Czy telefon jest kradziony?

Data: 2011-06-27 02:20:14
Autor: Kubba Bubba
Czy telefon jest kradziony?
Witam,

Muszę kupić sobie jakiś stary, używany telefon. Wchodzę na allegro i mam do wyboru do koloru sprzętów powiedzmy do 50zł.

Jaką mam fizyczną możliwość sprawdzenia czy telefon nie jest kradziony? Chcę uniknąć sytuacji w której za jakiś czas np. przy rutynowej kontroli policji wyjdzie taka afera i narobię sobie problemów za to że kupiłem tani telefon.

Jestem po prostu ciekawy jakie ma możliwości działania taki zwykły szary obywatel jak ja w sytuacji bardzo pospolitej - od razu dziękuję za odpowiedzi w stylu "nie kombinuj bo za 100zł możesz sobie kupić nowy telefon w sklepie".

Pozdrawiam,

Data: 2011-06-27 07:13:14
Autor: Wemif
Czy telefon jest kradziony?
Zwiększa się szansa na niekradzony, gdy sprzedający:
1. ma pudełko z nadrukowanym tym samym numerem IMEI, który jest w telefonie.
2. okaże fakturę zakupu tego telefonu od operatora

a.

Data: 2011-06-27 13:32:06
Autor: Kubba Bubba
Czy telefon jest kradziony?

Użytkownik "Wemif" <wemif@amsnet.pl> napisał w wiadomości news:iu9aia$t22$1host.amsnet.pl...
Zwiększa się szansa na niekradzony, gdy sprzedający:
1. ma pudełko z nadrukowanym tym samym numerem IMEI, który
jest w telefonie.
2. okaże fakturę zakupu tego telefonu od operatora

Przecież to oczywiste, że w przypadku starych, grzechoczących telefonów 99% sprzedawców nie ma takich rzeczy.

Chodzi mi o to czy są środki poprzez które mogę sprawdzić czy telefon jest kradziony (np. zadzwonić na policję i podać nr IMEI)?

P.S. Analogicznie - jeśli kupuję samochód, też nie mam możłiwości sprawdzenia czy nie widnieje on w policyjnej ewidencji aut kradzionych?

Data: 2011-06-27 14:55:30
Autor: Kamil
Czy telefon jest kradziony?
Dnia Mon, 27 Jun 2011 13:32:06 +0200, Kubba Bubba napisał(a):

P.S. Analogicznie - jeśli kupuję samochód, też nie mam możłiwości sprawdzenia czy nie widnieje on w policyjnej ewidencji aut kradzionych?

Jak to nie masz możliwości?
Możesz poprosić o sprawdzenia nr VIN.

Data: 2011-06-27 17:03:15
Autor: Kubba Bubba
Czy telefon jest kradziony?

Użytkownik "Kamil" <asdfg@asd.com> napisał w wiadomości news:g0r2kknztbw.7p78vgjpg0wi$.dlg40tude.net...
[...]

mogę poprosić telefonicznie? dzwonię na 112 czy tam 997 i dyktuję numer vin po czym policjant z uśmiechem na twarzy sprawdza mi to w bazie? Poważnie tak jest, bo ciężko mi w to uwierzyć... ?

jeśli tak, to nie widzę problemu aby identyczna procedura była przy nr IMEI

Data: 2011-06-28 13:54:40
Autor: Kamil
Czy telefon jest kradziony?
Dnia Mon, 27 Jun 2011 17:03:15 +0200, Kubba Bubba napisał(a):

[...]

Oczywiście że konfabulujesz :)
Nie telefonicznie.
Jak sprzedawałem "fireblade" gościowi z czech, to poprosił on o adres
komisariatu i wysłał tam swojego znajomego polaka który z nim przyjechał po
"fajera" o podejście i sprawdzenie nr VIN.
Nie byłem tam osobiście, ale ten polak wrócił po kilkunastu minutach i
powiedział temu swojemu znajomemu czechowi że VIN "fajera" nie widnieje w
bazie kradzionych :)
Wypłacił mi kilkadziesiąt klocków, z kolei ja zacząłem "prześwietlać" jego
banknoty, czy aby nie z prywatnej drukarni zamiast PWPW :)
I po dilu :)

Data: 2011-06-27 14:49:08
Autor: Kamil
Czy telefon jest kradziony?
Dnia Mon, 27 Jun 2011 07:13:14 +0000 (UTC), Wemif napisał(a):

2. okaże fakturę zakupu tego telefonu od operatora

A dlaczego od operatora?
To nie mogę sobie zamówić aparatu bezpośrednio w HTC, Nokia, SE, czy
gdziekolwiek indziej????
Widać - sądzisz tylko po sobie - kupujesz telefon "w promocji" i jesteś
"naciągany" przez kilkanaście/dziesiąt miesięcy na kasiorę  :)))

Czy telefon jest kradziony?