Czy telefon komórkowy połączony kablem USB może doprowadzić do ekranu śmierci?

Data: 2011-06-01 01:59:54
Autor: rageofhonor
Czy telefon komórkowy połączony kablem USB może doprowadzić do ekranu śmierci?
Telefon był podłączony kablem usb i wyskoczył bluescreen a potem zresetował się komputer ale nie mógł zacząć testowania pamięci. Dopiero gdy odłączyłem telefon komputer rozpoczął testowanie pamięci i wszystko przebiegło jak zwykle. Telefon jest z androidem. Problem wyraźnie sprzętowy. Ale co jest nie tak?

Data: 2011-06-01 15:00:27
Autor: Adam
W dniu 2011-06-01 01:59, rageofhonor pisze:
[...]

Nie znam telefonu - strzelam w ciemno. Może telefon masz ustawiony w tryb pamięci masowej? Wtedy jest widoczny jako zewnętrzny dysk.

Niektóre BIOSy miewają wtedy problem ze startem. W niektórych z nich pomagało wyłączenie (albo włączenie) natywnej obsługi klawiatury USB.

--
Pozdrawiam.

Adam.

Data: 2011-06-01 15:07:28
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Czy telefon komórkowy połączony kablem USB może doprowadzić do ekranu śmierci?
Dnia 2011-06-01, o godz. 15:00:27
Adam <a.g@poczta.onet.pl> napisał(a):

> [...]

Niektóre BIOSy miewają wtedy problem ze startem. W niektórych z nich pomagało wyłączenie (albo włączenie) natywnej obsługi klawiatury USB.

Albo uszkodzony kabel/któreś złącze i np. zwarcie skutkujące takim
objawem.

Zdrówko

Data: 2011-06-02 13:21:44
Autor: rageofhonor

Użytkownik "Adam" <a.g@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:is5d5b$5nb$2news.onet.pl...
[...]

Nie był ustawiony w trybie pamięci masowej jednak debugowanie USB jest ustawione w telefonie cały czas.

Data: 2011-07-21 14:50:58
Autor: Radosław Sokół
W dniu 01.06.2011 01:59, rageofhonor pisze:
[...]

Podłączenie telefonu może spowodować wystąpienie awarii sy-
stemu, szczególnie w przypadku, gdy zainstaluje się pozasy-
stemowe programy obsługi urządzenia (na przykład dostarczone
wraz z telefonem lub ściągnięte od producenta).

Problem jest najprawdopodobniej programowy -- pojawienie się
niebieskiego ekranu oznacza, że jądro Windows wykryło stan
awaryjny i zatrzymuje pracę komputera w celu zapobiegnięcia
dalszemu niszczeniu danych. Powodem najczęściej są błędy w
programach obsługi urządzeń.

Data: 2011-07-21 15:07:14
Autor: Mariusz Kruk
Czy telefon komórkowy połączony kablem USB może doprowadzić do ekranu śmierci?
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Radosław Sokół"
W dniu 01.06.2011 01:59, rageofhonor pisze:

Radek, bój się bogów! Półtora miesiąca?

[...]

Może jednak w grę wchodzić też kwestia sprzętowa. USB niestety, wbrew
założeniom, bywa w niektórych wykonaniach bardzo wrażliwe na podłączanie
urządzeń (ładunki elektrostatyczne?). Zdarzało mi się mieć do czynienia
z komputerami, w których podłączanie pen-drive'ów powtarzalnie
resetowało komputery. I nie była to kwestia programowa.

--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- /
|  Kruk@epsilon.eu.org   | http://www.nieruchomosci.pl/mieszkanie,38804171
| http://epsilon.eu.org/ |
/-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- \

Data: 2011-07-21 15:24:54
Autor: Radosław Sokół
W dniu 21.07.2011 15:07, Mariusz Kruk pisze:
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done<  "Radosław Sokół"
W dniu 01.06.2011 01:59, rageofhonor pisze:

Radek, bój się bogów! Półtora miesiąca?

Czym to jest w stosunku do wieczności? :)

Ja piszę głównie dla archiwów i przyszłych pokoleń, a nie
bieżących korzyści ;)

[...]

Ale wtedy zakładamy, że ten BSOD był wywołany zakłóceniem
pracy komputera jako takiego (mikroprocesora, pamięci RAM,
magistral wewnętrznych), a nie samego USB.

Poza tym elektrostatyka idzie na obudowę z zewnątrz, a nie
na styki wewnętrzne USB. Prawidłowo uziemiona/wyzerowana
obudowa musi to odprowadzić i ekranować wnętrze.

Miałem do czynienia z różnymi gniazdkami USB (źle podłączo-
nymi, z uszkodzonymi kablami) i częściej bałem się upale-
nia kontrolera lub podłączanego urządzenia (bo takie przy-
padki też widziałem) niż akurat zawieszenia się komputera ;)

Tutaj obstawiam jakieś programy obsługi Google'a do obsługi
wymiany danych z Androidem (synchronizacja, udostępnianie
połączenia sieciowego i tak dalej). O ile pamiętam, Android
poza trybem USB Mass Storage wymaga właśnie instalacji opro-
gramowania, w tym systemowego.

Data: 2011-07-21 15:44:56
Autor: Mariusz Kruk
[...]

Kluczowe jest tu "prawidłowo uziemiona/wyzerowana", podejrzewam.

[...]

Nie twierdzę, że w tym wypadku tu był problem, ale - jak pisałem -
teoria, teorią, a praktyka swoje. Jedynym chyba "bezryzykownym" złączem,
które znam jest MIDI (w sprzęcie konsumenckim).

--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- /

Data: 2011-07-21 16:17:15
Autor: Radosław Sokół
W dniu 21.07.2011 15:44, Mariusz Kruk pisze:
Nie twierdzę, że w tym wypadku tu był problem, ale - jak pisałem -
teoria, teorią, a praktyka swoje. Jedynym chyba "bezryzykownym" złączem,
które znam jest MIDI (w sprzęcie konsumenckim).

Pod warunkiem prawidłowego wykonania (transoptory). Widzia-
łem przejściówki game-port/MIDI pozbawione transoptorów i
w efekcie również narażone na pojawianie się stanów przej-
ściowych przy podłączaniu przy przepływ ładunków między ma-
sami :)

Data: 2011-07-22 08:32:56
Autor: Mariusz Kruk
[...]

Kurczę, to aż takiej partyzantki nie miałem, na szczęście, okazji
spotkać. Generalnie, sprzęt audio wyposażony w MIDI ma transoptory
standardowo.

--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- /

Data: 2011-07-22 08:35:32
Autor: Mariusz Kruk
Czy telefon komórkowy połączony kablem USB może doprowadzić do ekranu śmierci?
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Sławomir Januszkiewicz"
[...]

No tak :-)
Niejawnie założyłem, że mówimy o miedzi.

--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- /

Data: 2011-07-23 17:36:29
Autor: Wuyo
Czy telefon komórkowy połączony kablem USB może doprowadzić do ekranu śmierci?
To się nazywa "ekran śmierci"?

Pozdrawiam, M.

-- -
"Hey! I see a new device"
                /Bill Gates/

..

Czy telefon komórkowy połączony kablem USB może doprowadzić do ekranu śmierci?