Czy tam można konstrułować prawo ?

Data: 2011-08-25 03:11:15
Autor: szczota
Czy tam można konstrułować prawo ?
Witam,
Połów amatorki ryb w Polsce przerodził się w koszmar?

Po zmianie ustawy o rybactwie śródlądowym oraz po opublikowaniu nowego
mało przejrzystego Regulaminu Amatorskiego Połowu Ryb, wędkowanie
narażone jest na ponoszenie ryzyka płacenia mandatu za różną
interpretację powyżej wydanych przepisów.

Jednocześnie brak jest możliwości udowodnienia własnej racji przez
dziwną konstrukcję przepisów, iż obligatoryjnie przy próbie odmowy
przyjęcia mandatu zatrzymywany jest cały sprzęt służący do połowu
(wart niejednokrotnie tysiące  złotych - za mandat  50 do  200 zł) do
czasu rozstrzygnięcia sporu przez sąd . Wędkarze wolą zapłacić niż
ryzykować utratą sprzętu i pozwoleń na wędkowanie na czas długotrwałej
rozprawy sądowej.

Przykład opublikowany w Wiadomościach Wędkarskich 09/2011:

W czasie wędkowania nad Jeziorem Leśniańskim towarzyszył mi 8-letni
syn, który jest również miłośnikiem wędkarstwa. Ponieważ ryba nie
brała, postanowiłem złowić "żywca" na podrywkę i oddaliłem się od
stanowiska. W pewnym momencie zauważyłem strażników PSR. Sądząc, że
działam zgodnie z "Regulaminem", dalej łowiłem podrywką. Panowie mnie
skontrolowali i stwierdzili, że działam niezgodnie z ustawą o
rybołówstwie. Musiałem opuścić syna i udać się do samochodu
strażników. Dowiedziałem się, że otrzymuję mandat w wysokości 200 zł,
gdyż oddaliłem się z podrywką od wędki dalej niż 5 metrów (wg
kontrolującego, mogę łowić tylko 5 m w lewo i prawo od zarzuconej
wędki). Próba rozmowy, prośby o pouczenie nie skutkowały. Zastraszony
zabraniem sprzętu, karty wędkarskiej i procesem sądowym, przyjąłem
mandat. Następnego dnia udałem się do Jeleniej Góry do komendanta
Straży Rybackiej. Przedstawiłem całą sprawę i usłyszałem, że strażnik
postąpił właściwie, gdyż ustawa mówi, iż połowu na podrywkę można
dokonywać w tym samym miejscu i tym samym czasie. Moim zdaniem
dokonywałem połowu w tym samym czasie i miejscu, a komendant
nadinterpretuje prawo. Ustawa nie określa odległości. Mówiąc o
zmianach w "Regulaminie PZW" na rok 2011, podkreślone jest zdanie, że
pozyskiwać żywca można na tym samym łowisku! Nie było natomiast mowy o
tym samym stanowisku. Okazuje się, że wędkarz traktowany jest jak
kłusownik, bo tak podoba się kontrolującym. Straż informuje, że nie
jest od edukowania, tylko od karania.
W tej sprawie czuję się pokrzywdzony. Relaks i odpoczynek zakończyły
się gehenną, syn boi się chodzić ze mną na ryby, gdyż może znów
zabiorą tatę. Mandat opłacę i proszę o wyjaśnienie na łamach Waszego
miesięcznika spornej sytuacji, by przestrzec innych wędkujących.

Całość artykułu : http://www.ww.media.pl/?page=PArticleViewer&nid=3938

Chciałbym wystąpić do jakiejś instytucji ze skargą na takie
postępowanie. Gdzie mam skierować moje skargi i jak naprawić tak źle
postanowione prawo.
Z poważaniem:
Marek

Data: 2011-08-25 12:39:00
Autor: Bydlę
On 2011-08-25 10:11:15 +0000, szczota <osamark@o2.pl> said:

przyjąłe
mandat.

I to zamyka w zasadzie sprawę...

 i jak naprawić tak źl
postanowione prawo.

Na początku października jakieś wybory mają być do Sejmu - potem 15 posłów, projekt, rzesza zabijających ryby dla przyjemności popiera, masowo strajkuje nie łowiąc ryb, rząd się przeraża i naciska na zmianę prawa, Sejm uchwala, Senat przyklepuje, Prezydent podpisuje, naród oddycha z ulgą...

Tak chyba najprościej...

--
Bydlę

Data: 2011-08-25 13:38:09
Autor: Ariusz
On 2011-08-25 10:11:15 +0000, szczota <osamark@o2.pl> said:

przyjąłe
mandat.

I to zamyka w zasadzie sprawę...

Nie zamyka - jeżeli nie minęło jeszcze 7 dni od wystawienia mandatu to zaskarż go do sądu jako bezzasadny - uzasadniając, że nie złamałeś prawa. A przyjąłeś mandat bo nie miałeś świadomości, że PSR nie zna przepisów.

Jakiś czas temu miałem również nie miłą sytuację, nawet na tym forum pisałem o tym.

Ustawa jest do d... i daje strażnikom większe uprawnienia niż policja. Np. bez uzasadnienia mogą przeszukać Ci samochód, a może nawet i dom. Policja musi mieć nakaz oni nie. Komuś się coś popierdzieliło i wrzucił wędkarzy amatorów do jednego worka z rybakami... ale o tym poszukaj na tym forum, oraz na forum wędkarstwo.

Co możesz zrobić - jeżeli mandat przyjąłeś i minęło 7 dni to już musisz go zapłacić.

Jakbyś mandatu nie przyjął to prokuratura ma 7 dni na postanowienie, czy sprzęt i uprawnienia zatrzymuje, czy oddaje.

Załóżmy jednak, że prokuratura uzna, że czyn popełniłeś i sprawa trafia do sądu - jeżeli nawet sąd uzna, że twój czyn owszem był ale zasługuje na mniejszą karę nawet 10 zł - to sprzęt i tak ci przepadnie bo o przepadku nie decyduje sąd, a ustawa - przynajmniej jest tak sformułowana. Winny automatycznie przepada sprzęt.

W zasadzie co możesz zrobić - niewiele - napisz pismo do prokuratury o zbadanie sprawy czy PSR nie przekracza swoich uprawnień. Ja napisałem po 2 tygodniach dostałe odpowiedź, że prokuratura zbada sprawę - ot normalna procedura, a co zrobią i co z tego wyniknie???
Napisałem również do NIK i Rzecznika Praw Obywatelskich o sprawdzenie czy ustawa nie narusza swobód obywatelskich...
NIK odpowiedział, że oni nie zajmą się tym bo nie jest to celem ich kontroli, a od rzecznika nie dostałem odpowiedzi.

Zostaje jeszcze zaskarżyć ustawę - ale ja szarak nie znam się na tym co, gdzie i jak pisać. Jak ktoś podpowie to chętnie popiszę.

Fakt faktem, że PSR zamiast łapać kłusoli wyrabia normę na pierdołach.

Ariusz

Data: 2011-08-25 17:13:37
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "Ariusz" <ariuszn@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:j35c72$imo$1news.onet.pl...

Ustawa jest do d... i daje strażnikom większe uprawnienia niż policja. Np. bez uzasadnienia mogą przeszukać Ci samochód, a może nawet i dom. Policja musi mieć nakaz oni nie.

Policja nie musi mieć nakazu - wiele razy było.

Czy tam można konstrułować prawo ?