie i jak pisać. Jak ktoś podpowie to chętnie popiszę.

Fakt faktem, że PSR zamiast łapać kłusoli wyrabia normę na pierdołach.

Ariusz

Data: 2011-08-25 17:13:37
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "Ariusz" <ariuszn@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:j35c72$imo$1news.onet.pl...

Ustawa jest do d... i daje strażnikom większe uprawnienia niż policja. Np. bez uzasadnienia mogą przeszukać Ci samochód, a może nawet i dom. Policja musi mieć nakaz oni nie.

Policja nie musi mieć nakazu - wiele razy było.

Czy tam można konstrułować prawo ?