Czy ten dysk pójdzie na tej p?ycie.

Data: 2011-02-05 21:41:18
Autor: Malcolm
Czy ten dysk pójdzie na tej p?ycie.
Witam,

Mam zamiar kupić dysk Samsung HD502HJ SpinPoint F3 SATA II i czy będzie on poprawnie wykryty na mocno starej płycie ASUS P4P800 na chipsecie 865PE z obsług± SATA I (czyli 150 MB/s, bez NCQ) tzn. czy dysk automatycznie przeł±czy się w tryb SATA I?

I jeszcze jedno: czytałem niektóre opinie na stronach sklepów internetowych, że ten dysk wpada w wibracje i przenosi je na obudowę. Jak z tym jest na prawdę?

pozdro

Data: 2011-02-05 21:43:51
Autor: qwerty
Czy ten dysk p???jdzie na tej p???ycie.
UĹĽytkownik "Malcolm"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:iikckv$o72$1@news.task.gda.pl...
Witam,

Mam zamiar kupi� dysk Samsung HD502HJ SpinPoint F3 SATA II i czy b�dzie on poprawnie wykryty na mocno starej p�ycie ASUS P4P800 na chipsecie 865PE z obs�ug� SATA I (czyli 150 MB/s, bez NCQ) tzn. czy dysk automatycznie prze��czy si� w tryb SATA I?

I jeszcze jedno: czyta�em niekt�re opinie na stronach sklep�w internetowych, �e ten dysk wpada w wibracje i przenosi je na obudow�. Jak z tym jest na prawd�?

1. Miał kto zrobić, nie ma kto zabić... Poczytaj o netykiecie, bo nie każdemu chce się rozszyfrowywać co napisałeś
2. Poprzeglądaj poprzednie wątki - jest odpowiedz na temat działania ze starym chipsetem
3. Jak masz obudowę za 20zł to nie ma co się dziwić, że może wpaść w rezonans.

Data: 2011-02-06 13:03:30
Autor: the_foe
W dniu 2011-02-05 21:41, Malcolm pisze:
[...]

Samsung jako jedyny nie daje zworek do ograniczenia transferu. Kup WD lub Seagate - te na 100% maja zworki - sprawdzone organoleptycznie.  Co do Samsunga - musialbys poprosic sprzedawce aby Ci przestawil go na Sata 1 - da sie to zrobic programowo, ale dysk musi byc najpierw podpiwty pod plyte ze sata 2

--
the_foe

Data: 2011-02-06 13:37:07
Autor: Q
[...]

powinien z automatu - sam mam dysk "sata2" na plycie "sata1"
i zadnych zworek nie musialem przestawiac (mimo, ze jakies tam sa na hdd)

Data: 2011-02-07 00:20:47
Autor: the_foe
W dniu 2011-02-06 13:37, Q pisze:
[...]

plyty ktorych aktualizacja BIOSow zostala porzucona przed 2005 rokiem moga miec z tym problemy, na wszelki wypadek lepiej kupic dysk ze zworka.

--
the_foe

Data: 2011-02-23 19:11:52
Autor: Radosław Sokół
Czy ten dysk p??jdzie na tej p??ycie.
W dniu 05.02.2011 21:41, Malcolm pisze:
Mam zamiar kupiæ dysk Samsung HD502HJ SpinPoint F3 SATA II i czy bêdzie on

Nie ma takiego czegoĹ› jak "SATA II".

poprawnie wykryty na mocno starej pÂłycie ASUS P4P800 na chipsecie 865PE z
obs³ug± SATA I (czyli 150 MB/s, bez NCQ) tzn. czy dysk automatycznie

I takiego czegoĹ› jak "SATA I" teĹĽ nie ma.

Dysk zadziała i automatycznie wynegocjuje z mostkiem SATA
tryb transmisji 1.5 Gbps bez NCQ.

Standard SATA jest *jeden*.

PS. Skonfiguruj czytnik, bo wysyłasz "krzaki".

| RadosĹ‚aw Sokół  |  http://www.grush.one.pl/              |
|                 |  Politechnika ĹšlÄ…ska                   |

Czy ten dysk pójdzie na tej p?ycie.